Πέμπτη 29 Αυγούστου 2019

ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ ΗΧΗΡΟ ΧΑΣΤΟΥΚΙ


 ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ 

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ «ΑΓΑΠΟΥΛΗΔΕΣ» ΤΟΥ ΘΕΟΥ


Πρός 
α) τους Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτας, οι οποίοι εξεστόμησαν    καθ΄ημών τα παρακάτω λόγια : 

1.     Ναυπάκτου και Ἁγίου Βλασίου κ. ΙΕΡΟΘΕΟΝ:

«Σε έναν πονεμένο νθρωπο δεν μπορεί κανείς να εκφράζεται κατά το δοκούν. Πολλοί μιλούν για θεομηνία. Είναι  ανθρωπομανία...Ποιός γνωρίζει το νου του Θεού; Ποιός μπορεί να είναι σύμβουλος του Θεού;» (βλ. Romfea.gr - 27.07.18)

2.     Δημητριάδος καί Ἁλμυροῦ κ. ΙΓΝΑΤΙΟΝ:

«Δεν υπάρχει Θεός τιμωρός, αλλά Θεός αγάπης  και συμπόνοιας. Αυτός στον  Οποίο καταφεύγουμε για να μας γλιτώσει από τέτοιες συμφορές.....  Ζητώ συγγνώμη αν σκανδαλίσαμε κάποιους, παρουσιάζοντας έναν Θεό τιμωρό, που φοβόμαστε νά προσεγγίσουμε» (βλ. Romfea.gr - 25.07.18).

3.     Κερκύρας κ. ΝΕΚΤΑΡΙΟΝ:

«Ο Θεός είναι αγάπη και Πατέρας και όχι τιμωρός. .....Από τον Τριαδικό μας Θεό, που αποτελεί την πηγή κάθε αγαθού, δεν μπορεί να προέρχεται οτιδήποτε κακό......» (βλ. Romfea.gr - 27.07.18).

4.    Αλεξανδρουπόλεως  κ. ΑΝΘΙΜΟΝ: 
«Φτάνει πια, Άγιε Καλαβρύτων....Σήμερα..... επινοήσατε να επιδείξετε μια καρικατούρα της Εκκλησίας, που δεν έχει καμιά σχέση με τον Χριστό.... Μιλήσατε για έναν Θεό οργισμένο, ο οποίος τιμωρεί τους ανθρώπους..... εξ αιτίας της υποκρισίας των αξιωματούχων της» (βλ. http://imalexandroupolis. blogspot.com/2018/07/blog-post_24.html#more).


5.     Ρεθύμνης καί Αὐλοποτάμου κ. ΕΥΓΕΝΙΟΝ:

«...Νά είμαστε όλοι ελεήμονες, όπως ο Παντελεήμων Θεός, ο οποίος είναι Αγάπη και όχι “τιμωρός “ και “ εκδικητής”.....» (βλ. Romfea.gr - 27.07.18)..

6.     Νέας Ἰωνίας καί Φιλαδελφείας κ. ΓΑΒΡΙΗΛ:

«Ακραία χαρακτήρισε τη Δήλωση Αμβρόσιου, που δεν εκφράζει την Εκκλησία και το λόγο του Θεού. Δεν υπάρχει μίσος και Θεός βίας στην Ορθόδοξη Εκκλησία...πρόσθεσε, καταδικάζοντας την τοποθέτηση του Μητροπολίτου Καλαβρύτων» (βλ. Romfea.gr - 27.07.18).

7.      Ἰωαννίνων κ. ΜΑΞΙΜΟΝ:

«Μάλλον έχει αμνησία...Χωρίς περιστροφές, τοποθετήθηκε με αφορμή τις δηλώσεις Αμβρόσιου, επισημαίνοντας πως ενώ είναι έμπειρος ........., φαίνεται πως τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει αμνησία... Και οι άθεοι παιδιά μας είναι. Εμείς είμαστε δυνάμει πατέρες, ποιμένες όλων των ανθρώπων, άσχετα να πιστεύουν ή όχι» (βλ. ΒΗΜΑ ΟΡΟΔΟΞΙΑΣ, - 29.07.18).

8.      Kισάμου καί Σελίνου κ. ΑΜΦΙΛΟΧΙΟΝ:

«Ο Θεός είναι αγάπη και μόνον αγάπη. Οι επί του Σταυρού ανοιχτές αγκάλες Του αγκαλιάζουν το γένος των ανθρώπων και τον κόσμο όλο .......» (βλ. Romfea.gr - 07.08.18)

 καί β) τους Κληρικούς: 

9.      Τόν  Ἀρχιμ. π. Νεόφυτον Μάνδαλον:
 «γαπητοί μου φίλοι, κληρικοί, λαϊκοί, πιστοί, πιστοι....Ξυπνήστε, φωνάξτε, διαμαρτυρηθετε. Εναι ντροπή μου και ντροπή σας νά κυκλοφορον λεύθερα, χωρίς λουρί καί φίμωτρο, τέτοια φαινόμενα... Σεβ. Μητροπολίτης Καλαβρύτων καί Αγιαλείας κ. μβρόσιος...κφράζει τίς πόψεις το Σαταν, το ντιχρίστου, πού διαστρέφει τό ληθινό νόημα το εαγγελίου της γάπης το Χριστοῦ μας» (βλ. neophytosm.blogspot.com-25.07.2018).



10.  Καί, τέλος, τόν Διάκονον π. Νεόφυτον Σαχλάν, τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Μεσσηνίας:

«ΣΚΑΣΕ ΕΠΙ ΤΕΛΟΥΣ, Αμβρόσιε. Σταμάτα να πονάς και να σκανδαλίζεις τον Ορθόδοξο και μη κόσμο. Δεν σου φταίει ο Χριστός και η Εκκλησία σε τίποτα. Σταμάτησε να τους βάζεις μπροστά για να βγάζεις την κακία σου. ...Τα λόγια μας πρέπει να είναι ΑΜΒΡΟΣΙΑ και ΝΕΚΤΑΡ στις ψυχές των ανθρώπων, όχι ΧΟΛΗ και ΞΥΔΙ» (βλ. messiniapress.gr-24.07.2018).
*****
Αγαπητοί μου Αδελφοί και Συλλειτουργοί,



______Τρεις  είναι οι λόγοι ένεκα των οποίων σας απευθύνω την παρούσα νέα ανοικτή επιστολή:

Α) Το θαύμα της ευδοκίας του Θεού, όπως αποδεικνύεται από την παρακάτω φωτογραφία, που δημοσιεύθηκε την παρελθούσα Παρασκευή στον Αθηναϊκό Τύπο και αποδεικνύει, ότι μολονότι στην Εύβοια η φωτιά κατέκαυσε 25.000 στρέμματα, εν τούτοις το εικονιζόμενο ΕΞΩΚΚΛΗΣΙΟΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΑΣ ΕΜΕΙΝΕ ΑΝΕΠΑΦΟ από την φωτιά! Δεν αλλοιώθησαν ούτε και αυτά τα χρώματα των εξωτερικών τοίχων! 

       Συνεπώς και αυτή η νεώτερη επισυμβάσα καταστροφή στην Εύβοια έγινε ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΙΝ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ! Επί πλέον έμεινε ανέπαφη και η Ιερά Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην περιοχή της Μακρυμάλλης! «Η Παναγιά γύρισε τον άνεμο και σώθηκε η Μονή»! έγράψε η εφημερίδα ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, (16.08.2019, σελ. 17).

 Συνεπώς ανοίξτε τα μάτια της ψυχής σας, για να βλέπετε πιο καθαρά τα  όσα συμβαίνουν ολόγυρά μας. Απλώς σας υπενθυμίζω, ότι και πέρυσι στην καταστροφή που έγινε τόσο στη Ραφήνα, όσο και στο Μάτι της Αττικής ουδείς ναός κατεστράφη από την φωτιά, ουδέν παρεκκλήσιον και ουδέν προσκυνητάριον! Ο Χριστός μας τα προστάτευσε όλα! Και με τον τρόπο αυτό μας έδωσε το ουράνιο μήνυμα, ότι πρέπει να επιστρέψουμε στην αγκαλιά Του! Άρα η φωτιά στο Μάτι κλπ. ήταν μια παραχώρηση του Θεού, μια δοκιμασία, ένας τρόπος παιδαγωγικού χαρακτήρος! Ώστε, λοιπόν,  με τη Χάρι του Θεού εμείς δεν πάσχουμε από ΑΝΘΡΩΠΟΜΑΝΙΑ, όπως μας κατηγορήσατε! 


 Από την εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΩΡΑ, της 16ης.08.2019, σελ. 1η

 

Β) Ο λόγος του Θεού: Ο Ἀπόστολος Παύλος, γράφων πρός τους Εφεσίους, ομιλεί σαφέστατα διά την οργήν του Θεού, η οποία  εκδηλοῦται πρός τους εργαζομένους την πορνεία, καθώς επίσης  και προς κάθε ἄλλη μορφή αμαρτωλής «ακαθαρσίας»!  «Γίνεσθε ουν μιμηταί του Θεού ως τέκνα αγάπης, και περιπατείτε εν αγάπη, καθώς και ο Χριστός  ηγάπησεν  ημάς και παρέδωκεν εαυτόν υπέρ ημών προσφοράν και θυσίαν τω Θεώ εις οσμήν ευωδίας. Πορνεία δε και πάσα ακαθαρσία  ἤ πλεονεξία μηδέ ονομαζέσθω εν υμίν, καθώς πρέπει αγίοις....Τούτο γαρ  εστέ γιγνώσκοντες, ότι πας πόρνος ή ακάθαρτος ή πλεονέκτης,  ος εστιν ειδωλολάτρης, ουκ έχει κληρονομίαν εν τη Βασιλεία του Χριστού και Θεού. Μηδείς υμάς απατάσθω κενοίς λόγοις, διά ταύτα γαρ έρχεται  η οργή του Θεού επί τους υιούς της απειθείας»  (Εφεσίους, κεφ. ε΄, στ. 1-6). 

Αδελφοί ΑΓΑΠΟΥΛΗΔΕΣ, 
Τελικώς δεχθήτε την χαριστικήν βολήν διά στόματος του Αποστόλου Παύλου, ο Οποίος ομιλεί όχι μόνον περί οργής του Θεού, αλλά καί περί «της φθοράς», την οποίαν επιφέρει! Όταν, λοιπόν, ο Θεός οργίζεται, τότε καταστρέφει! «Ουκ οίδατε, ότι ναός Θεού εστέ.....Εί τις τον ναόν του Θεού φθείρει, φθερεί τούτον ο Θεός. Ο γαρ ναός του Θεού άγιός εστίν, οίτινες εστέ υμείς» (Α΄Κορινθ. δ΄, 16-18).  Μήπως, λοιπόν, ο Απόστολος των Εθνών Παύλος αποκαλεί τον Θεόν «κακούργον», «άσπλαχνον», «εκδικητικόν»  καί «δολοφόνον»; ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ! Απλώς μας διαβεβαιώνει, ότι όποιος εμπλέκεται στα δίχτυα της αμαρτίας, αυτο-καταστρέφεται! «Τα γαρ οψώνια της αμαρτίας θάνατος, το δε χάρισμα του Θεού ζωή αιώνιος...»  (Ρωμ. στ΄, 23).
 Αδελφοί μου, σας επαναλαμβάνω,  ο Απόστολος Παύλος ομιλεί ευθέως περί της οργής του Θεού, η οποία προκαλείται, όταν ο άνθρωπος βιώνει την πορνεία και την κάθε μορφής ακαθαρσία ! Ανοίξτε τα ματάκια σας! 

ΑΔΕΛΦΟΊ ΑΓΑΠΟΥΛΗΔΕΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
εάν δεν αλλάξετε αντιλήψεις, Σας παρακαλώ να μη κάμετε πλέον την ακολουθίαν α) του Όρθρου καί β) της Παρακλήσεως, διότι εκεί αναγιγνώσκεται ο 142ος Ψαλμός, «Κύριε, εισάκουσον της προσευχής  μου...». Εκεί, λοιπόν, υπάρχει και το αίτημα: «Μη αποστρέψης το πρόσωπόν Σου απ' εμού, και ομοιωθήσομαι τοις καταβαίνουσιν εις λάκκον»! Αφού, λοιπόν, ο Θεός είναι ΑΓΑΠΗ, μόνον ΑΓΑΠΗ, γιατί Τον παρακαλείτε να μη αποστρέψη το πρόσωπόν Του από Υμάς; 
Διερωτώμαι:
Τελικά, ποιόν κοροϊδεύετε;  Τον Θεόν; Τούς πιστούς; Ή τον εαυτόν Σας; 



Γ) Τα λόγια ενός ζηλωτού Αρχιμανδρίτου, του π. Ἀντωνίου Φραγκάκου, Ιεροκήρυκος της Ιεράς Μητροπόλεως Γορτύνης και Αρκαδίας, τα  οποία μας κατέπληξαν!

Ο π. Αντώνιος εκλήθη να δώσει μια συνέντευξη με θέμα την ομοφυλοφιλία. Καί πράγματι ἔδωσε μια καταπληκτική σέ βάθος νοημάτων, σε πλήθος επιχειρημάτων και  σε πλοῦτο Πατερικῶν Γνωμών πάνω στο επίμαχο αυτό θέμα, για το οποίο τώρα πλέον διώκεται και έτερος Αρχιερεύς, ο Σεβ. Μόρφου κ. Νεόφυτος. Πλήν όμως τα εισαγωγικά λόγια του π. Αντωνίου καλύπτουν απολύτως τό θέμα, το οποίον απασχολεί Υμάς, αγαπητοί  μου  και  Σεβασμιώτατοι Αδελφοί.

Επέλεξα, λοιπόν, ἕνα μικρό ἀπόσπασμα αυτής της συγκλονιστικής συνεντεύξεως και σας το παραθέτω, μήπως και συνέλθετε! Μήπως και σταματήσετε να παραφράζετε και να αλλοιώνετε το περιεχόμενον της αμωμήτου ημών  πίστεως, της αγίας Ορθοδοξίας με την αιρετική τοποθέτηση Υμών των Αρχιερέων και εν Χριστώ Αδελφών μου, καθώς επίσης ενός Αρχιμανδρίτου και ενός Διακόνου, των υβριστών μου!  Ὁλοι εσείς υποστηρίζετε, ότι ο Θεός είναι ΑΓΑΠΗ, ΜΟΝΟΝ ΑΓΑΠΗ, γι’αυτό ακριβῶς και δεν  εκπέμπει την οργήν Του ως παιδαγωγικήν ενέργειαν! Ως γηραιότερος Υμών Ιεράρχης δικαιούμαι, νομίζω, να Σας διορθώνω και να Σας επανατροχιάζω εις την οδό της αρετής! Με ποιό κουράγιο, άραγε, θα ημπορούσα να χωνέψω εξαγγελίες,  όπως η παρακάτω, την οποίαν εξεστόμισε εις εξ Υμών Αδελφός  Αρχιερεύς; Αναγνώσατε, παρακαλώ, την αιρετικήν τοποθέτησίν του. Ποδοπατεί τό Ευαγγέλιον του Χριστού μας!

·         «Ἐκκλησία δέν εἶμαι ἐγώ. Ἀλλοίμονον, ἐάν ἡ Ἐκκλησία εἶχε ἐμένα ὡς μαντρόσκυλο. Ἐγώ.....θά ἀφουγκραστῶ τούς χριστιανούς τί λένε, ποιό θεωροῦν σωστό. Ἀκόμα  καί ἄν αὐτό, πού οἱ χριστιανοί μας θεωροῦν σωστό...αν εἶναι ἀντίθετο μέ τό Εὐαγγέλιο, ἐγώ θά ὑπερασπιστῶ αὐτό πού λένε  οἱ Χριστιανοί μας, γιατί οἱ Χριστιανοί μας ἔφτιαξαν τό Εὐαγγέλιο! Δέν ἔφτιαξε τό Εὐαγγέλιο την Εκκλησία!»



 __________Καθώς, λοιπόν, τελείωσε η περίοδος του 15Αυγούστου, περίοδος νηστείας, πολλής προσευχής, εσωστρέφειας  και περισυλλογῆς, ξαναπαίρνουμε στα χέρια μας τα όπλα του ιερού μας αγώνος. Αγώνος για να κατισχύει ο λόγος του Θεού και όχι τα παραποιημένα, αλλοιωμένα και συνεπώς παραχαραγμένα λόγια του Ευαγγελίου! Σας παραθέτουμε, λοιπόν, απόσπασμα από την προαναφερθείσαν συνέντευξιν του π. Αντωνίου Φραγκάκη,  αδελφικῶς δε Σας ευχόμεθα ΚΑΛΗΝ ΜΕΤΑΝΟΙΑΝ!  


ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ:
 «Σκαμπίλι από την Παναγία» ήταν η φωτιά στο Άγιον Όρος, είπεν ο Άγιος Παΐσιος.
          Τα λόγια του Αγίου Γέροντα Παϊσίου, στις δύσκολες ημέρες του ανείπωτου πόνου των φονικών πυρκαγιών, έρχονται να καταδείξουν το μεγαλείον ενός ανθρώπου του Θεού.
«Μετά τη μεγάλη φωτιά του καλοκαιριού στο Άγιον Όρος, είχα πάει να δω το γέροντα. Ήταν «θυμωμένος» και φώναζε. «Σκαμπίλι από την Παναγία ήταν».
Η πυρκαΐά άρχισε την πρώτη μέρα της νηστείας και τελείωσε την τελευταία (με το παλιό εορτολόγιο στο Όρος). Λέγανε ότι θα σβήσει πιο μπροστά, γιατί δε φυσούσε και όμως έσβησε την τελευταία μέρα κι ας είχε αέρα. Λες και την οδηγούσε ένα χέρι, πήγαινε γύρω – γύρω από ‘κει που δεν την περιμένανε και παρέκαμπτε τις ζώνες ασφαλείας. Κάηκαν τα δάση! Κάηκε το κοσμικό φρόνημα;»
*Απόσπασμα από το βιβλίο «Ο Πατήρ Παΐσιος μου είπε» του Αθανάσιου Ρακοβαλή. https://www.pentapostagma.gr/2019/08/αγιος-παίσιος-συγκλονίζουν-τα-λόγια.84.html

Καλάβρυτα, 29 Αυγούστου 2019

+ Ο πρ. ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
*******
Συνέντευξη τοῦ ἀρχιμανδρίτη Ἀντωνίου Φραγκάκη ἱεροκήρυκος  τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Γορτύνης καί Ἀρκαδίας Κρήτης στο Δημήτριο Κυριακόπουλο,  με αφορμή τον Μητροπολίτη Μόρφου κ. Νεόφυτο (4.8.2019).

«ΕΡΩΤΗΣΗ: Πατέρα Ἀντώνιε, πέρυσι ξέσπασε ἕνας θόρυβος δημοσιογραφικός λόγῳ τῶν θανατηφόρων πυρκαγιῶν στό Μάτι Ἀττικῆς. Αἰχμή τοῦ  δόρατος, θά λέγαμε, ἡ λέξη «ὀργή Θεοῦ», «θεομηνία» κτλ.  Εἶναι σωστές αὐτές οἱ ἐκφράσεις; Κάποιοι κληρικοί καί θεολόγοι μιλοῦν μόνο γιά τήν Ἀγάπη τοῦ Θεοῦ.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:  Ὅσοι μίλησαν γιά «ὀργή Θεοῦ», χρησιμοποίησαν προφητικό και πατερικό ὅρο πού ὁδηγεῖ στήν μετάνοια. Οἱ ἀγαπολόγοι-μεταπατερικοί καθησυχάζουν τίς συνειδήσεις τῶν ἀνθρώπων μέ ὅσα προτεσταντικά ἐκφέρουν καί τούς ἀφήνουν ἕρμαια στά πάθη  τους. Εἶναι οἱ νέοι Ὡριγενιστές, πού δημιουργοῦν τήν αἴσθηση, ὅτι ὅλοι χωροῦν στήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, ἀθεράπευτοι, μέ τά πάθη τους, ἀφοῦ τάχα ἡ Ἀγάπη τοῦ Θεοῦ ὅλα τά δέχεται καί ὅλα τ’ ἀναχωνεύει. Οἱ λέξεις «ὀργή», «παιδαγωγία» κ.λπ. εἶναι ὅροι τῆς Συμβολικῆς Θεολογίας.
Ἀποφατική καί Συμβολική θεολογία.
Ἔχουμε τήν Ἀποφατική Θεολογία, πού δέν μπορεῖ νά ἐκφράσει τίποτα ἀπολύτως περί τοῦ Θεοῦ, καί τήν Συμβολική Θεολογία, πού χρησιμοποιεῖ σύμβολα, παραστάσεις, ὀνόματα ἀπό τόν παρόντα κόσμο γιά να αἰσθητοποιήσει τήν θεία πραγματικότητα.  Π.χ. τί σημαίνει ὅτι ὁ Θεός εἶναι Πατέρας; Ἤ τί σημαίνει Υἱός; Αὐτά τά ἀποδίδουμε μέ ὅσα ξέρουμε ἀπό τήν γήινη-κτιστή πραγματικότητα, γιά νά ἀποδώσουμε βάσει ἐμπειρίας τά ὑποστατικά ἰδιώματα τῶν προσώπων τῆς Ἁγίας Τριάδος.  Γι’ αὐτό λέγει ὁ ὅσιος Μάξιμος ὁ ὁμολογητής βάσει τῆς Ἀποφατικῆς Θεολογίας: «ὁ Θεός οὔτε Πατέρας εἶναι, οὔτε Υἱός, οὔτε Ἀγάπη, οὔτε φῶς οὔτε, οὔτε, οὔτε...».  Ἔτσι τά ἀποδίδουμε ἐμεῖς μέ βάση τήν ἐμπειρία μας καί εἶναι ἀληθινά, ἀλλά ὑπερβαίνουν τήν πραγματικότητα τοῦ Θεοῦ πού εἶναι ἀκατάληπτος καί ἀπερινόητος. Βρίσκουμε σύμβολα γιά νά ἀποδώσουμε τήν δική Του ἀποκάλυψη στό κτιστό ἀνθρώπινο εἶναι. Τό Πνεῦμα τό Ἅγιον ἐμφανίσθηκε «ὡσεί περιστερά», ἀλλὰ δέν εἶναι περιστέρι. Ἡ κίνηση καί ἡ θεωρία τῆς στιγμῆς ἐκείνης περικλείεται στόν ὅρο «ὡσεί περιστερά».  Τά ὁράματα τῶν προφητῶν, πού εἶδαν «τόν Παλαιόν τῶν ἡμερῶν» καθήμενο ἐπί θρόνου φοβεροῦ ἤ ἵππους καί τροχούς κ.λπ. εἶναι σύμβολα μιᾶς ἄκτιστης πραγματικότητας γιά νά μπορέσει νά τήν προσεγγίσει ἡ κτιστή καί πεπερασμένη ἀντίληψη τοῦ ἀνθρώπου. Ἔχουμε λοιπόν ἄκτιστα νοήματα πού ἀποδίδονται μέ κτιστά ρήματα, ὅπως ἔλεγε ὁ ἀείμνηστος π. Ἰωάννης Ρωμανίδης. 
«Ὀργή» καί «τιμωρία».
Οἱ λέξεις «ὀργή» καί «τιμωρία» Θεοῦ εἶναι βιβλικές, προφητικές καί πατερικές. Σκοπό ἔχουν τήν συνειδησιακή ἀφύπνιση καί μετάνοια τῶν ἀνθρώπων. Δέν ἑρμηνεύονται δικανικά, ἀλλά ἀποσκοποῦν στήν περιγραφή μιᾶς καταστάσεως, ὅταν ὁ ἄνθρωπος ἀπομακρυνθεῖ ἀπό τόν Θεό μέσω τῆς ἀμαρτίας καί παραδοθεῖ στόν διάβολο. Δυστυχῶς οἱ ἀγαπολόγοι ἀποκοιμίζουν τόν κόσμο, γιά νά νοιώθουν οἱ ἴδιοι καλά μέ τά πάθη τους.  Ἀφήνουν ἔκθετες στήν αἰώνια καί ἄσβεστη «πυρκαϊά» τίς ψυχές τῶν ἀνθρώπων.  Ἄν καταλάβουν τί εἶναι παράδεισος καί κόλαση ἐξ ἐπόψεως Ὀρθοδόξου, τότε θά καταλάβουν καί ποιός εἶναι ὁ ρόλος τῆς Ἐκκλησίας: Νά κηρύσσει λόγο μετανοίας, ὥστε νά θεραπευθεῖ ὁ πνευματικός ὀφθαλμός τοῦ ἀνθρώπου καί νά βιώσει σέ αἰώνια διάσταση τόν Θεό ὡς φῶς καί ὄχι ὡς φωτιά. Χρησιμοποιοῦνται ἀνθρωποπαθεῖς εἰκόνες καί φράσεις, ὅπως ἡ λέξη «ὀργή», γιά νά ἀποδεσμευθοῦμε ἀπό τόν διάβολο πού εἶναι τυρρανική ὕπαρξη καί ὅταν τοῦ δοθοῦμε ἔχουμε στέρηση τῆς ἐλευθερίας μας καί πρόγευση τῆς κολάσεως στή ζωή μας.  Καί, φυσικά, γιά νά ἐπιτύχει ἡ Εκκλησία τόν σκοπό της, πού εἶναι ἡ διά τῆς μετανοίας ἀφύπνιση καί μεταμόρφωση τοῦ ἀνθρώπου.

Οἱ τρεῖς ἱεραρχικές τάξεις τῶν ἀγωνιζομένων.
Ὁ ὅσιος Μάξιμος ὁ ὁμολογητής ἀναφέρει ὅτι ὑπάρχουν τρεῖς ἱεραρχικές τάξεις τῶν ἀγωνιζομένων, ἀνάλογα μέ τόν βαθμό τῆς ἐσωτερικῆς τους καταστάσεως. 
Πρῶτοι εἶναι οἱ ἀρχάριοι, οἱ δοῦλοι. Αὐτοί βιώνουν τόν φόβο τῆς κολάσεως καί τήν ἐνεργοποίηση τοῦ πνευματικοῦ νόμου ὅταν παραβαίνεται.  Ἀγωνίζονται κυρίως ἀπό φόβο.
Ἀκολουθοῦν οἱ μισθωτοί.  Αὐτοί πού ἀγωνίζονται γιά τήν ἀντιμισθία τῆς θείας βασιλείας καί θεωροῦν τόν Θεό πιστό στίς ἐπαγγελίες Του.
Καί, τέλος, ἀκολουθοῦν οἱ υἱοί.  Εἶναι οἱ θεούμενοι. Οἱ ἅγιοι. Οἱ ἐνωμένοι μέ τόν Χριστό. Αὐτοί γεύονται τόν Θεό ὁλοσχερῶς κατά τήν ἄκτιστη ἐνέργειά Του καί γνωρίζουν βιωματικά ποιός εἶναι καί πῶς ἐνεργεῖ. Ὁπότε «λυώνουν» ἀπό ἀγάπη γι’ αὐτόν!  Θά τόν ἀγαποῦν ἀκόμη καί ἄν π.χ. τούς πεῖ ὅτι θά τούς πάει στήν κόλαση! Μόνο πού ἀκόμη κι ἄν γίνει αὐτό, θά γεύονται καί πάλι τήν κόλαση ὡς παράδεισο. Τώρα, πῶς ἀγαπολόγοι-ἀγαπιστές πετάχθηκαν στήν ὑψηλότερη βαθμίδα χωρίς νά περάσουν ἀπό τίς προηγούμενες, μόνο ἡ ἄρρωστη καί μπερδεμένη ψυχή τους τό γνωρίζει.
Αὐτοί πού τρέφουν τήν σατανική αὐταπάτη ὅτι ἔφθασαν ἀπευθείας στήν ὑψηλότερη βαθμίδα τῆς υἱοθεσίας καί διατείνονται, ὡς ὁ Μέγας Ἀντώνιος στήν δύση τοῦ ἐπίγειου βίου του, ὅτι δέν φοβοῦνται τόν Θεό, ἀλλά μόνο τόν ἀγαποῦν, αὐτοί ὁμιλοῦν γιά τόν Θεό χωρίς Θεό, γιατί παρέκαμψαν ἐγωκεντρικῶς τόν φόβο τῆς ἁμαρτίας καί τόν Σταυρό τῆς μετανοίας, καί σφετερίζονται μιά ἀνάσταση πού δέν εἶναι ἀνάταση ψυχική ἀλλά ἀναστάτωση ψυχολογική! Ἀγαπολογοῦν, δέν θεολογοῦνΓιατί εἶναι μπερδεμένοι καί φιλοδοξοῦν νά ἀναπαύσουν καί ὅλους τούς μπερδεμένους, γιατί ὄχι νά μπερδέψουν στά δίχτυα τους καί τούς ἤδη λελυμένους ἀπό τά δεσμά τῆς ἀμαρτίας! Ἀγαπᾶνε τά πάθη τους καί ἐπειδή εἶναι σφιχταγκαλιασμένοι μ’ αὐτά, τά περιτυλίγουν μέ τό χρυσόχαρτο τῆς ἀγάπης, γιά νά μήν τρομάζει ἡ συνείδησή τους ὅταν τά βλέπει καί γιά νά ἐντυπωσιάσει καί τούς ἄλλους ἡ τεχνική αὐτή τοῦ ἐμπαθούς ἐξωραϊσμοῦ. Ἡ ἁμαρτία δέν εἶναι μιά ἀστοχία. 
ΕΡΩΤΗΣΗ: Τελικά ἁμαρτία τί εἶναι;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ἁμαρτία δέν εἶναι μιά ἀστοχία (ἀπὸ τὸ ρῆμα τῆς ἀρχαίας ἑλληνικῆς ἁμαρτάνω, ποὺ σημαίνει ἀστοχῶ), πού γιά τήν ἐπανόρθωσή της ἀπαιτεῖται μιά τυπική συγγνώμη. Ἁμαρτία εἶναι κίνηση ἀντίστροφη πρός τό θέλημα τοῦ Θεοῦ, ὁπότε ἀπαιτεῖται ὁλοκληρωτική μεταστροφή γιά τήν θεραπεία της. Αὐτό γίνεται μέ τήν μετάνοια καί τήν ἐξομολόγηση. Λέγει ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός: «Ἁμαρτία ἐστίν ἡ ἐκ τοῦ κατά φύσιν εἰς τό παρά φύσιν ἐκουσία παραδρομή». Εἶναι δηλαδή ἡ διαστροφή τῶν δυνάμεων τῆς ψυχῆς, τοῦ θυμικοῦ, τοῦ ἐπιθυμητικοῦ καὶ τοῦ λογιστικοῦ. Νά τό διατυπώσω ἀπλούστερα. Ἁμαρτία εἶναι κοντράρισμα στόν Χριστό καί ταύτιση μέ τόν διάβολο. Αὐτό δίνει δικαιώματα στόν διάβολο ἔναντι τοῦ ἀνθρώπου καί πληγώνεται θανατηφόρα ἡ ψυχή ἀπό τήν δαιμονική ἐνέργεια. Ὅσο σκεπάζεται ἡ πληγή, τόσο κακοφορμίζει περισσότερο. Ὅπως π.χ. δημιουργοῦνται μικρόβια πάνω στό αἶμα ὅταν πληγωθεῖ ἕνα σημεῖο τοῦ σώματος καί ἐκτεθεῖ στόν ἀέρα, ὅπως ἀναπτύσσονται μικρόβια πάνω στίς τροφές πού δέν βρίσκονται σέ ἰδανικές συνθῆκες περιβάλλοντος, ἔτσι καί ἡ ψυχή ἔχει τούς δικούς της μηχανισμούς γιά νά ὀργανώνει τό εἶναι της. Μιά μολυσματική πνευματική πληγή πού ὑπάρχει στήν ψυχή καί χρονίζει, ἐπηρεάζει ἀρνητικά μέ τά «δαιμονικά μικρόβια» πού ἀναδίδει ὅλο τό σύμπαν.  Τό λέγει ὁ ἅγιος Σιλουανός ὁ Ἀθωνίτης καί ὁ Γέρων Σωφρόνιος τοῦ Ἔσσεξ. Τόσο ἡ ἁμαρτία ὅσο καί ἡ ἁγιότητα ἔχουν συμπαντικές διαστάσεις. Ὑπ’ αὐτήν τήν ἔννοια ὁ Μέγας Ἀντώνιος ἐστήριξε τήν οἰκουμένη μέ τήν ἁγιότητα καί τίς εὐχές του, ὅπως ἀναφέρει καί τό ἀπολυτίκιό του: «καὶ τὴν οἰκουμένην ἐστήριξας εὐχαῖς σου». Ὁ ὅρος «δαιμονικά μικρόβια» ἀνήκει περισσότερο στόν σύγχρονο ἅγιο Πορφύριο. Μὲ αὐτὸ ἐννοεῖ τήν δαιμονική ἐνέργεια πού πολλαπλασιάζεται καί ἀναδίδεται ἀπό τίς ἁμαρτίες πού εἶναι οἱ ἑστίες ἐκκολάψεως τῶν δυνάμεων τοῦ σατανᾶ. Μάλιστα ἀναφέρει ὅτι τά μικρά παιδάκια ἔχουν τήν τάση νά ἀφομοιώνουν πανεύκολα τό θετικό, τό εὔκρατο κλῖμα ἤ, ἀντίστοιχα, τό ἀρνητικό πού ἐκπέμπεται ἀπό τίς ψυχές τῶν μεγαλυτέρων καί εἰδικότερα τῶν γονέων τους. Ἔτσι ἑρμηνεύεται καί ἡ βασκανία. Ἀφοῦ ἡ δαιμονική ἐνέργεια ἐπηρεάζει τήν κτίση, πόσο μᾶλλον τά πλησιέστερα πρόσωπα στούς μηχανισμούς παραγωγῆς της. Αὐτό διέπει ὅλη τήν διδασκαλία τοῦ ἁγίου Πορφυρίου στήν σχέση γονέων καί παιδιῶν. Καί τονίζει ὅτι ὁ ἐξαγιασμός τῶν γονέων εἶναι ἡ καλύτερη προῖκα ζωῆς πού μπορεῖ νά χορηγηθεῖ στά παιδιά τους. Δέν ἔχει καμία σημασία τό DNA, ἀλλά τό τί ἡ ψυχή ἀφήνει ὡς ἴχνη πάνω του καί τό τί θέλει ἡ ἴδια.....»
(Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ἐφ’ ὅσον ἀναφέρεστε σ’ αὐτό, πῶς ἡ ποιότητα ζωῆς τῶν γονέων ἐπηρεάζει τά παιδιά ἀπό τήν ἐμβρυακή τους κατάσταση; Ἔχει γίνει πολύς θόρυβος τελευταία γι’ αὐτό τό θέμα. ΑΛΛΑ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ ΣΕ ΑΛΛΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ)



).