Πέμπτη, 3 Φεβρουαρίου 2011

"ΑΥΤΟΣ" ! "ΑΥΤΟΣ" ! "ΑΥΤΟΣ" !

ΚΑΙ ΠΑΛΙ "γι' AYTON"
δηλ. για ΤΟΝ ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ
ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ κ.κ. ΕΙΡΗΝΑΙΟ!


______Με τα εσωτερικής φύσεως ζητήματα του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων ούτε ασχοληθήκαμε, ούτε και είχαμε πρόθεση νά ασχοληθούμε. Με τις επανειλημμένες αναρτήσεις μας στό blog αυτό κατά καιρούς αναφερθήκαμε μόνο σε μια ανθρώπινη πτυχή, γιά ανθρωπιστικούς καί μόνο λόγους, που αφορά τις συνθήκες διαβιώσεως  του Μακαριωτάτου 140ού Πατριάρχου Ιεροσολύμων κ. Ειρηναίου. Όταν κάποιος αδικείται, εφ όσον είμαστε χριστιανοί, δεν μπορούμε να μένουμε απαθείς! Αυτό ήταν άλλωστε και τό περιεχόμενο του Πατριαρχικού Μηνύματος των Χριστουγέννων εκ μέρους του Παναγιωτάτου καί Οίκουμενικού μας Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου. Η από της Παλαιάς Διαθήκης σύστασις  «ρύσασθε αδικούμενον»! (Ησ.1, 17) αντηχεί έντονα στα αυτιά μου.

__________Ταπεινώς φρονώ, ότι ο Μακαριώτατος κ. Ειρηναίος δεν βαρύνεται διά τινος ποινής, είτε των εκκλησιαστικών Δικαστηρίων, είτε και τών κοσμικών τοιούτων,  ώστε νά είναι κατ’οίκον περιωρισμένος στο Διαμέρισμά Του! Δεν υπάρχει Δικαστική Απόφασις περί εγκλεισμού, ήτοι της φυλακίσεώς Του, στο Διαμέρισμά Του! Αυτή λοιπόν η συνειδησιακή παρενόχλησίς μου με ωδήγησε να ενεργήσω, να γράψω, να παρακαλέσω για ένα "έγκλειστο" Πατριάρχη της Ορθοδοξίας, του οποίου τα ανθρώπινα δικαιώματα καταφόρως παραβιάζονται καί καταπατούνται!
________Στήν πορεία μας οδηγός μας  είναι τα λόγια του Αγίου Αποστόλου Παύλου: " ...και παν ό,τι εάν ποιήτε, εκ ψυχής εργάζεσθε, ως τω Κυρίω και ουκ ανθρώποις, ειδότες ότι από Κυρίου απολήψεσθε την ανταπόδοσιν της κληρονομίας· το γαρ Κυρίω Χριστώ δουλεύετε· ο δε αδικών κομιείται ό ηδίκησε, και ουκ έστι προσωποληψία" (Κολ.3,23-25) 
________"Με τα εσωτερικής φύσεως ζητήματα του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων ούτε ασχοληθήκαμε, ούτε και είχαμε πρόθεση νά ασχοληθούμε", είπαμε παραπάνω. Σήμερα όμως θά παραβιάσουμε λίγο το εκκλησιαστικό Πρωτόκολλο και θα υπεισέλθουμε, κατ΄ανάγκην,  στα εσωτερικά μιάς άλλης τοπικής Εκκλησίας, δηλ. του παλαιφάτου Πατριαρχείου των Ιεροσολύμων. Αφορμή μας έδωσε ή εκπομπή του δημοσιογράφου κ. Χαρδαβέλα της παρελθούσης Τρίτης στό κανάλι ALTER μέ τίτλο "Αθέατος Κόσμος". Εκεί είδαμε καί ακούσαμε κάτι που μας έκανε αλγεινή εντύπωση! Επλήγωσε την επισκοπική μας καρδιά! Είδαμε δηλ. τον Μακαριώτατο Πατριάρχη Ιεροσολύμων κ. Θεόφιλο, αλλά και τον "έγκλειστο" 140ό Πατριάρχη Ιεροσολύμων κ. Ειρηναίο, να δίνουν συνέντευξη, καθένας χωριστά. ¨Η δημοσιογράφος κα Μαρία Γιαχνάκη συναντήθηκε εκεί και με τούς δύο. Τους υπέβαλε ερωτήσεις  και έλαβε απαντήσεις. Αυτό όμως, που μας έκαμε αλγεινή εντύπωση, ήταν η ορολογία που χρησιμοίησε ο νυν Πατριάρχης για τον Προκάτοχό του. Κάθε φορά που ο Μακαριώτατος κ. Θεόφιλος ώφειλε να αναφερθή στον προκάτοχό Του κ. Ειρηναίο χρησιμοποιούσε τήν λέξη "ΑΥΤΟΣ"! 
"ΑΥΤΟΣ δέν θέλει το φαγητό"!
"ΑΥΤΟΣ δεν εξερχεται από το Διαμέρισμα"
"ΑΥΤΟΣ"! "ΑΥΤΟΣ"! "ΑΥΤΟΣ"!
Βαρεθήκαμε να ακούμε  τη λέξη αυτή από τά χείλη ενός Πατριάρχη της Ορθοδοξίας για ένα άλλο πρώην Πατριάρχη, αδύναμο καί ανίσχυρο τώρα πιά!
_______Γιά ένα άλλο Πατριάρχη, που ήταν καί ο Προκάτοχός του! Για ένα άλλο Πατριάρχη, στον οποίο ο Μακαριώτατος κ. Θεόφιλος οφείλει την άνοδό του στην αρχιερατική αξία! Είναι κοινώς γνωστό, ότι ο Μακαριώτατος Πατριάρχης κ. Ειρηναίος  κατά τη διάρκεια της Πατριαρχείας του προέβη σε μία και μοναδική χειροτονία. Στίς 14 Φεβρουαρίου 2005 εχειροτόνησε σε Αρχιεπίσκοπο Θαβωρίου τόν μέχρι τότε Αρχιμανδρίτη κ. Θεόφιλο, που είχε τον τίτλο "Γέρων Σκευοφύλαξ του Παναγίου Τάφου"! 'Εξ μήνες αργότερα ο Αρχιεπίσκοπος Θαβωρίου  εξελέγετο Πατριάρχης Ιεροσολύμων σε διαδοχή του Ευεργέτου του κ. Ειρηναίου! Σήμερα, αναφερόμενος στον Ευεργέτη καί Γέροντα του, στον άνθρωπο δηλ. πού τον ανέσυρε από την αφάνεια καί τον ανέδειξε σε Αρχιερέα, δεν βρήκε άλλη πιό κατάλληλη λέξη από τό "ΑΥΤΟΣ"!, μια λέξη που εξωτερικεύει όμως περιφρόνηση!  Θα μπορούσε νά χρησιμοποιήσει τό σχήμα: 
"ο Μακαριώτατος κ. Ειρηναίος", 
ή "ο Προκάτοχός μου κ. Ειρηναίος"
ή απλώς "ο Προκάτοχός μου"
ή "ο Μακαριώτατος"
ή "ο Γέροντάς  μου"
ή "ο πρώην Πατριάρχης" 
ή τέλος πάντων κάτι άλλο.
________Η λέξη καί ο προσδιορισμός "ΑΥΤΟΣ", χρησιμοποιούμεν από ένα Πατριάρχη για κάποιον άλλο Πατριάρχη ήταν καί εξακολουθεί νά είναι ο χειρότερος τρόπος εκφράσεως!  Τώρα πιά, χωρίς νά γνωρίζω τίποτε περισσότερο, μόνο από αυτό το φραστικό σχήμα μπορώ να καταλάβω ποιός έχει δίκηο καί ποιός έχει άδικο! Μπορώ να συμπεράνω πιά, ότι ο Μακαριώτατος κ. Ειρηναίος, ο 140ός Πατριάρχης Ιεροσολύμων, είναι ο κανονικός καί νόμιμος Πατριάρχης της Αγίας Πόλεως  Ιερουσαλήμ!   
________Ιδού λοιπόν η επεμβασίς μου στα εσωτερικά μιάς  άλλης Εκκλησίας! 'Εξωτερικεύω τά εσώψυχά μου για ένα αδικημένο! Το πράττω, επειδή τά δημοσίως πραττόμενα πρέπει και δημοσίως να ελέγχωνται! Αυτή είναι η Πατερική αρχή της συμπεριφοράς μας στην Ορθοδοξία μας. Τό ολίσθημα της πατριαρχικης γλώσσης τό άκουσαν χιλιάδες αυτιά και το είδαν χιλιάδες μάτια! Αφορμής δοθείσης λοιπόν δημοσιεύουμε παρακάτω ένα κείμενο που προέρχεται από τόν έγκλειστο Πατριάρχη κ. Ειρηναίο. Δίδει απάντηση σε ωρισμένα ερωτήματα, που ακούσθηκαν στην εκπομπή του κ. Χαρδαβέλα. Παρουσιάζει το πρόβλημα της αλλαγής Πατριάρχου στα Ιεροσόλυμα από τή δική Του, αληθινή δε, πλευρά! Είναι αδικημένος! Είναι το μεγάλο θύμα μιάς ανθρώπινης δολιοφθοράς, στην οποία κύριος μοχλός ήταν το Υπουργείο των Εξωτερικών της Ελλάδος κατα τήν συγκεκριμένη εκείνη περίοδο. Κάθε φορά, που οι πολιτικοί παράγοντες της Χώρας μας αναμειγνύωνται στα θέματα της Εκκλησίας, προκαλούν ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΝ! Αυτό ακριβώς έγινε και στα Ιεροσόλυμα!
________Κλείνουμε το σημείωμά μας αυτό με μιά 'Εκκληση, την οποία απευθύνουμε ανοικτά από τή θέση αυτή  πρός τόν Παναγιώτατο και Οικουμενικό Πατριάρχη μας κ.κ. Βαρθολομαίο, ο Οποίος μας εξέπληξε με το περιεχόμενο του  εορταστικού Μηνύματός Του επ' ευκαιρία της εορτής των Χριστουγέννων. Μας είπε τότε τα εξής βαρυσήμαντα και αληθινά λόγια:

Αγαπητοί αδελφοί συλλειτουργοί και τέκνα εν Κυρίω ευλογημένα,
Μέσα εις την ανά τον κόσμον επικρατούσαν τελευταίως σκοτεινήν ατμόσφαιραν της σοβούσης ποικίλης κρίσεως, οικονομικής, κοινωνικής, ηθικής και, κυρίως, πνευματικής, η οποία πολύν θυμόν, πολλήν πικρίαν, πολλήν σύγχυσιν, πολλήν αγωνίαν, πολύ άγχος, πολλήν απογοήτευσιν και πολύν φόβον δια την αύριον προξενεί εις τους ανθρώπους, γλυκεία ακούεται η φωνή της Εκκλησίας:
............Αλλ’ η θεϊκή συγκατάβασις των Χριστουγέννων δεν περιορίζεται μόνον εις τα της αιωνιότητος. Αφορά και εις τα της επί γης πορείας ημών. Ο Χριστός ήλθεν εις τον κόσμον δια να ευαγγελισθή την Βασιλείαν των Ουρανών και να μας εισαγάγη εις αυτήν, αλλ’ ήλθεν επίσης ευεργετών και ιώμενος την ανθρωπίνην ασθένειαν. Εχόρτασε θαυματουργικώς κατ’ επανάληψιν τα πλήθη των ακροατών του λόγου Του, εκαθάρισε λεπρούς, εστερέωσε παραλύτους, εχάρισε το φως εις τυφλούς, την ακοήν εις κωφούς και την ομιλίαν εις αλάλους, απήλλαξε δαιμονισμένους από τα ακάθαρτα πνεύματα, ανέστησε νεκρούς, υπεστήριξε το δίκαιον των αδικουμένων και λησμονημένων, εστηλίτευσε τον αθέμιτον πλουτισμόν, την προς τους πτωχούς ασπλαγχνίαν, την υποκρισίαν και την «ύβριν» εις τας ανθρωπίνας σχέσεις, έδωκεν εαυτόν υπόδειγμα εθελουσίου κενωτικής χάριν των άλλων θυσίας! Ίσως η διάστασις αύτη του μηνύματος της θείας ενανθρωπήσεως πρέπει να προσεχθή περισσότερον κατά τα σημερινά Χριστούγεννα. Πολλοί συνάνθρωποι και συγχριστιανοί δοκιμάζουν φοβερόν πειρασμόν εκ της σοβούσης κρίσεως. Είναι αναρίθμητοι αι στρατιαί των ανέργων, των νεοπτώχων, των αστέγων, των νέων με τα «ψαλιδισμένα όνειρα». Αλλά, Βηθλεέμ ερμηνεύεται «Οίκος Άρτου»! Χρεωστούμεν, λοιπόν, οι πιστοί εις πάντας τους εμπεριστάτους αδελφούς όχι μόνον τον «Επιούσιον Άρτον», δηλαδή τον Χριστόν, ο Οποίος ευρίσκεται εσπαργανωμένος εις την πενιχράν φάτνην της Βηθλεέμ, αλλά και τον καθημερινόν επιτραπέζιον άρτον της επιβιώσεως, και όλα τα «επιτήδεια του σώματος» (Ιακ. 2: 16). Είναι η ώρα της πρακτικής εφαρμογής του Ευαγγελίου, εν υψηλώ αισθήματι ευθύνης! Η ώρα, κατά την οποίαν ακούεται εντονώτερος και απαιτητικώτερος ο αποστολικός λόγος: «Δείξον μοι την πίστιν σου εκ των έργων σου» (Ιακ. 2: 18)! Ο καιρός, δηλ. η ευκαιρία, να «επαρθώμεν ενθέως» εις το ύψος της οικειούσης ημάς με τον Θεόν βασιλικής αρετής της Αγάπης.
_______Θέλουμε νά τπομνήσουμε πρός τήν Κορυφ'ήν της ανά τον κόσμον Ορθοδοξίας, ότι Αδικημένοι, πονεμένοι και πληγωμένοι ευρίσκονται  όχι μόνον έξω από τό ναό μας, αλλά μέσα και σ' αυτό τούτο το ιερό Βήμα!  Κάμετε λοιπόν κάτι γι' αυτούς! Κάμετε κάτι για τόν Μακαριώτατο 140ό Πατριάρχη των Ιεροσολύμων κ. Ειρηναίο, ο οποίος είναι κλεισμένος από τους εν Χριστώ αδελφούς του καί αδελφούς μας εκεί κάτω στα Ιεροσόλυμα! Είναι ζωντανός νεκρός! Είναι ενταφιασμένος μέσα σε ένα υπέργειο τάφο! Στο διαμέρισμά Του.  Με την ιδιότητα του Οικουμενικού Πατριάρχου κάμετε λοιπόν κάτι! "Ποίησον αγάπην", Παναγιώτατε Πάτερ καί Δέσποτα! 
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
Αίγιο, 2 Φεβρουαρίου 2011 

Ο ΜΕΤΡΗΤΗΣ ΜΑΣ:
Τώρα δείχνει 460.361 hits.
Το προηγούμενο Σημείωμά μας της 31ης Ιανουαρίου 2011 με θέμα:
+Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ανέγνωσαν 1532 αναγνώστες.

ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ
ΤΟΥ ΕΓΚΛΕΙΣΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ κ.κ. ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ Α΄

Σύμφωνα με τους κανόνες της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας, ένας Πατριάρχης εκπίπτει του αξιώματός του α. Όταν υποπέσει σε αίρεση, από εκείνες που αναγνωρίζει η Εκκλησία μας, και β. Όταν η σωματική ή η πνευματική του κατάσταση διαταραχθεί σε βαθμό, που να μην επιτρέπει την άσκηση των καθηκόντων του.
Παραλλήλως, ως προς το καθεστώς των νόμων που περιβάλλουν το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, ο μεν Οθωμανικός του 1873, που αποτελεί εσωτερικό δίκαιο του Ισραήλ, δεν προβλέπει καν έκπτωση Πατριάρχου παρά μόνο στην περίπτωση θανάτου, ο δε Ιορδανικός του 1958 απαιτεί αφενός να συντρέχει ένας από τους ως άνω αναφερόμενους λόγους, αφετέρου δια την ενεργητική νομιμοποίηση εκείνων που αποτολμούν την αποκήρυξη του Πατριάρχου, να προτείνεται από τα 2/3 + 1, όχι μόνο των μελών της Συνόδου, αλλά και των εγγάμων Ιερέων των Κοινοτήτων του Πατριαρχείου, που ψήφισαν στην εκλογή του Πατριάρχου (Ν. 27/1958 αρθρ. 27), πράγμα το οποίο δεν έγινε στην προκείμενη περίπτωση. Ούτε ο Κανονισμός του Πατριαρχείου προβλέπει κάτι διαφορετικό, θεωρώντας, ως μόνη αιτία παύσης του Πατριάρχου, μόνον τις προβλεπόμενες από το Εκκλησιαστικό Δίκαιο, καθώς και την συστηματική αθέτηση εκ μέρους του Πατριάρχη των διατάξεων του Κανονισμού του Πατριαρχείου, πράγμα που και αυτό δεν υφίσταται (Χειρ. 21/1.7.1904, αρθρ. 24). Ως προς τις επιχειρηθείσες, έν αγνοία του Πατριάρχου Ειρηναίου, επίμαχες συναλλακτικές συμφωνίες, ο Πατριάρχης κατέθεσε από 31/08/2005 στο Πρωτοβάθμιο Δικαστήριο των Ιεροσολύμων την υπ’ αριθμ. 7338/05 αγωγή αναγνωρίσεως της ακυρότητός τους, συμφώνως και με το Πόρισμα της Νομικής Επιτροπής της Παλαιστινιακής Αρχής περί καταφάσεως της αθωότητός του, το οποίο και εγένετο αποδεκτό στο σύνολό του από την Παλαιστινιακή Αρχή δια του Γραμματέως της κ. Σαμίρ Χλέλι, ασχέτως της πολιτικής αποφάσεως επί του θέματος.
Εις την Πανορθόδοξο Συνδιάσκεψη, συμφώνως με το Ανακοινωθέν Αυτής της 24ης Μαΐου 2005, επτά Εκκλησίαι, έναντι τριών επεχουσών, και τεσσάρων με αντίθετον γνώμην, απεδέχθησαν κείμενον αποκηρύξεως του Πατριάρχου Ιεροσολύμων κ. Ειρηναίου Α΄ υπό ομάδος της Αγιοταφιτικής Αδελφότητος και ουχί Αποκήρυξιν υπό της Ιεράς Συνόδου, ως κελεύουν οι Θείοι και Ιεροί Κανόνες ΑΔ΄ Αποστολικός και ΙΕ΄ της Πρωτοδευτέρας Οικουμενικής Συνόδου – διότι ποτέ δεν συνήλθε η Ιερά Σύνοδος του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων προς αποκήρυξή Του – συνεπαγομένης, ως αναγράφεται εις το ανακοινωθέν, την διαγραφήν του ονόματος του Πατριάρχου Ιεροσολύμων κ. Ειρηναίου εκ των Διπτύχων της Εκκλησίας, άνευ δίκης, στηριζόμεναι εις αναποδείκτους άχρι σήμερον κατηγορίας, χωρίς να έχουν συγκροτηθεί ως δικαστικό σώμα, ως επίσης αναφέρεται εις το ανακοινωθέν, άρα χωρίς την δυνατότητα να επιβάλλουν σε καμία περίπτωση ποινή και δη την υστάτη, της εκπτώσεως του Πατριάρχου.
Ως εκ τούτου εκ της Πανορθοδόξου Συνδιασκέψεως δεν επήλθε έκπτωσις του Πατριάρχου κ. Ειρηναίου εκ του Πατριαρχικού Του Αξιώματος. Ακολούθως, όλες οι πράξεις τις οποίες η ομάς των αντιφρονούντων μετήλθε, ήτοι εκλογή «Τοποτηρητού» του Θρόνου, σύσταση δωδεκαμελούς δικαστηρίου και «καθαίρεση» του Πατριάρχου, εκλογές, κ.ά., είναι ανυπόστατες, προερχόμενες από αναρμόδια όργανα εκλύοντα τους Εκκλησιαστικούς Κανόνες και παραβιάζοντα συντεταγμένους νόμους της Πολιτείας, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η Κυβέρνηση του Ισραήλ στο Ανώτατο Δικαστήριο του Κράτους, χαρακτηρίζοντας τον κ. Θεόφιλο από «έλλειψη ακαιρεότητος» με την «λήψη του νόμου στα χέρια του» και του οποίου οι πράξεις «δεν παράγουν νομική δέσμευση» (Bagatz 9970/05 – 27.11.2005 Enad Hellman, Πληρεξουσίου Δικηγόρου της Κυβέρνησης επί θεμάτων του Ανωτάτου Δικαστηρίου).
Ουδέποτε προετάθη εις τον Έγκλειστον Πατριάρχην Ιεροσολύμων η χορήγησις τροφής υπό του Πατριαρχείου. Παραμένει Έγκλειστος, διότι οι αυλόπορτες είναι έξωθεν κλειδωμένες με εντολή του κ. Θεοφίλου, οι ενέργειες του οποίου οδηγούν εις την φυσικήν εξόντωσιν του Εγκλείστου Πατριάρχου. Ο Πατριάρχης κ. Ειρηναίος με το Διάγγελμα της β΄/15.09.2010 καταγγέλλει τον κ. Θεόφιλο εις την ανά την Οικουμένη Ορθοδοξία και εις την Διεθνή Κοινότητα, καλώντας όλες τις Εκκλησίες να παύσουν να τον αναγνωρίζουν ως Πατριάρχη, λόγω του ότι είναι Μοιχεπιβάτης του Θρόνου.