Τρίτη 18 Μαρτίου 2008

ΤΑ "ΚΑΛΑ" ΚΑΙ ΤΑ "ΣΑΠΙΑ" ΜΗΛΑ ΣΤΟ ΙΔIΟ ΚΑΛΑΘΙ; ΤΙ ΠΑΘΑΜΕ ΛΟΙΠΟΝ;

«ΣΥΜΦΩΝΟ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ»
Διχασμό μεταξύ των Αρχιερέων για το θέμα της μη αποδοχής της "Ελεύθερης Συμβίωσης" από πλευράς της Ιεράς Συνόδου επιχειρεί εργωδώς να παρουσιάσει προς την Κοινή Γνώμη μερίδα εκκλησιαστικών και άλλων δημοσιογράφων, κάνοντας χρήση αποσπάσματος της δήλωσης του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμου.
Η σημερινή ομόφωνη ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου, με την οποία η Διοίκηση της Εκκλησίας της Ελλάδος επιβεβαιώνει την αμετακίνητη θέση της υπέρ της εφαρμογής του θελήματος του Θεού κατ' επιταγήν του ιερού Ευαγγελίου και των ιερών Κανόνων, δεν άφησε ικανοποιημένους κάποιους από τούς εκκλησιαστικούς συντάκτες σήμερα. Διότι κάποιοι εξ αυτών, έχοντας εκ των προτέρων "προεξοφλήσει" στις δημοσιεύσεις τους τόσο το ύφος όσο και αυτό καθ εαυτό το περιεχόμενο των συζητήσεων εντός της αιθούσης ων Συνεδριών της Ιεράς Συνόδου, ανέμεναν ως επιβεβαίωση των προθέσεών τους, "να πιαστούν οι Αρχιερείς στα χέρια, διαφωνούντες μεταξύ τους" όσον αφορά το θέμα της επιχειρούμενης νομοθετικής ρύθμισης της "ελεύθερης συμβίωσης" που τόσο ξαφνικά μας ανέκυψε. Προσωπικά σε ότι με αφορά, διαψεύδω κατηγορηματικώς πως εκ μέρους μου "ασκήθηκε σφοδρή επίθεση προς τον Μακαριώτατο" για τις θέσεις του. Η πληροφορία αυτή είναι ψευδέστατη και αποτελεί στρέβλωση της πραγματικότητος. Όλοι οι Συνοδικοί Αρχιερείς εξέφρασαν τον προβληματισμό τους στο ανακύψαν θέμα, ουδείς όμως προέβη σε "επίθεση" στον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο.
Προς την κατεύθυνση αυτή σε μια προσπάθεια να καλλιεργηθεί "κλίμα διχασμού" μερίδα εκ των λειτουργών των ΜΜΕ, είχαν προετοιμάσει το αναγνωστικό και τηλεοπτικό κοινό, κατατάσσοντας αυθαιρέτως τους Ιεράρχες σε τρείς κατηγορίες:
Α) Στους "μοντέρνους", οι οποίοι αναγνωρίζουν ότι ο "κόσμος αλλάζει και γι’ αυτό η Εκκλησία πρέπει να δείχνει «κατανόηση».
Β) Στους "παραδοσιακούς", οι οποίοι έσπευσαν να χαρακτηρίσουν την «ελεύθερη συμβίωση» ως "πορνεία".
Γ) Και στους "υπέρ-αυστηρούς", οι οποίοι από του άμβωνος χθες έσπευσαν να καυτηριάσουν την προσπάθεια της Κυβέρνησης. «Ιδιαίτερα σκληρή κριτική ασκεί και ο Μητροπολίτης δείνα, ο οποίος μεταξύ άλλων θίγει και το ζήτημα γάμων μεταξύ ομοφυλοφίλων, μιλώντας για “παρανοϊκές καταστάσεις”, έγραφε σήμερα Αθηναϊκή εφημερίδα.
Δόξα τω Θεώ! Το ομόφωνο Ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου απέδειξε, ότι όλοι οι Ιεράρχες έχουν τον Ευαγγελικό Νόμο πάνω από όλα και πάνω από όλους!
Δεν μπορεί να υπάρξει Ορθόδοξος Ιεράρχης, που θα δεχθεί αδιαμαρτύρητα την νομιμοποίηση της παράνομης συμβίωσης. Δεν μπορεί να υπάρξει Ορθόδοξος Ιεράρχης, που θα δεχθεί να μετονομάσει το κοτόπουλο ως «ψάρι», για να δικαιολογήσει την παραβίαση και καταπάτηση της νηστείας, όπως έκαναν οι Μοναχοί κατά τον Μεσαίωνα στην Καθολική Δύση! Και επομένως δεν μπορεί να υπάρξει Ορθόδοξος Ιεράρχης, που θα αποδεχθεί αδιαμαρτύρητα την νομιμοποίηση της όποιας παρανομίας, καταργώντας το Νόμο του Ευαγγελίου. Η παρανομία υπάρχει στην κοινωνία και θα υπάρχει, όσο θα υπάρχουν άνθρωποι, αλλά για να διακρίνεται από την νομιμότητα και για να καταγγέλλεται ως αθέτηση του Νόμου, θείου ή ανθρωπίνου, γραπτού ή άγραφου.
Στην κοινωνία υπήρχαν και θα υπάρχουν πάντοτε οι τίμιοι και οι άτιμοι άνθρωποι. Οι ειλικρινείς και οι ψεύτες! Οι υγιείς και οι άρρωστοι. Οι δίκαιοι και οι άδικοι! Οι σώφρονες και οι άφρονες. Οι θύτες και τα θύματα. Οι ελεύθεροι και οι δικαίως φυλακισμένοι. Οι νουνεχείς και οι φρενοβλαβείς. Οι ηθικοί και οι ανήθικοι! Έτσι και μόνο έτσι μια Κοινωνία θεωρείται φυσιολογική. Φτιάχνει είτε Φυλακές για τούς εγκληματίες, είτε Τρελλοκομεία για τους τρελλούς, είτε Νοσοκομεία για τους αρρώστους, αλλά δεν υποχρεώνει τους δίκαιους να ζήσουν στη φυλακή ή τους εχέφρονες να εισέλθουν στα τρελλάδικα ή τους υγιαίνοντες να εισαχθούν στα Νοσοκομεία....ώστε να μη στενοχωρούνται οι τυχόν τρελλοί, οι φυλακισμένοι, οι άρρωστοι...... ό,τι δηλ. επιχειρεί δυστυχώς σήμερα η Πολιτεία, εισάγοντας στη Βουλή Σχέδιο Νόμου με τον τίτλο «Σύμφωνο Ελεύθερης Συμβίωσης». Μια τέτοια Κοινωνία θα έμοιαζε με Κοινωνία φρενοβλαβών, όπου όλοι οι κάτοικοι έχουν υποστεί ομαδική παράκρουση.
Όταν συνεπώς μια Κοινωνία οδηγείται με το έτσι θέλω στην εφαρμογή του γνωστού μύθου της "κολοβής αλεπούς", τότε η Κοινωνία αυτή είναι αρρωστημένη! Κατ’ αναλογίαν: Όταν μια Πολιτεία ή μια Κυβέρνηση επιχειρεί να εφαρμόσει το μύθο της "κολοβής αλεπούς", εξομοιώνοντας, εξισώνοντας και νομιμοποιώντας την έως τώρα χαρακτηριζόμενη ως παράνομη συμβίωση με την "έννομη και παρά Θεώ και παρά ανθρώποις συζυγία", τότε η Πολιτεία αυτή είναι άρρωστη!
Δεν μπορούν, λοιπόν, όσοι έχασαν την ουρά τους, (εσύ διάβαζε την τιμή τους), σε κάποιο "δόκανο της αμαρτίας" να επιβάλουν και στους άλλους να υποστούν την ίδια μεταχείριση. Νόμιμο το ζευγάρι με γάμο, νόμιμο και το ζευγάρι χωρίς γάμο; Σε μιά κοινωνία, την οποίαν απαρτίζουν " λογικοί άνθρωποι" το "ψέμα" πρέπει να λέγεται "ψέμα", η "απάτη" να λέγεται "απάτη" και η "ανηθικότητα" να λέγεται "ανηθικότητα". Ο,τιδήποτε άλλο αποτελεί παρέκκλιση από την ηθική, όπως την βιώνει η Κοινωνία μας αιώνες τώρα.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ
Είχαν γραφή τα παραπάνω, όταν σε εκπομπή ενός τηλεοπτικού σταθμού, μιά εκκλησιαστική συντάκτρια και σε άλλο κανάλι έτερος - εκτός εκκλησιαστικού ρεπορτάζ- δημοσιογράφος-, όχι ηθελημένα πιστεύω, παρερμήνευσαν ή παραποίη- σαν την προ ημερών επί του θέματος τούτου τοποθέτηση του νέου Αρχιεπισκόπου κ. Ιερωνύμου. Ο Μακαριώτατος είπε: " Τα μέλη της Εκκλησίας πορεύονται με βάση το Ευαγγέλιο, τους Ι. Κανόνες της Εκκλησίας και την εκκλησιαστική τάξη των Οικουμενικών Συνόδων, την Αγιοπνευ- ματική παράδοση. Επομένως η Εκκλησία γνωρίζει όρια και αυτά είναι περιωρισμένα. Η Εκκλησία δεν έχει δυνατότητα ούτε εκπτώσεων ούτε παρεκκλίσεων απ’ αυτά". Οι δημοσιογράφοι ωστόσο, αποσιωπώντας τα παραπάνω και παραθέτοντας κατ’ επιλογήν μέρος των δηλώσεών Του, παρουσίασαν τον Αρχιεπίσκοπο να λέγει ότι "η Κοινωνία αλλάζει και πρέπει κι εμείς να δούμε αν μπορούμε να ακολουθήσουμε"! Το σημαντικότερο μέρος των αρχιεπισκοπικών Δηλώσεων ήταν ότι "η Εκκλησία δεν επιδέχεται εκπτώσεων και παρεκκλίσεων από το Ιερό Ευαγγέλιο και τους Ιερούς Κανόνες", προσθέτοντας πως "υπάρχουν ωστόσο και άνθρωποι που αντιμετωπίζουν προβλήματα και επιθυμούν να ρυθμίσουν με τον δικό τους τρόπο τη ζωή τους". Αυτά είπε ο Αρχιεπίσκοπος και είναι κοινώς παραδεκτά, αφού όπως πρόσθεσε "δεν μπορεί η Εκκλησία να ελέγχει με αναγκαστικούς τρόπους, με αστυνομικά μέτρα" τους ανθρώπους που δεν ασπάζονται τον λόγο του Θεού. "Όστις θέλει οπίσω μου ελθείν" είπε ο Κύριος και στην Εκκλησία όσοι ασπάζονται τον λόγο του Θεού και το Ιερό Ευαγγέλιο, πιστεύουν και τηρούν το θέλημα του Κυρίου ασφαλώς και όχι καταναγκαστικώς!!!.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΞΟΧΩΤΑΤΟ κ. ΥΠΟΥΡΓΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ

Εξοχώτατε Κύριε Υπουργέ επί της Δικαιοσύνης,
Με το Νομοσχέδιο, το οποίο προωθείτε, ανατρέπονται άρδην τα ήθη του Ελληνικού Λαού, δημιουργείται δέ και μια σύγχυση, κυρίως στους νέους, σε μια εποχή όπου το δημογραφικό πρόβλημα στην Ελλάδα έχει προσλάβει τραγικές διαστάσεις και οι θεσμοί, όπως αυτός της οικογένειας, χρειάζονται περαιτέρω υποστήριξη και όχι κι άλλα πλήγματα. Με το Νομοσχέδιο αλλοιώνεται η έννοια της λέξεως «ανηθικότης». Μπαίνουν στο ίδιο καλάθι τα "καλά" και τα "σάπια μήλα", τα "καλά" και τα "κούφια" καρύδια! Διαγράφονται οι όροι «πορνεία» και «μοιχεία» από το λεξικό της ηθικής συμπεριφοράς. Μολύνονται, παραθεωρούνται και χλευάζονται τα «χρηστά ήθη» του Ελληνικού Λαού. Αυτά όμως τα "χρηστά ήθη" έχουν καθιερωθεί με διδαχές αιώνων, προστατεύονται δε ως τώρα τόσο από τον γραπτό όσο και από τον άγραφο Νόμο της ελληνικής ψυχής και της ελληνικής ορθοδόξου παραδόσεως. Ο Νόμος του Θεού και οι Νόμοι της Πολιτείας υπάρχουν, ακριβώς για να εμπνέουν στον άνθρωπο το «ηθικώς ζείν και διάγειν». Ο Νόμος του Θεού και οι Νόμοι της Πολιτείας υπάρχουν για να διαμορφώνουν και να προστατεύουν τα λεγόμενα τα «χρηστά ήθη». Ο Νόμος για την Ελεύθερη Συμβίωση, δυστυχώς καταργεί αυτά τα ήθη.
Ως Υπουργός, δεν έχετε το δικαίωμα να διαγράφετε κάτι από τον άγραφο ηθικό Νόμο, τον οποίο έχουν διαμορφώσει οι αιώνες μέσα στην ανθρώπινη ψυχή.
Ως Υπουργός, δεν έχετε επίσης το δικαίωμα να διαγράφετε ούτε και τον γραπτό ηθικό Νόμο του Θεού, τον Ευαγγελικό Ηθικό Νόμο, οποίος περιέχεται στην Αγία Καινή Διαθήκη ως εντολή του Κυρίου μας, καθ΄όσον, όπως Σείς ο ίδιος έχετε δηλώσει, είσθε χριστιανός Ορθόδοξος και μέλος επίσης μιάς Κυβερνήσεως, την οποία εψήφισαν και ανέδειξαν κυρίως Ορθόδοξοι Χριστιανοί ψηφοφόροι.
Αν επιθυμείτε, ως Υπουργός, δύνασθε να διαγράψετε μόνο ένα μέρος από τον κοσμικό ηθικό Νόμο, όπως αυτός εκφράζεται από το «δίκαιο» της ελληνικής Κοινωνίας, δίκαιο το οποίον σας έταξαν βέβαια να περιφρουρείτε. Θα ήταν λοιπόν πολύ χρήσιμο πρώτα ίσως να αναλογιστείτε, την βαριά ευθύνη του θεσμικού ρόλου τον οποίον έχετε αναλάβει, προκειμένου να περιφρουρείτε, ως Υπουργός επί της Δικαιοσύνης, πάνω από όλα τα χρηστά ήθη και όχι να τα περιφρονείτε. Το κοσμικό ηθικό δίκαιο, δηλ. οι Νόμοι του Κράτους, έργα των ανθρώπων, που περιέχονται στα κατά καιρούς εκδιδόμενα φύλλα της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως, επιδέχονται αλλαγές. Όμως αναλόγως του ύφους και του ήθους της αλλαγής τους, οι άνθρωποι προτρέπονται να γίνουν είτε περισσότερον ηθικοί, είτε περισσότερον ανήθικοι. Με το Νομοσχέδιο, που σήμερα προωθείτε, θα παρακαλούσα να αναλογιστείτε μήπως δεν επιτυγχάνεται η προαγωγή των ηθών της ελληνικής κοινωνίας, αλλ’ αντιθέτως! Επιβραβεύεται η περιφρόνηση παραδεδομένων αξιών της ζωής, όπως είναι ο θεσμός της οικογένειας και διευκολύνεται μία σταδιακή, αλλά μεθοδική, εκτροπή της Κοινωνίας σε άλλα "μορφώματα" και μοτίβα ζωής, τα οποία επαναφέρουν τον άνθρωπο σε μια πρωτόγονη κατάσταση ζωής και συμπεριφοράς, τα οποία όμως πλήττουν καίρια τον θεσμό της νομίμου, παρά Θεού δε ευλογημένης και παρ΄ ανθρώπων αποδεκτής, φυσιολογικής οικογένειας. Τα άλογα ζώα, Κύριε Υπουργέ, μόνον αυτά όταν "ζευγαρώνουν¨, δεν διαθέτουν το αίσθημα της προσβολής της δημοσίας αιδούς! Παρά ταύτα κι αυτά κάποτε κάποτε εφαρμόζουν ένα δικό τους κώδικα συμπεριφοράς! Αντίθετα από τά ζώα, ο νοήμων άνθρωπος με τήν πάροδο του χρόνου βγήκε από τα σπήλαια, διαμόρφωσε τις κοινωνίες, έθεσε νόμους και περιορισμούς στη ζωή του, ανάλογα προς τους οποίους βαθμολογείται το επίπεδο του πολιτισμού του. Μέχρι σήμερα γνωρίζουμε, ότι δύο μόνον τρόποι υπάρχουν, όταν ένας άνδρας και μια γυναίκα αποφασίζουν να συμβιώσουν: ο γάμος, ως νόμιμη συμβίωση και η εκτός γάμου συνάφεια, ως παράνομη σχέση ζωής και συμπεριφοράς! Μη μας ξαναγυρίζετε στα χρόνια της πρωτόγονης ζωής! Ποιός άραγε Σας έδωσε το δικαίωμα να τροποποιήσετε τα ήθη του ελληνικού Λαού;

+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ & ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
17 Μαρτίου 2008

**************************************************************
ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ
ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα 17 Μαρτίου 2008
Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ
Συνήλθε σήμερα Δευτέρα 17.3.2008, στην πρώτη Συνεδρία Της για τον μήνα Μάρτιο η Διαρκής Ιερά Συνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος της 151ης Συνοδικής Περιόδου, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πασης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.
Κατά την σημερινή Συνεδρία:
Α. Ἡ Δ.Ι.Σ. επικύρωσε τα Πρακτικά της Εξουσιοδοτήσεως.
Β. Στήν αρχή ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πασης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος:
- Έθεσε το θέμα της υπάρξεως πλήθους Συνοδικών Επιτροπών και Υπηρεσιών στην κεντρική δομή της Εκκλησίας της Ελλάδος και ζήτησε σχετικά τις απόψεις των Μελών της Δ.Ι.Σ.. Από την όλη συζήτηση διεπιστώθη ότι πράγματι υπάρχει πολυπροσωπεία και πολυμέρεια και αποφασίσθη να συνταχθεί ένας λεπτομερής κατάλογος όλων των Υπηρεσιών, όλων των Συνοδικών Επιτροπών, των Ειδικών Συνοδικών Επιτροπών και των Υποεπιτροπών μετά του Προσωπικού αυτών και της σχέσεως εργασίας που έχουν με τον Εκκλησιαστικό Οργανισμό, ώστε να υπάρξει η δυνατότητα καλύτερης και υπεύθυνης κατανομής του έργου της Εκκλησίας.
- Έθεσε το θέμα της Εκκλησιαστικής Εκπαιδεύσεως και ο,τι αφορά ειδικώτερα στην Δευτεροβάθμια Εκκλησιαστική Εκπαίδευση. Μετά από συζήτηση αποφασίσθηκε να συσταθεί Επιτροπή η οποία αποτελείται από τους Σεβασμιώτατους Μητροπολίτες Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ. Προκόπιο, Ξάνθης και Περιθεωρίου κ. Παντελεήμονα και Σύρου, Τήνου, Άνδρου, Κέας και Μήλου κ. Δωρόθεο, οι οποίοι έχουν στις Επαρχίες τους Εκκλησιαστικά Γυμνάσια και Λύκεια, προκειμένου να εκθέσουν τα προβλήματα, τα οποία έχουν δημιουργηθεί και ειδικότερα τα σχετικά με την αντιμετώπιση των δαπανών σιτίσεως και διαμονής των μαθητών στα Σχολεία.
- Παραλλήλως ο Μακαριώτατος ενημέρωσε την Δ.Ι.Σ. για τις επαφές και συζητήσεις με τις Θεολογικές Σχολές των Πανεπιστημίων και των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών ώστε να αποσαφηνισθούν οι προϋποθέσεις καθορισμού της αξιοποιήσεως όσων πρόκειται να αποφοιτήσουν.
- Ἐνημέρωσε την Δ.Ι.Σ. για τη συνεργασία που είχε με τον Υπουργό Δικαιοσύνης κ. Σωτήριο Χατζηγάκη, σχετικά με το υπό κατάρτιση Νομοσχέδιο «Σύμφωνο Ελεύθερης Συμβίωσης». Ακολούθησε μακρά συζήτηση κατά την οποία διετύπωσαν τις απόψεις τους όλοι οι Σεβασμιώτατοι Συνοδικοί Αρχιερείς και τελικώς ελήφθη η ακόλουθη απόφαση:
α. Ἡ Εκκλησία της Ελλάδος, δια της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, διακηρύσσει τον απόλυτο σεβασμό και την παραδεδομένη τιμή προς το υπό της Εκκλησίας τελούμενο ιερό μυστήριο του Γάμου, του οποίου σκοπός είναι η αμοιβαία πνευματική συμπλήρωση των συζύγων για την εν Χριστώ Ιησού σωτηρία και καρπός αυτού τα τέκνα. Η Εκκλησία δηλαδή δέχεται και ευλογεί την παραδεδομένη τέλεση του Γάμου κατά το Ορθόδοξο Τυπικό ενώ θεωρεί πορνεία κάθε άλλη «συζυγική» σχέση εκτός αυτού.
β. Καλεῖ το ιερό πλήρωμα των πιστών τέκνων Αυτής να βεβαιωθούν ότι η Εκκλησία υπερασπιζομένη ανέκαθεν τα της ιερότητος του ιερού μυστηρίου του Γάμου, φροντίζει για την εφαρμογή της διδασκαλίας του Κυρίου Ιησού Χριστού, για την τήρηση των αρχών του ιερού Ευαγγελίου σε όλους τους τομείς της ζωής και τον σεβασμό προς τους παραδεδομένους ιερούς κανόνες σχετικά με το βίο και τη συμπεριφορά των τέκνων της Εκκλησίας.
γ. Μέ βάση τις αρχές αυτές και βαθύτατο αίσθημα ευθύνης έναντι του ιερού κλήρου και του ευσεβούς λαού δηλώνει, ότι είναι παντελώς αδύνατο να συγκατατεθεί στο διαμορφούμενο Νομοσχέδιο «Σύμφωνο Ελεύθερης Συμβίωσης», η εφαρμογή του οποίου υποθάλπει και νομιμοποιεί βαρύτατα ηθικά αμαρτήματα και το οποίο σε περίπτωση εφαρμογής θα αποτελέσει καταστροφική βόμβα στα θεμέλια της χριστιανικής οικογενείας και όλης της ελληνικής κοινωνίας. Η Δ.Ι.Σ. εκφράζει την ελπίδα και την ευχή να μην καταστεί Νόμος του Κράτους το εν λόγω Νομοσχέδιο.
Γ. Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ζακύνθου κ. Χρυσόστομος ενημέρωσε τη Δ.Ι.Σ. για την επίσκεψή του στο Οικουμενικό Πατριαρχείο σχετικά με την προσεχή μετάβαση εκεί του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου μετά της Ακολουθίας του, κατά την Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως, 30 Μαρτίου 2008.
Δ. Ἀκολούθως, μετά από πρόταση του Μακαριωτάτου Προέδρου, η Δ.Ι.Σ. αποφάσισε να αποστείλει τηλεγράφημα προς τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας κ. Αναστάσιο, δια του οποίου εκφράζει την συμπάθεια και την συμπαράστασή Της προς τον δοκιμαζόμενο λαό της γειτονικής χώρας από το τραγικό γεγονός που συνέβη το Σάββατο 15 Μαρτίου 2008 κοντά στα Τίρανα και παρακαλεί τον Μακαριώτατο να μεταφέρει στην Κυβέρνηση και τον λαό της Αλβανίας την συμμετοχή Της στο λαϊκό πένθος.
Ε. Ἐπίσης η Δ.Ι.Σ. εξέφρασε την ευγνωμοσύνη και τις θερμές ευχαριστίες Της προς την Τράπεζα Πειραιώς, διότι με απόφαση του Διοικητού αυτής, αξιοτίμου κ. Μιχαήλ Σάλλα, εγκρίθηκε η χορήγηση στην Εκκλησία της Ελλάδος 750.000,00 ₠ για την ενίσχυση του προγράμματος της Εκκλησίας για το 3ο παιδί στη Θράκη.
ΣΤ. Τέλος η Δ.Ι.Σ. συζήτησε και έλαβε αποφάσεις σχετικά με τρέχοντα υπηρεσιακά ζητήματα.
Εκ του Γραφείου Τύπου της Ιεράς Συνόδου