Προσωπικό Ιστολόγιο.
Την 17/08/2019 υπέβαλα τήν παραιτησίν μου εκ της ενεργού Διακονίας και έκτοτε ο τίτλος μου είναι: «Μητροπολίτης πρώην Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος»
Διακόψαμε κατ΄ ανάγκην την σιωπή μας προκειμένου να απαντήσουμε σε υβριστές μας. Είμαστε, όπως γνωρίζετε, και παραμένουμε στα μαρτυρικά, ιστορικά και ηρωϊκά Καλάβρυτα! Υπάρχουν κι
εδώ ψυχές, οι οποίες με λαχτάρα περιμένουν τον Αρχιερέα τους! Μας
περιμένει έργο κοπιώδες, σκληρό! Πρέπει, λοιπόν, να διακόψουμε την
τακτική μας διαδικτυακή επικοινωνία μέχρι τον Οκτώβριο -ελπίζω και το
εύχομαι- για πολλούς λόγους:
1. Για να αποτοξινωθούμε όλοι μας! Επειδή και το Blog δημιουργεί εθισμό. Είναι κάτι σαν ψυχοναρκωτικό!
2. Για να εργασθούμε ιεραποστολικά στην
Επαρχία Καλαβρύτων. Μία Επαρχία ιστορική, ορεινή, εκτεταμένη και
πονεμένη, όπου ακρίτες ιερείς-εφημέριοι και ένας αριθμός πιστών
χριστιανών περιμένουν τον Επίσκοπό τους. Στα Καλάβρυτα θα αναλώσουμε τις
δυνάμεις μας κατά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο.
3. Για να ασχοληθούμε λίγο περισσότερο
με τον εαυτό μας. Έχει και ο εαυτός μας ανάγκη από ανεφοδιασμό,
τροφοδοσία και ανασυγκρότηση! Αυτό θα το προσπαθήσουμε κατα τόν μήνα
Σεπτέμβριο.
4. Για να σχεδιάσουμε, μαζί με τους συνεργάτες μας, το Πρόγραμμα εργασίας της νέας περιόδου 2012-2013.
5. Για να συμμετάσχουμε στις εργασίες
της τακτικής συνελεύσεως της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας, η οποία κάθε
χρόνο συνέρχεται κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου.
6. Και τέλος, για τεχνικούς λόγους! Στα Καλάβρυτα δεν έχουμε άνετη πρόσβαση στο διαδίκτυο.
________Λοιπόν, σας εύχομαι ένα αγιαστικό και άρα αγιασμένο καλοκαίρι! Ο Κύριός μας να σας ευλογεί! ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
Με αγάπη Χριστού και πατρικές ευχές
Καλάβρυτα, 18η Αυγούστου 2012 + Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ και ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
~~~~~~~~~~~~~~~~~
ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΙΣ ΝΕΑΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ
Ικανοποιώντας το αίτημα των επισκεπτών και
προσκυνητών των Ιερών Μονών και των Εκκλησιαστικών μνημείων της Επαρχίας
Καλαβρύτων για την επανέκδοση του καλαίσθητου-
καλλιτεχνικού πονήματος «ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ , ΓΗ ΜΝΗΜΕΙΩΝ, ΗΡΩΩΝ ΚΑΙ ΑΓΙΩΝ»,
προχωρήσαμε στην Β΄ βελτιωμένη έκδοσή του, την οποία σήμερα σας παρουσιάζουμε.
Ξεφυλλίζοντας τις σελίδες του πονήματος αυτού, ο αναγνώστης κάνει ένα
νοερό ταξίδι στην πολυκύμαντη ιστορία των μαρτυρικών Καλαβρύτων, η οποία συνδέεται άρρηκτα με την ιστορική πορεία των
Ιερών Μονών και των μνημείων της περιοχής.
Πρόκειται
για έναν σημαντικό και απαραίτητο τουριστικό οδηγό σε κάθε ταξιδιώτη, που
επιθυμεί να επισκεφτεί τα Καλάβρυτα και να γνωρίσει την ιστορία, τον πολιτισμό
και το ψυχικό μεγαλείο των κατοίκων και των
ηρώων του τόπου αυτού.
________Στην ηλεκτρονική εφημερίδα "ΑΜΕΝ.gr" δημοσιεύεται η απάντηση του Πρωτοπρεσβυτέρου π. Γεωργίου Τσέτση μέ τον τίτλο: "Το κατά του Φαναρίου μένος" μέσα από το οποίον εκτρέπεται σε υβρεις και ευτελισμό των προσώπων με την γνώμη η τις θεολογικές θέσεις των οποίων διαφωνεί! Η κοινή λογική διδάσκει, ότι ο διάλογος, για να είναι οικοδομητικός, πρέπει να διεξάγεται με νηφαλιότητα. ¨Οταν όμως δεν έχεις πειστικά επιχειρήματα, τότε ένα καλό εργαλείο για να εξουθενώσεις τόν συνομιλητή σου είναι να τον υβρίζεις!
_________Την αρχή αυτή, δυστυχώς, εφαρμόζει το άρθρο του ο π. Γεώργιος, παλιός καλός μας φίλος! Ποδοπάτησε την φιλία μας, τήν μακρόχρονη γνωριμία μας έστω, και "γυμνή τη κεφαλή" προέβη σε απαράδεκτες ύβρεις. Να ενα δείγμα: μας αποκαλεί ανισόρροπο και λιποβαρή μπλογκο-μανιακό!!!! "πάσης φύσεως ανισόρροπων και
λιποβαρών τον νουν «μπλογκο-μανιακών». (Ας μας επιτρέψει και μια διόρθωση του όρου "λιποβαρής" στο νού, που οπως έχει γραφεί σημαινει τον χοντρό, αυτόν που έχει πολύ λίπος! Προφανώς θα ήθελε να γράψει "ελλειποβαρής", δηλ. λιψός στο νού, άμυαλος, αλαφρούλης!)
_______Χωρίς να κατεβαίνουμε στο δικό του επίπεδο με τον τρόπο μας, δηλ. με την γραφίδα μας, θέλουμε να του αποδείξουμε, ότι δεν σηκώνουμε μυίγα στο σπαθί μας! Μιλάμε και γράφουμε με γλώσσα, την οποία δεν συνηθίζουμε, αλλά στην παρούσα φάση την θεωρήσαμε αναγκαία. Γι αυτό άλλωστε και ζητάμε την κατανόηση των αναγνωστών μας.
Καλάβρυτα, 17 Αυγούστου 2012
Ημέρα επετειακή της εις Μητροπολίτην χειροτονίας μας από τον Μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κυρό ΣΕΡΑΦΕΙΜ, 17 Αυγούστου 1976.
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
********************
Πρός
τήν
Πύλην Εκκλησιαστικών Ειδήσεων
AMEN.gr
e-mail:
nikos@amen.gr
Αγαπητέ μου κ. Παπαχρήστου
Με ιδιαίτερη προσοχή ανέγνωσα το άρθρο
του Πρωτοπρεσβυτέρου π. Γεωργίου Τσέτση, παλιοῦ καλού φίλου και εγκρίτου
θεολόγου της Ορθοδοξίας.
Επειδή ο π. Γεώργιος είναι εξ ορισμού
υπερασπιστής των δικαίων του Οικουμενικού Θρόνου, (πολύ δε δικαίως εφ’όσον και
εκεί ανήκει εκκλησιαστικώς, διότι «όποιος
δεν πενέψει το σπίτι του θα πέσει να τον πλακώσει», αλλά και πάρα πολύ έχει
ευεργετηθεί από το Πατριαρχείο μας!) είχαμε την απορία πως και γιατί τόσες μέρες δεν φάνηκε ο π. Γεώργιος για να αντικρούσει
τις θέσεις μας!
Να, λοιπόν, ότι ήλθε αυτή η στιγμή,
οπότε είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε
1.τον υπερφίαλο εγωϊσμό με τον οποίο αντιμετωπίζει τους
έχοντες διαφορετική γνώμη για τα
τρεχούσης φύσεως εκκλησιαστικά πράγματα,
2.τον ευτελισμό των προσώπων μετά των οποίων αντιδικώντας συνδιαλέγεται,
3.τήν μονομανή μονομέρεια της σκέψεως του, ένεκα της οποίας ο Οικουμενικός μας
Πατριάρχης δεν είναι βέβαια ΑΛΑΘΗΤΟΣ, αλλά την ίδια ώρα ΔΕΝ ΔΙΑΠΡΑΤΤΕΙ ΛΑΘΗ!
Ό,τι πράττει είναι καλό! Είπε τό Κοράνιο ΑΓΙΟ, τότε αυτό είναι άγιο! ΔΕΝ ΧΩΡΑΕΙ
αντίρρηση!
4.Την αδυναμία προσκομίσεως πειστικών
επιχειρημάτων. Την
αδυναμία αυτή καλύπτει με μακρόσυρτες θεολογικές αναλύσεις, έτσι που στο τέλος
ο αναγνώστης ξεχνάει από πού ξεκίνησε ένα θέμα.
Επί των σημείων αυτών θα
επικεντρώσουμε λοιπόν τήν προσοχή των αναγνωστών σας και έτσι θα τους αφήσουμε
να συναγάγουν εκείνοι τα συμπεράσματά τους. Και οι κρίνοντες κρίνονται!, είπε
κάποτε ένα σημαίνον πολιτικό πρόσωπο.
Εκ προοιμίου θέλουμε να
δηλώσουμε για μια ακόμη φορά, ότι σεβόμεθα απολύτως και τον Οικουμενικό Θρόνο,
ως θεσμό, και τόν Οικουμενικό μας Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο, ως Πρόσωπο, και
μάλιστα πολύ σπουδαίο, αλλά δεν θέλουμε να είμαστε ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΣ! Αγαπάμε,
σεβόμαστε, αλλά δεν λατρεύουμε τα πρόσωπα! Στην Ορθοδοξία ισχύει το primusinterpares,
οπότε κι εμείς, ως ισότιμος εν Χριστώ Αδελφός, ασκούμε και το δικαίωμα της
καλόπιστης κριτικής.
Ερωτώ
λοιπόν τον π. Γεώργιο:.
Αναγνωρίζει αυτό το ισότιμο των Αρχιερέων; Είναι ο Πατριάρχης «Πρὠτος μεταξύ ίσων»; Αναμένω την
απάντηση.
Και τώρα ας έλθουμε στα σημεία:
1.Ουπερφίαλος
εγωϊσμός! Διάχυτο είναι το κείμενό
του από αυτό το πνεύμα. Δεν γράφει για να απαντήσει σε κάποια αντίθετη άποψη,
δεν γράφει για να πείσει! Γράφει για να ταπεινώσει τον θεωρούμενο αντίπαλο. Εν
τούτοις μόνο από τον καλόπιστο διάλογο προάγεται η αλήθεια. Όλοι, ως γνωστόν,
κατέχουμε ένα μέρος της αλήθειας, άρα όλοι μαζί συμβάλουμε στην ορθότερη
αντίληψη των πραγμάτων, δηλ. στην προσέγγιση της αληθείας.
2.Οευτελισμός
των προσώπων! Δεν τιμά τον π. Γεώργιο, όταν για τους έχοντες μια ἀλλη άποψη
εκφράζεται με τον τρόπο αυτό, ήτοι: «.....δεν
μπορεί παρά να μελαγχολεί και να προβληματίζεται οσάκις γίνεται μάρτυς της
δόλιας και συστηματικής υπoνόμευσης του κύρους τού Πατριάρχου και αυτής της
υπόστασης του Οικουμενικού Θρόνου, εκ μέρους ολίγιστων μεν, αλλά
λαλίστατων Αρχιερέων,
παροπλισμένων πανεπιστημιακών, μεντόρων συλλόγων και οργανώσεων, πάσης φύσεως
ανισόρροπων και λιποβαρών τον νουν «μπλογκο-μανιακών», όπως και μερικών καιροσκόπων
δημοσιογράφων...,
Επειδή λοιπόν τά με
κόκκινη γραφή αναγραφόμενα αναφέρονται στο ταπεινό πρόσωπό μας, ευχαριστούμε τον αγαπητό μας π. Γεώργιο για
τον τρόπο με τον οποίο εκφράζεται για ένα ιεράρχη, που αξιώθηκε να υπηρετεί τήν
Αρχιερωσύνη επί 36 τόσα χρόνια. Αυτός ο
ανισόρροπος και λιποβαρής τον νούν «μπλοκο-μανιακός» ιεράρχης, π. Γεώργιε, σας
ασπάζεται αδελφικά και σας συγχωρεί!
Συγχρόνως χαράσσει αυτές τις γραμμές, ώστε οι αναγνώστες τους ΑΜΕΝ να
κρίνουν την ανισόρροπη στάση του και τον λιποβαρή νούν του.
Ερωτώ τον
π. Γεώργιο:. Έχει
συνειδητοποιήσει τι εν ώρα ψυχικής διεγέρσεως έγραψε;
3.Η
μονομανής μονομέρεια της σκέψεως του. Εμείς ποτέ δεν αναφερθήκαμε στον
Οικουμενικό Πατριάρχη με τά λόγια, που χρεώνει στη μερίδα μας: «ως Τούρκος πολίτης κατοικοεδρεύων σε ξένη
Επικράτεια, δεν μπορεί να διεκδικεί διαποίμανση ποιμνίου το οποίο ζει στην
Ελλάδα». Συκοφαντεί λοιπόν τους έχοντες μια άλλη άποψη
και υβρίζει! Αφού όμως μας προκαλεί, υπενθυμίζουμε, ότι πολύ παλιά έχουμε κατακρίνει
τόν Πατριάρχης μας, διότι σε κάποια ομιλία του, αναφερόμενος στους Ήρωες
Έλληνες της εποποιΐας του 1821, είπε περίπου και τα εξής απαράδεκτα: «κάποιοι ξεβράκωτοι Έλληνες έκαμαν τήν
Επανάσταση του 1821».
Ερωτώ τον
π. Γεώργιο:. Συμφωνεί
με τους χαρακτηρισμούς αυτούς;
4.Αδυναμία
προσκομίσεως πειστικών επιχειρημάτων. Ο αγαπητός μας π. Γεώργιος, γράφοντας το κείμενό του,
δυστυχώς, ασχημονεί! Υπό της
ελαχιστότητός μας έχει τεθεί το ερώτημα εάν
δηλ. ένας Ορθόδοξος Ιεράρχης, μάλιστα δε η Κορυφή της Ορθοδοξίας, έχει α) το
δικαίωμα να προσφέρει το Κοράνιο ως δώρο σε ένα Μουσουλμάνο και β) εάν μπορεί
να ονομάζει το βιβλίο αυτό «ΑΓΙΟ ΚΟΡΑΝΙΟ».
Αντί λοιπόν να μας
απαντήσει στα σαφή αυτά ερωτήματα, προβαίνει
στήν ασχημοσύνη να συνδέει ασύνδετα και άσχετα μεταξύ τους γεγονότα, τα
οποία μάλιστα ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ σχέση με το ταπεινό μας πρόσωπο. Ιδού η απόδειξη:
5.«Στις
ως άνω αιτιάσεις, προσετέθη πρόσφατα και η μομφή ενός Αρχιερέως (που έγινε
«καραμέλα» στο στόμα πολλών Φαναριομάχων), ότι ο Πατριάρχης, ευρισκόμενος προ
τινος στις ΗΠΑ, κακώς δώρισε ένα Κοράνιο σ΄ ένα διαπρεπή μουσουλμάνο τουρκικής
καταγωγής. [Σχετικά με το τελευταίο τούτο σημείο, ας μου επιτραπεί να σημειώσω
παρενθετικά ότι αν ο Σεβασμιώτατος αδυνατεί να κατανοήσει τη σημασία της Πατριαρχικής
αυτής χειρονομίας, δεν χάθηκε ο κόσμος! Θα παρατηρούσα όμως ότι κάλλιον
εστί το δωρίζειν, δι΄ ευνοήτους λόγους, σε κάποιο μουσουλμάνο παράγοντα ένα Κοράνιο,
έστω αποκαλώντας το «ιερό», (διότι για τον παραλήπτη
του ήταν όντως ιερό), παρά το επιβραβεύειν με χρυσό Σταυρό τον
«πατριωτισμό» τού σήμερα επί γενοκτονία και εθνοκαθάρσει δικαζόμενου στην
Χάγη, «Ορθόδοξου» (;) το δόγμα, Βοσνο-Σέρβου ηγέτη Ράντοβαν Κάρατζιτς]».
Εδώ ο επίσης «λαλίστατος» Πρωτοπρεσβύτερος, για να
του ανταποδώσουμε τον αφιλάδελφο χαρακτηρισμό, που μας προσάπτει (ενθυμούμενοι
την παροιμία «είπε ο γάϊδαρος τόν
πετεινό κεφάλα» και ζητώ συγγνώμην, π. Γεώργιε) διαπράττει τρεις απρέπειες:
Α) Σκοπίμως παραποιεί τα γεγονότα. Ο Παναγιώτατος Πατριάρχης μας δεν κατακρίθηκε, επειδή
αποκάλεσε το Κοράνιο «ιερό», αλλά επειδή το χαρακτήρισε «άγιο».
Ερωτώ τον
π. Γεώργιο:. Μπορούμε
να ονομάζουμε «άγιο» το Κοράνιο;
Β) Παραποιεί ωσαύτως
τα γεγονότα και συγχρόνως καθίσταται συκοφάντης,
όταν παραλληλίζει τό «δωρίζειν» ένα
Κοράνιο στον Μουσουλμάνο Ηγέτη με το
«επιβραβεύειν με χρυσό Σταυρό» τον Κάρατζιτς. Τον πληροφορώ λοιπόν, ότι εμείς ουδέποτε προσφέραμε
ένα χρυσό ή αργυρό ή χάρτινο έστω Σταυρό στον κ. Κάρατζιτς! Άρα ψεύδεται και ψευδόμενος μας συκοφαντεί!
Ερωτώ τον
π. Γεώργιο:α)
Μπορεί να αποδείξει τόν ισχυρισμό του;
Προσφέραμε εμείς ποτέ χρυσούν Σταυρόν στον τότε Πρόεδρο της Βοσνίας κ.
Κάρατζιτς; β) Ήταν άραγε τότε γνωστό, ότι ο Κάρατζιτς
ήταν ένοχος γενοκτονίας; Και γ) Αγνοεί την γενική αρχή του Δικαίου, ότι κάθε
κατηγορούμενος είναι ΑΘΩΟΣ έως ότου εκδοθεί τελεσίδικη καταδικαστική Απόφαση
από νόμιμο Δικαστήριο; Εγνωσμένως λοιπόν
παραποιεί τα γεγονότα, για να εξαγάγει τα συμπεράσματα, που εκείνος επιθυμεί.
Εύγε λοιπόν στον Διδάκτορα της Θεολογικής Επιστήμης.
Γ) Νομιμοποιεί τήν
σκοπιμότητα, δηλ. αγιάζει την σκοπιμότητα! Το
συμπέρασμα αυτό εξάγεται αβίαστα κατά την γνώμην ημών των «ανισόρροπων» απο τό
παρακάτω απόσπασμα του κειμένου του π. Γεωργίου: Ο Πατριάρχης μας «δώρισε ένα Κοράνιο σ΄ ένα διαπρεπή μουσουλμάνο
τουρκικής καταγωγής.
[Σχετικά με το τελευταίο τούτο σημείο, ας μου επιτραπεί να σημειώσω παρενθετικά
ότιαν
ο Σεβασμιώτατος αδυνατεί να κατανοήσει τη σημασία της Πατριαρχικής αυτής
χειρονομίας, δεν χάθηκε ο κόσμος»!Βεβαίως ΔΕΝ ΧΑΘΗΚΕ ο κόσμος, εάν ο Καλαβρύτων
αδυνατεί να κατανοήσει τη σημασία της πατριαρχικής αυτής χειρονομίας! Αν όμως η
ενέργεια αυτή υποκρύπτει κάποια σκοπιμότητα, την οποία υπονοεί, αλλά δεν
κατονομάζει, ο π. Γεώργιος, τότε η Τσέτσιος αυτή θεωρία οδηγεί στο συμπέρασμα,
ότι κάποιεςευγενείς «χειρονομίες» επιτρέπονται, όταν η σκοπιμότης τις επιβάλλει.
Η δε σκοπιμότης εδώ είναι το να κολακεύσουμε τον διαπρεπή Μουσουλμάνο λέγοντας του ότι η ΑΓΙΑ Γραφή των Χριστιανών
και το ΑΓΙΟ Κοράνιο των Μουσουλμάνων είναι
ισοδύναμα μεγέθη! «Ουαί υμίν Γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριταί», οι
λέγοντες το σκότος φως και το φως σκότος!
6.Ερχόμεθα
τώρα και σε ένα άλλο άκρως λεπτό σημείο του κειμένου του. Γράφει λοιπόν ο π.
Γεώργιος περί ημών: Ό «πολιός Ιεράρχης Πελοποννησιακής Επαρχίας λησμονεί....«προφανώς ότι από τον πέμπτο ήδη αιώνα ο Οικουμενικός Πατριάρχης
είναι όχι μόνο ο «επιτηρητής» των
εξελίξεων σε άλλους Θρόνους, βάσει Ιερών Κανόνων Οικουμενικών Συνόδων,
αλλά και ο εγγυητής της Ορθοδόξου
ενότητος»
Απαντάμε ευθέως στον αγαπητό παλιό φίλο και τώρα υβριστή μας.
Δεχόμεθα στο ακέραιο την ιδιότητα του επιτηρητού
και του εγγυητού της Ορθοδόξου Ενότητος, μόνο και μόνο για να συμφωνήσουμε
κάπου μαζί του.
Και
τώρα ερωτώ τον π. Γεώργιο:Εκεί κάτωστα Ιεροσόλυμαη κανονική
τάξη δεν έχει διασαλευθεί; Ένας Πατριάρχης έχει κηρυχθή έκπτωτος ΧΩΡΙΣ
ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ! Ο ίδιος Πατριάρχης, ο Μακαριώτατος κ. Ειρηναίος, έχει
καθαιρεθεί από την Πατριαρχική Του αξία και έχει επαναφερθεί στις τάξεις των
Μοναχών ΧΩΡΙΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ! Ο ίδιος Πατριάρχης, με απόφαση του Διαδόχου
(;) Του έχει καταδικασθεί σε εγκλεισμό μέσα στα Πατριαρχικά Δώματα ΧΩΡΙΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ
ΑΠΟΦΑΣΗ! Ο ίδιος Πατριάρχης έχει αθωωθεί από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους
για όλες τις κατηγορίες, όσες του είχαν καταλογισθεί και ΟΜΩΣ ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΧΕΙ
ΑΛΛΑΞΕΙ στη ζωή Του! Ένας ΑΘΩΟΣ λοιπόν Πατριάρχης της Ορθοδοξίας ευρίσκεται έγκλειστος
στο Διαμέρισμά του και είναι εκεί ένας ΖΩΝΤΑΝΟΣ ΝΕΚΡΟΣ! Για όλα αυτά ΤΙ ΕΠΡΑΞΕΝ
Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ κ. Βαρθολομαίος υπό τήν ιδιότητά Του «ως
ρυθμιστού καί «ως εγγυητού της Ορθοδόξου Ενότητος; Ο π. Γεώργιος γράφει , ότι ο
Πατριάρχης είναι ο «επιτηρητής των εξελίξεων σε άλλους θρόνουςβάσει ιερών κανόνων Οικουμενικών Συνόδων».
«Ιδού λοιπόν η Ρόδος, ιδού και το πήδημα», λαλίστατε πάτερ!
Για να
μένουν ζωηρά τα ερωτήματα αυτά στη μνήμη σας, αγαπητέ π. Γεώργιε, θα επαναλάβουμε εδώ τα σχετικά ερωτήματα, όπως τα θέσαμε
προ ολίγων ημερών στους αγαπητούς μας επίσης υβριστές κ.κ. Παπαχρήστου καί
Ανδριόπουλο, οι οποίοι εξ ορισμού είναι επίσης συνήγοροι και υπερασπιστές του
Οικουμενικού Θρόνου, ερωτήματα στα οποία δεν ελάβαμε απάντηση:
ΕΡΩΤΗΣΙΣ 7η ΚΑΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ:Ας έλθουμε τώρα
και σε ένα ακόμη ερώτημα, που αφορά τήν Εκκλησία των Ιεροσολύμων. Όπως
γνωρίζετε, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους αποφάνθηκε, ότι ο Μακαριώτατος κ.
Ειρηναίος ουδεμία κατάχρηση διέπραξε κατά την άσκηση των καθηκόντων του είτε ως
Πατριάρχης Ιεροσολύμων, είτε ως Έξαρχος του Παναγίου Τάφου στην Αθήνα, είτε ως
Αρχιεπίσκοπος Ιεραπόλεως! Έπειτα από τήν ουσιώδη αυτή Απόφαση δημιουργείται αμέσως
ένα ΗΘΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ: Μπορεί πλέον ο Πατριάρχης κ. Ειρηναίος να παραμένει έκπτωτος
και μάλιστα ΕΓΚΛΕΙΣΤΟΣ στα δώματα του Πατριαρχείου;
Ας μη μου προβάλλετε, παρακαλώ, ως
επιχείρημα, ότι ο Οικουμενικός ΔΕΝ έχει το δικαίωμα να επεμβαίνει σε διοικητικά
ζητήματα μιάς άλλης εκκλησιαστικής Δικαιοδοσίας, διότι έχουμε τα εξής δεδομένα:
1.Ο εξ υμών αντιρρησίας κ. Παπαχρήστου ομολογεί,
ότι «....Ιεράρχες και Πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, όλοι εκείνοι που με τον ένα ή
τον άλλο τρόπο στις κατ’ ιδίαν συζητήσεις τους ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΣΘΕΝΟΣτα δίκαια της Πρωτόθρονης Εκκλησίας της
Ορθοδοξίας..» άρα παραδέχεται τήν υπερόριο δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριάρχου,
και άρα του Χωροφύλακα της Ορθοδοξίας.
2.Ο έτερος αντιρρησίας κ. Ανδριόπουλος
παραδέχεται ότι ο Πατριάρχης «σαρκώνει
τό πρωτεύθυνον». Συνεπώς κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω ο Οικουμενικός
Πατριάρχης μας έχει ευθύνη και οφείλει να επέμβει στην Εκκλησία των Ιεροσολύμων
και να συστήσει την επανεξέταση του
φακέλλου «Πατριάρχης Ειρηναίος».
Υπο-ερώτησις:
Συμφωνούμε έως εδώ; Ένα, λοιπόν, το κρατούμενο.
3.Ο Πατριάρχης μας κ. Βαρθολομαίος
αναμείχθηκε ενεργώς στην πρώτη φάση της καθαιρέσεως, καθ’ όσον α) δέχθηκε τους
Συνοδικούς Αρχιερείς των Ιεροσολύμων σε ακρόαση και τίς έδωσε κατευθύνσεις, β)
δέχθηκε επίσης τον Πατριάρχη Ειρηναίο, πρός τόν Οποίο συνέστησε να παραιτηθή,
γ) προσκάλεσε τους Προκαθημένους των Ορθοδόξων Εκκλησιών σε Συνδιάσκεψη για το
ίδιο θέμα, δ) δεν αντέδρασε όταν έγιναν, όπως έγιναν, τα γνωστά γεγονότα στα
Ιεροσόλυμα, τότε που ο Πατριάρχης Ειρηναίος ανακηρύχθηκε ΕΚΠΤΩΤΟΣ από τον
Πατριαρχικό Του Θρόνο,χωρίς Δικαστήρια,
χωρίς Απολογία κλπ. και τέλος ε) δεν αντέδρασε, όταν με διοικητική-Συνοδική-Απόφαση
τόν καθαίρεσαν από την Αρχιερωσυνη Του και Τον υποβίβασαν στην τάξη των Μοναχών!
Υπο-ερώτησις:
Συμφωνούμε και έως εδώ; Άρα ο Οικουμενικός
Πατριάρχης είχεν ενεργό ανάμειξη στη φάση καταδίκης του Πατριάρχου Ειρηναίου! Δεύτερο
λοιπόν από τα κρατούμενα.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Άρα ο Πατριάρχης της
Κωνσταντινουπόλεως και ως έχων το Πρωτεύθυνον και διότι αναμείχθηκε στην
διαδικασία καταδίκης ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΗΣΗ ΤΗΝ ΑΔΙΚΙΑ σε ένα εν Χριστώ Αδελφό
του, ο Οποίος μάλιστα διετέλεσε και εξακολουθεί αληθώς να είναι κανονικός Πατριάρχης
των Ιεροσολύμων, καθ’ όσον περιτράνως πλέον αποδείχθηκε, ότι είναι αθώος των
κατηγοριών, οι οποίες του είχαν αποδοθεί. Οι κατηγορίες εκείνες, που Του
αποδόθηκαν προ πέντε-έξη ετών τελικά ήσαν ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΒΑΣΙΜΕΣ!Οφείλει λοιπόν να επέμβει καιΝΑ ΛΥΣΗ το ζήτημα και γιά τον πρόσθετο λόγο,
ότι είχε και ο ΙΔΙΟΣ ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣΠατριάρχης κ. Βαρθολομαίος ενεργό ανάμειξη στη διάπραξη αυτού του
κανονικού εγκλήματος!Εκτελέσθηκε ηθικά
ένας ΑΘΩΟΣ!
Αυτά,
λοιπόν, είχαμε να πούμε απαντητικά στον αγαπητό μας Πρωτοπρεσβύτερο του Θρόνου
εμείς, ένας από τους πάσης φύσεως ανισόρροπους και λιποβαρείς τον νουν
«μπλογκο-μανιακούς»!!!!!!!,με αγάπη
στην αλήθεια και τη δικαιοσύνη,
ερωτευμένος με την Αγία Ορθοδοξία μας.
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
ΚΟΙΝΟΠΟIΗΣΙΣ:
1.Πρός τους Σεβ. Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος, διά του e-mail
___________Εἰναι γνωστή πια στους αγαπητούς μας επισκέπτες η αντιμαχία μας με κάποιους φίλους μας, ἐνα δημοσιογράφο καί ένα Θεολόγο, που δέν ανήκει επίσημα στους κύκλους των δημοσιογράφων, αλλά ανακατεύεται στα δημοσιογραφικά, οι οποίοι -προκειμένου να αντικρούσουν θέσεις μας επικριτικές για ενέργειες ή εκφράσεις παραγόντων του Οικουμενικού Πατριαρχείου- διέπραξαν το λάθος να τραπούν σε ύβρεις και ταπεινούς χαρακτηρισμούς περί του προσώπου μας, ευτελίζοντες τήν αναξιότητά μας.
_________Φαίνεται λοιπόν, ότι ο μή δημοσιογράφος, αλλά ενεργών ως πειρατής στο χώρο της ενημερώσεως, θεολόγος κ. Παναγιώτης Ανδριόπουλος, μή έχων επιχειρήματα για να αντικρούσει τις ερωτήσεις, τις οποίες του εθέσαμε με την προηγούμενη ανάρτησή μας με τίτλο ανοικτή επιστολή" ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ προέβη ΣΕ ΑΠΡΕΠΕΙΕΣ! Δημοσίευσε δηλ. το κείμενο της επιστολής μας, στο οποίον όμως -ΟΛΩΣ ΑΝΤΙΔΕΟΝΤΟΛΙΚΩΣ- προσέθεσε ως ένθετο ένα σκίτσο, με το οποίο μας γελοιοποιεί! Με τον τρόπο αυτό εξαπατά τον αναγνώστη του, ο οποίος σχηματίζει τήν ἐντύπωση, ότι το σκίτσο είναι μέρος του ιδικού μας κειμένου. Θα μπορούσαμε να τον καταγγείλουμε στην ελληνική Δικαιοσύνη για την ασέβειά του, ζητώντας την ηθική ικανοποίηση, αλλά δεν θα του προσφέρουμε αυτή την τιμή! Θα μπορούσαμε επίσης να τον καταγγείλουμε στην Υπηρεσία Διώξεως του Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, αλλά και πάλι δεν θα το πράξουμε! Θα τον πληρώσουμε, περιφρονώντας τον. Δεν τον θεωρούμε άξιο ούτε γι αυτό. Τούς εμπαθείς μόνο έτσι τους αντιμετωπίζεις! ________Για να του αποδείξουμε, λοιπόν, ότι με όσα και αν γράφει "ΔΕΝ ιδρώνει τ΄αυτί μας", ότι δηλ.ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΓΓΙΖΟΥΝ οι απρεπείς πράξεις και ενέργειές του, αναδημοσιεύουμε εδώ στο δικό μας μπλόκ το "χαριτωμένο" αυτό σκίτσο! Με τον τρόπο αυτό τον παραδίδουμε στη λοιδωρία των αναγνωστών μας.
_________Μπράβο, αγαπητέ Παναγιώτη! Είσαι ένας ανώριμος νέος και ένας αθεολόγητος θεολόγος! Για μια ακόμη φορά αποδεικνύεις, ότι ξεύρεις μεν να γράφεις καταγγελτικά, αλλά δεν ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΝΑ ΣΕΒΕΣΑΙ! Δεν μάχεσαι τις ιδέες, αλλά τα πρόσωπα! Αυτό είναι το μεγάλο σου λάθος! Λιβανίζεις και κολακεύεις τους ισχυρούς της Εκκλησίας καί "καταπίνεις καλαπόδια" κάθε φορά, που οι Μεγάλοι της Ορθοδοξίας πραγματοποιούν ασύγγνωστα λάθη, αλλά την ίδια ώρα επιτίθεσαι με ΑΣΕΒΕΙΑ και ΚΑΚΟΤΗΤΑ σε μας τους κάποιους υπηρέτες της αληθείας! ________Αγαπητέ Παναγιώτη, υπηρετούμε την αγία μας Εκκλησία επί πενήντα τόσα χρόνια, εκ των οποίων τα τριάντα έξη (36) είναι στην Αρχιερωσύνη. Το σκίτσο φανερώνει υπεροψία του χαρακτήρος, κακότητα, μοχθηρία ψυχής καί τέλος αδυναμία αποκρούσεως της αντιμαχίας με επιχειρήματα, κατα το λόγιο "απορία ψάλτου, βήξ"! __________Τα συγχαρητήριά μου, δηλ. τα συλλυπητήριά μου! ήθελα να σου γράψω. Όταν λοιπόν μάθεις να σέβεσαι, τότε μπορούμε να ξαναρχίσουμε το Διάλογο. Έως τότε μεταξύ μας θά ισχύσει το αξίωμα "η σιωπή των φρονίμων εις απάντησιν ...." των ανοήτων και ασεβών!
Καλάβρυτα, 17 Αυγούστου 2012,
Επετειακή ανάμνηση της ημέρας της εις Αρχιερέα χειροτονίας μου
ΜΑΣ
ΥΒΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΜΑΣ ΑΔΙΚΟΥΝ! ΓΙ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΑΜΕ.
ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ
ΜΟΝΟ,
ΔΙΑΚΟΠΤΟΥΜΕ
ΤΗΝ ......... ΔΙΑΚΟΠΗ!
Παρά το γεγονός, ότι εδώ στα
Καλάβρυτα δεν έχουμε τις κατάλληλες συνθήκες για την διαδικτυακή και την
ηλεκτρονική μας επικοινωνία, τα γεγονότα μας αναγκάζουν να διακόψουμε την σιωπή
μας προκειμένου να απαντήσουμε -με σκληρή
οπωσδήποτε γλώσσα, θυμηθήτε το αμβροσιακό στύλ- σε μερικούς καλούς μεν αλλά
νέους σε ηλικία δημοσιογράφους, οι οποίοι μέσα από την ηλεκτρονική τους
εφημερίδα (amen.gr) ή του προσωπικού των blog (Ιδιωτική οδός,
panagiotisandriopoulos. blogspot.gr) ασεβούν όχι μόνο πρός τους όρους της
κανονικής ........................................ (και συνεχίσει το δικό μας κείμενο)
_________Παρά το γεγονός, ότι εδώ στα Καλάβρυτα δεν έχουμε τις κατάλληλες συνθήκες για την διαδικτυακή και την ηλεκτρονική μας επικοινωνία, τα γεγονότα μας αναγκάζουν να διακόψουμε την σιωπή μας προκειμένου να απαντήσουμε -με σκληρή οπωσδήποτε γλώσσα, θυμηθήτε το αμβροσιακό στύλ- σε μερικούς καλούς μεν αλλά νέους σε ηλικία δημοσιογράφους, οι οποίοι μέσα από την ηλεκτρονική τους εφημερίδα (amen.gr) ή του προσωπικού των blog (Ιδιωτική οδός, panagiotisandriopoulos. blogspot.gr) ασεβούν όχι μόνο πρός τους όρους της κανονικής Διοικήσεως της Ορθοδόξου Εκκλησίας, αλλά και προς τό ταπεινό πρόσωπό μας, προκειμένου να υπερασπισθούν τα δίκαια του Οικουμενικού μας Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου ή καί νά ευαρεστήσουν στα πολύ υψηλά ιστάμενα Πρόσωπα της εκκλησιαστικής διοικήσεως, αγνοούντες ότι στην Ορθόδοξη Εκκλησία υπάρχει η ελευθερία της εκφράσεως καί ότι οι Αρχιερείς έχουν υποχρέωση να "ορθοτομούν τόν λόγο της αληθείας"! Λησμονούν επίσης, ότι στην καθ ημάς Ανατολή έχουμε Πατριάρχη και όχι Πάπα! Το σύστημα είναι ΣΥΝΟΔΙΚΟ και όχι Προσωποπαγές. Ο Πατριάρχης είναι ΠΡΩΤΟΣ μεταξύ ΙΣΩΝ! Ο Πάπας νομίζει ότι είναι ΑΛΑΘΗΤΟΣ! Στην Ορθοδοξία δεν αναγνωρίζεται το ΑΛΑΘΗΤΟ σε πρόσωπα! Το ΑΛΑΘΗΤΟ αναγνωρίζεται μόνο στην Εκκλησία, δηλ στο σύνολο των πιστών, κληρικών καί λαϊκών! ________Αν λοιπόν αναγκασθήκαμε να αναφερθούμε και πάλι σε λάθη, παραλείψεις καί ατοπήματα του Οικουμενικού Πατριάρχου μας, τον Οποίο και σεβόμεθα και υπερήδιστα αγαπάμε, αυτοί ας "όψωνται"! Τελικά, αντί να ωφελούν τον Οικουμενικό Θρόνο, τον ζημιώνουν, καθώς μας αναγκάζουν να ανοίξουμε το στόμα μας. Αγαπητοί μου Νικόλαε και Παναγιώτη, γέγονα άφρων! Εμείς με αναγκάσατε! Σημ. Μετά τήν παρούσα ανάρτηση έπειτα από λίγες ημέρες θα επανέλθουμε στις προαναγγελθείσα διακοπή της επικοινωνίας μας. Εύχομαι με το καλό να εορτάσουμε την εορτή της Παναγίας μας.
Καλάβρυτα, 12 Αυγούστου 2012 + Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
Ας συνεχίσουμε -και συγχρόνως ας επισφραγίσουμε- σήμερα το διάλογο,
δηλ. τήν αντιμαχία μας για τα Πατριαρχικάκλπ δικαιώματα τόσο στο χώρο της Ορθοδοξίας, όσο και στον Ελλαδικό χώρο.
Με ιδιαίτερο ενθουσιασμό χαιρετώ τη συμμαχία των αγαπητών μουφίλων κ.κ. Παπαχρήστου και Ανδριόπουλου, για
να αντιμετωπίσουν τόν κοινό«εχθρό»,
δηλ την ταπεινότητά μου, και να ανασκευάσουν τις «αιρετικές» κατά τη γνώμη τους
θέσεις μου στο ζήτημα των Πατριαρχικών κανονικών δικαιωμάτων. Στο πολυσέβαστο
Οικουμενικό Πατριαρχείο θα έλεγα: αν
έχετε τέτοιους φίλους, τι να τούς κάνετε τους εχθρούς;Τέτοιοι φίλοι σας προκαλούν μεγαλύτερη
ζημιά από κάποιους αντιλέγοντες ως ο υποσημειούμενος!
Με ιδιαίτερο λοιπόν ενθουσιασμό χαιρετάμε αυτή την άτυπη συμμαχία, στις
απόψεις της οποίας δεν θα απαντήσουμε, αφού δεν διαθέτουν ούτε το στοιχείο του
σεβασμού, ούτε της προσαγωγής επιχειρημάτων! Τι να απαντήσουμε π.χ. στις
αμπελοφιλοσοφίες του αγαπητού μας κ. Παπαχρήστου;
Παρά ταύτα με το σημείωμά μας αυτό θα θέλαμε να υπογραμμίσουμεή να σχολιάσουμε ενδεικτικά, και οπωσδήποτε
συνοπτικά, στοιχεία από αμφότερα τα δημοσιεύματα των κ. Παπαχρήστου καί
Ανδριοπούλου, αγαπητών μας βεβαίως προσώπων, τα οποία είδαν το φως της
δημοσιότητος από την ηλεκτρονική τους εφημερίδα.
Ευχαριστώ κατ΄αρχήν τον κ. Παπαχρήστου,ο οποίος γράφει τόσο περιφρονητικά για ένα Ορθόδοξο Ιεράρχη, ο οποίος
δεν εμφανίσθηκε χθες στο προσκήνιο, αλλά -με την συγκατάβαση και την άκρα
μακροθυμία του Ἀρχιποίμενος Χριστού- έχει συμπληρώσει τριάντα έξη (36) χρόνια
αρχιερατικής διακονίας, οπωσδήποτε δε μιάς μάχιμης για τα δίκαια της Εκκλησίας
διακονίας! Συνηθίσαμε να λέμε «τα σύκα, σύκα καί τη σκάφη, σκάφη», έτσι ώστε να
έχουμε ήρεμη τη συνείδηση μας. Δεν κολακεύσαμε ισχυρούς, δεν λιβανίσαμε τους
Μεγάλους ή τους επώνυμους! Επαινούμε τα επαινετά και ψέγουμετα ψεκτέα! Δεν υπήρξαμε μέχρι σήμερα “Yesman”!
Με τά δεδομένα αυτά, τα οποία άλλωστε γνωρίζει ο κ. Παπαχρἠστου, θα
ώφειλε να σεβασθεί στοιχειωδώς το πρόσωπό μας. Σε άλλους ιερωμένους θάπρεπε να
απευθύνει τά πικρά αυτά λόγια: «...φαντάζει άχαρο εκκλησιαστικοί άνδρες να
απαξιώνουν με τέτοια μικροπρεπή διάθεση ό,τι πιο ωραίο και με σοφό τρόπο έχει
καθιερώσει η Εκκλησία για να διεπει τό “είναι” της!!!!!!Ή τό ἀλλο: «...να απέχουν από αντιλήψεις και
θεωρίες αντίθετες σε ό,τι οφείλουν να είναι και να μήν εκτίθενται ενώπιον της
ιστορίαςχωρίς καμιά ντροπή»!
Σε ευχαριστώ, αγαπητέ μου Νίκο, επειδή -άθελά σου βέβαια- μου έπλεξες
ένα ακόμη στέφανο δόξης! Αυτά τα υβριστικά σου λόγια θα αποτελούν για την ελαχιστότητά
μου ένα ακόμη τρόπαιο της ταπεινής δαικονίας μου!
Ευχαριστώ επίσης και τον παληό μου γείτονα και Παντοκρατορίτη Παναγιώτη,
διότι πρώτον μεν ανέλαβε αυτός να απαντήσει στο προς τον κ. Πανώτη ερώτημα μου
περί της αναγκαίας μεταβολής των ορίων της εκκλησιαστικής-κανονικής δικαιοδοσίας,
οσάκις μεταβάλλονται τα εθνικά όρια, και δεύτερον διότι παραδέχεται τελικά ότι
είναι όντως ένας άμισθος υπερασπιστής του Πατριαρχικού Θρόνου στον Ελλαδικό
χώρο! «Ἀληθώς ειμί» λέγει μετά καυχήσεως!
Αυτό καθ’ εαυτό το γεγονός, δηλ. ένας πιστός και μάλιστα θεολόγος να
υποστηρίζει το Πατριαρχείο μας ως θεσμό ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΔΙΚΗΜΑ! Αδίκημα συντελείται,
όταν υπερασπίζεσαι κάποιον, έστω και τον Οικουμενικό Πατριάρχη, όταν Αυτός αδικεί
είτε την Εκκλησία, είτε τηναλήθεια!
Επειδή λοιπόν αμφότεροι οι αρθρογράφοι δεν απάντησαν με σαφήνεια και πειστικότηταστα υπό της ταπεινότητός μας τεθέντα
ερωτήματα, αλλά με σοφιστείες, αοριστολογίες, γενικεύσεις, εγωϊστικές excathedraτοποθετήσεις, αποφάνσεις και αποφθέγματα, με μια
λέξη με ρητορικά σχήματα, προσπάθησαν να διολισθήσουν από συγκεκριμένες εκκλησιολογικού
χαρακτήρος ερωτήσεις, είμεθα υποχρεωμένοι να θέσωμεν ενώπιόν τους συγκεκριμένα ερωτήματα, εις τά οποία τους καλούμε να
απαντήσουν. Τούς καλώ να απαντήσουν με εντιμότητα ως πρός τηνθεολογική τους ιδιότητα, αλλάκαι την εκκλησιαστική τους συνείδηση. Διότι
π.χ. ο αγαπητός μας Παναγιώτης, στο ζήτημα της πατριαρχικής εισπηδήσεως του
Παναγιωτάτου κ. Βαρθολομαίου στο Μοναστήρι που είναι στην περιοχή Μάζι των
Μεγάρων ΔΕΝ απαντά με θεολογικά κριτήρια.
Εξ άλλου ο συσχετισμός του Πατριαρχικού Σταυροπηγίου στο Μάζι με την Συνοδική
Μονή της Χρυσοπηγής στο Καπανδρίτιφανερώνει κακότητα ψυχής και ευτέλεια
χαρακτήρος. Πλήν όμως με τέτοια δεδομένα διάλογος ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ!
Ερωτάμε λοιπόν τους αγαπητούς μας φίλους και συγχρόνως ιδεολογικά
πολεμίους μας. Μπορούν να αρθρώσουν λέξη εάν -λέμε εάν- ο ΠαναγιώτατοςΟικουμενικός Πατριάρχης με κάποια άστοχη
ενέργειά Του αδικήσει είτε την Εκκλησία,
είτε τηναλήθεια!
Εάν μπορούν, ας μας απαντήσουν
στα κατωτέρω συγκεκριμένα ερωτήματα ή περιστατικά:
1.Στη Βικιπαίδεια (Internet) και στο λήμμα «Βαρθολομαίος» διαβάζουμε:
«Η κατά τους ΟρθοδόξουςΑυτού ΘειοτάτηΠαναγιότηςο Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως, Νέας Ρώμης και Οικουμενικός ΠατριάρχηςΒαρθολομαίος ο Α' είναι ο 270ός Προκαθήμενος
του Θρόνου του Αποστόλου Αποστόλου Ανδρέα, πρώτος μεταξύ ίσων (primus
inter pares) μεταξύ των προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών».
ΕΡΩΤΗΣΙΣ 1η:Δέχεσθε,λοιπόν, αγαπητοί
μου, ότι στην Ανατολή δεν έχουμε Πάπα, Αλάθητο, Πρωτείο, εγκόσμιο Άρχοντα κλπ.
διότι ο Πατριάρχης είναι πρώτος μεταξύ ίσων;
Δέχεσθε επίσης, ότι κάθε
Ιεράρχης είναι ίσος με όλους τούς άλλους Αρχιερείς της ανά τον κόσμο της Ορθοδοξίας
και ότι τα πρεσβεία χειροτονίας δεν καθορίζουν – και βέβαια δεν
υποβαθμίζουν-τήν αξία εκάστου, αλλά
απλώς καθορίζουν την σειρά του στηνκοινή λατρεία ή στις Συνοδικές Διασκέψεις;
Δέχεσθε
τέλος,
ότι η αξία εκάστου φαίνεται και περιτράνως καταδεικνύεται από τή δύναμη της
ψήφου του; Στο Συνοδικό Σύστημα, που ισχύει στην Ορθοδοξία μας, η ψήφος του
νεωτέρου Αρχιερέως έχει τήν αυτή αξία μέ τήν ψήφο του Πατριάρχου ή του
Αρχιεπισκόπου, δηλ. του Προκαθημένου μιάς Τοπικής Εκκλησίας!Απλώς η φήψος του Προέδρου υπερισχύει σε
περίπτωση ισοψηφίας! Αυτό όμως ισχύει
και σε κάθε κοσμικό συλλογικό όργανο! Είναι τεχνικός όρος, ώστε να υπάρχουν
αποφάσεις!
ΕΡΩΤΗΣΙΣ
2α:Εφ΄όσον ο Μητροπολίτης
Καλαβρύτων είναι ισότιμος –ως πρός τήν αρχιερωσύνη του- με τον Οικουμενικό
Πατριάρχη, είναι ίσος πρός ίσον,διαπράττει
άραγε αδίκημα, οσάκις ελέγχειτον
Παναγιώτατο για τυχόν λανθασμένες ενέργειές Του;
Ας
σημειωθή για την ιστορία και μόνο, ότι ο Παναγιώτατος εισήλθε στις τάξεις του
ιερού Κλήρου κατά τόν Αύγουστο του 1961, ο δε Μητροπολίτης Καλαβρύτων
Αμβρόσιος κατά τόν μήνα Μάϊον του ιδίου έτους δηλ. του 1961. Ο Παναγιώτατος
προήχθη σε Αρχιερέα με τον τίτλο του Φιλαδελφείας κατά τον μήνα Δεκέμβριο του
έτους 1973, ο δε υποσημειούμενος χειροτονήθηκε Αρχιερεύς με τόν τίτλο του
Ταλαντίου κατά τόν Αύγουστο του έτους 1976. Ας μη θεωρηθή ότι με όλα τα
παραπάνω υποτιμάμε την Πατριαρχική αξία ή ότι ισοπεδώνουμε τα μεγέθη! Άπαγε της
βλασφημίας! Εκείνος είναι ο ΠΡΩΤΟΣ και ημείς ο ΕΣΧΑΤΟΣ!, αλλά παρά ταύτα με την ίδια παράλληλη ιστορία
μέσα στην Εκκλησία, με την ίδια σχεδόν εμπειρία, με τις ίδιες ανησυχίες κλπ.
Είμαστε έτοιμος να του πλύνουμε τά πόδια, όταν αυτά ευαγγελίζωνται το Χριστό,
όχι όμως όταν αυτά μολύνωνται εισερχόμενα στην Εβραϊκή Συναγωγή, δηλ. στο
κέντρο λατρείας των σταυρωτών του Χριστού μας!
ΕΡΩΤΗΣΙΣ
3η:
Και μια που θυμηθήκαμε την Συναγωγή σας ερωτώ: Εκκλησιολογικώς επιτρέπεται στην
Κορυφή της Ορθοδοξίας να επισκέπτεται την Εβραϊκή Συναγωγή της Νέας Υόρκης των
ΗΠΑ και να δέχεται τιμές και τιμητικές διακρίσεις από τους Σταυρωτές του
Χριστού, τους Εβραίους, οι οποίοι μέχρι σήμερα μένουν αμετανόητοι πολέμιοι του
Χριστού και του Χριστιανισμού; Εκήρυξε εκεί τόν Χριστό ως Σωτήρα του κόσμου;
Τους ωμίλησε άραγε για την Ορθοδοξία; Τους ήλεγξε για την πλάνη τους;Τούς εκάλεσε σε μετάνοια; Εξ όσων εμείς
γνωρίζουμε τίποτε από αυτά δεν έπραξε;Άρα,
επισκεπτόμενος τη Συναγωγή της Νέας Υόρκης, ΠΡΟΕΒΗ ΣΕ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ
ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΦΡΟΝΗΜΑ! Τι να λέμε εμείς τώρα στους Μασσώνους, που είναι γέννημα και
παρακλάδι του Σιωνισμού; Θα μπορούσαμε άραγε κι εμείς να πάμε στη
Μασσωνική Στοά;
ΕΡΩΤΗΣΙΣ 4η:Εκεί, στις ΗΠΑ, ο Παναγιώτατος κ. Βαρθολομαίος, όπως είναι
γνωστό, επισκέφθηκε επίσης και το εργοστάσιο της CocaCola,
όπου Γενικός Διευθυντής είναι ο Μουσουλμάνος κ. Μουχτάρ. Στον κ. Μουχτάρ,
λοιπόν, προσέφερε ως δώρο το Κοράνιο, λέγοντάς του: Αγαπητέ Μουχτάρ σου
προσφέρω ως δώρο τό άγιο Κοράνιο! Δηλώστε
μου, αγαπητοί φίλοι κ.κ. Παπαχρήστου καί Ανδριόπουλε,επιτρέπεται σε ένα Ορθόδοξο Πατριάρχη να προσφέρει σαν δώρο το
Κοράνιο; Μπορεί δε να αποκαλεί «άγιο» αυτό τό βιβλίο;
ΕΡΩΤΗΣΙΣ 5η: Το
εκκλησιαστικό καθεστώς εδώ στην Ελλάδα, όπως γνωρίζετε,χωρίζεται σε πέντε εκκλησιαστικές δικαιοδοσίες; 1)
Μητροπόλεις της Παλαιάς Ελλάδος (!), 2) Μητροπόλεις των Νέων Χωρών (!), 3)
Μητροπόλεις της Κρήτης, 4) Μητροπόλεις της Δωδεκαννήσου καί 5) Άγιον Όρος. Σας
ερωτώ σε ποιά άλλη Χώρα ή σε ποιό άλλο Πατριαρχείο παρατηρείται αυτό το
φαινόμενο; Ο εξ υμών κ. Ανδριόπουλος αποπειράται να κρίνει και να διορθώσει τόν
ιερό Φώτιο, τον Γίγαντα αυτό της Ορθοδοξίας. Τό «γνωστό απόφθεγμα, ότι «τα
εκκλησιαστικά είωθε τοις πολιτικοίς συμμεταβάλλεσθαι» ο κ. Ανδριόπουλος πολύ
αυθαίρετα στο κείμενό του το χαρακτηρίζει «κοσμικό
αξίωμα» και έτσι το πετάει στον κάλαθο
των αχρήστων! Ευτυχώς ότι αναγνωρίζει το γεγονός πώς και ο Οικουμενικός
Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος στο Κίεβο διαβεβαίωσε τους εκεί Ορθοδόξους, ότι ἡ
Ορθόδοξος Εκκλησία καίτοι απεδέχθηδιά
ποιμαντικούς λόγους τήν αρχήνότι «τα
εκκλησιαστικά...». Σημασία έχει λοιπόν ότι η Ορθόδοξος Εκκλησία το αποδέχθηκε,
έστω και υπό όρους! Γι΄αυτό ακριβώς και όταν έπεσε το σιδηρούν Παραπέτασμα στη
Ρωσσία και διελύθη ο Σοβιετικός Συνασπισμός το Πατριαρχείο της Μόσχας αναγνώρισεν
αμέσως την αυτονομία της Εκκλησίαςτης Ουκρανίας
και ώρισε ως Πρώτο της εκκλησιαστικής αυτής δικαιοδοσίας τον Πατριάρχη Κιέβου! Έπειτα από όλα αυτά, αγαπητοί μου
αντιρρησίες και υβριστές μου, θα πρέπει να αναγνωρίσετε ότι το εκκλησιαστικό
καθεστώς της Ελλάδος αποτελείένα
ΕΚΤΡΩΜΑτου Κανονικού Δικαίου!
ΕΡΩΤΗΣΙΣ
6η:Ας θυμηθούμε τώρα την μακάβρια εκείνη
τελετή, που με πρωτοβουλία του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου κ.
Βαρθολομαίου, έλαβε χώρα λίγα χρόνια πρίν στον πατριαρχικό ναό του Αγίου
Γεωργίου κατά του αειμνήστου Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου, μιά τελετή, η οποία
θύμιζε ευθέως ανάλογες τελετές της περιόδου τηςΙεράς Εξετάσεως κατά τον Μεσαίωνα! Ενθυμούμαι τίς πολλές εκείνες μαύρες
φιγούρες των Αρχιερέων, οι οποίοι προσήρχοντο στον πατριαρχικό Ναό για νά
.....κάψουν ζωντανό στην πυρά της Πατριαρχικῆς οργής ένα Αρχιερέα του
διαμετρήματος του Χριστοδούλου! Σας ερωτώ, λοιπόν, κύριοι κύριοι άμισθοι ή
έμμισθοι (ο καρδιογνώστης Θεός γνωρίζειτα σχετικά) υπερασπιστές του Πατριαρχικού Θρόνου: Ήταν κανονική και νόμιμη,
ήταν επίσης σωστή και δίκαιη, η ενέργεια εκείνη του Πατριάρχου μας;
ΕΡΩΤΗΣΙΣ
7η ΚΑΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ:Ας έλθουμε
τώρα και σε ένα ακόμη ερώτημα, που αφορά τήν Εκκλησία των Ιεροσολύμων. Όπως
γνωρίζετε, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους αποφάνθηκε, ότι ο Μακαριώτατος κ.
Ειρηναίος ουδεμία κατάχρηση διέπραξε κατά την άσκηση των καθηκόντων του είτε ως
Πατριάρχης Ιεροσολύμων, είτε ως Έξαρχος του Παναγίου Τάφου στην Αθήνα, είτε ως
Αρχιεπίσκοπος Ιεραπόλεως! Έπειτα από τήν ουσιώδη αυτή Απόφαση δημιουργείται αμέσως
ένα ΗΘΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ: Μπορεί πλέον ο Πατριάρχης κ. Ειρηναίος να παραμένει έκπτωτος
και μάλιστα ΕΓΚΛΕΙΣΤΟΣ στα δώματα του Πατριαρχείου;
Ας
μη μου προβάλλετε, παρακαλώ, ως επιχείρημα ότι ο Οικουμενικός ΔΕΝ έχει το
δικαίωμα να επεμβαίνει σε διοικητικά ζητήματα μιάς άλλης εκκλησιαστικής Δικαιοδοσίας,
διότι έχουμε τα εξής δεδομένα:
1.Ο
εξ υμών αντιρρησίας κ. Παπαχρήστου ομολογεί, ότι «....Ιεράρχες και
Πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, όλοι εκείνοι που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στις
κατ’ ιδίαν συζητήσεις τους ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΣΘΕΝΟΣτα δίκαια της Πρωτόθρονης Εκκλησίας της
Ορθοδοξίας..» άρα παραδέχεται τήν υπερόριο δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριάρχου,
και άρα του Χωροφύλακα της Ορθοδοξίας.
2.Ο
έτερος αντιρρησίας κ. Ανδριόπουλος παραδέχεται ότι ο Πατριάρχης «σαρκώνει τό πρωτεύθυνον». Συνεπώς κατ’
ακολουθίαν των ανωτέρω ο Οικουμενικός Πατριάρχης μας έχει ευθύνη και οφείλει να
επέμβει στην Εκκλησία των Ιεροσολύμων και να
συστήσει την επανεξέταση του φακέλλου «Πατριάρχης Ειρηναίος».
Υπο-ερώτησις: Συμφωνούμε έως εδώ; Ένα, λοιπόν, το
κρατούμενο.
3.Ο
Πατριάρχης μας κ. Βαρθολομαίος αναμείχθηκε ενεργώς στην πρώτη φάση κατά την διαδικασία επιβολής της
καθαιρέσεως, καθ’ όσον α) δέχθηκε τους Συνοδικούς Αρχιερείς των Ιεροσολύμων σε
ακρόαση και τίς έδωσε κατευθύνσεις, β) δέχθηκε επίσης τον Πατριάρχη Ειρηναίο,
πρός τόν Οποίο συνέστησε να παραιτηθή, γ) προσκάλεσε τους Προκαθημένους των Ορθοδόξων
Εκκλησιών σε Συνδιάσκεψη για το ίδιο θέμα, δ) δεν αντέδρασε όταν έγιναν, όπως
έγιναν, τα γνωστά γεγονότα στα Ιεροσόλυμα, τότε που ο Πατριάρχης Ειρηναίος ανακηρύχθηκε
ΕΚΠΤΩΤΟΣ από τον Πατριαρχικό Του Θρόνο,χωρίς Δικαστήρια, χωρίς Απολογία κλπ. και τέλος ε) δεν αντέδρασε, όταν
με διοικητική-Συνοδική-Απόφαση τόν καθαίρεσαν από την Αρχιερωσυνη Του και Τον
υποβίβασαν στην τάξη των Μοναχών!
Υπο-ερώτησις: Συμφωνούμε και έως εδώ; Άρα ο Οικουμενικός
Πατριάρχης είχεν ενεργό ανάμειξη στη φάση καταδίκης του Πατριάρχου Ειρηναίου! Δεύτερο
λοιπόν από τα κρατούμενα.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Άρα ο Πατριάρχης της Κωνσταντινουπόλεως και ως έχων τό
Πρωτεύθυνον και διότι αναμείχθηκε στην διαδικασία καταδίκης ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΔΙΚΙΑΝ σε ένα εν Χριστώ Αδελφό του, ο Οποίος μάλιστα
διετέλεσε και εξακολουθεί αληθώς να είναι κανονικός Πατριάρχης των Ιεροσολύμων,
καθ’ όσον περιτράνως πλέον αποδείχθηκε, ότι είναι αθώος των κατηγοριών, οι
οποίες του είχαν αποδοθή. Οι κατηγορίες εκείνες, που Του αποδόθηκαν προ πέντε-έξη
ετών τελικά ήσαν ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΒΑΣΙΜΕΣ!Οφείλει
λοιπόν να επέμβει καιΚΑΙ ΝΑ ΛΥΣΗ το
ζήτημα και διά τον πρόσθετο λόγο, ότι είχεν και ο ΙΔΙΟΣ ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος ενεργό ανάμειξη στη
διάπραξη αυτού του κανονικού εγκλήματος!Εκτελέσθηκε ηθικά ένας ΑΘΩΟΣ!
Αγαπητοί φίλοι Νικόλαε και Παναγιώτη,
Άφησα σαν τελευταίο ένα πολύ λεπτό ζήτημα. Μη αναμειγνύεσθε σε θέματα
του ράσου, διότι «άλλα είναι τα μάτια
του λαγού και άλλα της κουκουβάγιας», δηλ. με άλλο μάτι βλέπει τα
εκκλησιαστικά πράγματα ένας ρασοφόρος και με άλλο μάτι ένας λαϊκός. Ελάτε μέσα
στο ράσο και ἐπειτα ελάτε να συζητήσουμε αυτά τα θέματα. Αλλά μέχρι τότε να
είσθε προσεκτικόι, «Μή πέρα των πεδίλων», αγαπητοί μου. Ἀλλωστε και σεις, κατά
την ομολογίαν σας, ἐχετε τήν αυτοσυνειδησία, ότι δεν είσθε βέβαιοι για αυτά που
υποστηρίζετε. Συμφωνω μαζί σου, αγαπητέ Νικόλαε, όταν γράφεις: «Τώρα με όλες αυτές τις απόψεις, που
διατύπωσα, ενδεχομένως να κατηγορηθώ από κάποιους Αρχιερείς ως υπερφίαλος,
άμυαλος και θρασύς»! «Σύ λοιπόν είπας»!
Αυτά λοιπόν θα ήθελε να σας απαντήσει -με
ειλικρίνεια και με αγάπη- ένας Μητροπολίτης, ο οποίος υπηρετεί μέσα στο ράσο
επί πενήντα (50) τόσα χρόνια, ο οποίος έχει αναλώσει εκ νεότητος αυτού όλες του
τις δυνάμεις για τη δόξα του Θεού και την εύκλεια της Εκκλησίας, τον οποίον εν
τούτοιςτόσο εύκολα σεις, μιμούμενοι τον
κ. Πανώτη, τον ευτελίζετε μέσα από το
κείμενό του έκαστος! Σας διαβεβαιώνουμε, ότι εμείς δεν πρόκειται να επανέλθουμε
επί του θέματος, αλλά παρά ταύτα θα συνεχίσουμε να σας αγαπάμε. Μερικές φορές η
σιωπή είναι χρυσός!
Εύχομαι με το καλό να γιορτάσουμε την εορτή της
Παναγίας μας
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
ΚΟΙΝΟΠΟIΗΣΙΣ:
1.Πρός τους Σεβ. Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος, διά του e-mail
2.Romfea.gr
3.Διάφορα Blogs
************************ ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΓΡΑΦΗΣ ΕΤΣΙ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΩΝ
Εκκλησία, πίστη, παράδοση
και...τα ανθρώπινα!
Ημ. Δημοσίευσης: Aug 11,
2012
του Νίκου Παπαχρήστου
Στις ημέρες αυτές της προσπαθούμενης ανασύνθεσης όλων των
παραμέτρων της ανθρώπινης ζωής φαντάζει τουλάχιστον άχαρο εκκλησιαστικοί άνδρες
να απαξιώνουν με τέτοια μικροπρεπή διάθεση ότι πιο ωραίο και με σοφό τρόπο έχει
καθιερώσει η Εκκλησία για να διέπει το «είναι» της, δηλαδή την εκκλησιαστική
παράδοση. Μάλλον φαίνεται δεν καταλαβαίνουν ή δεν το πίστεψαν ποτέ πως δεν χωρά
διαβάθμιση μικρών και μεγάλων στην παράδοση και πως τα ουσιώδη με τα επουσιώδη
δεν χωρίζουν στην εκκλησιαστική ζωή. Τι άλλο εξάλλου είναι η πίστη μας από μια
γόνιμη, δημιουργική και ελκυστική εμμονή στην παράδοση, που φέρνει τόσο δυναμικά
μπροστά το παρελθόν για να μας δώσει ώθηση και κουράγιο για το μέλλον.
************************
Μια απάντηση στον
Σεβ.Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιο
Ημ. Δημοσίευσης: Aug 11,
2012
του Παναγιώτη Αντ.
Ανδριόπουλου, θεολόγου
Ήταν πριν 36 χρόνια, τέτοιες μέρες... Ήμουν εννέα ετών και
στη γειτονιά μας, στον Παντοκράτορα, στην Άνω Πόλη της Πάτρας όπου μεγάλωσα,
ήλθε η είδηση. Το γειτονόπουλό μας, ο Παντοκρατορίτης Αθανάσιος Λενής, κατά
κόσμον, έγινε Επίσκοπος Ταλαντίου! Μετά από ένα χρόνο και κάτι εξελέγη
Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας. Τον είδα να ιερουργεί στην ενορία μας,
κάποια στιγμή, και χάρηκα που το σπλάγχνο της έγινε Μητροπολίτης και δη στην
Αχαϊα.
Σήμερα, μετά από τόσα χρόνια, δεν φανταζόμουν ότι θα μου δινόταν η
ευκαιρία να αναπτύξω ένα γόνιμο, πιστεύω, θεολογικό διάλογο, με τον παλιό
συνενορίτη μου Επίσκοπο. Παρά το γεγονός ότι ανατραφήκαμε εκκλησιαστικά στην
ίδια ενορία, φαίνεται πως η εκκλησιαστική μας συνείδηση παρουσιάζει αρκετές
διαφορές.