Πέμπτη, 27 Ιανουαρίου 2011

ΟΧΙ! ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ, ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΡΤΑΣ!


ΕΥΓΕ κ. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ! ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!


_____Τό πρόβλημα της Κάρτας του Πολίτη δεν μπορεί να επικεντρώνεται μόνο στο χάραγμα του Αντιχρίστου, για το οποίο άλλωστε υπάρχουν και αντικρουόμενες θεολογικές απόψεις. Σήμερα δηλ. μιλάμε πιό πολύ για τόν Αντίχριστο παρά για τό Χριστό μας! Ούτε πάλι κάθε τι που αναγράφει τον αριθμό 666 πρέπει να το θεωρήσουμε δαιμονικό! Έάν ένας τόμος έχει 800 σελίδες δεν μπορούμε νά σχίσουμε τήν σελίδα 666 μέ τό επιχείρημα, ότι αυτή φέρει τόν αριθμό του Αντιχρίστου! Χρειάζεται λοιπόν καί περίσκεψη και ψυχραιμία. Πρός τήν κατεύθυνση αυτή ακριβώς κινείται ένα περισπούδαστο άρθρο του λογίου κληρικού π. Βασιλείου Βολουδάκη μέ επίτιτλο: "Εμείς ποεριμένουμε τόν Χριστό ή τον Αντίχριστο;", το οποίο δημοσιεύεται στο περιοδικό "Ενοριακή Ευλογία", τεύχος Ιανουαρίου ε.έ. Παρακαλώ να το μελετήσετε μέ ιδιαίτερη προσοχή. Δημοσιεύεται παρακάτω.

_______Ανεξαρτήτως πρός τό αν περιέχεται ή δεν περιέχεται το χάραγμα του Αντιχρίστου στην Κάρτα του Πολίτη, τό θέμα έχει καί άλλες παραμέτρους, τίς οποίες πρέπει να αναδείξουμε καί τίς οποίες πρέπει να επικαλεσθούμε, όπως π.χ. τα ανθρώπινα δικαιώματα ή τά προσωπικά δεδομένα. Με ποιό δικαίωμα οι Κρατικές Αρχές θα καταχωρούν στην κάρτα μου στοιχεία της προσωπικότητός μου, τα οποία εγώ δεν μπορώ να διαβάσω ή και να ελέγξω; Γιατί άραγε ο λογαριασμός μου στήν Τράπεζα αποτελεί απόρρητο προσωπικό μου στοιχείο και δεν αποτελούν απόρρητα στοιχεία τά άλλα στοιχεία της Κάρτας του Πολίτη; 

_______ 'Ετσι λοιπόν ο Βουλευτής του ΛΑ.Ο.Σ κ. Γεωργιάδης, μιλώντας στη Βουλή την περασμένη Παρασκευή, είπε πως η Γερμανική Κυβέρνηση έχει απαγορεύσει στους Διπλωμάτες της να χρησιμοποιούν στις συναλλαγές τους τήν Κάρτα του Πολίτη για λόγους ασφαλείας.   

_____Αν λοιπόν είναι αλήθεια αυτό που είπε ο κ. Άδωνις Γεωργιάδης στη Βουλή στις 21 Ιανουαρίου, ότι δηλ. η Γερμανική Κυβέρνησις έχει απαγορεύσει στους Διπλωμάτες της Χώρας να χρησιμοποιούν τήν Κάρτα του Πολίτη δια λόγους ασφαλείας,  τότε το θέμα της Κάρτας λύεται οριστικά καί αμετάκλητα! Πολλώ μάλλον διότι και στο Ηνωμένο Βασίλειο αποσύρθηκε η πονηρή αυτή κάρτα. Δεν την θέλουμε! Δεν την χρειαζόμεθα την Κάρτα του Πολίτη!

________Είναι αξιοσημείωτο, ότι ο Υπουργός κ. Ραγκούσης, απαντώντας στην ερώτηση του κ. Γεωργιάδη, ΔΕΝ ΕΔΩΣΕ ΑΠΑΝΤΗΣΗ στο συγκεκριμένο αυτό σημείο περί των Διπλωματών της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας. Μέ περισσή τέχνη και εξαιρετική διπλωματική μαεστρία παρέκαμψε τό σημείο αυτό και  αναφέρθηκε στο γραμμωτό Κώδικα (Barcode καί 666), επικαλούμενος εντέχνως τά περί της μετριοπαθούς στάσεως της Ιεράς Συνόδου. Έτσι λοιπόν, άφήνοντας αναπάντητο τό σοβαρό αυτό σημείο, συσκότισε το όλο ζήτημα. Ο κ. Ραγκούσης, χωρίς να απαντήσει, μας έδωσε τήν απάντηση που περιμέναμε!

________Κατόπιν αυτού, στηριζόμενοι στα λόγια του κ. Ραγκούση καί μόνον, λέμε κι' εμείς με τη σειρά μας: ΟΧΙ ΔΕΝ ΘΑ ΔΕΧΘΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ! Αν η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ πιστεύει στη Δημοκρατία, ας αφήσει τό ζήτημα στην ελεύθερη επιλογή του καθενός μας.

________Παρακαλώ όλους σας να παρακολουθήσετε τό Video μέ πολλή προσοχή μέχρι τό τέλος του.





________Ευχαριστούμε θερμά τόν  Πρόεδρο του ΛΑ.Ο.Σ κ. Γεώργιο Καρατζαφέρη,. διότι με την παρέμβασή του εφώτισεν αρκούντως το ζήτημα αυτό. Συγχαίρουμε τον Βουλευτή του ΛΑ.Ο.Σ. κ. Γεωργιάδη για την καθαρή τοποθέτησή του στη Βουλή-Συνεδρία της 21ης Ιανουαρίου 2011.

_________Ευχαριστούμε την κα Μαρίτα Πάλλη, διότι μέ τά λεπτομερή Ενημερωτικά Σημειώματα, τα λεγόμενα καί newsletter, από τό Γραφείο Τύπου της Ιεράς Συνόδου μας παρέχει άμεση, υπεύθυνη καί πρό πάντων σφαιρική ενημέρωση.

_________Τέλος ευχαριστούμε και τους παράγοντες του Blog "θρησκευτικά"
για την προσφορά του Video.

+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ

Αίγιο, Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2010


Ο ΜΕΤΡΗΤΗΣ ΜΑΣ:

Ο Μετρητής μας τώρα δείχνει 456.779

Το προηγούμενο Σημείωμά μας της 24ης Ιανουαρίου 2011 ανέγνωσαν 2.227 αναγνώστες.

 



___________Ζητήσαμε από τό Γραφείο του ΛΑ.Ο.Σ. και ευγενώς μας παρεχώρησαν χωρίς χρονοτριβήν το κείμενο της παραπάνω διεξαχθείσης στιχομυθίας μεταξύ του Υπουργού κ Ραγκούση και του Βουλευτού κ. Γεωργάδη, ώστε να καταστή βεβαιότερος ο λόγος του κ. Βουλευτού. Ευχαριστούμε τόν κ. Ιωάννη Βοπμπίρη, Προϊστάμενο του Γραφείου Κοινοβουλευτικής Ομάδος ΛΑ.Ο.Σ διά τήν παραχώρησιν του κειμένου. Σας παραθέτουμε το κείμενο.


ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΟΥ ΚΑΤΕΘΕΣΕ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΛΑ.Ο.Σ. ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ (ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕ Ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ κ. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ κ. ΡΑΓΚΟΥΣΗ) ΜΕ ΘΕΜΑ:


«Η ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ»

21/1/2011

ΣΠΥΡΙΔΩΝ-ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ: Ευχαριστώ πάρα πολύ, κυρία Πρόεδρε.

Κύριε Υπουργέ, είστε το κόμμα που στην προηγούμενη κυβερνητική σας περίοδο είχατε προκαλέσει την τρομερή αυτή σύγκρουση στην ελληνική κοινωνία για το θέμα των ταυτοτήτων και της αφαιρέσεως του θρησκεύματος από αυτές. Και θυμίζω ότι τα βασικά σας επιχειρήματα, δηλαδή τα επιχειρήματα του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για να προχωρήσω σε αυτόν το μείζονα διχασμό, ήταν ο σεβασμός των προσωπικών δεδομένων και συγκεκριμένα τότε οι διαφορετικές θρησκευτικές απόψεις μερίδας συμπολιτών μας, οι οποίοι θα εθίγοντο εις την περίπτωση που θα έπρεπε να ήταν υποχρεωτική η αναγραφή του θρησκεύματός τους πάνω στις ταυτότητες.



Πρέπει να σας πω, κύριε Υπουργέ, ότι η Κυβέρνησή σας στο θέμα της Κάρτας του Πολίτη είναι εξαιρετικά έκθετη. Και είναι εξαιρετικά έκθετη και το έχετε διαπιστώσει και εσείς από την αθρόα συμμετοχή στο open Government, εκεί που κάνετε όλα τα σχόλια που είναι πολύ ωραία ιδέα οφείλω να ομολογήσω, αλλά πρέπει να σας συνετίζει κιόλας, για το ότι είστε τριπλά υποχρεωμένοι, εφόσον πράγματι πιστεύετε σε αυτές τις ιδέες που τότε διακηρύσσατε, να μας απαντήσετε πώς θα σεβαστείτε τις θρησκευτικές πεποιθήσεις χιλιάδων Ελλήνων, οι οποίοι αισθάνονται προσβεβλημένοι από την υποχρεωτική εφαρμογή της Κάρτας του Πολίτη.


Αυτό νομίζω ότι είναι ένα θέμα στο οποίο είστε υποχρεωμένοι να απαντήσετε από τη στιγμή που οι ιεράρχες της Ελληνικής Εκκλησίας, όπως ο Πειραιώς Σεραφείμ, όπως ο Θεσσαλονίκης Άνθιμος και άλλοι πολλοί σπουδαίοι έχουν δηλώσει δημοσίως ότι αρνούνται να παραλάβουν την Κάρτα αυτή και καλούν και το ποίμνιό τους να αρνηθεί. Τι θα κάνετε, λοιπόν; Θα πείτε ότι δεν με ενδιαφέρει καθόλου αν αυτοί οι συμπολίτες μου ανησυχούν ή για λόγους προσωπικών θρησκευτικών πεποιθήσεων αισθάνονται προσβεβλημένοι από αυτήν την Κάρτα και εγώ θα προχωρήσω ούτως ή άλλως, ή θα το επανεξετάσετε και θα δώσετε τουλάχιστον το δικαίωμα της προαιρετικής χρήσης αυτής της Κάρτας;

Στη δευτερολογία μου θα γίνω πολύ πιο συγκεκριμένος.

Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Και εγώ σας ευχαριστώ.

Στην ερώτηση του Προέδρου της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού κ. Καρατζαφέρη, θα απαντήσει ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Ραγκούσης.

Έχετε το λόγο, κύριε Υπουργέ.


ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ (Υπουργός Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης): Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.

Απαντώντας στην ερώτηση, όπως αρχικά είχε διατυπωθεί γραπτώς και χωρίς βεβαίως, παρότι είναι θέμα Κανονισμού, να αξιολογηθεί πώς ακριβώς διεξάγονται αυτές οι ερωτήσεις και απαντήσεις, θα απαντήσω και σε αυτά που προσθέσατε, κύριε Γεωργιάδη.
Η Κάρτα του Πολίτη για την Κυβέρνηση αποτελεί τμήμα ενός συνολικού σχεδιασμού που έχει σχέση με την αποτελεσματική ηλεκτρονική, μη γραφειοκρατική εξυπηρέτηση των πολιτών. Αυτός ήταν και ο λόγος για τον οποίο από την πρώτη κιόλας στιγμή εντάξαμε την Κάρτα του Πολίτη σε ένα συνολικό σχεδιασμό, δώσαμε δε και τον τίτλο, αν θέλετε, ότι με την Κάρτα του Πολίτη και ευρύτερα με την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, στόχος μας είναι να περάσουμε στη μετά ΚΕΠ εποχή. Για τους πολίτες που θα το επιθυμούν, η Κάρτα του Πολίτη θα επιτρέπει την ψηφιακή τους εξυπηρέτηση και βεβαίως θα τους δίνει πρόσβαση σε πολύ σημαντικό βαθμό –σταδιακά αυτό θα επεκταθεί στο σύνολο της δημόσιας διοίκησης- σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες που θα παρέχονται ηλεκτρονικά από το κράτος. Νομίζω ότι είναι αυταπόδεικτη η μεγάλη αξία στο επίπεδο της εξυπηρέτησης των πολιτών μιας τέτοιας εξέλιξης.

Ανάμεσα στα άλλα θα παρέχει και τη δυνατότητα δημιουργίας ψηφιακής υπογραφής, άρα εγγράφων στο πλαίσιο πάντοτε της ισχύουσας νομοθεσίας, άρα μιας αυθεντικής, μιας πιστοποιημένης συναλλαγής, αλλά και εξυπηρέτησης από τη δημόσια διοίκηση. Έτσι θα περάσουμε στη ψηφιακή εποχή, αλλά και σε μια δημόσια διοίκηση που ταυτόχρονα θα είναι σαφώς πιο πράσινη, πιο φιλική για το περιβάλλον, δεδομένης της μεγάλης μείωσης του όγκου του χαρτιού που θα απαιτείται από ένα σημείο και μετά, για τη λειτουργία της διοίκησης αλλά και την εξυπηρέτηση των πολιτών.

Τώρα θέλω να δώσω έμφαση σε ένα σημείο. Υπάρχουν μελέτες και στο Υπουργείο Εσωτερικών και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι οποίες έχουν τεκμηριώσει την άποψη ότι η αυτοπρόσωπη παρουσία επιβάλλεται στο σύνολο σχεδόν των υποθέσεων που ένας πολίτης επιδιώκει να εξυπηρετηθεί από τη δημόσια διοίκηση. Και αυτή η αυτοπρόσωπη παρουσία επιβάλλεται από σειρά κανονιστικών και νομοθετικών ρυθμίσεων. Εάν περιοριστεί –και περιορίζεται με την κάρτα του πολίτη, περιορίζεται με την ηλεκτρονική διακυβέρνηση- τουλάχιστον κατά 25% πρόκειται να μειωθούν και τα διοικητικά βάρη που υφίσταται ο πολίτης στην καθημερινή του εξυπηρέτηση, αλλά και η επιχείρηση, όταν επιδιώκει να έρθει σε επικοινωνία και σε συναλλαγή με το δημόσιο, αλλά και ένα πολύ μεγάλο κομμάτι μιας κρίσιμης πλευράς της λειτουργίας, όχι μόνο της διοίκησης, αλλά και συνολικά του πολιτικού μας συστήματος που έχει να κάνει με τη διαφθορά. Διότι έχει τεκμηριωθεί από τις ίδιες έρευνες, κύριε Γεωργιάδη, ότι ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της διαφθοράς στο κράτος γεννάται εξαιτίας της υποχρέωσης του πολίτη να έχει αυτοπρόσωπη παρουσία, όταν πρόκειται να ζητήσει την εξυπηρέτησή του από τη δημόσια διοίκηση.

Κλείνοντας, θέλω να τονίσω ότι η κάρτα του πολίτη δεν είναι ένα μέσο καταχώρησης πληροφοριών του πολίτη σε αυτήν την κάρτα. Η κάρτα του πολίτη είναι το κλειδί που θα έχει στα χέρια του ο πολίτης, για να μπορεί να έχει πρόσβαση σε μία σειρά από υπηρεσίες που θα του παρέχουν εξυπηρέτηση. Θα φέρει πληνθείο, το γνωστό τσιπ, μέσω του οποίου θα προσφέρεται για όποιον πολίτη το επιθυμεί η δυνατότητα ψηφιακής πιστοποίησης κατά τη χρήση ηλεκτρονικών υπηρεσιών και στο δημόσιο, αλλά και στον ιδιωτικό τομέα.

Η κάρτα του πολίτη υπογραμμίζω ότι θα πληροί τις απαραίτητες προϋποθέσεις ασφάλειας, σύμφωνα με τις διεθνείς συμβάσεις και τον ICAO, ώστε να αξιοποιείται και να χρησιμοποιείται και ως ταξιδιωτικό έγγραφο στις χώρες εντός Σένγκεν. Επιπλέον, έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα τεχνολογικά μέτρα, ώστε να αποτρέπεται τεχνολογικά η παραχάραξή της.
Η κάρτα του πολίτη θα διαθέτει υψηλού επιπέδου χαρακτηριστικά ασφάλειας, λοιπόν, σύμφωνα με τα διεθνώς αναγνωρισμένα…

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Κύριε Υπουργέ, παρακαλώ, ολοκληρώστε την πρωτολογία σας.


ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ (Υπουργός Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης): Ολοκληρώνω, κυρία Πρόεδρε.


Ιδιαίτερη προσοχή –και πρέπει να έχετε και αυτήν την πληροφορία, πριν τη δευτερολογία σας- και μέριμνα θα δοθεί στην ασφάλεια και στην προστασία των προσωπικών δεδομένων για κάθε κάτοχο της κάρτας τόσο όσον αφορά την τήρηση και χρήση αυτών των στοιχείων, όσο και τις συναλλαγές με το δημόσιο και τους ιδιωτικούς φορείς.
Τα στοιχεία δε, οτιδήποτε σχετίζεται με την υπόθεση των προσωπικών δεδομένων, όπως άλλωστε προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία, θα τύχουν αντικείμενο ειδικής διαβούλευσης με την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Τέλος, το νομοσχέδιο, κύριε Γεωργιάδη, για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, που ήδη έχουμε θέσει σε διαβούλευση, νομίζω ότι αποδεικνύει και επιβεβαιώνει και τις αντιλήψεις και τις στοχεύσεις, αλλά και τα εργαλεία και το δρόμο που ακολουθούμε στην πορεία για να μεταφέρουμε τη δημόσια διοίκηση σε μία εποχή ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.


ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Κύριε Γεωργιάδη, έχετε το λόγο.


ΣΠΥΡΙΔΩΝ-ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ: Ευχαριστώ πολύ, κυρία Πρόεδρε.

Κύριε Υπουργέ, ίσως δεν έγινα εγώ αρκετά κατανοητός και σας ζητώ συγγνώμη γι’ αυτό.

Δεν αμφισβητώ τις προθέσεις σας. Σας λέω, λοιπόν, ότι έχετε τις καλύτερες των προθέσεων. Όμως, όλα αυτά τα οποία μας είπατε δεν απαντούν καθόλου σε αυτά τα οποία εμείς σας ρωτήσαμε.
Πρώτα απ' όλα, ως προς το τεχνικό σκέλος το οποίο είπατε, ότι θα έχει όλες τις προϋποθέσεις ασφάλειας για να μην παραχαράσσεται, να μην σπάει και όλα τα υπόλοιπα, θα ήθελα να σας υπενθυμίσω ότι ζούμε στον αστερισμό του «Wikileaks». Εσείς νομίζετε ότι, παραδείγματος χάρη, το State Department ή το αμερικανικό Υπουργείο Εθνικής Αμύνης ή οι κολοσσιαίες τράπεζες, που τώρα μαθαίνουμε τα απόρρητά τους στοιχεία στο διαδίκτυο, δεν είχαν, κύριε Υπουργέ, τις ανάλογες ηλεκτρονικές δικλείδες ασφαλείας; Πιστεύετε, δηλαδή, ότι εσείς θα βρείτε καλύτερες δικλείδες ασφαλείας από το State Department και τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής;

Στην πραγματικότητα όλοι γνωρίζουμε ότι καθετί ηλεκτρονικό από έναν ικανό χάκερ σπάει. Άρα, ασφάλεια 100% δεν μπορείτε να παράσχετε, γιατί δεν υπάρχει. Κατά συνέπεια, μην την ισχυρίζεστε, γιατί θα βρεθείτε πολλαπλά εκτεθειμένος.

Πρέπει δε να σας πω ότι στη Γερμανία, όπου λειτουργεί αυτή η κάρτα, το γερμανικό Υπουργείο Εξωτερικών έχει δώσει οδηγία στους διπλωμάτες του γερμανικού κράτους να μην τη χρησιμοποιούν για λόγους ασφαλείας, διότι μπορούν να υποκλέψουν προσωπικά δεδομένα. Άρα, λοιπόν η ασφάλεια την οποία μας είπατε ότι θα έχει, δεν υπάρχει, διότι δεν υφίσταται ακόμα στο σύγχρονο κόσμο.
 Όμως, κύριε Υπουργέ, θέλω να είμαι πολύ ειλικρινής μαζί σας. Εμείς, ως κόμμα, δεν θα δεχθούμε ποτέ αυτήν την κάρτα και καλούμε και τους ψηφοφόρους μας να μην το κάνουν. Μπορεί ορισμένοι από εσάς να θεωρούν ότι αυτά είναι γραφικότητες, ότι αυτές είναι υπερβολές θρησκευτικές ορισμένων ανθρώπων ή μπορεί να το βλέπετε κάθε μέρα στα πρωτοσέλιδα της εφημερίδας που το έχει αναδείξει περισσότερο από κάθε άλλον, όπως είναι η «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΩΡΑ», όμως, κύριε Υπουργέ, εάν πράγματι είστε δημοκράτης –και εγώ πιστεύω ότι είστε- πρέπει να καταλάβετε ότι δημοκρατία σημαίνει να σέβεσαι τις ευαισθησίες του άλλου. Για μία πολύ μεγάλη μερίδα, λοιπόν, ορθοδόξων Χριστιανών αυτή η κάρτα αποτελεί πρόκληση στις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις.

Είστε υποχρεωμένος, εφόσον θέλετε να υπερασπιζόμαστε τις ίδιες αρχές, να δώσετε το δικαίωμα στους πολίτες να έχουν προαιρετική χρήση αυτής της κάρτας. Εκείνος που αισθάνεται προσβεβλημένος από τη χρήση της, να μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί με τον παλιό τρόπο. Ειδάλλως, θα είναι σαν να επιβάλλετε από τα πάνω τη δική σας άποψη στους υπολοίπους. Και αυτό να είστε βέβαιος ότι θα προξενήσει τρομακτικές αντιδράσεις.


Θα σας δώσω ένα παράδειγμα για να κλείσω, για να καταλάβετε πού κατά τη γνώμη μας κάνετε τρομερά μεγάλο σφάλμα. Για μας στο δυτικό κόσμο μια γελοιογραφία μπορεί να είναι τα πάντα και δεν μας ενοχλεί καθόλου. Για τους μουσουλμάνους σήμερα, οι γελοιογραφίες με τα περίφημα σκίτσα του Μωάμεθ οδήγησαν 2 δισεκατομμύρια ανθρώπους στο μισό πλανήτη να έχουν κατέβει στους δρόμους και να καίνε ομοιώματα και να απειλούν τη ζωή κάποιων ανθρώπων. Φαντάζεστε να βάζατε μια κάρτα με τα σκίτσα του Μωάμεθ για τους μουσουλμάνους στην Ελλάδα; Θα τη δεχόντουσαν; Ε, λοιπόν, σας πληροφορώ ότι για μια μεγάλη μερίδα ορθοδόξων χριστιανών αυτή η κάρτα είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα, διότι προσβάλει τις θρησκευτικές πεποιθήσεις.


Θέλουμε λοιπόν τη δέσμευση της Κυβέρνησης του ΠΑ.ΣΟ.Κ στη Βουλή ακούγοντας τις διακηρύξεις σειράς ιεραρχών της Ελλαδικής Εκκλησίας που αρνούνται να παραλάβουν αυτή την κάρτα και καλούν και το ποίμνιό τους να μην την παραλάβει, ακούγοντας τις αμφιβολίες της Ιεράς Συνόδου της Ελλάδος, ακούγοντας τις ενστάσεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων που σας καλεί να είναι προαιρετική η χρήση της κάρτας, ότι δεν θα επιβάλλετε αυτό το μέτρο υποχρεωτικά. Αν όμως το προχωρήσετε, θα δώσετε το δικαίωμα στον κάθε πολίτη, να αποφασίζει εκείνος αν θέλει να έχει αυτά τα οφέλη κατ’ εσάς που του προσφέρετε και τις απειλές κατ’ εμάς που υπάρχουν. Ο καθένας να αποφασίζει μόνος του. Να μην το κάνετε υποχρεωτικό, κύριε Υπουργέ, γιατί θα ανοίξετε πολύ μεγάλη πληγή στην ελληνική κοινωνία.


ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Κύριε Ραγκούση, έχετε τρία λεπτά για τη δευτερολογία σας.


ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ (Υπουργός Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης): Δύο βασικά θέματα θέσατε.


Το ένα θέμα είναι αυτό της ασφάλειας των ηλεκτρονικών συστημάτων. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι αυτό το οποίο θέτετε δεν αφορά μόνο την κάρτα του πολίτη. Αφορά το σύνολο των ηλεκτρονικών υπολογιστικών συστημάτων της χώρας, του κόσμου που ήδη υπάρχουν ή που θα υπάρξουν στο μέλλον. Αν κανείς ακολουθήσει τη λογική σας κύριε Γεωργιάδη, τότε δεν πρέπει να πει μόνο όχι στην κάρτα του πολίτη για λόγους ασφαλείας, αλλά πρέπει να πει όχι και σε οτιδήποτε ηλεκτρονικό, όχι στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση, όχι στην ηλεκτρονική εξυπηρέτηση του πολίτη.


Και να μην παραλείψω να διορθώσω ότι δεν υπάρχει καμία τέτοια γνώμη για την κάρτα του πολίτη. Ίσως αναφέρεστε στην φοροκάρτα μιλώντας για την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Είπα ότι σε ό,τι αφορά την κάρτα του πολίτη, όπως έγινε και με την φοροκάρτα, εμείς θα κάνουμε διαβούλευση με την Αρχή Προστασίας και βεβαίως η γνώμη της θα ενσωματωθεί πλήρως στο νομικό πλαίσιο το οποίο θα ζητήσουμε από το Ελληνικό Κοινοβούλιο να θεσπιστεί.


Ανοίξατε όμως και ένα άλλο κεφάλαιο που έχει να κάνει με την Εκκλησία και μιλήσατε για προβληματισμούς και αντιδράσεις που έχουν αναπτυχθεί από την Εκκλησία της Ελλάδος. Δεν είναι έτσι τα πράγματα και το ξέρετε πολύ καλά. Υπήρξε απόφαση μετά τη συνεργασία που είχαμε. Ξέρετε πολύ καλά ότι ο βασικός προβληματισμός εκεί έχει να κάνει με το αν και κατά πόσο – δεν τοποθετούμαι- θα υπάρχει ο περίφημος γραμμωτός κώδικας ή όχι. Αυτό είναι το θέμα. Ξέρετε ότι στη διαβούλευση με την οποία προσήλθαμε για την κάρτα του πολίτη, εμείς έχουμε εξηγήσει τους λόγους όχι για τους οποίους λέμε ότι δεν θα υπάρχει αλλά για τους οποίους δεν χρειάζεται να υπάρχει γραμμωτός κώδικας. Κάνοντας μια παρέμβαση λέω ότι ο γραμμωτός κώδικας υπάρχει σε εκατοντάδες, χιλιάδες προϊόντα, τα οποία μπαίνουν στο σπίτι όλων των Ελλήνων μέσα από το σούπερ μάρκετ. Σας λέω λοιπόν ότι υπάρχει συνεννόηση. Γραμμωτός κώδικας που είναι η αιτία του προβληματισμού, δεν υπάρχει λόγος να υπάρχει στην κάρτα του πολίτη και γι’ αυτό η απόφαση της Ιεράς Συνόδου ήταν αυτή που γνωρίζετε, μια απόφαση εξαιρετικά μετριοπαθής και σε πολύ θετικό πνεύμα λαμβάνοντας βεβαίως ο καθένας υπόψη του και τις απόψεις που επικρατούν στο χώρο του κοκ.
Θα σας πω κι ένα τελευταίο: Εάν τα πράγματα ήταν έτσι για την ασφάλεια, όπως τα λέτε, τότε πρέπει να δώσετε μια απάντηση, την οποία νομίζω ότι είναι πολύ δύσκολο να τη δώσετε αν ξεκινήσετε απ’ αυτή την αφετηρία που ξεκινάτε. Γιατί η Ευρωπαϊκή Ένωση για το πιο δύσκολο, για το πιο ευαίσθητο θέμα, που είναι το θέμα της διαχείρισης των πληροφοριών και των δεδομένων γύρω από τους μετανάστες που ζουν κι εργάζονται στην Ευρώπη, επέλεξε με Κανονισμό που, όπως ξέρετε, δεν θέλει καν ενσωμάτωση, ουσιαστικά να επιβάλει στα κράτη-μέλη την υποχρέωσή τους να εκδώσουν την Κάρτα Μετανάστη, που είναι μια εκδοχή Κάρτας Πολίτη, ειδικά για όσους διαβιούν ως νόμιμοι μετανάστες στις χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης;


Κι αυτό είναι ήδη Κανονισμός, για την υλοποίηση του οποίου υποχρεωτικά και η χώρα μας θα κινηθεί το επόμενο διάστημα, όπως και οι υπόλοιπες χώρες, και αποδεικνύει ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει στο σύγχρονο πολιτισμό -τεχνολογικό, πολιτικό, θεσμικό πολιτισμό- κανένα καλύτερο μέσο για την προστασία των προσωπικών δεδομένων απ’ αυτό που μπορεί να διασφαλιστεί μέσα από την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, είτε παίρνει είτε όχι και τη μορφή μιας Κάρτας Πολίτη, μιας Κάρτας Μετανάστη κ.ο.κ.


ΚΑΙ ΤΩΡΑ Η ΑΛΛΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ

Εμείς περιμένουμε τον Χριστό ή τον Αντίχριστο;

“ΣΥ ΕΙ Ο ΕΡΧΟΜΕΝΟΣ

Ή ΕΤΕΡΟΝ ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝ;”


Η αγία μας Εκκλησία έκανε για μας, λίγο πριν από τα Χριστούγεννα μια αναδρομή στην ιστορία του ανθρωπίνου γένους, από της δημιουργίας του πρώτου ανθρώπου μέχρι της γεννήσεως του Χριστού. Από του Αδάμ έως Ιωσήφ του μνήστορος, ο οποίος στα κλειστά πνευματικά μάτια του τότε κόσμου, εφαίνετο ως άνδρας της Παναγίας, αλλά, στην πραγματικότητα ο Ιωσήφ ήταν απλώς ο προστάτης της για να μη θεωρηθή «κλεψίγαμος» η Πανάχραντος Παρθένος, ενώ η Υπεραγία Θεοτοκος συνέλαβε τον Κύριο εκ Πνεύματος Αγίου και όχι από άνδρα.

Αυτή η αναδρομή, μέσα σε δεκατετράδες γενεών, μας δίνει την εικόνα του τότε κόσμου, αλλά, συνάμα, διαπιστώνουμε ότι μέσα σ’ αυτήν καθρεφτίζεται και ο τωρινός μας κόσμος.

Τότε, καθ’ όλα τα χρόνια, από Αδάμ μέχρι Ιωσήφ του μνήστορος, δοκιμάσθηκαν όλων των ειδών οι πολιτικοί σχεδιασμοί• βασιλεία, ολιγαρχία, δημοκρατία και άλλοι συναφείς και, όπως μας λέει ο Θείος Χρυσόστομος αλλά και μας διδάσκει η ιστορία, με κανένα από αυτά τα πολιτεύματα ο άνθρωπος δεν έγινε καλύτερος. Ούτε με τη βασιλεία έγινε καλύτερος, ούτε με την αριστοκρατία, ούτε με την ολιγαρχία, –κάτι σαν δικτατορία– αλλά ούτε και με τη δημοκρατία έγινε καλύτερος.

Ωστόσο ο κόσμος τότε είχε μια μοναδική προοπτική, που ήταν και το διακριτικό του γνώρισμα. Περίμενε τον Μεσσία! Περίμενε να σαρκωθή ο Θεός, περίμενε να εγκατασταθή η Βασιλεία των Ουρανών για να γίνη και η γη Ουρανός και Παράδεισος. Περιμέναν όλοι τον Μεσσία. Και αυτό που περιμένεις, αυτό βρίσκεις. «Πας γαρ ο αιτών λαμβάνει και ο ζητών ευρίσκει». Αυτό που ψάχνουμε θα βρούμε. Τίποτε άλλο!

Η ιστορική αναδρομή της Εκκλησίας μας από Αδάμ μέχρι Ιωσήφ του μνήστορος μας υποχρεώνει να αναλογισθούμε ποιά ήταν η πορεία μας σαν ανθρώπινο γένος, από της Γεννήσεως του Χριστού, του νέου Αδάμ, μέχρι σήμερα.

Γιατί κι’ εμείς δοκιμάσαμε, στις δυο χιλιετίες που πέρασαν, όλα τα καθεστώτα. Και βασιλεία και ολιγαρχία και αριστοκρατία και δικτατορία και δημοκρατία. Και διαπιστώσαμε ότι, όχι μόνο δεν γίναμε καλύτεροι χάρις σε κάποιο πολίτευμα, αλλά και ότι η πορεία του ανθρωπίνου γένους, ασχέτως πολιτευμάτων, πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο! Στην εποχή μας, μάλιστα, έχουμε την δυνατότητα να επιβεβαιώσουμε αυτή τη διαπίστωση, αφού σε περίοδο δημοκρατίας (που θεωρείται το κορυφαίο πολίτευμα) σαράντα ετών σημειώθηκε η μεγαλύτερη κοινωνική και ηθική κατάπτωση της Πατρίδος μας από της συστάσεώς της! Άρα, λοιπόν, τα λόγια του ουρανού που λένε «Μη πεποίθατε επ’ άρχοντας, επί υιούς ανθρώπων οις ουκ έστι σωτηρία», βρίσκουν και τώρα την πλήρη εφαρμογή τους.

                                                           * * *

Το τραγικό της εποχής μας δεν είναι η κατρακύλα που έχει πάρει η κοινωνία, γιατί, όπως είπαμε, μέχρι Ιωσήφ του μνήστορος η κατρακύλα ήταν απίστευτη. Το τραγικό με εμας είναι ότι δεν περιμένουμε τον Μεσσία, δεν περιμένουμε την Δευτέρα του Χριστού και ένδοξη Παρουσία, αλλά περιμένουμε τον Αντίχριστο! Όλη μας η σκέψη, η ανησυχία και ο τρόμος δεν είναι για το πως θα αρέσουμε στον Χριστό και πως θα γίνουμε φίλοι Του, αλλά ψάχνουμε εναγωνίως για το πως θα γλιτώσουμε από τον Αντίχριστο. Και αυτό που ψάχνουμε, αυτό θα βρούμε. Αυτό για το οποίο αγωνιούμε, θα γίνη η μόνιμη αγωνία μας. Αυτόν που προσπαθούμε να αποφύγουμε, αυτός θα μας βρη. Γιατί αλλιώς τον περιμένουμε και αλλιώς θα μας έρθη!

Ποτέ στο παρελθόν της η Εκκλησία δεν ασχολήθηκε με τον Αντίχριστο, ποτέ άλλοτε οι χριστιανοί δεν είχαν στραμμένη την προσοχή τους, σχεδόν εξ ολοκλήρου, στο πως θα προστατευθούν από τον Αντίχριστο. Γιατί μία είναι η προστασία από τον Αντίχριστο: να έχουμε τον Χριστό εντός και εκτός ημών!

Ο Αντίχριστος δεν είναι ένας αριθμός. Αν ήταν, τότε και ο άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος, ο οποίος έλαβε την «Αποκάλυψη», αλλά και οι συναπόστολοί του και οι μαθητές του αγίου Ιωάννου, θα κυνηγούσαν ένα αριθμό. Και ξέρετε γιατί θα τον κυνηγούσαν; Γιατί τότε η προσδοκία των Εσχάτων, ήταν πολύ πιο έντονη από σήμερα. Τότε, τα Έσχατα, η Συντέλεια του Κόσμου, η αναμονή της Δευτέρας Παρουσίας του Χριστού ήσαν περισσότερο έντονα στη ζωή των πρώτων χριστιανών και από ίδια τη ζωή που ζούσαν!

Οι πρώτοι χριστιανοί μετά την Ανάληψη του Χριστού δεν περίμεναν τίποτε άλλο παρά μόνο την Δευτέρα ένδοξη Παρουσία Του. Ο άγιος Απόστολος Παύλος μιλάει σε άμεσο χρόνο: «και ημείς οι ζώντες οι περιλειπόμενοι, άμα σύν Αυτώ αρπαγησόμεθα εν νεφέλαις εις απάντησιν του Κυρίου εις αέρα». Ήταν τόσο έντονη αυτή η προσδοκία.

Δεν θα ήταν, λοιπόν, πολύ πιο φυσικό, αν έπρεπε οπωσδήποτε να ανησυχήσουμε για τον αριθμό-φόβητρο και τον ερχομό του Αντιχρίστου, να ανησυχήσουν πρώτοι οι Χριστιανοί της εποχής εκείνης;

Αφού ο άγιος Ιωάννης είχε ήδη ολοκληρώσει τη συγγραφή της «Αποκαλύψεως» και είχε γράψει όλα αυτά που τρομοκρατούν σήμερα τον όχλο των θρησκευομένων ανθρώπων, δεν θα έπρεπε από τότε –από τα τέλη του πρώτου αιώνα– να μας είχε δοθεί το σύνθημα να “παθιάσουμε” για το κυνηγητό του Αντιχρίστου; Αν η εξέγερση, ο ξεσηκωμός και η αναστάτωση των σημερινών θρησκευομένων ήσαν εκ Θεού, δεν θα έπρεπε αυτά να τα ζούσε η Εκκλησία σε υπερθετικό βαθμό στα χρόνια του Ευαγγελιστού συγγραφέως της «Αποκαλύψεως» αλλά και στους αμέσως επομένους αιώνες, αφού τότε κατ’ εξοχήν οι Χριστιανοί βίωναν τα Έσχατα σαν παρόντα;
Τότε, όμως, οι άνθρωποι ζούσαν πραγματικά τον Χριστό και τους ήταν αδιανόητο να πιστέψουν πως κάποιος μπορεί να τους μαγέψη “στα κρυφά”, “στα μουλωχτά”, χωρίς να το “πάρουνε χαμπάρι”! Δεν μπορούσαν να πιστέψουν ότι ένας αριθμός θα ήταν τόσο καθοριστικός για την πίστη τους και θα αλλοίωνε την πνευματική τους κατάσταση και τα φρονήματά τους επειδή κάποιος θα τους τον έβαζε κρυφά στα δημόσια έγγραφά τους, χωρίς να τους κάνη λόγο για τον σατανά ή να συσχετίζη τον αριθμό αυτόν με τη σατανολατρεία!

Τότε, λοιπόν, υπήρχε η Πίστη στον Χριστό, η σχέση μαζί Του. Δεν υπήρχε η δεισιδαιμονία του σήμερα, που αντί να κοιτάξουμε τα χάλια μας και την ανυπαρξία της πνευματικής μας ζωής, ασχολούμεθα με το ποιος μας έκανε μάγια και δεν πάνε καλά οι δουλειές μας ή με το ποιος μας έκανε μάγια και δεν μπορούν να παντρευτούν τα παιδιά μας και πολλά άλλα παρόμοια.

Οι τότε Χριστιανοί δεν μπορούσαν ούτε να διανοηθούν ότι θα εμφανίζονταν κάποτε Χριστιανοί, και μάλιστα κληρικοί, που θα ισχυρίζονταν ότι ο σατανάς με την κτιστή και βρώμικη σφραγίδα του μπορεί να σφραγίση οριστικά και αμετάκλητα τους ανθρώπους! Γιατί, βεβαίως, μόνο για αμετάκλητο Χάραγμα γράφει η «Αποκάλυψη» και γι’ αυτό και το ίδιο το ιερό Βιβλίο αλλά και οι άγιοι Πατέρες μας εξηγούν ότι το Χάραγμα είναι η απόλυτη αμετανοησία του ανθρώπου και η διαμόρφωση του χαρακτήρα του σε σατανόσχημη προσωπικότητα και όχι μια στιγμιαία ή και προσωρινή άρνηση, ακόμη και αυτού του Θεού.

Ήταν αδιανόητο για τους τότε Χριστιανούς να σκεφθούν πως θα “ξεφύτρωναν” κάποτε Χριστιανοί με τέτοια φοβία και δεισιδαιμονία, που να πιστεύουν ότι ο σατανάς μπορεί να επικρατήση στις ψυχές των ανθρώπων, ακόμη και χωρίς τη θέληση και τη συγκατάθεσή τους! Ότι μπορεί να αναδειχθή ισχυρότερος του ...Χριστού(!), που ενεργεί την άκτιστη σφραγίδα Του μόνο σ’ αυτούς που την θέλουν και για όσο την θέλουν. Δηλαδή ποτέ αμετάκλητα! Αυτό το γνωρίζει η Εκκλησία μας και γι’ αυτό σφραγίζει και πάλι (αναμυρώνει, χρίει ξανά) εκείνους τους Χριστιανούς που αρνήθηκαν για κάποιο διάστημα τον Χριστό και κατόπιν επέστρεψαν στην Πίστη.

Για φαντασθείτε τη βλασφημία μας: Η άκτιστη σφραγίδα του Χριστού, που έχουμε με το άγιο Βάπτισμα, αδύναμη μπροστά στην κτιστή και βρώμικη σφραγίδα του Διαβόλου!

Καμαρώστε, που φθάσαμε: Να πιστεύουμε πως αυτός, που δεν έχει εξουσία ούτε στα γουρούνια να εισέλθη, χωρίς την άδεια του Χριστού, ότι μπορεί να κυριαρχήση πάνω στους ανθρώπους –χωρίς αυτοί να γίνουν ψυχικά γουρούνια– και να τους κάνη δικούς του (αυτό είναι το Χάραγμα) μόνο και μόνο επειδή αυτοί έλαβαν από την Πολιτεία τα κρατικά έγγραφα, όπως έκαναν μέχρι σήμερα, ενώ μέσα στα έγγραφα αυτά υπάρχει κρυμμένος αριθμός, που κάποιοι τον θεωρούν σατανικό, επειδή κάπου κάποτε θα συμπέση με τον αριθμό που θα έχη ο Αντίχριστος! Δηλαδή, ακολουθώντας τη λογική τους, πρέπει να καταργήσουμε ακόμη και το Όνομα του Χριστού και να μη το προφέρουμε καν, αφού κάποτε θα κυκλοφορήσουν κάποιοι ψευδόχριστοι που θα λένε ότι αυτοί είναι ο Χριστός!

Το όνομα του Αντιχρίστου δεν μας ενδιαφέρει. Δεν έχει καμμιά απολύτως εξουσία, όπως και η σφραγίδα του. Ούτε γουρούνια δεν μπορεί να σφραγίση χωρίς την άδεια του Χριστού, όχι ανθρώπους! Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να αποστρεφόμαστε τα έργα του Διαβόλου και να μην προσκυνούμε τις δραστηριότητές του. Και, βεβαίως, αν κάποτε οι κυβερνήτες μας συσχετίσουν την παράδοση των κρατικών εγγράφων με την αποδοχή και την προσκύνηση του Διαβόλου, τότε –όπως έγραψε και ο μακαριστός π. Επιφάνιος– «όχι μόνο δεν θα λάβωμε τα “διαβολόχαρτα” αλλ’ ούτε καν θα τα εγγίσωμεν». Ωστόσο, καλό θα ήταν να στρέψουμε όλο μας το ενδιαφέρον και το πάθος μας στο να εξαφανίζουμε από την Πατρίδα μας τους όποιους “διαβολοκυβερνήτες”, παρά να κυνηγάμε σαν μανιακοί τα όποια “διαβολόχαρτά” τους!

                                                * * *

Όμως, όπως συνήθως, έτσι και τώρα, δεν μας ενδιαφέρει η ουσία αλλά η περιουσία! Μας απασχολεί το θέμα του Αντιχρίστου γιατί έχει να κάνη με το τι θα φάμε, τι θα πουλήσουμε και το τι θα αγοράσουμε. Αλλιώς δεν θα μας απασχολούσε, όπως δεν μας απασχόλησε μέχρι το 1984 που η “θεοπάλαβη” Αμερικανίδα Προτεστάντις Μ. Relfe πήρε από τον διάβολο την οδηγία να αναστατώση παγκοσμίως τους χριστιανούς κάνοντας έτσι την παρουσία του “φοβερή και τρομερή” στους ανθρώπους!

Το διαβολικό έργο συμπλήρωσε ο συνεργάτης της John Shepherd, ο οποίος, κατά τα λεγόμενα της Relfe, πήρε το “χάρισμα” «να διαβάζη με μοναδικό τρόπο τους γραμμωτούς κώδικες»! Έτσι εξηγείται γιατί κανείς σοβαρός και ανεπηρέαστος επιστήμων δεν μπόρεσε μέχρι σήμερα να διαβάση ότι είναι απαραίτητη η παρουσία του 666 στους γραμμωτούς κώδικες, αφού γι’ αυτή την ανάγνωση δεν χρειάζονται επιστημονικές γνώσεις αλλά μόνο ειδικό ... “χάρισμα”!

Το θέμα, λοιπόν, δεν πρέπει να είναι οι πωλήσεις και οι αγορές, αλλά το τι είδους πνεύμα “πουλάμε” και το τι είδους πνεύμα “αγοράζουμε”! Ο Θεός μας είπε με τον άγιο Παύλο να δοκιμάζουμε τα πνεύματα αν είναι από τον Θεό ή από τον Διάβολο. Άραγε, δεν μας ενδιαφέρει, το ότι όλη αυτή η ιστορία με τα σφραγίσματα και τα χαράγματα ξεκίνησε παγκοσμίως από μια ψυχοπαθή προτεστάντισσα και όχι μετά από αποκάλυψη του Θεού σε αγίους ανθρώπους; Ο π. Παΐσιος ενεπλάκη στην ιστορία αυτή εκ των υστέρων, παρακινούμενος φορτικά από τάχα θεολογικά κατηρτισμένους, τους οποίους υπήκουσε –κατά το «άκακος ανήρ πιστεύει παντί λόγω»– όπως λεπτομερώς εξηγείται στην ειδική θεολογική μελέτη του γράφοντος, με τίτλο «Ο Αντίχριστος, ο αριθμός 666 και η ανησυχία των Χριστιανών»     (Αθήνα 1986 και –επηυξημένη– 1997).

Αλλά ούτε τα τρόφιμα πρέπει να είναι το θέμα μας. Δεν πρέπει καθόλου να μας απασχολούν, γιατί η γη δεν θα στερήση ποτέ στους ανθρώπους του Θεού τα τρόφιμά της, όσοι Αντίχριστοι και να έρθουν! Όποιος πιστεύει στον Χριστό, θα φυτεύη το βράδυ και το πρωΐ θα θερίζη!

Παρ’ ότι, όμως, δεν πρέπει, το πάθος μας για το θέμα αυτό είναι μεγάλο και αγιάτρευτο, γιατί όλη μας η έννοια είναι στο τι θα γίνη αν έρθη ο Αντίχριστος και δεν μπορούμε να φάμε! Το φαΐ είναι όλη η ιστορία. Και γι’ αυτό βλέπουμε να έχη κυριαρχήσει σε κληρικούς και λαϊκούς αυτή η φοβία: Τι θα γίνη αν χάσουμε τα κουτάλια μας! Τι θα γίνη αν δεν μπορούμε να τρώμε; Και οδηγούνται άνθρωποι ταλαίπωροι να μαρτυρήσουν χωρίς λόγο σήμερα, παρακινούμενοι από εκείνους οι οποίοι δεν έχουν μελετήσει εις βάθος ποιά είναι η αλήθεια της πίστεώς μας και γι’ αυτό κυριαρχεί μέσα τους η φοβία.

                                                         * * *

Τελικά, η τραγικότητα της εποχής μας οφείλεται στο ότι δεν ζούμε τον Χριστό, δεν προσδοκούμε τη Βασιλεία Του και γι’ αυτό δεν ρυθμίζουμε τη ζωή μας σύμφωνα με Αυτόν.

Αν πράγματι μας ενδιαφέρει η διάσωση του ανθρωπίνου προσώπου, όπως κατά κόρον ισχυριζόμαστε και διαλαλούμε, αυτό δεν θα το επιτύχουμε με το να καταργήσουμε από τα κρατικά έγγραφα την αρίθμιση των ανθρώπων. Δεν παθαίνει τίποτα ο άνθρωπος με το να κωδικοποιηθούν τα στοιχεία του στις Κρατικές Υπηρεσίες.

Αυτό πάντοτε γινόταν. Τα αυτοκίνητά μας κυκλοφορούν πάνω από ένα αιώνα έχοντας στις πινακίδες τους αριθμούς και όχι τα ονόματα ή τα επίθετά μας. Το ίδιο και οι πιστωτικές και οι παντός είδους Κάρτες, χωρίς αυτό να το θεωρούμε μέχρι σήμερα αριθμοποιήση του Προσώπου.

Δεν πάψαμε να βαπτιζόμαστε με το όνομά μας. Δεν πάψαμε να εξομολογούμεθα και να λαμβάνουμε την άφεση των αμαρτιών μας με το όνομά μας. Δεν πάψαμε να Κοινωνούμε με το όνομά μας και να μετέχουμε σε όλα τα Μυστήρια της Εκκλησίας μας με το όνομά μας. Εκτός αν έγινε ξαφνικά η Κρατική καταγραφή μας τόσο αποφασιστικής σημασίας, ώστε αυτή μόνη να μας προσδιορίζη και όχι το πως μας απογράφει η Εκκλησία.

Πρέπει κάποτε να σοβαρευτούμε. Αν νοιώθουμε σαν τους πρώτους χριστιανούς, που ζούσαν κάτω από την κυριαρχία του κατ’ ουσίαν άθεου Καίσαρα, να κάνουμε κατακόμβες και να πάψουμε να διαμαρτυρόμαστε για τα διάφορα έγγραφα των αθέων κυβερνητών, όπως δεν διαμαρτύρονταν και οι πρώτοι χριστιανοί για τέτοιου είδους πράγματα.

Αν νοιώθουμε σαν Ορθόδοξοι Έλληνες, που δεν ζουν σε ολοκληρωτικό καθεστώς αλλά σε δημοκρατικό πολίτευμα με δικαίωμα του «εκλέγειν και εκλέγεσθαι», να οδηγήσουμε και να προτρέψουμε πιστους ανθρώπους να γίνουν πολιτικοί, αντί να κυνηγάμε σαν “φτωχοί συγγενείς” και ζητιάνοι τα δικαιώματά μας από την Πολιτεία. Αυτού του είδους η Πολιτεία χαίρεται με την αθλιότητά μας, που εμείς τη θεωρούμε αγωνιστικότητα, γιατί “παίζει” μαζί μας. Αύριο, η ίδια αυτή Πολιτεία θα ανακοινώση ότι δεν θα εφαρμόση αυτό που εξήγγειλε και δυσαρέστησε τους χριστιανούς, και θα το “πάρη πίσω”, όπως πολύ πιθανόν να συμβή με την περιβόητη «Κάρτα του Πολίτη». Τότε οι αφελείς πιστοί θα “κάνουν χαρούλες”, θεωρούντες ότι οι αγώνες της Πίστεως νίκησαν και θα σπεύσουν να τους ξαναψηφίσουν!

                                                        * * *

Δεν περιμένουμε να μεταβληθή η ζωή του κόσμου σε επίγειο Παράδεισο από τους άρχοντες. Αυτό το τονίσαμε και στην αρχή. Από το σημείο όμως αυτό, μέχρι του να συνεχίζουμε το «σφάξε με αγά μου να αγιάσω», ενώ έχουμε και δικαίωμα και υποχρέωση να επιλέγουμε παντού και πάντοτε χριστιανούς, υπάρχει αβυσσαλέα απόσταση. Εκτός αν νομίζουμε πως οι άθεοι κυβερνήτες θα μεταστραφούν σε προασπιστές της Ορθοδοξίας και των Παραδόσεων του Γένους μας λαμβάνοντες το ίδιο “χάρισμα” που έλαβε ο αξιοθρήνητος John Shepherd και ...διαβάζει τους γραμμωτούς κώδικες!

Η ιστορία του κόσμου έχει δείξει ότι μόνο οι άνθρωποι που επιλέγουν πάντοτε σωστά, με τη λογική και τη θεολογία και κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να γίνη ο κόσμος μας καλύτερος, μόνο αυτοί προσδοκούν την ένδοξη Παρουσία Του Χριστού μας, γιατί η αναστροφή μας στον κόσμο είναι ένα πρόκριμα, μια προετοιμασία, ένα φροντιστήριο.

Δεν μας έπλασε ο Θεός για εκατό χρόνια. Ο Θεός είναι αιώνιος και δεν πλάθει δημιουργήματα πρόσκαιρα. Πρόσκαιρα δημιουργούμε εμείς που είμαστε πρόσκαιροι σ’ αυτή τη ζωή. Ο Θεός ο αιώνιος «ο τα διηρημένα συναγαγών εις ενότητα και σύνδεσμον» δημιουργεί για τους αιώνας των αιώνων. Δημιουργεί παιδιά Του και όχι παιχνίδια Του. Δημιουργεί τέκνα Θεού και Φωτός και όχι παιχνίδια με ημερομηνία λήξεως.

Όλοι οι άλλοι, πάντοτε περίμεναν και περιμένουν κάποιον άλλον. Όχι τον Χριστό, αλλά τον Αντίχριστο! Αυτό το κάνουν οι Εβραίοι εδώ και χιλιετίες. Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε την ίδια πρακτική παρηλλαγμένη και σε Ορθοδόξους Χριστιανούς, όπως περιγράψαμε. Παρηλλαγμένη, γιατί οι φοβικοί Χριστιανοί δεν περιμένουν σαν Μεσσία τον Αντίχριστο, όπως οι Εβραίοι, αλλά, περιμένοντάς τον με τρόμο και αναγνωρίζοντάς του τόσο μεγάλη δύναμη, αφήνουν τη σκέψη του Θεού και ασχολούνται εξ ολοκλήρου με τον φόβο του Αντιχρίστου. Είναι άραγε τυχαίο; Είναι απλή σύμπτωση ή επιβεβαίωση ότι και εμείς, σαν τους Εβραίους, είμαστε «σκληροτράχηλος λαός», με γυρισμένη πάντοτε την πλάτη μας στον Θεό γιατί συνεχώς αγωνιούμε για κάτι άλλο;

Είναι αλήθεια ότι μας λείπει η προσδοκία του Χριστού μας γιατί μας λείπει η βίωση του Χριστού μας. Αυτή τη βίωση να ποθήσουμε με όλο μας το είναι. Αλλιώς, δεν υπάρχει για μας καμμιά ελπίδα. Ούτε για την παρούσα ζωή, αλλά ούτε και για τη Μέλλουσα!

Πρωτοπρ. Βασίλειος Ε. Βολουδάκης


Ενοριακή Ευλογία» Αρ. Τεύχους 103

Ιανουάριος 2011