Τρίτη 27 Φεβρουαρίου 2018

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΡMΟΔΙΟΥΣ ΤΗΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ ΤΗΣ ΕΡΤ1 «ΠΡΩΤΗ ΕΙΔΗΣΗ»



ΑΚΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

ΠΡΟΣ ΤΗΝ καν Μαίρη Πολλαλη

ΚΑΙ ΤΟΝ κ. Νικο Παναγιωτοπουλο

 ΤΗΣ ΠΡΩΪΝΗΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ ΤΗΣ ΕΡΤ 1


«ΠΡΩΤΗ ΕΙΔΗΣΗ»



Αγαπητοί μου,
Διαμαρτύρομαι εντόνως για την μη  δημοκρατική, και συνεπώς αγενέστατη, συμπεριφορά σας σήμερα το πρωΐ στην εκπομπή σας και περί ώραν  08.30’ με θέμα το ασεβέστατο θεατρικό έργο «Jesus Christ Superstar», κατά την διάρκεια της οποίας είχατε προσκαλέσει τον Σεβ. Μητροπολίτη Κυθήρων κ. Σεραφείμ.

Παρετήρησα τα εξής, τα οποία και σας καταγγέλλω:

1.                 Προσκαλέσατε τον Σεβ. Μητροπολίτη για να σας δώσει εξηγήσεις από της πλευράς του, καθ’ όσον έχει υποβάλει Μήνυση κατά των πρωτεργατών του θεατρικού έργου.  Καθ’ ην στιγμήν, λοιπόν, ο Συνομιλητής  σας παρέχει εξηγήσεις σε ερώτημα, το οποίον σεις του έχετε θέσει, πριν ή ολοκληρώσει τη σκέψη του, ξαφνικά και με περισσή αναίδεια τον διακόπτετε, με την υποβολή άλλης ερωτήσεως ή και τον προσωπικό σας σχολιασμό, προφανώς διότι η απάντησή του  δεν εξυπηρετεί τα σχέδιά σας! 
2.                 Έτσι όμως τελικά αποδεικνύετε, ότι Σεις δεν σκοπεύετε να ανακαλύψετε την αλήθεια επί ενός προβλήματος! Απλώς προσπαθείτε να επιβάλλετε –εμμέσως πλην σαφώς- στους θεατές σας τις θέσεις σας και τις απόψεις σας, θέσεις και απόψεις μιάς αριστερόστροφης κουλτούρας. Κατέστη λοιπόν φανερό, ότι με την εκπομπή σας σήμερα το πρωΐ σκοπό είχατε να χορηγήσετε πιστοποιητικό νομιμοφροσύνης στους πρωτεργάτες του έργου.
3.                 Στον σεβαστό Συνομιλητή σας θέσατε το ερώτημα εάν έχει παρακολουθήσει  την συγκεκριμένη παράσταση με το επιχείρημα: «αφού δεν έχετε παρακολουθήσει την παράσταση, γιατί αντιδράτε; ». Και εγώ, λοιπόν, σας ερωτώ:  «Σεις έχετε παρακολουθήσει την παράσταση; Εάν όχι, τότε με ποιό δικαίωμα την υποστηρίζετε;» Είσθε λοιπόν απαράδεκτοι υποκριτές! Συλλαμβάνεσθε ως  υπηρέτες του ψεύδους! Υπηρετείτε σκοπιμότητες και όχι την αλήθεια! Στη φαινομενική προσπάθεια διερευνήσεως των γεγονότων  προς ανάδειξη της αλήθειας, σεις, εμμέσως πλην σαφώς, υπηρετείτε σκοπιμότητες!
4.                 Επί πλέον γιατί δεν απευθύνεσθε και στην Ελληνική Δικαιοσύνη; Γιατί δεν στρέφεσθε προς τον κ. Εισαγγελέα, ο οποίος  εδέχθη την Μήνυση του Σεβ. Κυθήρων και να τον ερωτήσετε: Κύριε Εισαγγελέα, γιατί μέχρι σήμερα παραμένετε αδρανής; Γιατί δεν έχετε ενεργήσει κατά τον Νόμο προς διερεύνηση της υποθέσεως;  Ή, εάν έγινε κάποια διερεύνηση και δεν υπάρχει αδίκημα, γιατί δεν προβαίνετε σε μια Ανακοίνωση όπως π.χ. «Διερευνήσαμε την υπόθεση, αλλά δεν υπάρχει παρανομία! Επομένως η Μήνυση απορρίπτεται ως μη έχουσα έρεισμα;» Σας ερωτώ ευθέως: διερευνώντας την υπόθεση, δεν είχατε χρέος να απευθυνθείτε και προς την Δικαστική Αρχή; Γιατί την αφήνετε στο απυρόβλητο; 
5.                 Επομένως με τις εκπομπές σας δεν στοχεύετε στην ανάδειξη της αλήθειας! Απλώς θέλετε να κάνετε «πλύση εγκεφάλου» στους θεατές σας!
6.                 Τέλος θα ήθελα να υπογραμμίσω το υπεροπτικό ύφος με το οποίο συμπεριφέρεσθε προσωπικά σεις κ. Παναγιωτόπουλε. Γιατί έχετε τόση υπεροψία; Γιατί δεν σέβεσθε τον συνομιλητή σας; Επί τέλους σεις τι είσθε; Ο ΠΑΝΤΟΓΝΩΣΤΗΣ; Ο ΚΡΙΤΗΣ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ;  Ο ΑΛΑΘΗΤΟΣ; Ο ΤΕΛΕΙΟΣ;

ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΥΦΟΣ ΕΙΣΘΕ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ!

7.                 Ας μη ξεχνάτε, λοιπόν, ότι εμείς, ο Ελληνικός Λαός,  σας πληρώνουμε, για να αναδεικνύετε την αλήθεια και όχι για να στρεβλώνετε τα πράγματα και να τυφλώνετε τους θεατές σας!  

                                              Με εντιμότητα

+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ

Αίγιον, 27 Φεβρουρίου 2018 

 ***

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ:

ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΜΟΥ,

ΚΛΕΙΣΤΕ ΤΗΝ ΕΡΤ

ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ!

Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2018

ΠΡΟΣΧΩΜΕΝ!

Η ΑΓΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΜΑΣ ΒΑΛΛΕΤΑΙ!

ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΒΑΝΑΥΣΑ!



 _____Από της 9ης Φεβρουαρίου ε.έ. μια νέα ολομέτωπη και, συγχρόνως,  ασεβέστατη επίθεση εναντίον της αμωμήτου ημών Πίστεως, ενεργείται! Στο Θέατρο «ΑΚΡΟΠΟΛ» των Αθηνών παίζεται το θεατρικό έργο «Jesus Christ Superstar» ! 
_____«Πιο συγκεκριμένα εν λόγω παράσταση παρουσιάζει τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό ως μέλος της κοινότητας των ΧΙΠΙΣ, κοινότητα προσώπων, που έχει ταυτιστεί με σεξουαλικά όργια και χρήση ναρκωτικών ουσιών. Περαιτέρω στην παράσταση αυτή διακωμωδείται το γεγονός της Σταύρωσης του Κυρίου. Στην παράσταση παρουσιάζεται επίσης γυναίκα με το όνομα Μαρία Μαγδαληνή, δηλαδή με αναφορά στην Αγία Μαρία Μαγδαληνή, να τραγουδάει στον Ιησού ερωτικό τραγούδι»!
_____Το ασεβέστατο αυτό έργο αναστάτωσε - και πολύ σωστά- τις συνειδήσεις κάποιων εκκλησιαστικών ανδρών καί μερικών-ελαχίστων- λαϊκών. Οι Σεβ. Μητροπολίτες Κυθήρων κ. Σεραφείμ και Πειραιώς κ. Σεραφείμ, ο Σεβ. Γόρτυνος κ. Ιερεμίας δια του Πρωτοσυγκέλλου του, ένας Πρεσβύτερος από τόν Πειραιά, και δύο ευσεβείς Δικηγόροι των Αθηνών έσπευσαν να υποβάλουν μηνύσεις κατά των υπευθύνων. 
_____Εμείς, με τη σειρά μας, ανεμέναμε την ζωηρά και άμεση αντίδραση δύο παραγόντων! 
_______ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ της Δικαστικής Αρχής, η οποία χρέος της έχει να προστατεύει την Ορθοδοξίαν, ως «επικρατούσαν  Θρησκείαν», σύμφωνα με τις διατάξεις του  άρθρου 3 του Συντάγματος.
       Η Δικαστική Αρχή επίσης οφείλει, έστω και τώρα, να εφαρμόσει τις διατάξεις 198 και 199 του Ποινικού Κώδικος.
_____ΑΛΛΑ ΚΑΙ της Εκκλησιαστικής Διοικήσεως, της ΔΙΣ!  
     Από της πρώτης στιγμής αναμέναμε την άμεση αντίδραση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, η οποία εξ ορισμού οφείλει να προστατεύει την Αγία Ορθοδοξία μας. Ο Θεμελιωτής της Εκκλησίας  Ιησούς, ο Σωτήρ του κόσμου Χριστός, ο υπέρ ημών Σταυρωθείς Κύριός μας, ο Νυμφίος της Εκκλησίας,  εξυβρίζεται, ταπεινώνεται, ευτελίζεται! Εκ παραλλήλου και αγιασμένες Μορφές της Ορθοδοξίας μας επίσης καθυβρίζονται! Το περιεχόμενον της Πίστεώς μας αλλοιώνεται! Οι Ταγοί της Εκκλησίας μας έχουν υποχρέωση να ενεργήσουν ΑΜΕΣΩΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΝΑΒΟΛΗ ό,τι το καθήκον τους επιβάλλει! 
________Διότι πως να ανεχθούμε και πως να σιωπήσουμε, όταν στο σατανικό αυτό έργο αρνούνται την Θεότητα του Χριστού μας! Τον θεωρούν ένα άνδρα ανασφαλή «....που δεν γνωρίζει πως να διαχειριστεί τους καρπούς της διδασκαλίας του, πέφτοντας στην παγίδα ενός "ανθρώπινου" ναρκισσισμού, που τον παρασύρει σε λανθασμένες επιλογές και "ανθρώπινες" αδυναμίες....».
              Αλλά στη βεβήλωση αυτή του Χριστού μας περιπλέκουν και την Αγία Μαρία τη Μαγδαληνή! «Όχι στα γόνατα ως η πόρνη να ζητάει συγχώρεση, ούτε πίσω του ως γυναίκα, που πρέπει να αντιληφθεί την θέση της, αλλά δίπλα του. Ως σύντροφο και έμπιστη, που προσπαθεί να τον βoηθήσει, όπως όταν στο I don't know how to love him τραγουδάει τον έρωτά της για τον Ιησού, που είναι άντρας, είναι απλά ένας άντρας και είχα πολλούς άντρες μέχρι τώρα.... Ντελίριο ασέβειας», γράφουν κοσμικοί άνθρωποι! (Θανάσης Κρεκούκιας).
___________Ανέμενα, ανέμενα, ανέμενα μέχρι σήμερα! Οπότε μη αντέχοντας άλλο να περιμένω την ενέργεια της εκκλησιαστικής Διοικήσεως, δηλ. της Δ.Ι.Σ., σήμερα 23 Φεβρουαρίου, σηκώθηκα από το κρεββάτι, όπου μια ίωση με έχει καθηλώσει, και υπέβαλα κι' εγώ μήνυση «Ενώπιον των Αρμοδίων Αστυνομικών και Εισαγγελικών Αρχών», μόνο και μόνο για να κατασιγάσω την συνείδησή μου! 
______Τα γυαλιά, δυστυχώς (ή ευτυχώς;), μας έβαλαν οι Χριστιανοί της Λευκορωσίας! Εκεί «μετά από παράπονα, που εκφράστηκαν,   η Λευκορωσία απαγόρευσε τις παραστάσεις της διάσημης ροκ όπερας «Jesus Christ Superstar», το οποίο χαρακτηρίσθηκε «βλάσφημο».
(Βλ.www.newsbeast.gr/world/arthro/311856/rok-opera.....

______Τα υπόλοιπα ας τα ρυθμίσει ο Θεός! 
+ ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
Αίγιον, 26 Φεβρουαρίου 2018

Κυριακή 25 Φεβρουαρίου 2018

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

ΑΠΟ ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΕ ΚΥΡΙΑΚΗ



Αγίου Λουκά Αρχιεπισκόπου Κριμαίας
Λόγος εις την Α' Κυριακή των Νηστειών


Την πρώτη Κυριακή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής η Αγία μας Εκκλησία πανηγυρίζει το θρίαμβο της Ορθοδοξίας, της ορθής πίστεως, η οποία καταπάτησε όλες της αιρέσεις και στερεώθηκε για πάντα. Γι' αυτό η Κυριακή αυτή καλείται Κυριακή της Ορθοδοξίας. Οι αιρέσεις φάνηκαν ήδη απαρχής του χριστιανισμού. Οι ίδιοι οι  Απόστολοι του Χριστού προειδοποιούσαν τους συγχρόνους τους, και μαζί τους και εμάς, για τον κίνδυνο από τους ψευδοδιδασκάλους.

Ο  Άγιος Απόστολος Πέτρος στη Β' Καθολική επιστολή γράφει το εξής: «Εγένοντο δε και ψευδοπροφήται εν τω λαώ, ως και εν υμίν έσονται  ψευδοδιδάσκαλοι, οίτινες παρεισάξουσιν αιρέσεις απωλείας, και τον αγοράσαντα αυτούς δεσπότην αρνούμενοι, επάγοντες εαυτοίς ταχινήν απώλειαν, και πολλοί εξακολουθήσουσιν αυτών ταις ασελγείαις, δι' ους η οδός της αληθείας βλασφημηθήσεται» (Β' Πετ. 2, 1-2).

Ο Άγιος Παύλος, επιστρέφοντας στην Παλαιστίνη από την Ελλάδα, έκανε στάση στην Έφεσο. Εκεί στους χριστιανούς κατοίκους της πόλεως έλεγε: «Εγώ γαρ οίδα τούτο, ότι εισελεύσονται μετά την άφιξίν μου λύκοι βαροίς εις υμάς μη φειδόμενοι του ποιμνίου, και εξ υμών αυτών αναστήσονται άνδρες λαλούντες διεστραμμένα του αποσπάν τους μαθητάς οπίσω αυτών» (Πραξ. 20, 29-30).

Πολλοί τέτοιοι ψευδοδιδάσκαλοι και σχισματικοί υπήρχαν στους πρώτους αιώνες του χριστιανισμού. Μερικές αιρέσεις τάραζαν την Εκκλησία ολόκληρους αιώνες, όπως για παράδειγμα οι αιρέσεις του Αρείου, του Μακεδονίου, του Ευτηχούς, του Διοσκόρου, του Νεστορίου και επίσης η αίρεση της εικονομαχίας. Οι αιρέσεις αυτές προκάλεσαν πολλές διαταραχές στην Εκκλησία και την βασάνισαν πολύ. Υπήρχαν πολλοί ομολογητές και μάρτυρες που έχυσαν το αίμα τους υπερασπιζόμενοι την αληθινή πίστη στον αγώνα κατά των ψευδοδιδασκάλων και των αιρετικών.

Υπήρχαν επίσης και πολλοί και μεγάλοι ιεράρχες οι οποίοι και αυτοί υπέφεραν πολλούς διωγμούς και πολλές φορές εξορίστηκαν. Ο Άγιος Φλαβιανός, πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, για παράδειγμα,  σε μία σύνοδο υπό την προεδρία του Διοσκόρου, η οποία καλείται «λειστρική», χτυπήθηκε τόσο άγρια που μετά από τρεις ημέρες πέθανε.

Η τελευταία στη σειρά των αιρέσεων, η αίρεση της εικονομαχίας, ήταν αυτή που επέφερε τα περισσότερα βάσανα στην Ορθόδοξη Εκκλησία μας. Η αίρεση αυτή εμφανίστηκε για πρώτη φορά στα χρόνια του αυτοκράτορα Λέοντος του Ισαύρου, ο οποίος ανέβηκε στο θρόνο το 717. Ανέβηκε στο θρόνο με τη βοήθεια του στρατού όπου υπήρχαν πολλοί αντίπαλοι της προσκυνήσεως των αγίων εικόνων. Επειδή ήθελε να ευαρεστήσει το στρατό άρχισε σκληρό διωγμό κατά των εικονοφίλων.

Ο διωγμός αυτός συνεχίστηκε και στα χρόνια του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου του Κοπρωνύμου, ο οποίος διαδέχτηκε στο θρόνο τον Λέοντα. Η κόπρος σημαίνει τα κόπρανα. Ονομάστηκε Κοπρώνυμος διότι κατά την βάπτισή του μόλυνε την κολυμβήθρα. Οι δύο αυτοί αυτοκράτορες για πολλά χρόνια είχαν την εξουσία στα χέρια τους και προκάλεσαν πολλά δεινά στην Εκκλησία. Μετά από αυτούς υπήρχαν και άλλοι αυτοκράτορες εικονομάχοι, οι οποίοι συνέχισαν το έργο των προκατόχων τους και βασάνισαν την Εκκλησία επί ολόκληρα χρόνια.

Δεν μπορούμε να περιγράψουμε τα βάσανα που υπέφερε η Εκκλησία στα χρόνια της εικονομαχίας και ιδιαίτερα οι μοναχοί οι οποίοι βρίσκονταν στην πρώτη γραμμή του αγώνα των ιερών εικόνων. Οι αυτοκράτορες εικονομάχοι έκλεισαν πολλά μοναστήρια, πολλές εκκλησίες όπου υπήρχαν εικόνες τις έκαναν αποθήκες. Τους μοναχούς τους βασάνιζαν άγρια: τους έβγαζαν μάτια, τους έκοβαν μύτες, έσπαζαν εικόνες πάνω στο κεφάλι τους. Τους αγιογράφους με τα πυρακτωμένα σίδερα τους έκαιγαν τα δάκτυλα.

Μόνο, τότε, όταν στο θρόνο του Βυζαντίου ανέβηκε η αυτοκράτειρα Ειρήνη, σταμάτησε ο διωγμός αλλά όχι οριστικά. Το 787 η Ειρήνη συγκάλεσε την Ζ' Οικουμενική Σύνοδο, η οποία διατύπωσε την ορθόδοξη διδασκαλία περί της τιμητικής προσκύνησης των ιερών εικόνων. Αλλά και μετά τη σύνοδο υπήρχαν αυτοκράτορες εικονομάχοι, όπως, για παράδειγμα, ο Μιχαήλ και άλλοι. Η αίρεση αυτή συντρίφτηκε οριστικά μόνο επί της θεοσεβέστατης Αυγούστας Θεοδώρας, όταν το 842 συγκλήθηκε η τοπική σύνοδος στην Κωνσταντινούπολη η οποία επικύρωσε την ορθόδοξη διδασκαλία. Η σύνοδος αυτή αναθεμάτισε όλους αυτούς που τολμούν να λένε ότι η προσκύνηση των ιερών εικόνων είναι ειδωλολατρία και οι ορθόδοξοι χριστιανοί είναι ειδωλολάτρες.

Και εδώ οι αιρετικοί μας λένε ακριβώς αυτό το πράγμα. Τολμούν να αποκαλούν τις εικόνες μας είδωλα και εμάς ειδωλολάτρες. Και μέχρι που φτάνει το θράσος τους; Θα σας πω ένα περιστατικό που έγινε πρόσφατα σε μία πόλη της Σιβηρίας. Την ώρα  της λειτουργίας δύο βαπτιστές μπήκαν μέσα στην εκκλησία και άρχισαν εκεί να φωνάζουν ότι οι ορθόδοξοι είναι ειδωλολάτρες και οι εικόνες τους είδωλα. Τι ανοησία!

Πως τολμούν αυτοί να ανοίγουν το ακάθαρτο στόμα τους και να λένε αυτά τα λόγια που στάζουν δηλητήριο, αποκαλώντας μας ειδωλολάτρες και τις εικόνες μας είδωλα; Αυτό δείχνει πως δεν έχουν κατανοήσει σωστά την δεύτερη εντολή του Μωσαϊκού νόμου: «ου ποιήσεις σ' εαυτώ είδωλον ουδέ παντός ομοίωμα, όσα εν τω ουρανώ άνω και όσα εν τη γή κάτω και όσα εν τοις ύδασιν υποκάτω της γής. Ου προσκυνήσεις αυτοίς ουδέ μη λατρεύσεις αυτοίς» (Εξ. 20,4).

Τι σημαίνει αυτή η εντολή; Νομίζω ότι το νόημά της είναι ξεκάθαρο. Η εντολή αυτή απαγορεύει αντί να προσκυνάμε τον Ένα, Μοναδικό και Αληθινό Θεό να κατασκευάζουμε είδωλα και να τα προσκυνάμε. Όπως το έκαναν οι αρχαίοι λαοί: οι Ασσύριοι, οι Βαβυλώνιοι, οι Αιγύπτιοι, οι Έλληνες, οι Ρωμαίοι και άλλοι...

Αυτή είναι η ειδωλολατρία. Η δική μας όμως η προσκύνηση των ιερών εικόνων μοιάζει σε τίποτα  με την ειδωλολατρία; Ασφαλώς όχι. Τα είδωλα απεικόνιζαν κάτι που  δεν υπάρχει στην πραγματικότητα, που είναι καρπός φαντασίας. Οι δικές μας εικόνες εικονίζουν την πραγματικότητα. Πραγματικά, δεν ζούσε μεταξύ μας ο Κύριος Ιησούς Χριστός, τον Οποίον δοξάζουμε και τις εικόνες του Οποίου προσκυνάμε; Δεν ζούσε μεταξύ μας η Παναγία, την οποία ζωγράφισε ο Άγιος απόστολος και ευαγγελιστής Λουκάς; Την εικόνα του αυτή την ευλόγισε η ίδια η Θεοτόκος, λέγοντας ότι η χάρη της θα είναι πάντα μ' αυτή την εικόνα. Ξέρετε πόσα θαύματα γίνονται από τις εικόνες της Παναγίας.

Και οι άλλες εικόνες, δεν εικονίζονται σ' αυτές  πραγματικά πρόσωπα των αγίων του Θεού που ζούσαν εδώ πάνω στη γή; Οι εικόνες τους αυτές είναι τα πορτραίτα τους και με κανένα τρόπο δεν είναι είδωλα. Μόνο ασεβές και ακάθαρτο στόμα τολμά να λέει ότι οι εικόνες μας είναι είδωλα και εμείς είμαστε ειδωλολάτρες. Να σιωπήσουν οι ασεβείς διότι η Οικουμενική Σύνοδος απήγγειλε το ανάθεμα εναντίον τους.

Να το ξέρετε, να το θυμάστε και να μην συναναστρέφεστε με τους αιρετικούς. Να μην απομακρύνεστε από την Εκκλησία, μη σχίζετε το χιτώνα του Χριστού. Να θυμάστε ότι ο Χριστός στην αρχιερατική του προσευχή παρακαλούσε τον Πατέρα Του, λέγοντας: «ίνα πάντες έν ώσι, καθώς συ, πάτερ, εν εμοί καγώ εν σοι, ίνα και αυτοί εν ημίν έν ώσιν, ίνα ο κόσμος πιστεύσει ότι συ με απέστειλας» (Ιω. 17, 21). Ο Κύριος θέλει ενότητα της Εκκλησίας. Οι σχισματικοί, οι οποίοι βρίσκουν σφάλματα στη διδασκαλία της Εκκλησίας, απομακρύνονται απ' αυτήν και πιστεύουν ότι θα βρούν τη σωτηρία στις αιρετικές τους οργανώσεις.

Ξέρετε όμως τι έλεγαν οι μεγάλοι άγιοι για τους ανθρώπους που σχίζουν το χίτώνα του Χριστού; Ο Άγιος Κυπριανός, επίσκοπος Καρθαγένης, είπε ότι οι άνθρωποι οι οποίοι απομακρύνονται από την Εκκλησία και δεν έχουν κοινωνία μαζί της και μάρτυρες να είναι, ακόμα και με το αίμα τους, δεν καθαρίζουν την αμαρτία τους διότι η βαριά αυτή αμαρτία της διαίρεσης της Εκκλησίας δεν καθαρίζεται ούτε με το αίμα. Και ο άγιος ιερομάρτυρας Ιγνάτιος ο Θεοφόρος είπε ότι αυτός που προκαλεί σχίσμα στην Εκκλησία δε θα κληρονομήσει την βασιλεία του Θεού.

Όλοι οι αιρετικοί, όμως, είναι κήρυκες του σχίσματος. Ενώ ο απόστολος λέει: «Παρακαλώ δε υμάς, αδελφοί, σκοπείν τους τας διχοστασίας και τα σκάνδαλα παρά την διδαχήν ήν υμείς εμάθετε ποιούντας, και εκκλίνατε απ' αυτών» (Ρωμ. 16, 17). Και στην άλλη επιστολή του λέει το εξής: «εί τις υμάς ευαγγελίζεται παρ' ό παρελάβετε, ανάθεμα έστω» (Γαλ. 1, 9). Και όλοι οι αιρετικοί ευαγγελίζουν όχι αυτό που ευαγγελίζει η Ορθόδοξη Εκκλησία η οποία μας γέννησε πνευματικά.

Θυμηθείτε και τον λόγο του Κυρίου Ιησού Χριστού, ο Οποίος είπε στους αποστόλους και μέσω αυτών σε μας τους διαδόχους τους: «Ο ακούων υμών εμού ακούει, και ο αθετών υμάς εμέ αθετεί· ο δε εμέ αθετών αθετεί τον αποστείλαντά με» (Λκ. 10, 16).Τρομερά είναι αυτά τα λόγια του Κυρίου. Να τα θυμάστε πάντοτε. Να μην ξεχνάτε και αυτήν την ημέρα, την ημέρα του θριάμβου της ορθοδόξου πίστεως. Η πίστη αυτή διατυπώθηκε οριστικά στην Ζ' Οικουμενική Σύνοδο η οποία στερέωσε την Ορθοδοξία και καταπάτησε όλες τις αιρέσεις και τα σχίσματα.

Πάνω από χίλια χρόνια πέρασαν από τότε που έγινε η Ζ' Οικουμενική Σύνοδος και δεν έχουν ξαναγίνει Οικουμενικές Σύνοδοι.* Γιατί; Οι λόγοι είναι πολιτικοί. Δεν υπήρχε δυνατότητα να συγκληθούν. Αλλά να μην λυπόμαστε που δεν έγιναν άλλες και δεν γίνονται σήμερα οι Οικουμενικές Σύνοδοι. Αυτές οι επτά που έχουμε, τακτοποίησαν όλα τα ζητήματα και έλυσαν όλα τα προβλήματα που είχε η Εκκλησία με τις αιρέσεις και στερέωσαν την ορθόδοξη πίστη.

Θα πείτε πως σήμερα έχουμε πολλές καινούριες αιρέσεις και σχίσματα. Ναι, έχετε δίκαιο. Αλλά πρέπει να ξέρουμε πως οι καινούριες αυτές αιρέσεις δεν λένε τίποτε καινούριο αλλά επαναλαμβάνουν αυτά που ήδη έχουν πει οι παλαιοί αιρετικοί. Και όλες αυτές οι αιρέσεις αναθεματίστηκαν από την Ζ' Οικουμενική Σύνοδο. Γι' αυτό μας αρκούν οι αποφάσεις των επτά Οικουμενικών Συνόδων και ιδιαίτερα της Εβδόμης. Γι' αυτό και χαιρόμαστε και πανηγυρίζουμε σήμερα το θρίαμβο της Ορθοδοξίας τη οποία εξέφρασε και στερέωσε η Ζ' Οικουμενική Σύνοδος.

Ακριβώς γι' αυτό το λόγο ορίστηκε αυτή την ημέρα να ψάλλεται δοξολογία ως ευχαριστία στο Θεό για την στερέωση της Ορθοδοξίας. Και αυτή την δοξολογία θα ψάλλουμε τώρα.

* Έχει επικρατήσει- ίσως και μέσω προπαγάνδας- στην Ορθοδοξία να ομιλούμε γιά 7 Οικουμενικές Συνόδους. Ασφαλώς ο Άγιος δεν αγνοεί ή μειώνει τις άλλες δύο Οικουμενικές Συνόδους απλώς ακολουθεί το συνήθειο και τονίζει την μεγάλη σπουδαιότητα τις Εβδόμης.

Αγίου Λουκά Αρχιεπισκόπου Κριμαίας - Λόγοι και Ομιλίες τόμος Α'
Εκδόσεις "Ορθόδοξος Κυψέλη"

Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου 2018

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΒΑΣΕΙΣ - Ο ΑΓΙΟΣ ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ

ΑΠΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΕ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ



Ο ΑΓΙΟΣ ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ

Ο Άγιος Πολύκαρπος γεννήθηκε περί το 80 μ.Χ. από ευσεβείς και φιλόθεους γονείς, τον Παγκράτιο και τη Θεοδώρα, που είχαν εγκλειστεί στη φυλακή για την πίστη του Χριστού, και βαπτίσθηκε Χριστιανός σε νεαρή ηλικία. Υπήρξε μαζί με τον Άγιο Ιγνάτιο τον Θεοφόρο (βλέπε 20 Δεκεμβρίου) μαθητής του Ευαγγελιστή Ιωάννη. Λίγο πριν αναχωρήσει από τον πρόσκαιρο αυτό βίο ο Άγιος Βουκόλος, Επίσκοπος Σμύρνης (βλέπε 6 Φεβρουαρίου), χειροτόνησε μετά των Αγίων Αποστόλων, ως διάδοχό του, τον Άγιο Πολύκαρπο και μετά κοιμήθηκε με ειρήνη.

Ο Άγιος παρακολούθησε με αγωνία και προσευχή τη σύλληψη του Αγίου Ιγνατίου του Θεοφόρου, Επισκόπου Αντιοχείας και τα μαρτύρια αυτού. Η αγάπη του προς τον θεοφόρο Πατέρα μαρτυρείται και από την Επιστολή την οποία έγραψε προς τους Φιλιππησίους. Σε αυτή την επιστολή τους συγχαίρει για την φιλοξενία, την οποία παρείχαν στον Άγιο Ιγνάτιο, όταν αυτός διήλθε από την πόλη τους. Το κείμενο αυτό του Αγίου Πολυκάρπου διακρίνεται για τον αποστολικό, θεολογικό και ποιμαντικό χαρακτήρα του.

Ο Άγιος Πολύκαρπος, διακρινόταν για την σωφροσύνη, τη θεολογική κατάρτιση και την αφοσίωση στη διδασκαλία του Ευαγγελίου, καθώς μιλούσε πάντα σύμφωνα με τις Γραφές. Ήταν ο γνησιότατος εκπρόσωπος της αποστολικής διδασκαλίας σε όλες τις Εκκλησίες της Ασίας. Ο Άγιος Ειρηναίος (βλέπε 23 Αυγούστου) παρέχει την πληροφορία ότι ο Άγιος Πολύκαρπος μετέστρεψε πολλούς από τις αιρέσεις του Βαλεντίνου και του Μαρκίωνος στην Εκκλησία του Θεού. Διηγείται μάλιστα και ένα επεισόδιο αναφερόμενο στη στάση του Αγίου Πολυκάρπου έναντι του Μαρκίωνος. Όταν ο αιρεσιάρχης αυτός τον πλησίασε κάποτε και του απηύθυνε την παράκληση: «ἐπεγίνωσκε ἠμᾶς», δηλαδή αναγνώρισέ μας, ο Άγιος απάντησε: «ἐπιγινώσκω, ἐπιγινώσκω σὲ τὸν πρωτότοκον τοῦ Σατανᾶ».

Ένα άλλο επεισόδιο ανάγεται στη γεροντική ηλικία του Αγίου Πολυκάρπου. Όπως είναι γνωστό, οι Εκκλησίες της Μικράς Ασίας εόρταζαν το Πάσχα στις 14 του μηνός Νισσάν, σε οποιαδήποτε ημέρα και αν τύχαινε αυτό. Αντίθετα οι άλλες Εκκλησίες δεν εόρταζαν καθόλου το Πάσχα, αλλά αρκούνταν στον εβδομαδιαίο κατά Κυριακή εορτασμό της Αναστάσεως, τονίζοντας ασφαλώς περισσότερο τον εορτασμό της πρώτης Κυριακής μετά την πανσέληνο της εαρινής ισημερίας. Επειδή λόγω της διαφοράς αυτής η Εκκλησία της Ρώμης τηρούσε αυστηρή στάση έναντι των Μικρασιατών, ο Άγιος Πολύκαρπος αναγκάσθηκε να μεταβεί στη Ρώμη, για να διευθετήσει το ζήτημα και άλλα δευτερεύοντα θέματα, με τον Επίσκοπο Ρώμης Ανίκητο (βλέπε 17 Απριλίου).

Μετά την επιστροφή του από την Ρώμη, υπέργηρος πλέον, συνέχισε την αποστολική δράση του με τόση επιτυχία, ώστε προκάλεσε την οργή των ειδωλολατρών. Αυτή η προδιάθεση ήταν φυσικό να προκαλέσει το μαρτύριό του, που ακολούθησε την εξής πορεία. Ο Κόιντος, ζηλωτής Χριστιανός, ο οποίος ήλθε στη Σμύρνη από τη Φρυγία, παρακίνησε ομάδα Φιλαδελφέων Χριστιανών να προσέλθουν στον ανθύπατο Στάτιο Κοδράτο, για να δηλώσουν σε αυτόν την ιδιότητά τους και την πίστη τους στον Χριστό, πράγμα το οποίο φυσικά προοιώνιζε θάνατο. Τελικά μαρτύρησαν όλοι, εκτός από τον Κόιντο, ο οποίος δειλιάσας την τελευταία στιγμή, θυσίασε στα είδωλα. Ο όχλος, αν και θαύμασε την γενναιότητα των Μαρτύρων, απαιτούσε να εκτελεσθούν οι «άθεοι» και να αναζητηθεί ο Άγιος Πολύκαρπος, ο οποίος πιεζόμενος από τους Χριστιανούς είχε αναχωρήσει σε κάποιο αγρόκτημα. Τελικά ο Άγιος συνελήφθη το έτος 167 μ.Χ. και οδηγήθηκε ενώπιον του ανθυπάτου.

Ο γηραιός Επίσκοπος δεν ταράχθηκε. Το πρόσωπό του ήταν γαλήνιο και λαμπερό. Ο αστυνόμος Ηρώδης και ο πατέρας του Νικήτας προσπάθησαν να πείσουν τον Άγιο να αρνηθεί τον Χριστό. Ο Άγιος όμως, με πνευματική ανδρεία απάντησε ότι υπηρετεί τον Χριστό επί 86 έτη χωρίς καθόλου να Τον εγκαταλείψει. Πως μπορούσε λοιπόν τώρα να Τον βλασφημήσει και να Τον αρνηθεί; Ο ανθύπατος τότε διέταξε να τον ρίξουν στην φωτιά. Ο Γέρων Πολύκαρπος αποδύθηκε μόνος τα ιμάτιά του και περίμενε προσευχόμενος λέγοντας: «Κύριε, ὁ Θεὸς ὁ Παντοκράτωρ, ὁ τοῦ ἀγαπητοῦ καὶ εὐλογητοῦ παιδός Σου Ἰησοῦ Χριστοῦ Πατήρ, δι’ Οὐ τὴν περὶ Σοῦ ἐπίγνωσιν εἰλήφαμεν, ὁ Θεὸς τῶν ἀγγέλων καὶ δυνάμεων, καὶ πάσης τῆς κτίσεως, καὶ παντὸς τοῦ γένους τῶν δικαίων, οἱ ζώσιν ἐνώπιόν Σου, εὐλογῶ Σε, ὅτι ἠξίωσας μὲ ἧς ἡμέρας καὶ ὥρας ταύτης τοῦ λαβεῖν μὲ μέρος ἐν ἀριθμῷ τῶν μαρτύρων Σου, ἐν τῷ ποτηρίῳ τοῦ Χριστοῦ Σου, εἰς ἀνάστασιν ζωῆς αἰωνίου, ψυχῆς τε καὶ σώματος, ἐν ἀφθαρσίᾳ Πνεύματος Ἁγίου, ἐν οἲς προσδεχθείην ἐνώπιόν Σου σήμερον ἐν θυσίᾳ πίονι καὶ προσδεκτή, καθὼς προητοίμασας καὶ προσεφανέρωσας καὶ ἐπλήρωσας ὁ ἀφευδὴς καὶ ἀληθινὸς Θεός. Διὰ τοῦτο καὶ περὶ πάντων αἰνῶ Σε, εὐλογῶ Σε, δοξάζω Σε, σὺν τῷ αἰωνίῳ καὶ ἐπουρανίω Ἰησοῦ Χριστό....».

Η φωτιά σχημάτισε γύρω από το σώμα του Αγίου Πολυκάρπου καμάρα χωρίς να τον αγγίζει. Τότε στρατιώτης εκτελεστής τελείωσε τον Άγιο Μάρτυρα διά του ξίφους. Έπειτα το Ιερό λείψανο ρίφθηκε στην φωτιά, οι δε πιστοί συνέλεξαν τα ιερά λείψανα αυτού.
Η Σύναξη του Αγίου Πολυκάρπου ετελείτο στη Μεγάλη Εκκλησία.

Εορτάζει στις 23 Φεβρουαρίου εκάστου έτους.
Πηγή:www.saint.gr

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ "ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΒΑΣΕΙΣ" ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:
ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΩΝ
Πρωτ.  Βασίλειος Γιαννακόπουλος

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ-ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ
Πρεσβυτέρα Νικολίτσα Γκοτσοπούλου

ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑ
+ ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2018

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΛΕΥΚΩΜΑΤΟΣ "ΙΑΚΩΒΟΣ ΤΣΟΥΝΗΣ"



ΙΣΤΟΡΙΑ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΑΘΗΤΕΙΑ


Ίσως κάποιοι αναρωτηθούν, ποιά η σχέση ανάμεσα σ’ αυτούς τους τρεις όρους «ΙΣΤΟΡΙΑ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΑΘΗΤΕΙΑ», στο παρόν άρθρο μας. Για να απαντήσουμε θα χρειασθεί να αναφερθούμε σε μία Μεγάλη Προσωπικότητα και να καταθέσουμε τα έργα και τις ημέρες της. Στην προσπάθεια αυτή θα πρέπει να είμαστε άκρως προσεκτικοί, ώστε η αναφορά σ’ αυτήν την προσωπικότητα και η κατάθεση των έργων να γίνει με σύνεση και μέτρο λόγου. Διότι σκοπός μας είναι η κατάδειξη της σχέσεως αυτών των όρων και το περαιτέρω μήνυμα που εκπέμπουν για τους αναγνώστες μας, μέσα από την πορεία της Μεγάλης Προσωπικότητος που θα αναφερθούμε. Η απόκλιση από τον στόχο μας σίγουρα θα προκαλέσει βαθειά θλίψη έως και απογοήτευση στον αναφερθησόμενο.
Πρόσφατα, είχαμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε ένα Λεύκωμα, το οποίο εξέδωσε η Ιερά Μητρόπολή μας και στο οποίο απαριθμούνται και απεικονίζονται αντικείμενα που είναι αποθησαυρισμένα σε μουσείο της πόλεώς μας. 
Τα απεικονιζόμενα εκθέματα του Λευκώματος πρωτίστως μαρτυρούν ιστορία. Την ιστορία, φυσικά, την καταγράφουν οι άνθρωποι, με την πορεία τους μέσα στο ιστορικό γίγνεσθαι, ενεργοποιώντας και αξιοποιώντας τις νοητικές, πνευματικές, σωματικές και όποιες άλλες εγγενείς και επίκτητες δεξιότητες και δυνάμεις διαθέτουν. Συνήθως δρουν, εργάζονται σιωπηρά μεν, αλλά δημιουργικά και επ’ ωφελεία της ανθρωπότητος. Η προσφορά τους αυτή, μέσα στο χρόνο αναγνωρίζεται, με αποτέλεσμα να ευαισθητοποιούνται οι αρμόδιοι θεσμικοί φορείς και να επιβραβεύουν αυτούς τους ανθρώπους με το να τους απονέμουν τον υψηλότερο τιμητικό τίτλο της ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΟΣ. Οι ανθρώπινες κοινωνίες πάνω στον πλανήτη μας μετρούν πολλά εκατομμύρια ατόμων και προσώπων, προσωπικοτήτων όμως με την αυθεντική και γνήσια έννοια του όρου, ελαχίστων.
Ο όρος ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΣ προσδίδει περιεχόμενο, τιμή και αξία σ’ αυτόν που του απονέμεται. Το περιεχόμενο, επομένως, του Λευκώματος, το οποίο παρουσιάσαμε εμπεριέχει τα τεκμήρια, τα οποία αδιαμφισβήτητα και θεμελιωμένα συνηγορούν στην ανάδειξη και αναγόρευση του κατόχου τους σε προσωπικότητα και μάλιστα Υψηλή, Μεγάλη και Σπάνια.
Ωστόσο, εκτός από ιστορία το Λεύκωμα εκφράζει, παρουσιάζει και προβάλλει πολιτισμό, διότι τα αντικείμενα, τα οποία απεικονίζει μαρτυρούν αξίες, ιδανικά, ιδεώδη, κουλτούρα, τέχνη, παιδεία και ο, τι άλλο συνιστά πολιτισμό. Και τον πολιτισμό επίσης τον δημιουργούν οι άνθρωποι αξιοποιώντας ωσαύτως τις προοδευτικές και εξελικτικές, πνευματικές και σωματικές δυνάμεις και ικανότητές τους. Και αυτοί που δημιουργούν η συμβάλλουν με κάθε τρόπο στην δημιουργία πολιτισμού, αναδεικνύονται και αναγορεύονται από τις ευνομούμενες κοινωνίες εις ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ.
Στην περίπτωσή μας μιλάμε για δύο εξαιρετικά μεγάλα μεγέθη Ιστορία και Πολιτισμό, τα οποία συνυπάρχουν σε ένα πρόσωπο, που το καταξιώνουν, το αναδεικνύουν και το αναγορεύουν εις ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ.
Ως Λαός, ως Κοινωνία, ως Έθνος και Γένος, έχουμε την ευλογία και την μεγάλη τιμή να καυχόμαστε διαχρονικά για μεγάλες Προσωπικότητες, οι οποίες κατά καιρούς εμφανίστηκαν και εμφανίζονται και αναδεικνύονται στο ιστορικό προσκήνιο και γίνονται φωτεινοί φάροι και ασφαλείς οδοδείκτες της Φυλής και του Γένους μας.
Σε μία τέτοια ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ αναφέρεται το Λεύκωμα, το οποίο παρουσιάσαμε και στο οποίο εμπεριέχονται όλα εκείνα τα γλωττοφόρα αντικείμενα, τα οποία ομιλούν για ιστορία, για πολιτισμό και για ανθρωπιά και ταυτόχρονα αποτελούν τις αδιάψευστες μαρτυρίες και τα γνήσια και ασφαλή εχέγγυα, ότι ο κάτοχός τους είναι προσωπικότης. Σ’ αυτή την ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ αναφέρεται και το ταπεινό μας άρθρο.
Αναφέρεται στον Αληθινό Έλληνα, τον Γνήσιο Πατριώτη, τον Μεγάλο Ευεργέτη,  τον  νεώτερο Έλληνα Βετεράνο του Β  Παγκοσμίου Πολέμου με Διεθνή αναγνώριση.
Αναφέρεται στον:
                             Ι Α Κ Ω Β Ο    Τ Σ Ο Υ Ν Η
Ναι! Ο Ιάκωβος Τσούνης είναι ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΣ, διότι κατέχει το σύνολο των ιδιαιτέρων ψυχικών και πνευματικών χαρισμάτων και χαρακτηριστικών. Είναι ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΣ διότι είναι Ηγέτης, ηγείται του εαυτού μου και των χαρακτηριστικών της Προσωπικότητάς του και σαν ηγέτης χαράζει πορεία, ανοίγει δρόμους, δείχνει ρότα πλεύσης.
Σ’ αυτή τη Μεγάλη Προσωπικότητα συναντώνται οι τρεις ορισμοί ΙΣΤΟΡΙΑ – ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ – ΜΑΘΗΤΕΙΑ. Με την ζωή του, με τους αγώνες του, με την εργατικότητά του, με την παντοειδή προσφορά του στην Πατρίδα, την Εκκλησία, το Έθνος και το Γένος κατέγραψε ιστορία, δημιούργησε πολιτισμό και μας καλεί σε μαθητεία μέσα από τα ολοζώντανα και λαλίστατα εκθέματα – τεκμήρια του Μουσείου του.
Το Μουσείο ΙΑΚΩΒΟΣ ΤΣΟΥΝΗΣ, είναι ένα απαραίτητο και πολύ χρήσιμο για όλες τις εποχές, ιδιαιτέρως για την σημερινή, σχολείο και διδακτήριο ιστορίας, πολιτισμού και ιδεωδών.
Κατωτέρω αναφερόμαστε σύντομα στο χρονικό της παρουσιάσεως του Λευκώματος «ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΙΑΚΩΒΟΣ ΤΣΟΥΝΗΣ».
Την 31ην Ιανουαρίου 2018 το απόγευμα ώρα 6:30 μ.μ. παρουσία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου στην αίθουσα «ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ» του Δημαρχείου Παπάγου – Χολαργού, έγινε η παρουσίαση του Λευκώματος από την θεολόγο κα Χρύσα Δημητρίου, υποψήφια Διδάκτορα Βυζαντινής Αρχαιολογίας Α.Π.Θ., η οποία επιμελήθηκε της συγγραφής και εκδόσεώς του. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες  Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιος, ο Νέας Σμύρνης κ. Συμεών και ο Βρεσθένης κ. Θεόκλητος, ο  Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών Πανοσ. Αρχιμανδρίτης π. Συμεών Βολιώτης, οι Δήμαρχοι Παπάγου – Χολαργού κ. Ηλίας Αποστολόπουλος, Αιγιαλείας κ. Αθανασίος Παναγόπουλος και Καλαβρύτων κ. Γεώργιος Λαζουράς, ο Πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας κ. Νικολάος Σακελλαρίου, οι επίτιμοι Δήμαρχοι Χολαργού κ. Βασίλειος Ξύδης και κ. Δημήτριος Νικολάου, ο Υπαρχηγός ΓΕΕΘΑ Αντιστράτηγος κ. Κωνσταντίνος Φλώρου, ο προέδρος της Αθηναϊκής Λέσχης κ. Κυριάκος Κουκουλομμάτης και πλήθος κόσμου, μεταξύ των οποίων και 70 Αιγιαλείς (κληρικοί και λαϊκοί), οι οποίοι μετέβησαν στην πρωτεύουσα με λεωφορεία που διέθεσε η Ιερά Μητρόπολή μας.
Την εκδήλωση συντόνισε ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Χρήστος Τσάκαλος, Αρχιερατικός Επίτροπος Αιγίου, ο οποίος, πριν καλέσει στο βήμα τους επίσημους προσκεκλημένους, τόνισε πως η Ιερά Μητρόπολις Καλαβρύτων και Αιγιαλείας λέει «ναι» στον Πολιτισμό, αναδεικνύοντας και προβάλλοντας αντικείμενα, τα οποία φανερώνουν και πιστοποιούν την αξία του.
Χαιρετισμούς απηύθυνε ο Μακαριώτατος, ο Δήμαρχος Παπάγου Χολαργού και ο Δήμαρχος Αιγιαλείας. Ο κ. Ιάκωβος Τσούνης,  με την ταπεινότητα που τον διακρίνει, παρενέβη και με τον αληθινό και περιεκτικό λόγο του, προέτρεψε το ακροατήριο σε εθνική ενότητα και συναίνεση με βάση την αγάπη για την Πατρίδα και ευχαρίστησε τον Μακαριώτατο και όλους τους παρευρισκόμενους, καθώς και τους συντελεστές της εκδήλωσης.
Την εκδήλωση έκλεισε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Αμβρόσιος, λέγοντας ότι ο κ. Τσούνης μας δώρησε ένα Μεγάλο θησαυρό παραχωρώντας το Μουσείο του.
Αναμφισβήτητα, η παρουσίαση του Λευκώματος «ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΙΑΚΩΒΟΣ ΤΣΟΥΝΗΣ» δεν ήταν μία απλή εκδήλωση επιδείξεως μουσειακών εκθεμάτων, αλλά αποτέλεσε και θα αποτελεί πρόσκληση για μαθητεία στις αξίες, τα ιδανικά, τον ανθρωπισμό, την ανδρεία, την εργατικότητα, τη δράση, τη δημιουργία, την αξιοπρέπεια, την εθνική συνείδηση, την κοινωνική προσφορά και όλα τα ωραία, υψηλά και ευγενή που αντιπροσωπεύουν τον κάτοχό τους και που καταγράφουν ιστορία και συνιστούν πολιτισμό!
Πρωτοπρεσβύτερος Χρήστος Τσάκαλος













Κυριακή 18 Φεβρουαρίου 2018

ΑΓΙΑ ΜΑΤΡΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΣΧΑΤΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ

ΑΠΟ ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΕ ΚΥΡΙΑΚΗ



Αγία Ματρώνα: «Θα βάλουν μπροστά σας τον «Σταυρό» και το «Ψωμί» και θα σας πούν διαλέξτε!»

Η Άννα Βιμπόρνοβα θυμάται… «Επισκέφθηκα την Ματρώνα τις μέρες της Μεγάλης Σαρακοστής, λίγο πριν πεθάνει.
– Μη φοβάσαι μου λέει, δεν θα ξαναγίνει σύντομα πόλεμος. Θα ξαπλώσουμε έτσι, και θα σηκωθούμε «αλλιώς»…
– Πως αλλιώς; την ρωτάω.
– Να,-μου λέει- θα γυρίσουμε στο «ξύλινο»…
– Μάτουσκα, της λέω, τι σημαίνει το «ξύλινο»;
– Ξύλινο αλέτρι μου λέει, με αυτό θα δουλεύουμε τότε…
– Καί που θα πάνε τα τρακτέρ που τώρα έχουμε;…»
– Ω, λέει, άσε τα τρακτέρ… Θα δουλεύει τότε το αλέτρι το ξύλινο, και η ζωή θα είναι καλή. Όμως, ακόμη δεν φτάσαμε μέχρι αυτούς τους καιρούς. Εσύ όμως, δεν θα πεθάνεις μέχρι τότε, και θα τα δείς όλα αυτά. Η επαναφορά του ξύλινου αρότρου στην ζωή μας (και εφ΄ όσον βρεθούνε ζώα να τα σύρουν), θα ισοπεδώσει την ανθρώπινη αλαζονεία της εποχής μας…
Εάν δεν βρεθούνε ζωντανά πολύ φοβάμαι ότι θα τα σύρουμε εμείς για να μη πεθάνουμε από την πείνα. Πόλεμος (συμπλήρωσε) δεν θα ξαναγίνει (με τον τρόπο που μέχρι τώρα ξέρουμε…) Χωρίς… πόλεμο θα πεθάνετε όλοι. Θα πέσουν πολλά θύματα. Όλοι οι νεκροί, θα ξαπλώσετε επάνω στην γη….
Θα σας πω και κάτι άλλο, Αποβραδίς, όλα θα είναι (όρθια και καλά) πάνω στην γη, και όταν θα σηκωθείτε το άλλο πρωι, όλα θα μπούν (θα ταφούν) μέσα στην γη. Χωρίς «πόλεμο».
«Πως σας λυπάμαι, όσους τους έσχατους καιρούς θα ζήσετε. Η ζωή θα γίνεται όλο χειρότερη. Τελικά θα έλθει καιρός που θα βάλουν μπροστά σας τον ΣΤΑΥΡΟ και το ΨΩΜΙ και θα σας πούν «Διαλέξετε!».
Θα διαλέξουμε τον Σταυρό, της έλεγαν, αλλά πως θα μπορέσουμε να ζήσουμε;
-«Ε, θα κάνουμε προσευχή, θα πλάσουμε βώλους λίγο χωματάκι, θα προσευχηθούμε στον Θεό, θα φάμε και θα χορτάσουμε! » αποκρινόταν προφητικά η Αγία Ματρώνα, ενώ αλλού έλεγε:
«Θα πάρετε χώμα, θα κάνετε κουλουράκια, θα τα σταυρώνετε, και θα είναι σαν ψωμί!»

Πηγή:  Βήμα Ορθοδοξίας


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ "ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΒΑΣΕΙΣ" ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:
ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΩΝ
Πρωτ.  Βασίλειος Γιαννακόπουλος

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ-ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ
Πρεσβυτέρα Νικολίτσα Γκοτσοπούλου

ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑ
+ ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου 2018

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΒΑΣΕΙΣ : Ο ΑΓΙΟΣ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΣ ΗΛΙΑΣ

ΑΠΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΕ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ


Ο ΑΓΙΟΣ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΣ ΗΛΙΑΣ

Ο Άγιος Ιερομάρτυς Ηλίας (Νικολάγιεβιτς) γεννήθηκε σε κάποιο χωριό της Μόσχας κατά τον 19ο αιώνα μ.Χ. Σπούδασε στην Θεολογική Ακαδημία της Μόσχας και νυμφεύθηκε την ευσεβή Ευγενία. Στην συνέχεια χειροτονήθηκε ιερεύς και διακόνησε στο μικρό ναό ενός πτωχοκομείου και στην ενορία του Αγίου Νικολάου Τολματσέφ της Μόσχας, πριν ξεσπάσει η Οκτωβριανή επανάσταση του έτους 1917 μ.Χ.
Ο Άγιος ήταν ευλαβέστατος ιερέας. Ο ναός του ήταν φάρος πνευματικού φωτός για πολλούς πιστούς. Ήταν έγγαμος, αλλά ζούσε ασκητική ζωή. Ήταν το 1932 μ.Χ., όταν η μυστική Σοβιετική αστυνομία τον συνέλαβε και τον φυλάκισε. Τον εξόρισαν στην περιοχή του ποταμού Κράσναγια Βίσερα. Η πρεσβυτέρα Ευγενία όλη την νύχτα την πέρασε με προσευχή και δάκρυα. Κατά το πρωί όμως αποκοιμήθηκε και τότε είδε την Θεοτόκο στον ύπνο της που της είπε να μην φοβάται.
Μετά δύο χρόνια, η πρεσβυτέρα τον επισκέφθηκε στον τόπο της εξορίας και του έφερε ένα Ευαγγέλιο και ένα μικρό φιαλίδιο με αγιασμό. Οι φύλακες άρπαξαν αμέσως το Ευαγγέλιο. Όταν την ρώτησαν τι περιείχε το φιαλίδιο, εκείνη τους απάντησε ότι γι' αυτούς ήταν απλό νερό, αλλά για εκείνη και τον σύζυγό της ήταν κάτι ιερό. Το φάρμακό τους. Ο Άγιος φαινόταν σαν να τον είχαν βασανίσει. Δεν του επέτρεπαν να λειτουργεί και αυτό τον έθλιβε αφάνταστα. Άρχισε να διηγείται στην Ευγενία το μαρτύριό του. Όταν μετέφεραν εκείνον και πολλούς άλλους στον τόπο της εξορίας, τους ανάγκασαν να περπατούν επάνω στο χιόνι που είχε λιώσει επιφανειακά. Το λεπτό στρώμα του πάγου έσπαζε κάτω από τα πόδια τους και οι «κατάδικοι» βυθίζονταν μέσα στο χιόνι μέχρι τη μέση. Βρεγμένοι μέχρι το κόκαλο, χωρίς να έχουν φάει ή πιει τίποτα όλη την ημέρα, αναγκάστηκαν να περάσουν τη νύχτα μέσα σε μια καλύβα. Οι εξουθενωμένοι άνδρες αμέσως έπεσαν στο πάτωμα και αποκοιμήθηκαν σαν πεθαμένοι. Μόνο ο Άγιος έμεινε ξάγρυπνος. Μέσα στα βαθιά μεσάνυχτα μια κραυγή ακούσθηκε από τα βάθη της καρδιάς του: «Κύριε, γιατί με εγκατέλειψες; Σε υπηρέτησα τόσο πιστά. Ολόκληρη την ζωή μου την αφιέρωσα σε Σένα. Πόσες φορές διάβασα τον Ακάθιστο Ύμνο και τους Κανόνες. Με πόση ευλάβεια υπηρετούσα στην Εκκλησία. Γιατί, Κύριε, με εγκατέλειψες και υποφέρω τόσο πολύ; Υπεραγία Θεοτόκε, άγιε ιεράρχα Νικόλαε, άγιε πάτερ Σεραφείμ, πάντες οι Άγιοι του Θεού! Μετά από όλες τις προσευχές μου σε σας, γιατί βασανίζομαι τόσο;».
Ξαφνικά μία θεία επίσκεψη, σαν φλόγα, άγγιξε την πονεμένη ψυχή του και την πλημμύρισε με μια υπερκόσμια παρηγοριά. Το φως της πίστεως φώτισε μυστικά την καρδιά του και άναψε μέσα του μια ανέκφραστη και ακατανίκητη αγάπη προς τον Χριστό, η οποία όπως λέει ο Απόστολος Παύλος, «οὐκ ἐξὸν ἀνθρώπω λαλῆσαι». Όταν ξημέρωσε, ήταν νέος άνθρωπος, αναγεννημένος σαν να είχε βαπτισθεί στην φωτιά.
Καθώς αποχαιρετούσε την πρεσβυτέρα Ευγενία, ο Άγιος της είπε: «Ξέρεις, η καρδιά μου φλέγεται για τον Χριστό. Νομίζω ότι ήλθα εδώ, για να καταλάβω ότι δεν υπάρχει απολύτως τίποτε καλύτερο, τίποτε πιο θαυμαστό από Αυτόν. Θα ήθελα να πεθάνω γι' Αυτόν!».
Όταν η πρεσβυτέρα έφθασε πίσω στη Μόσχα έμαθε ότι στο στρατόπεδο συγκεντρώσεως άναψε μια πυρκαγιά και ο Άγιος έγινε παρανάλωμα του πυρός μαζί με ένδεκα άλλους Χριστιανούς.
Πηγή: www.saint.gr


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ "ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΒΑΣΕΙΣ" ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:
ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΩΝ
Πρωτ.  Βασίλειος Γιαννακόπουλος

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ-ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ
Πρεσβυτέρα Νικολίτσα Γκοτσοπούλου

ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑ
+ ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Κυριακή 11 Φεβρουαρίου 2018

ΠΩΣ ΜΠΑΙΝΕΙ Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΣΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ

ΑΠΟ ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΕ ΚΥΡΙΑΚΗ



ΠΩΣ ΜΠΑΙΝΕΙ Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΣΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ
ΤΙ ΕΧΕΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙ ΤΟΥΣ ΔΑΙΜΟΝΕΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ



«Δεν μπορούμε να εμποδίσουμε τους Χριστιανούς να πηγαίνουν στην εκκλησία.

Δεν μπορούμε να τους εμποδίσουμε να διαβάζουν την Αγία Γραφή και να γνωρίζουν την αλήθεια. Δεν μπορούμε ούτε ακόμα και να τους εμποδίσουμε να έχουν μια ζωντανή στενή σχέση με τον Σωτήρα τους.

Άπαξ και αποκτήσουν αυτήν τη σύνδεση με τον Ιησού, εμείς χάνουμε κάθε δύναμη πάνω τους.

Έτσι, το μόνο που μας μένει είναι να τους κλέψουμε το χρόνο τους. Ας πηγαίνουν στην εκκλησία, δεν πειράζει, ας έχουν εκεί τις συνεστιάσεις τους κι όλα τα υπόλοιπα.

Ας έχουν έργο και δράση. Μόνο να μην έχουν χρόνο να αναπτύξουν αυτή τη ζωντανή σχέση με τον Ιησού.

Να τι θέλω από σας. Αποσπάστε τους την προσοχή από τον Σωτήρα τους και εμποδίστε τους από το να έχουν θερμή και στενή σχέση μαζί Του όλη μέρα. Ας τους παρασύρουμε σε μια χαλαρή σχέση με τον Ιησού, τυπική σχέση, χωρίς γνήσια πίστη και αγάπη γι’ Αυτόν.

Πώς θα το κάνουμε αυτό; ρώτησαν τότε οι δαίμονες.

Βάλτε τους να ασχολούνται με τα δευτερεύοντα θέματα και βρείτε τρόπους αμέτρητους να κρατάτε απασχολημένο το μυαλό τους, απάντησε.

Βάλτε μέσα τους τον πειρασμό να ξοδεύουν, να ξοδεύουν, να ξοδεύουν και να δανείζονται χρεώνοντας τις κάρτες τους.

Πείστε τις γυναίκες τους να πάνε να δουλεύουν πολλές ώρες εκτός σπιτιού και τους άνδρες να δουλεύουν 6-7 μέρες την εβδομάδα, 10-12 ώρες την ημέρα, έτσι ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες του τρόπου ζωής τους.

Εμποδίστε τους να ξοδεύουν χρόνο με τα παιδιά τους. Έτσι, καθώς θα διασπάται η οικογένειά τους, σύντομα το σπίτι δεν θα αποτελεί πια για αυτούς καταφύγιο από την πίεση της δουλειάς τους.

Κρατάτε πάντα το μυαλό τόσο γεμάτο με ερεθίσματα ώστε να είναι αδύνατο να ακούσουν τη σιγανή και απαλή φωνή του Θεού.

1. Βάλτε τους να παίζουν το ραδιόφωνο και το κασετόφωνο όποτε οδηγούν.

2. Φροντίστε να έχουν συνεχώς ανοιχτά στο σπίτι τους τα CD, το βίντεο, την τηλεόραση και τους υπολογιστές.

3. Βάλτε σε κάθε κατάστημα κι εστιατόριο που μπαίνουν μουσική που να παίζει ασταμάτητα. Αυτό θα συννεφιάζει το μυαλό τους και θα αδυνατίζει την κοινωνία τους με τον Χριστό μέσω της προσευχής.

4. Γεμίστε τα τραπέζια τους με περιοδικά και εφημερίδες. Κάντε τους υπερκαταναλωτικά όντα, να αγοράζουν, να ξοδεύουν χωρίς να έχουν τίποτα από αυτά πραγματική ανάγκη. Να ασχολούνται, να ταλαιπωρούνται και να απομακρύνονται από τον Ιησού Χριστό.

5. Σφυροκοπάτε τα μυαλά τους ακατάπαυστα με ειδήσεις όλο το 24ωρο.

6. Γεμίστε τους δρόμους με διαφημιστικές αφίσες, ώστε να μην τους αφήνετε στιγμή σε ησυχία όσο οδηγούν ή περπατούν.

7. Πλημμυρίστε τα γραμματοκιβώτιά τους με άχρηστα διαφημιστικά, καταλόγους ρούχων, τυχερών παιχνιδιών και κάθε τι που προάγει ψεύτικες ελπίδες ευημερίας.

8. Βάλτε κοκαλιάρικα μοντέλα στα εξώφυλλα των περιοδικών και στην τηλεόραση ώστε οι άνδρες να θεωρούν αυτά ως πρότυπα ομορφιάς και να μην ικανοποιούνται με την εμφάνιση της γυναίκας τους.

9. Δώστε κούραση στις συζύγους ώστε τα βράδια να μην είναι σε θέση να χαρούν σαν ζευγάρια με τους άνδρες τους. Δώστε τους πονοκεφάλους ώστε οι άνδρες να έχουν παράπονα, πικρίες και να αρχίσουν να ψάχνουν αλλού για ευχαρίστηση. Αυτό θα διαλύσει γρήγορα τις οικογένειες.

10. Διαφημίστε τον Αϊ Βασίλη ώστε να κλέψετε την προσοχή των παιδιών από το αληθινό νόημα των Χριστουγέννων.

11. Το Πάσχα διαδώστε τα κουνελάκια και τα κόκκινα αυγά στη θέση του μηνύματος της Ανάστασης και της νίκης κατά της αμαρτίας.

12. Ακόμα και στη διασκέδασή τους φέρτε τους στα άκρα. Όταν γυρίζουν από διακοπές να είναι πτώμα στην κούραση και να έχουν μετανιώσει για τις επιλογές τους.

13. Μην τους αφήνετε να βγαίνουν στη φύση και να παρατηρούν ότι ο Θεός έφτιαξε.

14. Αντί για αυτό, στέλνετέ τους σε λούνα Παρκ, γήπεδα, κινηματογράφους, παιδότοπους και κονσέρτα.

15. Κρατάτε τους πάντα υπεραπασχολημένους. Να μη σκέφτονται, να μην αναζητούν, να μη προβληματίζονται.

16. Και όταν συναντώνται για πνευματική συντροφιά με άλλους πιστούς, κάντε ώστε να φεύγουν από κει με διαταραγμένη συνείδηση.

17. Δώστε τους να ασχολούνται με τόσους πολλούς «καλούς» στόχους, που να μην έχουν χρόνο ούτε ανάγκη να ζητήσουν τη δύναμη του Ιησού στη ζωή τους.

18. Σύντομα θα δουλεύουν ασταμάτητα για αυτόν το καλό σκοπό, που όμως ο Θεός δεν τους ανέθεσε, θυσιάζοντας την υγεία τους και την οικογένειά τους σ’ αυτόν με μεγάλη πιθανότητα να τα χάσουν και τα δύο.
Θα δουλέψει σίγουρα το σχέδιο αυτό.»

Οι δαίμονες έτρεξαν γρήγορα να βάλουν σε εφαρμογή όλα αυτά, ώστε οι Χριστιανοί να μην έχουν χρόνο για τον Σωτήρα τους.



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ "ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΒΑΣΕΙΣ" ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:
ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΩΝ
Πρωτ.  Βασίλειος Γιαννακόπουλος

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ-ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ
Πρεσβυτέρα Νικολίτσα Γκοτσοπούλου

ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑ
+ ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~