ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΜΟΥ,
ΣΑΣ ΑΠΕΥΘΥΝΩ ΦΩΝΗΝ ΑΠΟΓΝΩΣΕΩΣ!
Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΙΩΚΕΤΑΙ!
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΝ ΔΙΩΓΜΩ!
Ο ΕΧΘΡΟΣ
ΤΩΡΑ ΠΛΕΟΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ!
* Προς τον Σωτήρα Χριστόν:
«ΚΥΡΙΕ, ΣΩΣΟΝ ΤΟΥΣ ΕΥΣΕΣΕΙΣ»
* Και πρός την Υπεραγίαν Θεοτόκον:
«ΤΗΝ ΠΑΣΑΝ ΕΛΠΙΔΑ ΜΟΥ ΕΙΣ ΣΕ ΑΝΑΤΙΘΗΜΙ!
ΜΗΤΕΡ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΦΥΛΑΞΟΝ ΗΜΑΣ ΥΠΟ ΤΗΝ ΣΚΕΠΗΝ ΣΟΥ»!
ΑΜΗΝ.
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΝ ΔΙΩΓΜΩ!
1. Η ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
Η πολεμική κατά της Θείας Ευχαριστίας:
«Σκληρόν προς κέντρα λακτίζειν»
Ηρακλής Ρεράκης, Καθηγητής Θεολογίας ΑΠΘ
Πόλεμος, με περισσή μάλιστα μανία, διεξάγεται σήμερα εναντίον του εκκλησιασμού, εναντίον της Θείας Κοινωνίας, εναντίον των ιερών Εικόνων, εναντίον της Εκκλησίας, .....εναντίον του Χριστού!
Μερικά από τα δημοσιεύματα αυτάμας το βεβαιώνουν! «ΟΙ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΛΙΜΑΚΩΝΟΝΤΑΙ....» γράφει ο Δρ κ. Νικόλαος Δαπέργολας στην Εφημερίδα ΝΕΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ της 9ης Οκτωβρίου! (βλ. σελ. 5). «ΑΠΟΪΕΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!» γράφει σε άρθρο του ο κ. Ρεράκης (βλ. ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΛΞΗΘΕΙΑ της 23ης Σεπρτεμβρίου (βλ. σελ. 19). Και ο Ελλογιμώτατος Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίνης κ. Ηρακλής Ρεράκης, με πολλήν παρρησίαν, επανέρχεται στο θέμα της Θείας Κοινωνίας με άρθρο του και με τίτλο: «Η ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ Θ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΣ», (βλ. Εφημερίδα ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΛΗΘΕΙΑ, φ. της 7ης Οκτωβρίου, σελ. 18), το οποίον και αναδημοσιεύουμε σήμερα κατωτέρω στο 1ο μέρος της παρούσης αναρτήσεως με τον τίτλο «Η ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ».
Πολύ σοφά αναφέρεται και επίσης πολύ σοφά γράφει για τον διωγμό και την κακοποίηση, την οποίαν υφίσταται σήμερα η Θεία Κοινωνία! Απολαύστε τον!
«Με πρόφαση την προστασία της υγείας των Ελλήνων, παρατηρούμε να έχει ξεσπάσει τους τελευταίους μήνες μια μανιώδης επίθεση εναντίον της συμμετοχής των πιστών στο Μυστήριο της Θ. Ευχαριστίας.
Είναι εμφανές ότι οι επιθέσεις αυτές προέρχονται από ιογενείς ψυχικές πολεμικές προθέσεις, με εμφανή τα χαρακτηριστικά του ιού της αθεΐας και του υλισμού και με τελικό στόχο τους τη φθορά της χριστιανικής πίστης.
Είναι εμφανές ότι έχουν ως αφετηρία τους τη θεωρία, που θέλει τον άνθρωπο να πιστέψει ότι δεν αποτελεί δισύνθετη, δηλαδή ψυχοσωματική ύπαρξη, αλλά είναι μόνον ύλη.
Στο στόχαστρο των επιθέσεων είναι α) η καλλιέργεια του φόβου και της αμφιβολίας έναντι της ζωηφόρου και σωτηριακής χάριτος και δυνάμεως που ενέχει το Κοινό για όλους Άγιο Ποτήριο της Θ. Ευχαριστίας, ως Σώμα και Αίμα Χριστού και β) η διακοπή της συμμετοχής των πιστών σ’ αυτό.
Αντιστρέφουν δηλαδή τη θεολογική οντολογία της Θ. Ευχαριστίας ισχυριζόμενοι ότι η συμμετοχή των πιστών στο κοινό Ποτήριο, από την ίδια Λαβίδα, δημιουργεί -ορατό επιστημονικά- τον κίνδυνο μεταδόσεως του ιού Covid-19 και, συνεπώς, μπορεί να θεωρηθεί ως πιθανή αιτία θανάτου.
Ωστόσο, οι πιστοί στον Χριστό γνωρίζουν, εδώ και 2000 χρόνια, ότι η συμμετοχή τους στη Θ. Κοινωνία συνδέεται άμεσα τόσο με την ψυχοσωματική τους ζωή και υγεία, την καλλιέργεια και αύξηση της πίστεως και της αγάπης τους προς τον Χριστό όσο και με τον τρόπο ζωής, που Εκείνος τους υπέδειξε να ζουν, δοκιμαζόμενοι σε αυτόν τον κόσμο, προκειμένου να κτίζουν, εν ελευθερία, την ελπίδα τους για την αιώνια Βασιλεία του Θεού.
Και αυτό, διότι η επάξια μετάληψη του Τιμίου Σώματος και Αίματος του Ιησού Χριστού, ο οποίος είναι η όντως Αιώνια Ζωή και ο Μόνος που δίδει Αιώνια Ζωή στους άξιους να τη δεχθούν, τους προσφέρει και την ελπίδα, ότι δι΄ Αυτού, θα τους χαριστεί η Ζωή και η Ανάσταση.
Ουσιαστικά, αυτό που επιχειρούν οι πολέμιοι της Θ. Ευχαριστίας να πετύχουν είναι να καταρρίψουν ή να φθείρουν το πνευματικό τείχος των Χριστιανών, που είναι η πίστη στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού, ως Σωτήρα και Λυτρωτή.
Ο στόχος τους και η πρόθεσή τους, επομένως, μέσα από τις κακόβουλες, υποτιμητικές και συκοφαντικές θέσεις και απόψεις που εκστομίζουν, εναντίον της συμμετοχής των Χριστιανών στο Άγιον Ποτήριον της Θ. Κοινωνίας, με πρόσχημα τον κίνδυνο ότι με αυτή τους την πράξη θα μολυνθούν ή θα μολύνουν, είναι η απιστία και η απομάκρυνση των πιστών από την Εκκλησία τους.
Ωστόσο, η Εκκλησία έχει οχυρώσει, εδώ και αιώνες, τους Χριστιανούς, με τη διδασκαλία της αλήθειας, που σχετίζεται με την πίστη και την αγάπη προς τον Χριστό και με την πίστη ότι η μυστηριακή οντολογία και δομή της Θ. Ευχαριστίας αποτελεί εχέγγυο αφθαρσίας και ακινδυνότητας:
Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος, στην Α΄ Καθολική του Επιστολή, αναφέρει, σχετικά, ότι η έλλειψη ή η μείωση της αγάπης προς τον Χριστό σηματοδοτεί την είσοδο και έκθεση των πιστών στην κατάσταση του φόβου:
«Ο Θεός είναι αγάπη και η πηγή της αγάπης και όποιος μένει σ’ αυτήν την αγάπη, μένει στον Θεό και ο Θεός μένει σ’ Αυτόν… Φόβος δεν υπάρχει στην καρδιά εκείνου που αγαπά τον Θεό, διότι η αληθινή και τέλεια προς τον Θεό αγάπη, βγάζει έξω από την ψυχή και διώχνει τον φόβο» (Α΄ Ιω. 4, 16-18).
Ο Απ. Παύλος, επίσης, αναφέρει σχετικά: «Ποιός, λοιπόν, θα μπορέσει ποτέ να μας χωρίσει από την αγάπη του Χριστού;
Θλίψις, ή εσωτερική στενοχώρια, ή διωγμός εκ μέρους των απίστων […) ή ο οποιοσδήποτε άλλος κίνδυνος;
Αλλά σε όλες αυτές τις δυσκολίες και τις απειλές βγαίνουμε με το παραπάνω νικητές, με τη βοήθεια του Χριστού, ο οποίος τόσο πολύ μας έχει αγαπήσει. Διότι έχω απόλυτη πεποίθηση και βεβαιότητα, ότι ούτε ο θάνατος, με τον οποίον μας απειλούν, ούτε αι τέρψεις και αι απολαύσεις της ζωής, τις οποίες μας υπόσχονται, […] ούτε οι περιστάσεις και τα γεγονότα του παρόντος και του μέλλοντος ούτε καμιά άλλη κτίση, διαφορετική απ' αυτήν που βλέπουμε, θα μπορέσει, ποτέ, να μας χωρίσει από την αγάπη του Θεού, όπως μας την φανέρωσε ο ίδιος, δια μέσου του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού» (Ρωμ. 8, 35-39).
Οι Χριστιανοί γνωρίζουν επίσης ότι ο ίδιος ο Χριστός είναι Εκείνος, που στον Μυστικό του Δείπνο έδωσε εντολή και οδηγία στους μαθητές Του να τελούν τη Θ. Ευχαριστία, βεβαιώνοντάς τους, ότι ο Άρτος και ο Οίνος θα μεταβάλλονται έως το τέλος των αιώνων, μέσω του Αγίου Πνεύματος, σε αληθινό Σώμα και Αίμα Του Χριστού, το οποίο θα προσφέρεται ως πνευματική τροφή στους πιστούς.
Ακολουθώντας η Εκκλησία την οδηγία του Χριστού, όρισε σε κάθε Ναό και σε κάθε Λειτουργία (Θ. Ευχαριστία), ο εκάστοτε Κληρικός, εκ μέρους όλων των πιστών, να παρακαλεί και να ικετεύει τον Θεό, λέγοντας:
«Κατάπεμψον το Πνεύμα σου το Άγιον εφ’ ημάς και επί τα προκείμενα Δώρα ταύτα και ποίησον τον μεν Άρτον τούτον Τίμιον Σώμα του Χριστού σου, το δε εν τω Ποτηρίω τούτω, Τίμον Αίμα του Χριστού σου, μεταβαλών τω Πνεύματί σου τω Αγίω».
Έτσι, οι Χριστιανοί είναι ενδυναμωμένοι, με τη βεβαιότητα της πίστεως ότι με τη Θ. Ευχαριστία ο άνθρωπος τρέφεται με το ίδιο το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, για να ζήσει και να αυξηθεί πνευματικά.
Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος διασώζει τη διδασκαλία του Χριστού, που αναφέρει σαφώς ότι τα Τίμια δώρα της Θ. Ευχαριστίας, αποτελούν το αντίτυπο του Μάννα της Παλαιάς Διαθήκης:
«Οι πατέρες υμών έφαγον το Μάννα εν τη ερήμω και απέθανον. Ούτος εστί ο Άρτος, ο εκ του ουρανού καταβαίνων, ίνα τις εξ’ αυτού φάγη και μη αποθάνη. Εγώ ειμί ο Άρτος ο ζων, ο εκ του ουρανού καταβάς. Εάν τις φάγη εκ τούτου του άρτου, ζήσεται εις τον αιώνα» (Ιω. 6, 49-51).
Οι κοινωνοί της Θ. Ευχαριστίας, όπως μαρτυρεί και ο Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος, «ζωούνται», λαμβάνουν ζωή και ανανεώνουν τη ζωή τους εν Χριστώ.
Ο ίδιος ο Χριστός αναφέρει, σχετικά, για τη συμμετοχή των Χριστιανών στη Θ. Κοινωνία ότι: «Ο τρώγων μου την σάρκα και πίνων μου το αίμα εν εμοί μένει καγώ εν αυτώ» (Ιω. 6, 56).
Συνεπώς, η συμμετοχή των πιστών στο Μυστήριο της Θ. Κοινωνίας έχει πνευματικές συνέπειες.
Ο άνθρωπος οφείλει να τρέφει και να διατηρεί υγιή ολόκληρη την ύπαρξή του, τόσο το σώμα όσο και το πνεύμα του.
Όπως το σώμα, για να λειτουργεί με πληρότητα, χρειάζεται τροφή και φροντίδα, το ίδιο και το Πνεύμα έχει ανάγκη από πνευματική τροφή, συντήρηση και ανανέωση.
Εάν ο πιστός κοινωνεί αξίως, δηλαδή, με την απαιτούμενη κάθαρσή του από τα πάθη, τότε το Σώμα και το Αίμα του Χριστού γίνεται γι αυτόν τροφή ουράνια, πνευματική και ζωοποιός, με αποτέλεσμα να περνάει από τον θάνατο στη ζωή, από τον φόβο στην αφοβία και την αγάπη και να νικά όλες τις αμφιβολίες και τις δυσπιστίες που γεννά η ολιγοπιστία.
Και τούτο, διότι, όταν ο άνθρωπος κοινωνεί το Σώμα και το Αίμα, δηλαδή τον ίδιο τον Χριστό και, επομένως, τον εγκαθιστά στην ύπαρξή του, τότε έχει εντός αυτού Εκείνον, που νίκησε και νικά τον θάνατο και όλους τους θανάτους. Με άλλα λόγια, λαμβάνει φάρμακο του μη αποθανείν, φάρμακο αφθαρσίας και αθανασίας.
Όπως λέγει μάλιστα ο ιερός Καβάσιλας, όσο ο Χριστιανός ενώνεται και διατηρείται σταθερά και ακλόνητα στην αγία συνάρθρωσή του με τον χορηγό της ζωής, αντλεί ζωή και αγιασμό, που θανατώνει τον θάνατο.
Αυτά είναι τα Θεϊκά δώρα που λαμβάνει από τον Υιό του Θεού, εκείνος που Τον πιστεύει ακλόνητα και τον δέχεται μέσα του, με τη συμμετοχή του στο Μυστήριο της Θ. Κοινωνίας.
Επομένως, την αληθινή και αιώνια ζωή επιδιώκουν να στερήσουν από τους πιστούς οι πολέμιοι και συκοφάντες της Θ. Ευχαριστίας, χωρίς να έχουν κανένα επιστημονικό ή στατιστικό δεδομένο, που να δικαιολογεί το επιχείρημά τους ότι η Θ. Ευχαριστία μεταδίδει ασθένειες και ιώσεις.
Το γεγονός αυτό, όμως, είναι εκείνο που τους εκθέτει και τους διαψεύδει επιστημονικά και που προβληματίζει τους πλείστους Έλληνες και τους ωθεί να καταλαβαίνουν την αλήθεια του θέματος.
Διότι όλοι γνωρίζουν ότι οι άνευ επιστημονικών δεδομένων, επιστημονικοφανείς μόνον ισχυρισμοί ορισμένων μετατρέπουν τις αναπόδεικτες θέσεις τους σε μια ιδεολογικού χαρακτήρα πολεμική, κατά της Ορθοδόξου Πίστεως και ζωής, δηλαδή σε μια -άσχετη με την Επιστήμη- φλυαρία.
Με τέτοιες και πολλές άλλες -γνωστές διαχρονικά συκοφαντικές και λασπολογικές μεθόδους- προσπαθούν τον τελευταίο καιρό ορισμένοι, κατά τη γνώμη μας ματαίως, να μειώσουν ή να φθείρουν την πίστη των ορθοδόξων Ελλήνων, η οποία, όμως, όπως συμβαίνει πάντα εδώ και 2000 χρόνια, αντί να λυγίζει, αυξάνεται και ενδυναμώνεται, πάντοτε εν Χριστώ.
Ωστόσο, αυτές οι ιδεοληπτικές και μη επιστημονικές αποφάνσεις ορισμένων, δυστυχώς, συντελούν στην ανέγερση τειχών και όχι γεφυρών στις σχέσεις Επιστήμης και Πίστεως, και οδηγούν σε μια πλασματική αντίθεση μεταξύ τους και δικαιώνουν τους σωστούς Επιστήμονες, οι οποίοι θεωρούν ότι η Επιστήμη δεν λειτουργεί επιστημονικά, εάν και όταν επιστήμονες σπεύδουν να αποφαίνονται για θέματα, που δεν έχουν αποδειχθεί πειραματικά και ερευνητικά, χωρίς να βασίζονται δηλαδή οι θέσεις τους σε διαθέσιμες επιστημονικές έρευνες.
Η διαχρονική αλήθεια για τη Θ. Ευχαριστία, που αποδεικνύει, μέσα από την εμπειρία και την ιστορία, ότι το Άγιο Σώμα και Αίμα του Χριστού δεν μεταδίδει ιώσεις και ασθένειες, όχι μόνον δεν έχει διαψευσθεί ποτέ, αλλά, επιπλέον, έχει επιβεβαιωθεί πλειστάκις και επιβεβαιώνεται και τώρα, στην εποχή του Κορωνοϊού.
Όσοι Χριστιανοί πειστούν να ακολουθήσουν αυτές τις μη χριστιανικές αλλά και μη επιστημονικές συνταγές του φόβου και της αμφιβολίας και εγκαταλείψουν την πίστη τους προς τον Χριστό, οφείλουν να γνωρίζουν ότι η θεληματική αποχή από τη Θ. Ευχαριστία αποτελεί πτώση του ανθρώπου στην κατάσταση της ακοινωνησίας, που στερεί τον άνθρωπο από τη χάρη της κοινωνίας και εκθέτει την ύπαρξή του σε κίνδυνο πνευματικού θανάτου.
2. Η ΠΕΠΛΑΝΗΜΕΝΗ
ΚΑΙ ΑΡΑ ΜΗ ΘΕΟΦΙΛΗΣ
ΠΡΟΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
δηλ. ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΑΣΚΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ
- «Υπέρ του αγίου Οίκου τούτου και των μετά πίστεως, ευλαβείας... εισιόντων εν αυτώ, του Κυρίου δεηθώμεν». Άρα οι ολιγόπιστοι, δηλ. οι φέροντες την μάσκα, οι μασκαράδες, ΔΕΝ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ στην δέηση αυτή! αφού δεν προσέρχονται «μετά πίστεως», ότι στο σπίτι του Θεού ΔΕΝ ΚΟΛΛΑΜΕ ΜΙΚΡΟΒΙΑ!. Και συνεχίζουμε: «Αντιλαβού, σώσον, ελέησον και διαφύλαξον ημάς ο Θεός...». Άρα, αφού εμείς αυτο-προστατευόμεθα με την μάσκα, Ο Χριστός δεν ΘΑ ΜΑΣ ΑΓΚΑΛΙΑΣΗ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΣΩΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΔΙΑΦΥΛΑΞΗ με την Χάριν Του!* «Σώσον ημάς Υιέ Θεού...ψάλλοντάς Σοι αλληλούϊα». Άρα, αφού εμείς εισερχόμεθα στο Ναό προστατευμένοι από την μάσκαν, ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ, ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟΝ ΝΑ ΜΑΣ ΣΩΣΕΙ από την μάστιγα του Κορωνοϊού!* Στο Ευαγγέλιο της ημέρας, σήμερα Κυριακή 18.10.2020, οι Μαθηταί, επιστρέφοντες από την μίαν συγκεκριμένην αποστολήν είχον αποκτήσει μια εξαιρετική εμπειρία! Γεμάτοι από ενθουσιασμόν έλεγον πρός τον Κύριον: «Κύριε, και τα δαιμόνια υποτάσσεται ημίν...»! Εάν, λοιπόν, και ο πιστός, προσερχόμενος στον Οίκο του Θεού παραδώσει τον εαυτόν του στην Πρόνοια του Θεού, τότε θα λάβει ουράνιες ευλογίες καί θα γευθή την γλύκα του Θεού! Ώστε η μάσκα γίνεται εμπόδιον, εάν θέλουμε να λάβουμε και εμείς «ουρανίων Μυστηρίων αποκαλύψεις». Η μάσκα, δυστυχώς, ακυρώνει την πρός τον Θεόν πίστιν της ψυχής μας, καθ' ότι «ει ο Θεός μεθ' ημών, ουδείς καθ' ημών»!* Και για να τελειώνουμε: Στην διάρκεια της θείας λειτουργίας επαναλαμβάνεται η πρόσκλησις: «εαυτούς και αλλήλους και πάσαν την ζωήν ημών Χριστώ τω Θεώ παραθώμεθα». Πλήν όμως όποιος προσέρχεται στο Ναό, χρησιμοποιώντας την μάσκα για την προστασία του εαυτού του από τον Κορωνοϊό ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΗΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΗ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟΝ ΤΟΥ ΣΤΟ ΧΡΙΣΤΟ, καθ' όσον ο ίδιος ο άπιστος-πιστός έχει λάβει τα μέτρα της αυτοπροστασίας του! Ιδού απόδειξις στην παρακάτω φωτογραφία! Καθώς βλέπετε, οι εκκλησιαζόμενοι, εφαρμόζοντες τις δαιμονικής εμπνεύσεως οδηγίες Σας, έχουν λάβει μόνοι τους τα μέτρα της προστασίας των. Συνεπώς δεν χρειάζονται την προστασία του Θεού! Αντιθέτως όμως! Όσοι χριστιανοί εισέρχονται στο Ναό ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΜΑΣΚΑ, αυτοί εμπιστεύονται την ασφάλεια και την σωτηρία τους στον ΟικοΔεσπότη Χριστό. Αυτοί, λοιπόν, εφαρμόζουν τά λόγια του ιερέως: «εαυτούς καί αλλήλους και πάσαν την ζωήν ημών Χριστώ τω Θεώ παραθώμεθα». Και σώζονται!ΑΓΙΟΙ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ,
- Πλανάσθε πλάνην οικτράν με όσα γράφετε στην υπ' αριθμ. 3027 Εγκύκλιό Σας. ***********
- Πλανάσθε πλάνην οικτράν με όσα γράφετε στην υπ' αριθμ. 3027 Εγκύκλιό Σας.
«Περί τῆς λειτουργίας τῶν Ἱερῶν Ναῶν, συμφώνως πρός τήν νέαν Κυβερνητικήν Ἀπόφασιν μέ θέμα: ‘‘Κανόνες τήρησης αποστάσεων και άλλα μέτρα προστασίας στο σύνολο της Επικράτειας, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID19’’ (ΦΕΚ Β΄ 4484/11.10.2020)»
Πρωτ.
4747 / Ἀριθ. Διεκπ. 1957 Ἀθήνησι τῇ 14ῃ Ὀκτωβρίου 2020
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 3027
Πρός τούς Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτας
τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
Εἰς τάς Ἕδρας αὐτῶν
Ἐκ Συνοδικῆς Ἀποφάσεως, ληφθείσης ἐν τῇ Συνεδρίᾳ τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς
14ης μηνός Ὀκτωβρίου ἐ.ἔ., γνωρίζομεν ὑμῖν ὅτι ἡ Ἱερά Σύνοδος, ἐν τῇ ῥηθείσῃ
Συνεδρίᾳ Αὐτῆς, λαβοῦσα ὑπ᾿ ὄψιν: α) τήν ὑπ᾿ ἀριθ. Δ1α/Γ.Π.οικ.34060 (Φ.Ε.Κ. Β΄
2111/2.6.2020) Κοινήν Ὑπουργικήν Ἀπόφασιν (Κ.Υ.Α.), β) τήν ὑπ᾿ ἀριθ.
Δ1α/Γ.Π.οικ.48967 (Φ.Ε.Κ. Β΄ 3162/31.7.2020) Κοινήν Ὑπουργικήν Ἀπόφασιν
(Κ.Υ.Α.), γ) τήν ὑπ᾿ ἀριθ. Δ1α/Γ.Π.οικ.64450 (Φ.Ε.Κ. Β΄ 4484/11.10.2020) Κοινήν
Ὑπουργικήν Ἀπόφασιν (Κ.Υ.Α.) μέ θέμα: «Κανόνες τήρησης αποστάσεων και άλλα
μέτρα προστασίας στο σύνολο της Επικράτειας, προς περιορισμόν της διασποράς του
κορωνοϊού COVID19», δ) τήν ὑπ᾿ ἀριθ. 3021/13.5.2020 Συνοδικήν Ἐγκύκλιον μέ
θέμα: «Ἀποφάσεις τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς 12.5.2020 ὡς πρός τήν
λειτουργίαν τῶν Ἱερῶν Ναῶν», μετά τῶν γενομένων ἐν τῷ μεταξύ τροποποιήσεων,
ἀπεφάσισεν ὅπως ἐνημερώσῃ ὑμᾶς ὅτι διά τήν ἀποφυγήν τοῦ συνωστισμοῦ τῶν πιστῶν
καί πιθανῆς ἐξαπλώσεως τοῦ κορωνοϊοῦ Covid19, ἰσχύουν αἱ ὡς κάτωθι προϋποθέσεις
ὡς πρός τήν λειτουργίαν τῶν Ἱερῶν Ναῶν τῆς Ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος:
1) Κατά τήν εἴσοδον εἰς τόν Ἱερόν Ναόν δέον ὅπως ἐφαρμόζηται, τῇ ἐπιτηρήσει
εἰδικῶς ἐξουσιοδοτηθέντος ἐπί τούτῳ προσώπου, ἡ τήρησις τῆς ἀποστάσεως τοῦ ἑνός
καί ἡμίσεος (1,5) μέτρου τοὐλάχιστον μεταξύ τῶν πιστῶν. Ἡ παρουσία πιστῶν ἐντός
τῶν Ἱερῶν Ναῶν θά πραγματοποιῆται ἀναλόγως τοῦ ἐπιπέδου προληπτικῶν μέτρων
προστασίας τῆς δημοσίας ὑγιείας εἰς τό ὁποῖον εὑρίσκεται ἡ Περιφερειακή Ἑνότης
ἑκάστου Ἱεροῦ Ναοῦ, ὡς ἑξῆς:
α) Ἐπιδημιολογικόν Ἐπίπεδον 1 (χαμηλόν): Εἷς (1) πιστός ἀνά πέντε (5) τ.μ.
ἐπιφανείας καί μέ ἐλαχίστην ἀπόστασιν ἑνός καί ἡμίσεος (1,5) μέτρου μεταξύ των.
Εἰς περίπτωσιν δέ καθ΄ ἥν ἡ ἐπιφάνεια τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ (ἐξαιρουμένων τῶν βοηθητικῶν
χώρων) ὑπερβαίνῃ τά πεντακόσια (500) τ.μ., ὁ μέγιστος ἀριθμός παρευρισκομένων
πιστῶν ὁρίζεται ἐκ τοῦ νόμου εἰς διακοσίους (200).
β) Ἐπιδημιολογικόν Ἐπίπεδον 2 (μέτριον): Εἷς (1) πιστός ἀνά δέκα (10) τ.μ.
ἐπιφανείας καί μέ ἐλαχίστην ἀπόστασιν ἑνός καί ἡμίσεος (1,5) μέτρου μεταξύ των.
Εἰς περίπτωσιν δέ καθ΄ ἥν ἡ ἐπιφάνεια τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ (ἐξαιρουμένων τῶν
βοηθητικῶν χώρων) ὑπερβαίνῃ τά πεντακόσια (500) τ.μ., ὁ μέγιστος ἀριθμός
παρευρισκομένων πιστῶν ὁρίζεται ἐκ τοῦ νόμου εἰς ἑκατόν (100).
γ) Ἐπιδημιολογικόν Ἐπίπεδον 3 (ὑψηλόν): Εἷς (1) πιστός ἀνά δεκαπέντε (15) τ.μ.
ἐπιφανείας καί μέ ἐλαχίστην ἀπόστασιν ἑνός καί ἡμίσεος (1,5) μέτρου μεταξύ των.
Εἰς περίπτωσιν δέ καθ΄ ἥν ἡ ἐπιφάνεια τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ (ἐξαιρουμένων τῶν
βοηθητικῶν χώρων) ὑπερβαίνῃ τά πεντακόσια (500) τ.μ., ὁ μέγιστος ἀριθμός
παρευρισκομένων πιστῶν ὁρίζεται ἐκ τοῦ νόμου εἰς πεντήκοντα (50).
δ) Ἐπιδημιολογικόν Ἐπίπεδον 4 (πολύ ὑψηλόν): Ἐννέα (9) συνολικῶς πιστοί μέ
ἐλαχίστην ἀπόστασιν ἑνός καί ἡμίσεος (1,5) μέτρου μεταξύ των.
2) Κατά τήν διάρκειαν τῆς παραμονῆς των εἰς τόν Ἱερόν Ναόν, οἱ πιστοί, μέ
προσωπικήν των εὐθύνην καί μέριμναν, ὑποχρεοῦνται ἐκ τοῦ νόμου ὅπως φέρουν
ὑφασματίνην προστατευτικήν προσωπί-δα, τήν ὁποίαν ἀσφαλῶς θά ἀφαιροῦν
προσερχόμενοι εἰς τήν Θείαν Μετάληψιν. Ἐάν δέ πιστός τις, ἐνόσῳ παραμένει ἐν τῷ
Ἱερῷ Ναῷ, παρουσιάσῃ συμπτώματα ἀσθενείας, ἐπιβάλλεται ὅπως ληφθῇ μέριμνα διά
τήν ἄμεσον καί ἀσφαλῆ ἀπομάκρυνσίν του ἤ, ἐφόσον τοῦτο δέν εἶναι δυνατόν, διά
τήν ἀσφαλῆ μετακίνησίν του εἰς εἰδικόν χῶρον, πρός ἀποφυγήν ἐπαφῆς μεθ΄ ἑτέρων
προσώπων. Πρός ἀντιμετώπισιν τοιούτων φαινομένων, κρίνεται ὑποχρεωτική ἡ
πρόβλεψις διά τήν ὕπαρξιν καταλλήλου χώρου (π.χ. γραφεῖον, χῶρος εἰς τό
πνευματικόν κέντρον κ.λπ.) μέ ἐπαρκῆ ἐξαερισμόν, ὅπου θά ὑπάρχουν προστατευτικά
καλύμματα προσώπου, χαρτομανδήλια, εἰδικόν ἀπορριμματοδοχεῖον καί ἀντισηπτικόν
διάλυμα χειρῶν.
3) Κατά τήν προσέλευσιν εἰς τήν Θείαν Μετάληψιν ἀπαιτεῖται ὅπως τηρῶνται μετ΄
ἀκριβείας αἱ προβλεπόμεναι ἀποστάσεις μεταξύ τῶν πιστῶν. Τό αὐτό ἰσχύει καί
κατά τήν διανομήν τοῦ ἀντιδώρου, τοῦ ἄρτου, τῶν κολλύβων καί ἄλλων εὐλογιῶν.
4) Ἐπί τῷ σκοπῷ τῆς ἐξυπηρετήσεως τῶν πιστῶν κρίνεται ἀναγκαῖον ὅπως ἀναρτηθοῦν
εἰς τούς πίνακας ἀνακοινώσεων τῶν Ἱερῶν Ναῶν ἤ καί εἰς τάς ὑφισταμένας
ἱστοσελίδας των: α) τό ὡράριον τελέσεως τῶν Ἱερῶν Ἀκολουθιῶν, β) τό ὡράριον
κατά τό ὁποῖον ὁ Ἱερός Ναός θά παραμένῃ ἀνοικτός διά τήν προσέλευσιν τῶν πιστῶν
καί γ) ὁ συνολικός ἀριθμός τῶν πιστῶν, οἵτινες δύνανται νά παρευρίσκωνται
ταὐτοχρόνως ἐντός τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ, συμφώνως πρός τάς ἀνωτέρω ὑγιειονομικάς
ὑποδείξεις.
5) Τό ἁρμοδίως ἐξουσιοδοτηθέν πρόσωπον διά τόν ἔλεγχον τῆς ἀναμονῆς εἰς τάς
εἰσόδους τῶν Ἱερῶν Ναῶν θά φέρῃ ὑποχρεωτικῶς τά ὑπό τοῦ νόμου προβλεπόμενα
μέτρα προστασίας (ὑφασματίνην προσωπίδα, χειρόκτια [γάντια] κ.λπ.). Ἐφόσον
παρέχηται ἡ δυνατότης, προτείνεται ἡ χρῆσις διαφορετικῶν θυρῶν τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ
διά τήν ἀσφαλεστέραν εἴσοδον καί ἔξοδον τῶν πιστῶν. Ἐπιπροσθέτως, ἀπαιτεῖται ἡ
τοποθέτησις εἰδικῶν καλάθων εἰς τάς ἐξόδους τῶν Ἱερῶν Ναῶν διά τήν ἄμεσον
ἀπόρριψιν τοῦ χρησιμοποιηθέντος ἐξοπλισμοῦ ὑγιεινῆς.
6) Εἰς περίπτωσιν καθ΄ ἥν ὁ ἀριθμός τῶν προσελθόντων ὑπερβαίνῃ τόν
ἐπιτρεπόμενον διά τούς εἰσερχομένους εἰς τούς Ἱερούς Ναούς, οὗτοι δύνανται ὅπως
παραμένωσιν ἐν τῷ προαυλίῳ χώρῳ, προσευχόμενοι καί τηροῦντες τήν ἐνδεδειγμένην
ἀπόστασιν τοῦ ἑνός καί ἡμίσεος (1,5) μέτρου μεταξύ των, ὡς καί τούς σχετικούς
κανόνας περί δημοσίων συναθροίσεων (βλ. Φ.Ε.Κ. Β΄ 4484/11.10.2020, σελ. 48684).
Εἰς αὐτήν τήν περίπτωσιν, ἐπιτρέπεται ἡ λειτουργία τῶν ἐξωτερικῶν μεγαφώνων τῶν
Ἱερῶν Ναῶν, κατά τάς ἐκ τῆς κειμένης νομοθεσίας ἐπιτρεπομένας ὥρας καί εἰς τό
προβλεπόμενον ἐπίπεδον ἐκπομπῆς ἤχου.
7) Ὑφισταμένων πλειόνων τοῦ ἑνός Ἐφημερίων εἴς τινας Ἱερούς Ναούς, συνιστᾶται ἡ
τέλεσις περισσοτέρων Θείων Λειτουργιῶν κατά τήν αὐτήν ἡμέραν, συμφώνως τῇ
ἐκκλησιαστικῇ συνηθείᾳ καί πρακτικῇ, τόσον κατά τήν Κυριακήν, ὅσον καί κατά τάς
μεγάλας Ἑορτάς. Ἐν τοιαύτῃ περιπτώσει, δύνανται οἱ κατά τόπους Σεβασμιώτατοι
Μητροπολῖται νά ἐπιτρέψωσι, κατά τήν ποιμαντικήν Αὐτῶν κρίσιν, τήν τέλεσιν τῆς
Ἀκολουθίας τοῦ Ὄρθρου ἀφ᾿ ἑσπέρας, μετά τήν Ἀκολουθίαν τοῦ Ἑσπερινοῦ. Αἱ
Ἀγρυπνίαι θά ἐπιτελῶνται κατά τά καθιερωμένα, ἀναφορικῶς δέ πρός τάς
κωδωνοκρουσίας, δέον ὅπως γίνωνται κατά τόν συνήθη τρόπον.
8) Ἡ Ἱερά Σύνοδος προτρέπει τούς Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτας ἵνα συστήσωσι τήν
συχνήν τέλεσιν Θείων Λειτουργιῶν καί κατά τάς ἐργασίμους ἡμέρας τῆς ἑβδομάδος,
ἐπί τῷ τέλει τῆς διευκολύνσεως τῶν ἐργαζομένων πιστῶν, ἀλλά καί τῆς συμμετοχῆς
των εἰς ἐλάσσονος προσελεύσεως λειτουργικάς Συνάξεις.
9) Θεωρεῖται ἀναγκαία ἡ μέριμνα διά τήν τοποθέτησιν ἀντισηπτικῶν/ἀπολυμαντικῶν
εἰς τάς εἰσόδους τῶν Ἱερῶν Ναῶν, διά τήν ὑποχρεωτικήν δι’ ἅπαντας τούς
εἰσερχομένους ἀπολύμανσιν τῶν χειρῶν, ὡς καί ἡ τοποθέτησις εἰς ἐμφανές σημεῖον
τοῦ προβλεπομένου ἀναγκαίου ἐξοπλισμοῦ ὑγιεινῆς.
10) Ὁσάκις παρέχεται ἡ δυνατότης διευθετήσεως τοῦ χώρου ἑκάστου Ἱεροῦ Ναοῦ ἐπί
τῷ σκοπῷ τῆς παρουσίας τῶν πιστῶν συμφώνως πρός τάς ὡς ἄνω κατά περίπτωσιν
ἀναλογίας, δέον ὅπως διατηρῶνται ἐντός τῶν Ἱερῶν Ναῶν μόνον τά ἀντιστοιχοῦντα
εἰς τούς προσερχομένους καθίσματα, τιθέμενα κατά τάς προσηκούσας μεταξύ των
ἀποστάσεις. Ἐπί τούτῳ προτείνεται ἡ ἀπόσυρσις τῶν περισσευόντων καθισμάτων
ἐκτός τῶν Ἱερῶν Ναῶν.
13) Ὅσοι ἐκ τῶν πιστῶν ἀνήκουσιν εἰς ὑγιειονομικῶς εὐπαθεῖς ὁμάδας
(ἡλικιωμένοι, ἀσθενεῖς πάσχοντες ἐξ ἀναπνευστικῶν προβλημάτων ἤ σακχαρώδους
διαβήτου ἤ καρδιαγγειακῶν νοσημάτων, ἀνοσοκατε-σταλμένοι) παρακαλοῦνται νά
ἀποφεύγουν τήν ἔξοδον ἐκ τῆς οἰκίας αὐτῶν, χάριν τῆς προστασίας τῆς ὑγιείας
των. Ἐάν ἐπιθυμοῦν τήν κατ’ οἶκον ἐξυπηρέτησιν τῶν ἐκκλησιαστικῶν ἀναγκῶν των
καί κυρίως τήν Θείαν Μετάληψιν τῶν Ἀχράντων Μυστηρίων, εἶναι ἐπιβεβλημένον οἱ
Ἱερεῖς νά ἐπιτελοῦν τό ἀδιάπτωτον ποιμαντικόν των καθῆκον.
14) Ἐπαναβεβαιοῦνται αἱ παλαιότεραι Ἀποφάσεις τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου, ὡς
πρός τήν λιτήν τέλεσιν τῶν Ἱερῶν Ἀκολουθιῶν, συμφώνως πρός τό ἦθος καί τήν
παράδοσιν τῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας. Τό αὐτό ἰσχύει καί διά τάς μεγάλας
Πανηγύρεις τῆς περιόδου αὐτῆς, αἱ ὁποῖαι θά πρέπῃ νά διακρίνωνται διά τήν μετά
σεμνότητος τέλεσίν των, ἡ δέ συμμετοχή Ἀρχιερέων εἰς τυχόν Συλλείτουργα μή
ὑπερβαίνῃ τόν ἀριθμόν τῶν τριῶν (3). Ἡ τέλεσις Λιτανειῶν ἐπί τοῦ παρόντος
ἀναστέλλεται, ἐνῷ ἐπιτρέπεται ἡ μεταφορά Ἱερῶν Λειψάνων καί Ἱερῶν Εἰκόνων πρός
ἁγιασμόν καί παραμυθίαν τῶν πιστῶν, λαμβανομένων πάντοτε ὑπ’ ὄψει τῶν
ἀπαραιτήτων ὑγιειονομικῶν μέτρων. Εἰς περίπτωσιν καθ’ ἥν μεταφέρωνται ἐκ μιᾶς
Ἱερᾶς Μητροπόλεως εἰς ἑτέραν Ἱεράν Μητρόπολιν, τυγχάνει ἀπαραίτητος ἡ ἐπί τούτῳ
ἔγκρισις τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, συμφώνως τῇ ὑπ᾿ ἀριθ. 2760/29.1.2003 Συνοδικῇ
Ἐγκυκλίῳ.
15) Ὅσον ἀφορᾷ εἰς τήν τέλεσιν τῶν Ἱερῶν Μυστηρίων τοῦ Γάμου καί τῆς Βαπτίσεως
καί τῶν Ἐξοδίων Ἀκολουθιῶν, ἰσχύουν ἅπαντα τά ὑπό τῶν Ὑγιειονομικῶν Ἀρχῶν τοῦ
Κράτους προβλεπόμενα μέτρα σχετικῶς πρός τήν προσέλευσιν τῶν πιστῶν, ἐνῷ τά Ἱερά
Μυστήρια θά ἐπιτελῶνται ἐντός τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ, συμφώνως πρός προγενεστέραν
Συνοδικήν Ἀπόφασιν. Ὡς πρός τούς στολισμούς τῶν Ἱερῶν Ναῶν, θεωρεῖται
ἀπαραίτητος ἡ προτίμησις τῆς λιτότητος καί τῆς ἁπλότητος.
16) Τά ἀνωτέρω ἰσχύουν δι΄ ἅπαντας τούς Ἐνοριακούς, Προσκυνηματικούς,
Κοιμητηριακούς, Ἱδρυματικούς κ.λπ. Ἱερούς Ναούς, τά Μητροπολιτικά καί Ἐνοριακά
Παρεκκλήσια, οὐχί ὅμως καί διά τά Παρεκκλήσια τά ὁποῖα εὑρίσκονται ἐντός
ἰδιωτικῶν κτημάτων, κτιρίων καί ἐπιχειρήσεων (π.χ. συγκροτημάτων κατοικιῶν,
κέντρων ἐκδηλώσεων, ξενοδοχείων κ.λπ.), ὅπου δέν ἐπιτρέπεται ἡ προσέλευσις
πιστῶν διότι, ὡς Ἱδιωτικοί Ναοί, εἶναι προωρισμένοι διά τήν ἐξυπηρέτησιν τῶν
θρησκευτικῶν ἀναγκῶν τῶν ἰδιοκτητῶν καί τῶν οἰκείων αὐτῶν.
17) Ἅπαντα τά ἀνωτέρω ἀφοροῦν καί εἰς τάς Ἱεράς Μονάς καί τά Ἡσυχαστήρια. Ὁ
ἀριθμός ἐπισκεπτῶν, τόν ὁποῖον ἐπιτρέπεται νά δέχωνται (ἄνευ διανυκτερεύσεως)
δέν εἶναι δυνατόν νά ὑπερβαίνῃ τήν ἀναλογίαν τοῦ ἑνός (1) πιστοῦ ἀνά πέντε (5)
τ.μ. τοῦ Καθολικοῦ τῆς Ἱερᾶς Μονῆς ἤ ἑτέρου χώρου λατρείας Αὐτῆς ἤ τοῦ χώρου
ἐγκαταβιώσεως, μέ ἀνώτατον ὅριον προσελεύσεως πιστῶν, ὡς ὁρίζεται ἐκ τοῦ νόμου,
τούς ἑκατόν (100) πιστούς.
Ἐν κατακλεῖδι, ἐπισυνάπτομεν καί τήν ὑπ’ ἀριθ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 64450 Κ.Υ.Α. μέ
θέμα: «Κανόνες τήρησης αποστάσεων και άλλα μέτρα προστασίας στο σύνολο της
Επικράτειας, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID19» (Φ.Ε.Κ. Β΄
4484/11.10.2020), εἰς τάς ὑπ᾿ ἀριθ. 48693, 48694, 48719, 48749 καί 48750
σελίδας τοῦ ὁποίου δύνασθε ὅπως ἀναγνώσητε τά μέτρα τά ἀφορῶντα εἰς τούς Χώρους
λατρείας, πρός ὑμετέραν ἐνημέρωσιν.
Πρός τοῦτο ἀδελφικῶς συνιστῶμεν ὑμῖν ὅπως προτρέψητε τόν ὑφ’ ὑμᾶς Ἱερόν Κλῆρον
ἵνα ἐντείνῃ τάς πρός τόν θεῖον Δομήτορα τῆς Ἐκκλησίας ἡμῶν προσευχάς τε καί
ἱκεσίας, πρός τό ἀπαλλαγῆναι τήν οἰκουμένην ἀπό τῆς ἐνσκηψάσης πανδημικῆς
νόσου. Ὅθεν, ἐν τῷ ὡς ἄνω πνεύματι καλόν θά ἦτο νά ἐπιτελῶνται ἐν τοῖς Ἱεροῖς
Ναοῖς, πλήν τῶν συχνῶν Θείων Λειτουργιῶν, ἱεραί πρός τήν Ὑπεραγίαν Θεοτόκον
Παρακλήσεις, παννυχίδες κ.λπ.
Ὡσαύτως, παρακαλοῦμεν ὅπως συσταθῇ καί εἰς τό «βασίλειον ἱεράτευμα» εἰς τούς
λαϊκούς ἀδελφούς καί τέκνα τῆς Ἐκκλησίας, μέλη τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, νά
συναγωνίζωνται ἡμῖν ἐν ταῖς προσευχαῖς (Ρωμ. 16,30) τόσον ἐν τοῖς Ἱεροῖς Ναοῖς,
ὅσον καί ἐν τοῖς οἴκοις αὐτῶν, ὅπως ἡ πανσθενουργός δύναμις τοῦ Ζῶντος Θεοῦ
ἀποσοβήσῃ ἀφ’ ἡμῶν τήν ὀλέθριον ἀσθένειαν τοῦ Covid19.
Ἐπί δέ τούτοις, κατασπαζόμενοι τήν ὑμετέραν Σεβασμιότητα ἐν Κυρίῳ, διατελοῦμεν
μετ' ἀγάπης.
Ακολουθοῦν οι υπογραφές της ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
Σημείωσις:
Άγιοι Αδελφοί,
1. Διατί αγνοείτε, ότι η μάσκα στασιάζεται από την ιατρικήν Επιστήμην;
2. Σας πληροφορώ εντίμως, ότι « Η προσπάθεια αναπνοής με φραγμένο το στόμα και τη μύτη δεν προκαλεί είσοδο αέρα, όπως γίνεται στη κανονική αναπνοή. Αυτό έχει δύο συνέπειες:
α) Απότομη πτώση του οξυγόνου στο αίμα ...
β) Μεγάλη αύξηση της (αρνητικής) ενδοθωρακικής πιέσεως.
Και τα δύο μαζί δυσκολεύουν την καρδιακή λειτουργία με κίνδυνο ή την καρδιακή ανακοπή ή την εμφάνιση οξέος πνευμονικού οιδήματος. Και τα δύο μπορούν να οδηγήσουν σε αιφνίδιο θάνατο», όπως είπε και έγραψε την 21ην Αυγούστου τρ. έ. διακεκριμένος Παιδίατρος, Εντατικολόγος, MD., PHd., Διευθυντής Παιδιατρικής Μονάδος, τον οποίον οι αρμόδιοι ΑΠΕΙΛΗΣΑΝ καί έκτοτε ΚΡΥΒΕΤΑΙ!
«Η ΜΑΣΚΑ ΣΚΟΤΩΝΕΙ» έγραψε και η Εφημερίδα "ΜΑΚΕΛΕΙΟ" στις 21.08.2020 και μάλιστα στην πρώτη σελίδα της.
*********
Άγιοι Αδελφοί και Πατέρες,
Οι λαϊκοί, δηλ. τα πιστά της Εκκλησίας τέκνα, Σας .......ξεφώνισαν!!!!
Ιεραρχία,
ένα άβουλο ανδράποδο της Πολιτείας!,
γράφει ο κ. Κατσιβαρδάς!
3. ΚΑΙ ΤΩΡΑ Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΩΝ!
Οι όντως βλάκες χαρακτηρίζουν ως βλάκες
τους συνετούς, τα πιστά τέκνα της Εκκλησίας!
Ιερέας κατά αρνητών της μάσκας: Να τελειώνουμε με τη βλακεία!
***************
«ΑΡΚΕΤΑ ΜΕ ΤΗ ΒΛΑΚΕΙΑ ΜΕ ΠΕΡΙΤΥΛΙΓΜΑ
ΑΠΟ ΑΘΕΟΛΟΓΗΤΕΣ ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΕΣ!
ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΟΣΟΙ ΛΕΝΕ,
ΟΤΙ ΔΕΝ ΚΟΛΛΑΕΙ ΣΤΟΥΣ ΝΑΟΥΣ !
ΚΟΛΛΑΕΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΛΑΕΙ!
Κοντολογίς :
1.
Ο Χριστός προσέλαβε την ανθρώπινη φύση, όπως είναι (χωρίς την αμαρτία όμως),
δεν την αλλοίωσε!
Τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος! Οδηγήθηκε στο Σταυρό, περνώντας από
το Πάθος... Και Σαρκὶ ὑπνώσας ὡς θνητός, τριήμερος ἐξανέστη...
2. Ο Θεός είναι πανταχού παρών! Όσοι ισχυρίζονται ότι στο Ναό δεν κολλάει γιατί είναι ο Θεός, ισχυρίζονται αυτομάτως και ότι έξω κολλάει γιατί δεν είναι ο Θεός...
3. Ο Ναός υπόκειται στη φθορά! Αν πιάσει φωτιά καίγεται, το σαράκι τρώει τα στασίδια κοκ. Όπου φθορά, θάνατος!
4.Το χειμώνα φοράμε παλτό για να πάμε στο Ναό για να προστατέψουμε τους εαυτούς μας από το κρύο! Δεν είδα κανέναν από αυτούς να έρθει με κοντομάνικο... Έτσι και τώρα ΘΑ ΦΟΡΑΜΕ τη μάσκα για την προστασία!
5. Όταν ένα μέλος του Σώματος νοσεί, νοσεί και το Σώμα, αυτό δεν είναι σχήμα λόγου...
6. Η Παράδοση της Εκκλησίας, μας δείχνει πως προσκυνούν οι γυναίκες τις εικόνες κατά τη περίοδο, χωρίς ασπασμό. Μήπως η προσκύνηση είναι άκυρη γιατί δεν υπάρχει ασπασμός;
7. "Οὐκ ἐκπειράσεις Κύριον τὸν Θεόν σου". Μόνο ο διάβολος προκάλεσε το Χριστό! Διάβολοι γίνονται κι όσοι Τον προκαλούν αγνοώντας τις προσταγές της Εκκλησίας! Ο ισχυρισμός περί απιστίας... Μόνο ηλιθιότητα μπορεί να χαρακτηριστεί!
8. Κάνουμε υπακοή στο Οικουμενικό μας Πατριαρχείο και την Ιερά Σύνοδο!
9. Ο Μητροπολίτης μας που έχει την απόλυτη πνευματική ευθύνη, παρακολουθεί το θέμα και ενημερώνεται συνεχώς από τους ειδικούς. Όλες οι αποφάσεις του βασίζονται στο Μυστήριο της Θείας Οικονομίας!
Αδελφοί μου, τέκνα εν Κυρίω αγαπητά, ενορίτες της Αγίας Μαρίνης, φοράμε μάσκα στο Ναό και Κρατάμε αποστάσεις!
Προσκυνάμε τις εικόνες, δε φιλάμε... (Η ελληνική γλώσσα είναι γλώσσα ακρίβειας).
Δε φιλάμε χέρια παπάδων. Και η κλίση της κεφαλής τον ίδιο σεβασμό (προς την ιερωσύνη) δείχνει.
Προσέχουμε τους αδελφούς μας να μη γίνουμε αίτιοι και τους προκαλέσουμε το θάνατο!
Κρατάμε αποστάσεις στη θ. Κοινωνία, στο αντίδωρο, στην έξοδο από το Ναό.
Αν χρειαστεί θα τελέσουμε και 3η θεία Λειτουργία.
Μένουμε ασφαλείς! Χωρίς πανικό!
Προσευχόμαστε να δώσει ο Δωρεοδότης Θεός γρήγορα λύση στη δοκιμασία της Ανθρωπότητας!
Προσευχόμαστε να δώσει γνώση στους ειδικούς, δύναμη στους υγειονομικούς, ίαση στους ασθενής!
Προσοχή και Προσευχή!»
π. Ηλίας Σέπερης
Πηγή:
https://www.alfavita.gr/koinonia/334460_iereas-kata-arniton-tis-maskas-na-teleionoyme-me-ti-blakeia
4. ΟΡΓΗ ΘΕΟΥ, ΦΩΝΗ ΛΑΟΥ!
8 Οκτ 2020
Άγιοι Αρχιερείς μην τα καταργήσετε όλα,
γιατί σε λίγο θα σας «καταργήσει»
ο θρησκευόμενος λαός….
Του Σωτήρη Μ. Τζούμα
«Εν ω μέτρω μετρείτε μετρηθήσεται υμίν», λέγει το Ευαγγέλιο.
Φυσική νομοτέλεια λοιπόν, όταν κάτι κατηγορούμε να έρθει στο κεφάλι μας. Κάποιοι κατηγορούσαν τον Μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο ότι είχε σωρεύσει εξουσίες στο πρόσωπό του και ότι επεδίωκε να καταργήσει το συνοδικό σύστημα. Αλλά ο Χριστόδουλος ήταν απόλυτα ενερμονισμένος με το πολίτευμα της Εκκλησίας μας! Και σεβόταν όλους τους Ιεράρχες, παλαιούς και νέους!Ακόμη και αυτούς που τους έδωσε ο ίδιος την Αρχιερωσύνη.
Τώρα; Για πρώτη φορά στην σύγχρονη ιστορία της Εκκλησίας της Ελλάδος αναβάλλεται η συνεδρίαση του ανωτάτου οργάνου διοίκησης, της Ιεραρχίας. Για πρώτη φορά με την πρόφαση του κορονοϊού οι Ιεράρχες μέλη της ΙΣΙ απεμπολούν το δικαίωμα που τους καθιστά ίσους με τον Πρώτο. Ναί το «primus inter pares» καταστρατηγήθηκε. Και η Ιεραρχία για πρώτη φορά δεν θεωρείται απαραίτητη.
Η εποχή αυτή μας βοήθησε να γίνουμε μάρτυρες πολλών πρωτόγνωρων καταστάσεων, ενίοτε τραγικών ή και τραγελαφικών. Δικαιώματα καταργούνται, νόμοι καταστρατηγούνται, θεσμοί ακυρώνονται και ποδοπατούνται, ζωτικές λειτουργίες κρατικών και άλλων φορέων αναστέλλονται, θεσμικά όργανα με διάφορες προφάσεις τίθενται σε αχρηστία. Διαφαίνεται να κυριαρχεί μια ιδιόμορφη ολιγαρχία ή διεθνής δικατατορία που έχει απλώσει ένα πέπλο φόβου και τρομοκρατίας σε όλα τα επίπεδα του δημόσιου βίου και του κοινωνικού ιστού.Είμαστε μια χώρα με πολλούς περιορισμούς.Και ο λαός μας για πρώτη φορά αποδεικνύεται παδύναμος να αντιταχθεί και να φωνάξει.
Δυστυχώς, εξέλειπαν οι καθαρές φωνές αντίστασης, αφύπνισης, ειρηνικής εξέγερσης. Χάθηκαν οι φωνές της αλήθειας! Σίγησαν ακόμη και οι άμβωνες των εκκλησιών.
Πού είναι, άραγε οι πιστοί και φλογεροί ιεροκήρυκες, να μεταφέρουν στον λαό μας τα ζείδωρα νάματα του Ευαγγελίου;
Πού είναι οι επίσκοποι να γίνουν μπροστάρηδες και να διαφωτίσουν τον λαό μας;
Πού είναι το ανώτατο όργανο διοίκησης της Εκκλησίας της Ελλάδος; Γιατί αδρανεί; Συνεδρίαζε που συνεδρίαζε για επισκοπικές εκλογές μόνο και για ανούσιες εισηγήσεις που κατέληγαν στα αρχεία της Συνόδου, την κατήργησαν κι αυτή!
«Αναβάλλεται η σύγκλησις αυτής εν ευθέτω χρόνο» Και ποιός είναι αυτός ο εύθετος χρόνος;
Σήμερα είπερ ποτέ και άλλοτε έχει ανάγκη ο λαός μας σωστής και σοβαρής ενημέρωσης περί θεμάτων πίστεως.
Σήμερα έχει ανάγκη να ακούσει την αλήθεια.
Σε εποχές σύγχισης που ζούμε δεν χρειάζεται αυτός ο λαός στήριξη και ενίσχυση στον αγώνα του;
Είναι δυνατόν να αφήνει η Εκκλησία άσχετους περί αυτήν, δεδηλωμένους άθεους, άγευστους Θείας Χάριτος, ψηφοθηρικούς εκκλησιαζομένους, παντελονάδες άπιστους, να εκφέρουν γνώμη και άποψη για τα δόγματα, τα ιερά μυστήρια και τις αλήθειες της πίστεώς μας;
Αν σ’ αυτόν τον καταιγισμό αθέων θεωριών και ηλιθίων απόψεων, δεν συνεδριάσει η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας να αποφανθεί -όπως αποφανθεί- για τα θέματα αυτά, πότε θα το πράξει ή ποιος άλλος θα το πράξει; Προφανώς μόνο όταν θα χρειαστεί να πληρωθεί κάποιο κενό από κάποιον ημέτερο αρχιμανδρίτη της αρεσκείας μας ή κάποιον που θέλει να προωθήσει η Αρχιεπισκοπική αυλή; Δεν καταλαβαίνουν ότι όλα αυτά οδηγούν σε μία απαξίωση της διοίκησης της Εκκλησίας;
Βλέπουμε εξ αφορμής της απόφασης του δικαστηρίου για την Χρυσή Αυγή εικόνες συγχρωτισμού και συνωστισμού στις σημερινές διαδηλώσεις…χιλιάδες κόσμου ο ένας πάνω στον άλλο…Όμως οι λιτανείες απαγορεύονται…Και δε μίλησε κανείς. Ας καμαρώνουν οι Άγιοι Αρχιερείς μας! Βλέπουμε στο Φανάρι να γίνονται εν Αγίω Πνεύματι εκλογές νέων Ιεραρχών και οι Αρχιερείς να φορούν μάσκες μέσα στον Πατριαρχικό Ναό και να επικαλούνται την …θεία επιφοίτηση! Γιατί; Μα για να φανούν αρεστοί και υπάκουοι στο σύστημα. Ήθελα να ξέρω όταν συνομιλούν κατ´ιδίαν και θάβουν ο ένας τον άλλον πάλι μάσκες φορούν; Ώ της υποκρισίας!
Ζούμε ημέρες Αποκαλύψεως κι εσείς Άγιοι Αρχιερείς κρύβεστε! Όλοι εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων συμφωνείτε με την άποψη του Πρώτου; Βγείτε να μας το πείτε!
Το βήμα του «Εξάψαλμου» είναι στην διάθεσή σας! Αποδείξτε μας ότι δεν έχετε πέσει από τώρα σε χειμερία νάρκη! Αντιδράστε! Κάποιοι επέλεξαν συνειδητά ή από φόβο την επιθανάτια κλίνη, είναι δυνατόν να είστε όλοι σύμφωνοι με αυτό; Δεν έχετε το δικαίωμα να αδιαφορείτε άλλο!
Μην αφήνετε κάποιους να σας πνίγουν την ελευθερία! «Εν ελευθερία» μας έπλασε ο Θεός και η αλήθεια ελευθερώνει τον άνθρωπο.
Ο νυν Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος στον ενθρονιστήριο λόγο του είπε τα εξής: «Προσεύχομαι όταν περάσει ο καιρός και πλησιάζει το τέλος μου να απολογηθώ με παρρησία ενώπιον Θεού και ανθρώπων για τον Θρόνο που μου εμπιστεύθηκε ο Κύριος και θα ήθελα μέχρι τότε να μιλήσω γι’ αυτόν τον Θρόνο κοιτώντας σας στα μάτια…»Και του τα θύμισε σε μια Ιεραρχία ο Πρύτανης των Ιεραρχών μας Σεβ. Καρυστίας Σεραφείμ. Ελπίζω κάποια στιγμή να το θυμηθεί.
Οι καιροί ου μενετοί άγιοι!
Εκτός και άν συμφωνείτε με την κατάργηση του συνοδικού συστήματος, γιατί περί αυτού πρόκειται.
Ε, τότε ας καταργηθεί και η Διαρκής Ιερά Σύνοδος και ας εκδίδονται και αποστέλλονται προς εκτέλεση απ’ ευθείας με e–mail οι Αρχιεπισκοπικές εγκύκλιοι. Να μην ταλαιπωρούνται και οι γεροντότεροι. Να περιορίσουν κάποια ταξίδια οι νεώτεροι.Καταργείστε ότι σας κουράζει. Προλάβετε να το κάνετε εσείς γιατί σε λίγο θα σας καταργήσει ο λαός!
http://aktines.blogspot.com/2020/10/blog-post_45.html#more
5. ΚΑΙ Ο ΕΠΙΛΟΓΟΣ!
Σύμφωνα με τον Guillemant με την υποχρεωτική μάσκα είμαστε τώρα στο σκαλί νούμερο 3 της κλίμακας που οδηγεί στο ρομποτοποιημένο άνθρωπο. Σ’ εμάς εναπόκειται αν θα επιλέξουμε συλλογικά έναν άλλον δρόμο, που θα μας κάνει να αλλάξουμε το τελικό πεπρωμένο.
Προειδοποιεί: «Μπορεί να κάνω λάθος, αλλά νομίζω ότι το σενάριο για τη μετάβαση από το βήμα (3) στο βήμα (4) έχει ως εξής:
Οι χρήστες μάσκας θα έχουν τόσο αποσυντονίσει το ανοσοποιητικό τους σύστημα αναπνέοντας τα απόβλητά τους και πιστεύοντας στην ύπαρξη απειλής (φαινόμενο nocebo), μειώνοντας παράλληλα τις πιθανότητες αυτοανοσοποίησης με την κανονική αναπνοή, που θα πολλαπλασιαστούν μαζικά τα θύματα της συνηθισμένης γρίπης αυτού του χειμώνα, και θα δοθεί έτσι η εντύπωση ότι υπήρξε υποτροπή της κατάστασης, κάτι που θα προκαλέσει πανικό ή ακόμα και μια νέα καραντίνα μετά από την οποίο αυτοί (οι μασκοφόροι επιζώντες) θα εμβολιαστούν μαζικά».
...................
Το 2020, ήδη διανύσαμε τα τρία πρώτα σκαλοπάτια προς το transhumanisme-διανθρωπισμό.
(1) 2020 =Lockdown για αποφυγή της μόλυνσης.
(2) 2020 = Απο-καραραντινοποίηση για αποφυγή της κατάρρευσης.
(3) 2020 = Υποχρεωτική μασκοφορία προς αποφυγή της επανακαραντινοποίησης.
Μπορούμε τώρα να προβλέψουμε μια πιθανή γραμμική αύξηση των παρακάτω βημάτων:
(4) 2021 = υποχρεωτικός εμβολιασμός προς αποφυγή τη μασκοφορίας
(5) 2022 = Micro τσιπ εμφυτεύσιμο (έλεγχος του εμβολιασμού)
(6) 2023 = παγκόσμιο ψηφιακό νόμισμα (χάρη στο micro-τσιπ)
(7) 2024 = ανθρώπινη ιχνηλάτιση (ταυτοποίηση συμπεριφοράς)
(8) 2025 = ψηφιακή διασύνδεση τ΄ανθρώπου (ακόμη και του μυαλού !)
(9) 2026 = Transhumanisme-διανθρωπισμός- αμφι-ανθρωπισμός (κατεστραμμένη σύνδεση ψυχής)
Για τη μάσκα
Αποτέλεσμα: σήμερα, κάθε φορά που πάμε να εργαστούμε ή οδηγούμε τα παιδιά μας στο σχολείο, μπαίνουμε σε ένα άσυλο τρελών. Και μιλάω μόνο σε αυτούς που φέρουν τη μάσκα από το φόβο προστίμου και χωρίς να πιστεύουν στη χρήση της (κι όχι σ’ αυτούς, που πιστεύουν στην προστατευτική της λειτουργία- κάτι που απορρίπτω ολοκληρωτικά), για πόσο καιρό θα συνεχίσετε να συνεργάζεστε σε αυτό το πρόγραμμα; .....................».
Τέλος, η παρακάτω φωτογραφία δείχνει το αποτέλεσμα: