ΤΟ ΙΕΡΟΝ ΛΑΒΑΡΟΝ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΤΟΥ 1821 ΦΥΛΑΣΣΕΤΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗΝ ΜΟΝΗΝ ΑΓΙΑΣ ΛΑΥΡΑΣ |
ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ
ΚΑΤΑ ΤΗΝ 25Η ΜΑΡΤΙΟΥ 2013
ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΛΑΥΡΑ1821
– ΑΓΙΑ ΛΑΥΡΑ –
ΕΛΛΑΔΑ 2013
ΕΛΛΑΔΑ 2013
Σεβασμιώτατε, Άγιε Ηγούμενε της Μονής Αγίας Λαύρας, κύριε εκπρόσωπε της Κυβέρνησης, κύριε Περιφερειάρχα, κύριε πρώην Υφυπουργέ, κύριε Δήμαρχε, κύριε Αντιδήμαρχε Πατραίων, κύριε Αντεισαγγελέα Αρείου Πάγου, κύριοι εκπρόσωποι στρατιωτικών Αρχών και Σωμάτων Ασφαλείας, κύριοι εκπρόσωποι Συλλόγων και φορέων, αγαπητοί συμπατριώτες, κυρίες και κύριοι, ευχαριστώ για την τιμητική πρόσκληση να είμαι σήμερα ο κύριος ομιλητής, εδώ στο ιστορικό μοναστήρι, κάτω από τον πλάτανο, που σαν παιδί έζησα στιγμές ανεπανάληπτου πατριωτικού κάλλους, εκείνα τα μαθητικά μου χρόνια και για όσους δεν γνωρίζουν, γεννήθηκα και μεγάλωσα, σ’ εκείνο το χωριό που βλέπετε απέναντί σας, το Σκεπαστό.
Δεν θα σας κουράσω κατά την ομιλία μου, για ιστορικά γεγονότα, που κάθε χρόνο τα ακούτε. Δεν θα σας κουράσω για τα προεπαναστατικά γεγονότα, που έλαβαν χώρα στην επαρχία μας, ούτε για την Χελωνοσπηλιά, ούτε για τις πόρτες του Αγριδίου, ούτε για το Σολιώτη, τους Χονδρογιανναίους, ούτε για τους Πετμεζαίους, Ζαΐμηδες, Λόντους και άλλους αγωνιστές, γιατί όλα αυτά έχουν, μαζί με την Αγία Λαύρα και τον Παλαιών Πατρών Γερμανό καθιερωθεί στη συνείδηση του ελληνικού λαού, καθ’ όλη τη διάρκεια της ελευθερίας της Πατρίδας μας. Τα γεγονότα αυτά τα συγκεκριμένα θα μου πει κανείς ότι πρέπει να τα υπενθυμίζουμε στους νεότερους, ναι καμιά αντίρρηση, όχι όμως σε Καλαβρυτινούς, γιατί οι Καλαβρυτινοί, σε τούτο τον ιερό χώρο ζούσαν τα γεγονότα κάθε χρόνο τέτοια μέρα, όταν χιλιάδες κόσμος συνέρρεε από τα πέρατα της γης να δουν τις εκδηλώσεις, να ακούσουν τους λόγους, να δουν τους επίσημους, να δουν τη μαθητική και στρατιωτική παρέλαση και στο τέλος να καθίσουν στην ουρά, κατά χιλιάδες, εκεί στο μαγειρείο της μονής, να πάρουν το σομόνι και τον τηγανιτό μπακαλιάρο και να κατηφορίσουν για τα αλώνια για χορούς και πανηγύρια. Αυτά σήμερα δεν υπάρχουν.
Κυρίες και κύριοι, σε τούτο το ιερό μοναστήρι, σε τούτο τον ευλογημένο τόπο γονάτισαν και
προσκύνησαν βασιλείς και μεγιστάνες, πρωθυπουργοί, υπουργοί και βουλευτάδες, ξένοι ηγέτες, γιατί κανείς τους δεν αμφισβήτησε τι έγινε στην Αγία Λαύρα στον Αγώνα για τη λευτεριά.
προσκύνησαν βασιλείς και μεγιστάνες, πρωθυπουργοί, υπουργοί και βουλευτάδες, ξένοι ηγέτες, γιατί κανείς τους δεν αμφισβήτησε τι έγινε στην Αγία Λαύρα στον Αγώνα για τη λευτεριά.
ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΓΙΑΣ ΛΑΥΡΑΣ - ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ |
Εδώ πρέπει να ξεκαθαρίσουμε και να μάθουν οι διαστρεβλωτές της Ιστορίας, ότι ποτέ δεν
ισχυριστήκαμε, υπερασπιζόμενοι την Ιστορία, ότι την 25η Μαρτίου ο Παλαιών Πατρών Γερμανός ήταν στην Αγία Λαύρα, αλλά η ημέρα αυτή καθιερώθηκε από την Πολιτεία να γιορτάζεται πανελληνίως, ανήμερα της Παναγίας, σαν ιστορική μνήμη πολύ αργότερα. Και εδώ είναι το λάθος και η σύγχυση των διαφόρων μελετητών που πρόσφατα αναρωτήθηκαν πώς είναι δυνατόν να έχει απελευθερωθεί 23 Μαρτίου η Καλαμάτα και 25 Μαρτίου στην Πάτρα να κηρύσσει την έναρξη της Επανάστασης ο Παλαιών Πατρών Γερμανός. Αυτό τα λέει όλα.
ισχυριστήκαμε, υπερασπιζόμενοι την Ιστορία, ότι την 25η Μαρτίου ο Παλαιών Πατρών Γερμανός ήταν στην Αγία Λαύρα, αλλά η ημέρα αυτή καθιερώθηκε από την Πολιτεία να γιορτάζεται πανελληνίως, ανήμερα της Παναγίας, σαν ιστορική μνήμη πολύ αργότερα. Και εδώ είναι το λάθος και η σύγχυση των διαφόρων μελετητών που πρόσφατα αναρωτήθηκαν πώς είναι δυνατόν να έχει απελευθερωθεί 23 Μαρτίου η Καλαμάτα και 25 Μαρτίου στην Πάτρα να κηρύσσει την έναρξη της Επανάστασης ο Παλαιών Πατρών Γερμανός. Αυτό τα λέει όλα.
Θα με συγχωρήσετε όμως να σας αναφέρω μια αφήγηση αγωνίστριας του 21 συμπατριώτισσάς μας, της οποίας τα λεγόμενα κακώς δεν επικαλούμεθα, εμείς οι Καλαβρυτινοί, στις κατά καιρούς αμφισβητήσεις από μια ομάδα διαφόρων πολιτικών επιστημόνων και όχι ιστορικών, είναι άλλο πολιτικός επιστήμων και άλλο ιστορικός, υπάρχει μεγάλη διαφορά. Την ιστορία την γράφουν μόνο Ιστορικοί.
Έλεγε η αγωνίστρια σε εκείνη την συνέντευξή της στην γαλλική εφημερίδα αρχές του περασμένου αιώνα ευρισκόμενη σε μεγάλη ηλικία έχουσα σώας τας φρένας τα εξής: «πήγαμε στο μοναστήρι της Αγίας Λαύρας την παραμονή της γιορτής του μαζί με τ’ αδέλφια μου και άλλους αγωνιστές (εννοεί την γιορτή του Αγίου Αλεξίου και η παραμονή ήταν 16 Μαρτίου)». Συνεχίζοντας λέει «εκεί στο μοναστήρι ήταν κι ο δεσπότης (Παλαιών Πατρών Γερμανός), λειτρουηθήκαμε, μάς μίλησε ο δεσπότης, μάς κοινώνησε, μάς όρκισε και ξεκινήσαμε να ελευθερώσουμε τα Καλάβρυτα από τον Αρναούτογλου. Μετά από σφοδρές μάχες συνελήφθη ο Αρναούτογλου και στήθηκε χορός στην πλατεία των Καλαβρύτων για τη νίκη, εγώ δεν πήγα στον χορό, γιατί ήταν λερωμένο το φουστάνι μου», ήταν η 21 Μαρτίου 1821 η ημέρα εκείνη της λευτεριάς της πόλης. Της πρώτης πόλης που ελευθερώθηκε.
Η συνέντευξη αυτής της γερόντισσας αναδημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ το έτος 1925. Τι χρεία λοιπόν έχομε μαρτύρων να αποδείξουμε το δίκιο μας πέρα από τη συνέντευξη της γερόντισσας;
Σε τούτο το σημείο θάθελα να ενημερώσω τον Σεβασμιώτατο, τον Άγιο Ηγούμενο και τους εντιμότατους τοπικούς άρχοντες, που είναι μεταγενέστεροι εμού στο μοναστήρι, ότι η αναπαράσταση της ορκωμοσίας των αγωνιστών γινόταν εδώ στο μοναστήρι και εν συνεχεία μετά την ορκωμοσία οι φουστανελοφόροι με άλογα και μουλάρια, ορμούσαν προς τα Καλάβρυτα, τα πολιορκούσαν και κατά το σούρουπο έφερναν τον Αρναούτογλου στην πλατεία, όπου στήνονταν χοροί.
Δεν γνωρίζω ποιος ανιστόρητος νους διέπραξε το ιστορικό ατόπημα και μετέφερε τις γιορτές στην πλατεία των Καλαβρύτων και παρακαλώ να εξεταστεί η περίπτωση και επανέλθουν τα ιστορικά γεγονότα στον τόπο τους, στην Αγία Λαύρα.
Ενθυμούμαι, σαν μαθητής της τελευταίας τάξης του Γυμνασίου που συμμετείχα στην αναπαράσταση μαζί με συμμαθητές μου σαν Παλαιών Πατρών Γερμανός, όπως τότε που ο συγχωριανός μου Καλόγερος Γρηγόριος Ντόκος και μετέπειτα Ηγούμενος της Μονής, κρατώντας το ιστορικό λάβαρο. Την επομένη ο Μακαριστός Ηγούμενος ΄Ανθιμος παρέδωσε σε τρεις τελειόφοιτους μαθητές του Γυμνασίου, μεταξύ των οποίων και εγώ το ιστορικό λάβαρο και στην μαθητική παρέλαση της Αθήνας 24 Μαρτίου του 1963 παρελάσαμε φουστανελοφόροι πρώτοι από όλους, υπό τις επευφημίες χιλιάδων κόσμου στον Άγνωστο Στρατιώτη. Ήταν η πρώτη φορά που το λάβαρο εξήλθε του Μοναστηριού για την παρέλαση της Αθήνας με τιμές κατά το κατευόδιο εκεί στο σταθμό του τρένου και η πρώτη φορά που παρήλασε στην Αθήνα το Γυμνάσιο Καλαβρύτων.
Ποτέ από την Επανάσταση και δώθε δεν αμφισβητήθηκαν τα γεγονότα, ως προς την έναρξη του Αγώνα και την απελευθέρωση της πόλης και δεν αμφισβητήθηκαν από Ιστορικούς, ποιητές, συγγραφείς, προσωπικότητες που γεννήθηκαν εκείνο τον αιώνα και ήσαν πιο κοντά στην έναρξη του Αγώνα και η λαϊκή μούσα τραγούδησε την ΄Αγια Λαύρα όσο κανένα άλλο μοναστήρι. «Κρυφά το λένε τα πουλιά, κρυφά το λεν τ’ αηδόνια, κρυφά το λέει κι ο Γούμενος από την ΄Αγια Λαύρα, παιδιά’ μ για μεταλάβετε για ξομολογηθείτε, δεν είναι ο περσινός καιρός κι ο φετινός χειμώνας, γιατί σηκώθη πόλεμος και πολεμάν τους Τούρκους». Ένα άλλο λέει «τάξε μανούλα τάματα τάξε κερί στην Παναγιά φλωριά στην ΄Αγια Λαύρα».
Από κανένα άλλο μοναστήρι της Ελλάδας δεν πάρθηκε φως, για να ανάψει την ακοίμητη καντήλα του μνημείου του Αγνώστου Στρατιώτου που καίει μέχρι σήμερα, παρά μόνο από το μοναστήρι της Αγίας Λαύρας, αυτό τι σημαίνει κύριοι; Τίποτα άλλο από αναγνώριση της προσφοράς του μοναστηριού στον Αγώνα, από το επίσημο Κράτος.
Η Ελλάδα είναι η πιο όμορφη κι ευλογημένη χώρα στον κόσμο με ιστορία χιλιάδων ετών εκπολίτισε την Ευρώπη, την Ασία και όλον τον κόσμο. Σε τούτο τον τόπο ευδοκίμησε η δημοκρατία, σε τούτο τον τόπο σμιλεύτηκαν μνημεία και Παρθενώνες, σε τούτο τον τόπο διδάχτηκε η αρχαία ελληνική γλώσσα κι όταν ο Θεάνθρωπος Ιησούς μιλούσε εκεί στην ΄Αγια γη της Παλαιστίνης στα πλήθη και οι μαθητές του, τού είπαν, «ήρθαν και Έλληνες», απάντησε «ελήλυθεν η ώρα ίνα δοξασθή ο υιός του Θεού», γι’ αυτό κι ο Αμερικανοεβραίος Κίσινγκερ είπε «θέλετε να αφανίσετε τους Έλληνες, καταστρέψτε τη γλώσσα και την ιστορία τους». Και τούτο του Κίσινγκερ αποδεικνύει, ότι ουδείς στον κόσμο αμφισβητεί την ιστορία της χώρας μας μέχρι σήμερα.
Λαός που δεν έχει εθνική συνείδηση δεν μπορεί νά χει Κράτος. Όσο κι αν αγωνίζεται η παγκοσμιοποίηση να απαξιώσει την Ελληνική εθνική συνείδηση, τους λέμε είμαστε Έλληνες απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων, του Βυζαντίου, των αγωνιστών του ’21, των αγωνιστών του ’40 και δε χάσαμε ποτέ την εθνική συνείδησή μας γιατί συνέχεια είμαστε στην Αντίσταση.
Στις μέρες μας χάθηκαν οι αξίες, χάθηκε ο σεβασμός, η αξιοκρατία, η αλληλεγγύη, ισοπέδωση των πάντων και ποιος φταίει γι’ αυτό; Πρωτίστως θάλεγα το πολιτικό σύστημα με τις κυβερνήσεις του, γιατί αυτοί κατήργησαν την Ιστορία στα σχολικά βιβλία και δεν γνωρίζει η νεολαία τι γιορτάζουμε σήμερα, η πνευματική ηγεσία του τόπου, οι θρησκευτικοί ηγέτες και τελευταίοι εμείς. Και με τούτα τα φαινόμενα θα ασχοληθούμε στη συνέχεια, γιατί έτσι ενσυνείδητα αλλοιώνεται η Ιστορία μας.
Δεν έχω τίποτα με τους λίγους ανιστόρητους ανθέλληνες Ευρωπαίους, ούτε με τους λίγους ανιστόρητους κουλτουριάρηδες της χώρας μου, σεβασμό όμως απαιτούμε για τη χώρα μας και την Ιστορία της, σεβασμό σ’ αυτή τη χώρα πούδωσε τα φώτα στον κόσμο, πούβγαλε, Σωκράτη, Πλάτωνα, Ικτίνο, Καλλικράτη, Σολωμό, Ρήγα Φερραίο, Παλαμά, Καβάφη, Ρίτσο, Ελύτη, Σεφέρη και τόσους άλλους. Κι όμως εμείς οι νεώτεροι χρησιμοποιούμε τον Καλλικράτη που σμίλευε αριστουργήματα σε νομοθετήματα διάλυσης του κοινωνικού ιστού της χώρας, σε διάλυση της ελληνικής υπαίθρου, σε αφανισμό της ιστορικής κουλτούρας κάθε τόπου. Ο μεγάλος Βραζιλιάνος συγγραφέας Κουέλιο, ευρισκόμενος προχθές στη χώρα μας σε ομιλία του είπε «Ελλάδα σ’ ευχαριστώ για ό,τι έδωσες στον κόσμο».
Έχουμε την καλύτερη νεολαία του κόσμου, δεν την ενημερώσαμε όμως σωστά ούτε σαν κράτος, ούτε σαν πολιτικό σύστημα, ούτε σαν γονείς, να τους πούμε τι είναι η σημαία μας και τι συμβολίζει, γιατί γίνονται οι παρελάσεις και τι συμβολίζουν, αλλά πώς να τα ξέρουν οι νέοι μας αυτά, όταν υπουργός αποκαλεί τη σημαία μας «κουρελόπανο», ο άλλος ένα πανί ήταν και το πήρε ο αέρας και ο τρίτος «ένα πανί κάηκε».
Δεν φταίνε οι νέοι μας για την άγνοιά τους εκεί σε κάποια Σχολή του Πάντειου Πανεπιστημίου σε ερώτηση καθηγητού τους τι συμβολίζει και σε τι αναφέρεται «ο Μαραθώνιος δρόμος». Κανείς τους δεν απάντησε παρά «μας έβαλε τα γυαλιά» Αλβανίδα φοιτήτρια. Ντροπή μας (όχι για τη φοιτήτρια), αλλά για το πολιτικό και εκπαιδευτικό μας σύστημα που κατάργησαν την Ιστορία της πατρίδας μας.
΄Ηρθαν έτσι τα πράγματα με την παγκοσμιοποίηση και βρέθηκαν 5-6 «ανιστόρητοι κουλτουριάρηδες» να αμφισβητήσουν σε σειρά Ρ/Τ εκπομπών την Επανάσταση του 21 «μύθος το 1821, μύθος η Αγία Λαύρα, μύθος ο Παλαιών Πατρών Γερμανός, ομοφυλόφιλος ο Κολοκοτρώνης» και τόσες άλλες γελοιότητες και ιστορικές ανακρίβειες και όταν ξεσηκώθηκε ο κόσμος διαμαρτυρόμενος, για τα λεγόμενα, για τον Κολοκοτρώνη, απάντησε ο πολιτικός αφηγητής «χάριν αστειότατος τα είπα», αστειότης κατ’ αυτούς ο ανδρισμός του Κολοκοτρώνη και των άλλων Καπεταναίων. Είναι ασέβεια μετά από 150 χρόνια να βρίσκονται Έλληνες να αποκαλούν «τοκογλύφο» και άνθρωπο των σαλονιών ένα ιστορικό πρόσωπο του αγώνα τον Μακρυγιάννη και να αμφισβητούν το Σούλι και τους Σουλιώτες και ότι τις γυναίκες στον Ζάλογγο τις γκρέμισαν οι καπεταναίοι.
Δεν τα είπαν οι ξένοι, ούτε οι Τούρκοι, ότι ο σκλάβος Έλληνας καταπίεζε τους Τούρκους, Έλληνες κουλτουριάρηδες της παγκοσμιοποίησης τα είπαν, αλλά θα μου πείτε τι μπορεί να περιμένεις από εκλεγμένο Έλληνα βουλευτή «με πεζοδρομιακή φρασεολογία» σε πολιτική αντιπαράθεση, με άλλο Κόμμα σε συνέντευξή του, «ότι πήρε τη μισή Αθήνα», απαξιούμενος όμως απ’ όλες τις πτέρυγες του Ελληνικού Κοινοβουλίου, γι’ αυτή του τη συμπεριφορά;
Σέβομαι τη βουλευτίνα συγγραφέα κυρία Ρεπούση, διότι εξελέγη με την ψήφο του ελληνικού λαού, όμως ο σεβασμός μου σταματά στο βουλευτιλίκι, γιατί σαν συγγραφέα – συντάκτη σχολικών ιστορικών βιβλίων. λίαν επιεικώς την καταγγέλλω ανιστόρητη. Τους συνωστισμούς της, εκεί στα παράλια της Σμύρνης, τους εξαφάνισε με τα «ΜΑΤΩΜΕΝΑ ΧΩΜΑΤΑ» η Διδώ Σωτηρίου και έστειλαν στον κάλαθο των αχρήστων το σχολικό της βιβλίο άνθρωποι που το σύστημα τους είχε θέσει στο περιθώριο, γιατί η πνευματική ηγεσία του τόπου εκοιμάτο τον ύπνο του δικαίου.
Γιατί κυρία Ρεπούση σας ενοχλεί τόσο πολύ κι ονομάζετε «κιτς» τις αναπαραστάσεις της εξόδου του Μεσολογγίου και της Αγίας Λαύρας; Έχετε μείνει μόνη σας σ’ αυτές σας τις ιδέες.
Εγκληματούν ορισμένοι οπαδοί της παγκοσμιοποίησης, Έλληνες κατά τα άλλα, να βλέπουν το φως της δημοσιότητος κείμενά τους που λένε «μύθος το ΄Επος του 40 και ότι η Ελλάδα κακώς συμμετείχε σ’ ένα ιμπεριαλιστικό πόλεμο» και αγνοούν τις τότε δηλώσεις του πανίσχυρου Στάλιν σε Ρ/Τ σταθμό «δυστυχώς γηράσκω και δε θα μπορώ να ζήσω εσαεί, για να ευγνωμονώ τους Έλληνες, που με τον αγώνα τους έσωσαν τη Μόσχα και τον Καύκασο».
Αγνοούν τι είπε ο Ρούσβελτ, αγνοούν τι είπε ο Ντεγκώλ, αγνοούν τι είπε ο Στρατάρχης Ζούκοφ για τους Έλληνες και την Αντίσταση.
Όχι Γερμανέ ιστορικέ κ. Φράϊσερ, ουδέποτε ο ελληνικός λαός καλοδέχτηκε τους Γερμανούς Ναζί, όχι κ. Θεοδωρίδη δεν συμμετείχε ποτέ η Ελλάδα σε ιμπεριαλιστικό πόλεμο. Και οι δυο σας τις απαντήσεις να τις αναζητήσετε στα κείμενα των προαναφερθέντων επιφανών ηγετών εκείνης της εποχής και τούτος ο Αγώνας του 21 δεν ήταν ταξικός, όπως λένε πολλοί, αλλά αγώνας για την ελευθερία. Όχι κύριε Θεοδωρίδη, τα ΄Ιμια είναι Ελληνικά και όχι Τούρκικα. Ντροπή σας.
Δεν ξέρω, αν ωφελεί την Ιστορία η παραφιλολογία και η αμφισβήτηση για το ΟΧΙ του δικτάτορα Μεταξά εκείνο το πρωινό του ’40.
Έχω τη γνώμη ότι βλάπτει την Ιστορία η αμφισβήτηση του ΟΧΙ του Ελληνικού λαού εκεί στα βουνά της Αλβανίας και την αντίστασή του στους κατακτητές. Δυστυχώς τόπαμε και πιο πάνω ότι αν ακούγονται φωνές για μύθο του ’40 και ιμπεριαλιστικό πόλεμο, φυσική συνέπεια είναι απαξίωση των αγώνων και θα τρίζουν τα κόκαλα των ηρώων του ’40 και της Εθνικής Αντίστασης γι’ αυτό που συμβαίνουν στις μέρες μας.
Το 1917 στη Ρωσία έγινε μια επανάσταση που έφερε τα πάνω κάτω. Δεν πείραξαν όμως τίποτα από την Τσαρική Ιστορία της Ρωσίας και πρόσφατα μετά την κατάρρευση του υπαρκτού Σοσιαλισμού πάλι δεν πείραξαν τίποτα από την Μπολσεβίκικη Επανάσταση. Δεν ξέρω σε τι εξυπηρετεί και σε τι ωφελεί να αμφισβητείς εδώ στη χώρα μας την Ιστορία σου και τα 150 χρόνια της ξενόφερτης βασιλείας. Τι φοβόμαστε; Μήπως αναστηθεί η Φρειδερίκη και καταπιέσει πάλι τον ελληνικό λαό; Τι πειράζει, για ιστορικούς λόγους, να αξιοποιηθεί το Τατόι και τα Ανάκτορα σαν αξιοθέατα, παρά να σαπίζουν; Ποιος φόβος μας κυριεύει; ο ελληνικός λαός έχει εδώ και 40 χρόνια αποφασίσει, ποιο θάναι το πολίτευμά του.
Η Εκκλησία και ο Κλήρος σ’ όλους τους αγώνες έχουν προσφέρει πολλά και δεν πρέπει να τα απαξιώνουμε, όμως στη σημερινή κρίση η προσφορά της Εκκλησίας και του Κλήρου πρέπει να είναι σε μεγάλο βαθμό. Δεν θα απαξιώσω βέβαια ότι προσφέρουν, αλλά μπορούν πολύ περισσότερα.
Έχουμε φτάσει για πολιτικούς και μόνο λόγους και για πολιτικά μόνο οφέλη να καθιερώσουμε, ως επαίτιο μια τραγική στιγμή και μια εγκληματική ενέργεια οργάνου της Τάξης στην δολοφονία του 15χρονου αθώου παιδιού να καίμε την Αθήνα και τις περιουσίες του κόσμου, να οξύνουμε τα πολιτικά πάθη με εμπρηστικές ανακοινώσεις από Πολιτικά Κόμματα σήμερα που πρέπει να είμαστε μονιασμένοι σε τέτοια κρίση και ξεχνάμε ότι με τέτοιο μίσος εκατέρωθεν τι μπορεί να συμβεί σε μια κακή στιγμή , κάπως έτσι ξεκίνησαν και τα Δεκεμβριανά του 44. Εκεί θα γυρίσουμε; Δεν είμαι διχαστικός, αγάπη και αδελφωσύνη θέλω στον τόπο μου.
Όμως, ότι δεν έχει πολιτικό όφελος το περνάμε έτσι, ναι αναφέρομαι στο έγκλημα της ΜΑΡΦΙΝ και τη δολοφονία των 2 Αστυφυλάκων στου Ρέντη, αλλά κατ’ αυτούς τα παιδιά αυτά είναι οι εκφραστές της εξουσίας, οπότε δεν τρέχει τίποτα.
Ταπεινώνεται και λοιδωρείται η χώρα μου ως διεφθαρμένη και κανείς του πολιτικού συστήματος δεν συγκινείται να υπερασπιστεί την Πατρίδα μας, αλλά λένε «κυβερνάω μια διεφθαρμένη χώρα» και τα λένε αυτά στη Μέρκελ και στους άλλους ανθέλληνες του Βορρά.
Όχι κύριοι του πολιτικού συστήματος, η χώρα μου δεν είναι διεφθαρμένη, σεις του πολιτικού συστήματος και αυτοί που σας στηρίζουν είσθε διεφθαρμένοι και μας διασύρετε στην Ευρώπη.
Δεν είναι η χώρα μου «Η Κολομβία του Νότου» ούτε το Αφγανιστάν της Ανατολής, δεν έχει η χώρα μου καρτέλ κοκαΐνης και παπαρούνας, ούτε στο «Κουφολόγγι», ούτε στα δάση του Χελμού, του Παρνασσού και της Πίνδου», πάρχουν εργαστήρια παραγωγής κοκαΐνης και οπίου, ούτε πάγκοι στις λαϊκές για πώληση. Έχουμε κύριοι του πολιτικού συστήματος τη φτώχεια μας και για την οποία δεν φταίμε και για την οποία κανείς σας δεν έχει πληρώσει, μη μας κατηγορείτε κι από πάνω για διαφθορά.
Μη μας κατηγορείτε κύριοι της Ευρώπης για ρατσιστές, έγκλημα ο ρατσισμός και οι Έλληνες δεν είναι τέτοιοι. Δεν μπορείτε κύριοι των διαφόρων ευρωπαϊκών οργανισμών να κατηγορείτε τη χώρα μου και τις υπηρεσίες της, για ρατσισμούς, χωρίς έρευνα και μάλιστα για μεμονωμένα περιστατικά, ενώ δεν υπάρχει η ίδια ευαισθησία για εγκληματικά περιστατικά αλλοδαπών, η 15χρονη της Πάρου είναι ακόμη στην εντατική του νοσοκομείου, γι’ αυτό σοβαρότης, ηρεμία και ψυχραιμία για περιστατικά ρατσισμού, έρευνα στην καταγγελία και καταλογισμό ευθυνών στους παρανομούντες.
Κύριοι μορφωμένοι της Ευρώπης και του κόσμου όλου. ποτέ στη χώρα μου δεν πήραμε καλάσνικοφ για να σκοτώσουμε 80 άτομα που διασκέδαζαν σε εκδρομή, ούτε μπήκαμε σε σχολείο να σκοτώσουμε 30 παιδιά.
Το ποιος είναι ο Έλληνας και ποιο είναι το φιλότιμό του, η αυτοθυσία του, η υπομονή του, ας ανατρέξουν οι Ευρωπαίοι στη θυσία του 15χρονου εκεί στο χωριό της Δράμας που μπήκε μέσα στο καιόμενο σπίτι να σώσει τα δυο μικρότερα αδελφάκια του, με αποτέλεσμα να βρεθούν απανθρακωμένα και αγκαλιασμένα και τα τρία, το ποιος είναι ο Έλληνας ας ρίξουμε μια ματιά εκεί στο Κονέκτικατ στην Αμερική στο σχολείο και τι έκανε η Ελληνίδα δασκάλα στο μακελειό του σχολείου, γι’ αυτό κύριοι ηγέτες της Ευρώπης μη μάς θίγετε το φιλότιμο, είμαστε υπερήφανος λαός, δεν είμαστε τεμπέληδες και διεφθαρμένοι, βρίστε τους πολιτικούς για διεφθαρμένους, βρίστε το σύστημα, όχι τον λαό, βλέπετε με τι καρτερικότητα υπομένουμε τη φτώχεια και την εξαθλίωση, χωρίς να φταίμε σε τίποτα. Μη εξαντλείτε το μίσος σας για την ήττα σε εκδίκηση απέναντι στον Ελληνισμό.
Φτωχύναμε χωρίς να φταίμε, δεν τα φάγαμε μαζί, όμως το σύστημα δεν αλλάζει νοοτροπία προς το καλύτερο, αλλά εξακολουθεί να βαδίζει την οδό της καταστροφής. Οι πατεράδες μας κέρδισαν τον πόλεμο για να παραδώσουμε εμείς τα παιδιά μας δεμένα χειροπόδαρα στους ηττημένους στους Γερμανούς. Το σύστημα συνεχίζει να ποδοπατεί τη φτώχεια, τους μισθωτούς και συνταξιούχους, να απολύει δημοσίους υπαλλήλους, να θέτει σε διαθεσιμότητα και από την άλλη μεριά δημιουργία ανεξαρτήτων Αρχών με πληθώρα υπαλλήλων και παχυλούς μισθούς χωρίς αυτές μέχρι σήμερα νάχουν προσφέρει κάτι στον ελληνικό λαό. Αν είσαι επώνυμος δεν τρέχει τίποτα, αν είσαι πολίτης β΄ διαλογής φοροφυγάς 1.000 ευρώ, βραχιόλια και τηλεόραση, δηλαδή εξευτελισμός της προσωπικότητας. Ο πανέξυπνος λαός λέει «αν κλέψεις εκατομμύρια από το κράτος έχεις ασυλία», αν διανοηθείς να χρωστάς 100 ευρώ κατ’ ευθείαν στον Κορυδαλλό κι αν καταδικαστεί και κανένας μεγαλοκαρχαρίας, αργιά και πού, υπάρχει και το μέτρο της αναστολής.
Άφησα τελευταία να πω δυο κουβέντες στους συμπατριώτες μου τους Καλαβρυτινούς. Ζήσαμε και γαλουχηθήκαμε για την Ιστορία του τόπου μας που έζησαν πιο κοντά στα γεγονότα. Η Ιστορία των Καλαβρύτων μη γίνεται πεδίο κομματικών αντιπαραθέσεων, υπάρχουν άλλα πεδία να αντιπαρατεθούμε. Σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε, είναι ανάγκη νάμαστε μονιασμένοι και αγαπημένοι. Κινδυνεύουμε σαν έθνος, είδατε τι περνάει σήμερα ένα κομμάτι του Ελληνισμού, τι περνάνε οι αδελφοί μας Κύπριοι.
Αφήστε το μύθο του Αυστριακού (αν ήταν μύθος) να περπατάει, δεν μπορείς εύκολα να σβήσεις ένα μύθο που περπάτησε 70 χρόνια.
Κυρίες και κύριοι, αγαπητοί μου συμπατριώτες,
με τούτες τις αράδες που σας διάβασα, δεν είχα καμιά πρόθεση να στενοχωρήσω κανένα και να θίξω κάποιον, εξάλλου σ’ όλη μου τη ζωή δεν «έθιξα ανθρώπινη αξιοπρέπεια», ήρθαμε εδώ σε τούτο τον ευλογημένο και ιστορικό χώρο όχι να στενοχωρήσει ο ένας τον άλλον, αλλά για να προβληματιστούμε σαν Καλαβρυτινοί και σαν Έλληνες, για το πού πάμε, σαν Έθνος, σαν λαός και εύχομαι τούτη την ευλογημένη μέρα, στη γιορτή της Παναγιάς και της ελευθερίας του Έθνους η Παναγία κι ο Αγιαλέξης να φυλάνε τη χώρα μας από την καταστροφή, να φωτίζουν τους κυβερνήτες για την ευημερία του λαού, να μην υπάρχει φτώχεια, να μην υπάρχει αδικία, να μην υπάρχει ανεργία, να μη φεύγουν τα νειάτα μας για την ξενιτειά, να υπάρχει αξιοκρατία, ομόνοια, αγάπη και αλληλεγγύη. Η αλληλεγγύη στη γλώσσα της πίστης σημαίνει αγάπη προς τον πλησίον, στα συναισθήματα των ανθρώπων απλώς αγάπη.
Από τούτο τον ιερό χώρο και τη σημερινή ημέρα κάνω έκκληση προς τους ξενιτεμένους συμπατριώτες απανταχού της γης που και αυτοί σήμερα γιορτάζουν την εθνεγερσία, μάθετε τα παιδιά σας και τα εγγόνια σας ελληνικά και την Ιστορία του τόπου μας. Δεν νοείται Έλληνας χωρίς να μιλάει ελληνικά για να μην παρατηρείτε το φαινόμενο εκεί στην Προεδρία της Δημοκρατίας Έλληνες βουλευτές της Ομογένειας να θέλουν διερμηνέα να συνεννοηθούν με τον συμπατριώτη μας τέως Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Έχει και εδώ το ελληνικό κράτος τις ευθύνες του γι’ αυτό το θέμα και την εγκατάλειψη της ομογένειας από δασκάλους. Όσο δε για το δρόμο εκεί μπροστά στο Νοσοκομείο, θα περιμένετε πολύ ακόμα, γιατί υπάρχει τείχος αδιαπέραστον.
Τελειώνοντας κάνω έκκληση στους εντιμότατους τοπικούς άρχοντες που δεν ευθύνονται και τους παρακαλώ επαναφέρτε στη θέση της την πινακίδα με το όνομα του Παλαιών Πατρών Γερμανού εκεί στον κεντρικό δρόμο της πόλης των Καλαβρύτων, που αψυχολόγητα αποκαθήλωσαν. Δεν νοείται σήμερα, στον άνθρωπο σύμβολο του Αγώνα. που έδρασε στον τόπο μας, εμείς να του καταργούμε αυτό που δικαιούται, δηλαδή μια πινακίδα με το όνομά του.
Κυρίες και κύριοι, αγαπητοί συμπατριώτες,
τα Καλάβρυτα έγιναν γνωστά από την Αγία Λαύρα, τον Παλαιών Πατρών Γερμανό και τον τόπο του ολοκαυτώματος. Σ’ όλη την Ελλάδα υπάρχουν πλατείες και δρόμοι με το όνομα του Παλαιών Πατρών Γερμανού, μόνο εδώ δεν υπάρχει και ασεβήσαμε.
Σας ευχαριστώ,
τα Καλάβρυτα έγιναν γνωστά από την Αγία Λαύρα, τον Παλαιών Πατρών Γερμανό και τον τόπο του ολοκαυτώματος. Σ’ όλη την Ελλάδα υπάρχουν πλατείες και δρόμοι με το όνομα του Παλαιών Πατρών Γερμανού, μόνο εδώ δεν υπάρχει και ασεβήσαμε.
Σας ευχαριστώ,
ΖΗΤΩ Η ΕΛΛΑΔΑ, μεθύστε με τ’ αθάνατο κρασί του 21.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΛΕΞΙΟΥ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ