Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015

Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ ΔΙΗΓΕΙΤΑΙ ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΟΥ


ΑΣ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΦΩΝΗ  ΤΟΥ!

______________Ο έγκριτος δημοσιογράφος κ. Θεόδωρος Καλμούκος της εφημερίδος "ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ", η οποία εκδίδεται και κυκλοφορεί στη Νέα Υόρκη, έλαβε και δημοσίευσε μια σημαντική συνέντευξη του μάρτυρα Πατριάρχη κ. ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ. Ας ακούσουμε, λοιπόν, την πονεμένη φωνή Του. Ας σημειωθή, ότι το κείμενο, που ακολουθεί, είναι μεν περικοπή της συνεντεύξεως, αλλά παρά ταύτα πολύ εκφραστική. 
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ  
Αίγιον, 03 Απριλίου 2015
*******************

Ο Ειρηναίος από τα Ιεροσόλυμα διηγείται το δράμα του 

στον «Εθνικό Κήρυκα» της Νέας Υόρκης


Δημιουργηθηκε στις Τετάρτη, 18 Μαρτίου 2015
Γράφτηκε από τον Καλμούκο Θεόδωρο - Εθνικός Κήρυξ


ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ. Συμπληρώνονται δέκα χρόνια από την «έκπτωση» του Πατριάρχη Ιεροσολύμων Ειρηναίου, η οποία ξεκίνησε με Πανορθόδοξη Σύσκεψη που είχε συγκαλέσει ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος στο Φανάρι. Η κατηγορία ήταν ότι ο Ειρηναίος «πουλούσε» ακίνητη περιουσία σε εταιρείες ισραηλινών συμφερόντων. Η Σύσκεψη τον έθεσε εκτός Διπτύχων και η Σύνοδος των Ιεροσολύμων τον «καθαίρεσε» στις τάξεις των Μοναχών. Από το 2008 παραμένει έγκλειστος στο κελί του. Με γραπτή συνέντευξή του στον «Εθνικό Κήρυκα» είπε αρκετά για την κατάσταση από τη δική του σκοπιά.

«Εθνικός Κήρυξ»: Μακαριότατε πόσα χρόνια συμπληρώνετε εκεί έγκλειστος;
Ειρηναίος: Οκτώ έτη. Από τον Φεβρουάριο του 2008 δεν μπορώ να εξέλθω από το κελί μου στο Πατριαρχείο.

«Ε.Κ.»: Γιατί είστε έγκλειστος;
Ειρηναίος: Ο αποκλεισμός μου αυτός, έγινε δύο μήνες μετά την αναγνώριση από το κράτος του Ισραήλ του Θαβωρίου κ. Θεοφίλου, ως Πατριάρχου. Από τότε ο Κωνσταντίνης κ. Αρίσταρχος και ο Θαβωρίου κ. Θεόφιλος κλείδωσαν τις δύο εξωτερικές σιδερένιες πόρτες, που οδηγούν στον προαύλιο χώρο του κελιού μου.

«Ε.Κ.»: Πώς ζείτε; Τι τρώτε; Εχετε ηλεκτρισμό; Θέρμανση;
Ειρηναίος: Μου φέρνουν τα προς το ζην ευγενείς άνθρωποι της Παλαιάς Πόλης που με γνωρίζουν χρόνια, καθώς και κατά καιρούς Κύπριοι και Ελληνες Προσκυνητές, τα οποία και ανεβάζω στο κελί με το καλάθι από την ταράτσα του κελίου μου προς τον δρόμο του Πατριαρχείου.

«Ε.Κ.»: Ολα αυτά τα χρόνια δεν έχετε επισκεφθεί γιατρό για κανονικές εξετάσεις ή κι ακόμα κάποιον οδοντογιατρό;
Ειρηναίος:  Αφ’ ενός δεν επιτρέπουν την είσοδο σε οποιονδήποτε ακόμα και γιατρό να με επισκεφθεί ή οδοντίατρο, ήδη δεν μου έχει απομείνει ούτε ένα δόντι, λέγοντας ότι πέθανα, ότι δεν υπάρχω, ότι έχω φύγει, ή παραπέμπουν όσους θέλουν να με επισκεφθούν στον Κωνσταντίνης Αρίσταρχο, ο οποίος αφού ρωτήσει τον κ. Θεόφιλο, δεν απαντά καθόλου στους προσκυνητές. Αφ’ ετέρου κι αν ανοίξουν τις εξωτερικές θύρες για να εξέλθω του Πατριαρχείου κανείς δεν διασφαλίζει την ελεύθερη επάνοδό μου στο κελί.

«Ε.Κ.»: Πώς απαντάτε στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων που ισχυρίζεται ότι δεν είστε έγκλειστος, αλλά αυτοέγκλειστος, ότι δηλαδή εσείς επιλέγετε να είστε έγκλειστος;
Ειρηναίος:  Μόνο αν κάποιος είναι φυλακισμένος ή είναι υπό κράτηση ή υπό ειδικές συνθήκες περιορισμού της ελευθερίας του, έχει η Αστυνομία την ευθύνη για την μετακίνηση αυτού του ατόμου ή την σε αυτό επισκεψιμότητα, εκτός αν ως Πατριάρχης χρήζω της συμπαραστάσεως της κρατικής αστυνομίας για τη διασφάλιση της μετακινήσεώς μου ή της σωματικής ακεραιότητός μου.

«Ε.Κ.»: Αν επισκεφτώ την ερχόμενη εβδομάδα τα Ιεροσόλυμα μπορώ να έλθω να
σας δω; 
Ειρηναίος:  Μακάρι, αλλά δεν θα σας αφήσουν, όπως και σε άλλα πρόσωπα, ακόμη και την ανιψιά μου, που ήλθε από Αμερική, δεν της επέτρεψαν την είσοδο για να με δει από κοντά, και έφυγε μέσα σε θλίψη. Κανένα πρόσωπο του συγγενικού ή ευρύτερου περιβάλλοντός μου δεν μπόρεσε να με δει, από όσο μακριά κι αν ήλθε. Κι αν το επιτρέψουν σε σας, μόλις φύγετε, θα επικρατήσουν πάλι οι ίδιες συνθήκες κρατήσεως.

«Ε.Κ.»: Ο Πατριάρχης Θεόφιλος σας έχει επισκεφτεί ποτέ όλα αυτά τα χρόνια; Σας έχει τηλεφωνήσει, έχει ενδιαφερθεί σας άνθρωπος τέλος πάντων;
Ειρηναίος: Η τελευταία φορά συναντήσεώς μας ήταν, όταν τον κάλεσα στο κελί μου, και τον ρώτησα, αν έχει τι κατ’ εμού, επειδή είχα ακούσει, ότι έχει υπογράψει εναντίον μου λίβελο. Με διαβεβαίωσε, ότι ποτέ δεν πρόκειται να υπογράψει κάτι εναντίον μου και είναι στο πλευρό μου. Λίγο μετά έβαλε την υπογραφή του σ’ αυτό το κείμενο αποκηρύξεώς μου, που δεν είχαν την τόλμη να μου το θέσουν εν Συνόδω για να απολογηθώ τουλάχιστον, για όσα μου καταμαρτυρούσαν, αλλά μάζευαν υπογραφές στο πόδι, στους διαδρόμους, και τη βιβλιοθήκη, ένα μέρος της Αδελφότητος που δεν ξεπερνούσε τους 35 από τα εκατό μέλη της Αδελφότητος. Εκτοτε, δεν ξαναείδα τον κ. Θεόφιλο, ούτε επικοινώνησε μαζί μου.

«Ε.Κ.»: Οι συγκροτούντες την Αγιοταφική Αδελφότητα αρχιερείς και οι λοιποί κληρικοί τι λένε; Σας επισκέπτονται; Επικοινωνούν μαζί σας;
Ειρηναίος:  Διατηρώ καθημερινή τηλεφωνική επικοινωνία με τους Μοναχούς, Κληρικούς και Αρχιερείς της Αγιοταφιτικής Αδελφότητος. Δεν μπορούν να με επισκεφθούν, επειδή οι θύρες είναι κλειδωμένες, ούτε καν από τα κάγκελα ή το παράθυρο των θυρών, διότι οι κάμερες που υπάρχουν θα τους εντοπίσουν και μετά θα υποστούν συνέπειες από τον κ. Θεόφιλο.

«Ε.Κ.»: Πού θα πάει αυτή η κατάσταση;
Ειρηναίος:  Οδηγούμαστε με μαθηματική ακρίβεια στην απώλεια της ικανότητος διαχειρίσεως και διασφαλίσεως του status quo των Παναγίων Προσκυνημάτων, αφού ο κ. Θεόφιλος για να είναι καλός με όλους, και να έχει την υποστήριξη κρατικών και διακρατικών παραγόντων αλλά και των θρησκευτικών κοινοτήτων, απεμπολεί πανάρχαια δικαιώματα των Ορθοδόξων, αναθέτει την επισκευή και συντήρηση των Παγκοσμίων Προσκυνημάτων, όπως του Παναγίου Τάφου και της Βηθλεέμ σε Εταιρείες, η διοίκηση των οποίων δεν διασφαλίζει τα ίδια εχέγγυα προστασίας με αυτά του Πατριαρχείου, και διανέμει την ιδιοκτησία της Πατριαρχικής Γης, έχοντας παραδώσει τα κλειδιά της Βηθλεέμ στους Λατίνους.

«Ε.Κ.»: Τι πρέπει να γίνει για να λυθεί το θέμα;
Ειρηναίος:  Αν είχε ελάχιστη αίσθηση της κολάσεως που έχει δημιουργήσει ο κ. Θεόφιλος, θα έπρεπε να απομακρυνθεί ήδη εκουσίως από τον θρόνο στον οποίο ανήλθε με μοιχεπιβασία, κατά τους ορισμούς των Ιερών Κανόνων.

«Ε.Κ.»: Πώς εξηγείτε την αφωνία της Εκκλησίας της Ελλάδος, εκτός από μερικούς αρχιερείς οι οποίοι ανακινούν το θέμα σας;
Ειρηναίος:  Ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος είναι άριστος γνώστης της δύσκολης καταστάσεως την οποία διαβιώ από της εκλογής μου. Γνωρίζω, ότι είναι δυσαρεστημένος και βαθειά πληγωμένος με την προσωπική, απάνθρωπα αντιμετωπιζόμενη, κατάστασή μου, πρωτίστως με αυτή του Πατριαρχείου. Είναι ο μόνος και εκ θέσεως ικανός να άρει το άγος του προκατόχου Του εναντίον μου.

«Ε.Κ.»: Πώς εξηγείτε την όλη στάση των λοιπών Πατριαρχών και Προκαθημένων;
Ειρηναίος:  Ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας, όχι μόνον είχε καταλάβει στην Πανορθόδοξο Διάσκεψη του 2005 στο Φανάρι, ότι είχαμε δίκαιο, και μου δήλωνε προσωπικώς από βραδύς έως μεσονυκτίου ότι θα υποστήριζε τις θέσεις μας, όμως την κρίσιμη στιγμή της συνεδρίας συνεφώνησε με τον Οικουμενικό Πατριάρχη, ο οποίος ήθελε, για λόγους που εκείνος γνωρίζει, την κεφαλή μου επί πίνακι, και την πήρε.
Ο μόνος Πατριάρχης που θα έπρεπε σθεναρώς να είναι εναντίον μου, εφόσον η κατηγορία ήτο ότι «πώλησα» στρατηγικής σημασίας περιουσία του Πατριαρχείου σε εταιρείες ισραηλινών συμφερόντων, θα ήταν ο πολιός τότε Πατριάρχης Αντιοχείας, λόγω του ότι είναι Αραβόφωνο. Ομως πρωτοστάτησε, μέσω του Μητροπολίτου Βηρυτού κ. Ηλία, στη μη αποδοχή της απομακρύνσεώς μου, επειδή δεν υφίστατο υποστατή κατηγορία.
Τον ακολούθησαν η θυγατέρα Του Εκκλησία της Γεωργίας, και της Πολωνίας, ενώ οι Εκκλησίες Σερβίας, Βουλγαρίας και Τσεχίας απέσχον, διότι ούτε γνώριζαν επαρκώς το προς συζήτησιν θέμα ούτε προλάμβαναν να το μελετήσουν, λόγω της ταχύτητας συγκλήσεως της Πανορθοδόξου Συνδιασκέψεως, το οποίον και ανέφεραν στον Οικουμενικό Πατριάρχη.
Οι υπόλοιπες Εκκλησίες, 7 στο σύνολο, έναντι τριών απουσών και τεσσάρων εναντιουμένων, πολιορκήθηκαν μετά ψυχικής βίας και προσταγής του Οικουμενικού Πατριάρχου.

«Ε.Κ.»: Παραιτηθήκατε εθελούσια από το Θρόνο σας;
Ειρηναίος: Δεν παραιτήθηκα ούτε πρόκειται όσο αναπνέω να παραιτηθώ του Θρόνου των Ιεροσολύμων, ο οποίος συνεπώς δεν χήρεψε, όχι από εμμονή μου σε οποιαδήποτε πνευματική ή διοικητική εξουσία, αλλά ως μαρτυρία πίστεως, αφοσιώσεως στο Σχήμα μου, στον Πανάγιο Τάφο, στους Αγιοταφίτες Αδελφούς μου.

«Ε.Κ.»: Είχε το δικαίωμα να σας καθαιρέσει αυτή η Σύνοδος όντας εσείς Πατριάρχης και μάλιστα πρεσβυγενούς Πατριαρχείου;
Ειρηναίος:  Οχι, με κανένα τρόπο. Ούτε η Πανορθόδοξος Συνδιάσκεψις των Προκαθημένων δεν συνεκροτήθη ως δικαστικό σώμα για να με κρίνει, αλλά μου ζήτησε να προβώ σε «θυσιαστική πράξη» παραιτήσεως, στην οποία δεν προέβην.
Η παρανόμως και αντικανονικώς συγκροτηθείσα φατριαστική «σύνοδος» στα Ιεροσόλυμα από μία ομάδα δεκατριών Αγιοταφιτών, χωρίς να έχω καθαιρεθεί ή να έχω εκπέσει νομίμως, χωρίς επομένως να είναι κενός ο Θρόνος, χαρακτηρίζεται και είναι, σύμφωνα με τους θείους και ιερούς Κανόνες της Εκκλησίας, παρασυναγωγή. Ο,τι έκαναν είναι ανοσιούργημα.