Κυριακή, 10 Μαΐου 2009

ΤΑ ΜΜΕ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ ΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΜΑΣ!

Η κατάσταση με τα ΜΜΕ, ιδιαίτερα τα ηλεκτρονικά, έχει καταστή ανυπόφορη! Όσο κι αν είναι τολμηρό, πρέπει να το πούμε: Η ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ των ΜΜΕ κυβερνάει αυτόν τόν τόπο! Οι πολιτικοί μας στέκονται προσοχή στα κελεύσματά τους! Τι λέγω; Οι Υπουργοί όλων τών κομματικών αποχρώσεων, (ναί, αμφοτέρων των κομμάτων Εξουσίας) και των κομματικών σχηματισμών τρέμουν τους κ.κ. Δημοσιογράφους των πρωϊνών καί των βραδυνών Δελτίων Ειδήσεων. Οι δημοσιογράφοι συχνά υπαγορεύουν καί οι Υπουργοί ......εκτελούν! Κατά τα λοιπά έχουμε ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ! Ψηφίζουμε τους εκπροσώπους του Λαού και έχουμε Κοινοβούλιο! Αλλά τις μεγάλες Αποφάσεις λαμβάνουν κάποια άλλα Κέντρα Αποφάσεων! Αυτές τις ημέρες μας έχουν πνίξει οι αναθυμιάσεις από τά πολυώνυμα σκάνδαλα. Σκάνδαλα, τα οποία -ελέω του........δημοκρατικού Πολιτεύματος- κουκουλώνονται!


Οι φωνές διαμαρτυρίας πυκνώνονται, αλλά και αποσιωπούνται! Ποιός να τις μεταδώσει; Ο ευρέως γνωστός καλλιτέχνης κ. Κώστας Καζάκος είπε: ¨Έχουμε παγιδευθή στα δάνεια και την υποκουλτούρα της τηλεόρασης"! (βλ. Το Παρόν, 08.03.2009).


ΑΠΟΤΈΛΕΣΜΑ:

Η ατιμώρητη ανθρωποκτονία και η ψυχοκτονία!



Για την ατιμώρητη ανθρωποκτονία επικαλούμαι ένα σημείωμα της "ΑΥΡΙΑΝΗΣ" της 9ης Μαΐου ε.έ.


"ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΠΟΝΟΥ!

Προ 14 ή 15 ετών γνωστός παρουσιαστής, ο οποίος είχε μετατρέψει την μικρή οθόνη σε ...τηλεπαραθυρόγιαφκα, ενώ. ταυτοχρόνως, διέπρεπε και στην ράδιο -ΦΟ­ΝΙΑ, προσέβαλε εις τέτοιον βαθμόν κάποιον επαρχιώτη πατέρα 4 παιδιών, ο οποίος, μη αντέχων τον διασυρμόν, αυτοκτόνησε!
Τότε ο υπογράφων το παρόν σημείωμα με πρωτοσέλιδο άρθρο σε εφημερίδα μεγάλου σχήματος κατήγγει­λε το θλιβερό γεγονός, δίχως να ιδρώσει κανενός το αυ­τί! ΑΠΟ τότε πέρασαν εκτός από τα χρόνια ανεπιστρεπτί και οι ευαισθησίες των ανθρώπων!
Οι διασυρμοί υπολήψεων ευρίσκονται πλέον στην...Ημερησία Διάταξη του κάθε ...μπανιστηριοντούλαπου! Στον βωμό των αριθμών της τηλεθεάσεως θυσιά- ζονται τα πάντα!
Τα πρωινό - μεσημεριανό - απογευματινό - βραδυνο - εσπερινό - μεσονυχτάδικα, δίδουν και παίρνουν! Κά­ποτε κάποιοι γράψαμε Ιστορία στο "Ράδιο Αθήνα", στο "Κανάλι 29", στο "Κανάλι 5" και αλλού!
Σήμερα συνεχίζουν ολίγοι όπως π.χ. ο Κώστας Χαρδαβέλλας! Αραγε τι τέξεται η επιούσα; Πότε θα εξυγειαν­θεί η τηλεόραση και στην ράδιο -ΦΟΝΙΑ θα γράφεται ξανά το ΦΩ με ΩΜΕΓΑ;..

ΗΛ.ΙΩΑΝ.ΚΑΒ"


Για την ατιμώρητη ψυχοκτονία επικαλούμαι και μεταφέρω εδώ μια ανάρτηση από τον ιστότοπο "kafeneio.blogspot.com"




Παρασκευή, 8 Μάϊος 2009

ΜΜΕ- Παίζοντας με τις ψυχές των άλλων
Γράφει ο Αλέξανδρος Πιστοφίδης



Μια ομάδα Γερμανών καθηγητών, υπό την επίβλεψη του Καθηγητού Dr. Georg Ruhrmann του πανεπιστημίου της Ιένης, παρακολούθησε και ανέλυσε 3000 δελτία ειδήσεων των γερμανικών καναλιών από το 1992 μέχρι το 2004.


Η ομάδα παρατήρησε, ότι στα δελτία ειδήσεων, κυρίως των ιδιωτικών καναλιών, κυριαρχούσαν συστηματικά θέματα δίχως πολιτικό περιεχόμενο και δίχως πολιτικά μηνύματα. Οι Lifestyle ειδήσεις παραμέριζαν ολοένα και περισσότερο τις σοβαρές πολιτικές ειδήσεις. Ακόμη και οι λίγες πολιτικές ειδήσεις παρουσιαζόταν με έναν τρόπο αποπολιτικοποίησης, δίνοντας έμφαση στον εντυπωσιασμό, στην εικονική αντιπαράθεση και στη σύγκρουση των παρουσιαστών και πρωταγω- νιστών πάνω σε επουσιώδη θέματα, ώστε να ερεθίζεται περισσότερο το θυμικό-συναισθηματικό και όσο γίνεται λιγότερο το γνωστικό μέρος των τηλεθεατών.




Με αυτόν τον τρόπο εμποδίζεται συνειδητά ο τηλεθεατής να σχηματίσει γνώμη, πόσο μάλλον να δημιουργήσει γνώση. Είναι γνωστό, ότι ταχύτατα κινούμενες εικόνες, σε συνδυασμό με μουσική υπόκρουση, εντυπωσιάζουν και ερεθίζουν συναισθήματα, δεν αφήνουν όμως πολλά περιθώρια για τη δυνατότητα του εγκεφάλου να επεξεργαστεί λογικά πληροφορίες. Θα είναι αφελές να πιστέψει κανείς, ότι επιχειρήσεις, που μελετούν τις λεπτομέρειες σε όλα τα επίπεδα, αφήνουν την ουσία της δουλειάς τους στην τύχη.


Εδώ επαληθεύονται δύο μεγάλοι γνώστες της στρατηγικής αλλά και των βρώμικων πρακτικών των ηλεκτρονικών ΜΜΕ. O διευθυντής της Monde Diplomatique, Ignacio Ramonet, έγραφε ήδη εδώ και χρόνια, ότι οι εταιρείες που κυριαρχούν στο χώρο των ΜΜΕ,


«επιβάλλουν σκόπιμα ένα σύντομο, απλοϊκό και συναισθηματικό λόγο δίχως ουσία, για να κρατούν τους πελάτες-καταναλωτές (οπαδούς) γνώσης σε μία διαρκή παιδικότητα».

Mε τα παιδιά, τουλάχιστον μέχρι να ενηλικιωθούν, κάνεις ότι θέλεις. Διαμορφώνεις τις αξίες τους, τις στάσεις τους και τις συμπεριφορές τους, οδηγώντας τους στην αφέλεια και στην αποπολιτικοποίηση.


Ενας άλλος, ο γνωστός αμερικανός καθηγητής των μέσων, ο Henry Giroux, αναφερόμενος στα ΜΜΕ, έγραφε εδώ και τριάντα χρόνια:


"Η αποπολιτικοποίηση της πολιτικής, είναι η προσπάθεια δημιουργίας συλλογικής συνείδησης πολιτών, οι οποίοι δεν γνωρίζουν πώς να προσδιορίσουν οι ίδιοι τις ανάγκες τους και το .....χειρότερο, δε γνωρίζουν επίσης κατά πόσον ταυτότητα, κουλτούρα και ικανότητα δράσης μπορούν να προσδιορισθούν και να επηρεασθούν απ έξω. Ετσι η αποπολιτικο- ποίηση της πολιτικής σημαίνει, καθιέρωση τέτοιων πρακτικών παρου- σίασης, οι οποίες κάνουν αόρατη την επίδραση της ιδεολογίας τους. Κυρίαρχες ομάδες ιδιοποιούνται τη δυναμική της κουλτούρας για τα δικά τους συμφέροντα με τέτοιο τρόπο, ώστε παράλληλα να κρύβουν τις πολιτικές αλληλεξαρτήσεις, τα πραγματικά συμφέροντα και τις ιδεο- λογικές αφετηρίες αυτής της δύναμής τους".

Ο τηλεοπτικός σταθμός STAR, εφαρμόζει εδώ και καιρό αυτό το μοντέλο «ενημέρωσης».
Ο ALPHA, βάσει των γερμανικών προδιαγραφών και εμπειριών της μητρικής RTL, του ομίλου Bertelsmann, δοκιμάζει ένα πιο ραφιναρισμένο μοντέλο σοβαροφανούς «ενημέρωσης». Το πότε θα ακολουθήσουν και τα άλλα κανάλια είναι θέμα χρόνου. Με δεδομένο το γεγονός, ότι σύμφωνα με στοιχεία της EURODATA TV, η Ελλλάδα έρχεται δεύτερη σε ημερήσιο χρόνο τηλεθέασης, μετά την Ουγγαρία, μπορεί κανείς εύκολα να καταλάβει τι σημαίνει αυτό για τη χώρα μας.


Στη χώρα, που η δημόσια παιδεία είναι άθλια, η τηλεόραση αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα «μάθησης», δηλαδή ημιμάθειας, παραπληροφόρη-σης και σύγχυσης. Ξένοι κερδοσκόποι, συνεπικουρούμενοι από ντόπιους, αμόρφωτους και πολλές φορές ακόμη και αγράμματους δημοσιογραφί- σκους της πλάκας, γι αυτό και επικίνδυνους, ανέλαβαν την ενημέρωση και μόρφωσή μας.




Είναι όμορφο για έναν ανίκανο ημιμαθή να νιώθει μι- κρός θεός, που παίζει με τις ψυχές των άλλων. Είναι και- ρός να μπει στα σχολεία μας ένα μάθημα γύρω από τον τρόπο που τα ΜΜΕ χειραγωγούν τους τηλεθεατές. Αυτό γίνεται ήδη σε πολλές χώρες, με πιο ώριμους λαούς λιγότερο εξαρτημένους από το χαζοκούτι.



Αναρτήθηκε από kafeneio στις 1:14:00 μμ


(βλ. http://kafeneio-gr.blogspot.com/2009/05/blog-post_5388.html)