Κυριακή, 30 Μαρτίου 2008

ΩΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΣΤΗ ....¨ΣΤΡΟΥΓΚΑ" ΘΕΛΟΥΝ ΤΟΥΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ!

Καταγγέλω την προσπάθεια μιάς μερίδος του Τύπου, η οποία προσπαθεί να δημιουργήσει την εντύπωση, ότι οι Ιεράρχες, και δη καί οι Συνοδικοί, συσπειρώνονται για να δημιουργήσουν μιά αντιπολιτευτική Ομάδα, η οποία θα εναντιώνεται στον νέο Αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο. Με το "Λέγε το, λέγε το" στο τέλος θα διαμορφωθεί μια "εικονική" αντιπολίτευση, από την οποία και μόνο ωφελούνται οι παράγοντες του Τύπου. Τροφοδοτείται έτσι η ειδησεογραφία και με τον τρόπο αυτό όλοι κερδίζουν, οι εκδότες πωλούν περισσότερα φύλλα και οι ρεπόρτερς αμείβονται με περισσότερα λεφτά!
Θέλω να διαβεβαιώσω κάθε καλής προαιρέσεως αναγνώστη, ότι μέχρι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει μια τέτοια σκέψη ή κίνηση. Οι Συνοδικοί Ιεράρχες αγκαλιάσαμε με την αγάπη μας τον νέο Αρχιεπίσκοπο και το στηρίξαμε σε όλες τις εισηγήσεις του και τις προτάσεις του. Άλλωστε και ο νέος Αρχιεπίσκοπος εδήλωσε, ότι δεν θεωρεί και δεν θα θεωρήσει ως αντιπολίτευση την έφραση διαφορετικής γνώμης κατά την εξέταση ενός θέματος. "Όλοι είμεθα συνυπεύθυνοι" ετόνισε.

Μέχρι τώρα λοιπόν οι Συνοδικοί Ιεράρχες στηρίξαμε και εψηφίσαμε όλες τις εισηγήσεις και όλες τις προτάσεις του νέου Αρχιεπικσόπου καί μάλιστα αυτές που αφορούσαν αντικατάσταση προσώπων στη Διοικητική Μηχανή της Εκκλησίας. Μοναδικό θέμα στο οποίο με ευπρέπεια διατυπώθησαν διαφορετικές γνώμες ήταν και είναι το νομοσχέδιο για την νομιμοποίηση της "ελεύθερης συμβίωσης".

Από το σημείο αυτό λοιπόν τα δημοσιογραφικά παπαγαλάκια άρχισαν να ομιλούν για "αντιπολίτευση" στον κ. Ιερώνυμο και την συνεχίζουν συστηματικά. Απόδειξις το άρθρο της κας Παπουτσάκη, το οποίο ιδιατέρως με εξώργισε. Έδωσα ήδη απάντηση στο Blog, εκεί όπου έχει αναρτηθή. Εθεώρησα όμως χρέος μου να δημοσιοποιήσω ευρύτερα την γνώμην μου, επειδή οι δημοσιογράφοι αυτής της κατηγορίας θέλουν τους Ιεράρχες άβουλα όντα, σαν πρόβατα στη "στρούγκα", δηλ. χωρίς γνώμη, χωρίς φωνή, χωρίς σκέψη, χωρίς συνείδηση, χωρίς προσωπικότητα! Yesmen! Δηλ. ανθρώπους που θά λέγουν "Ναι σέ όλα"! Ε, λοιπόν, αυτή τη χάρη δεν θα σας την κάνουμε , αγαπητοί μας λειτουργοί της δημοσιογραφίας.

Το πονηρό αυτό κόλπο το έχω εγκαίρως καταγγείλει. Δέστε τήν ανάρτηση της 18ης Μαρτίου με τίτλο" ΤΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΑΠΙΑ ΜΗΛΑ...."

ΕΝΑ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ κας ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ
ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΣ

Σάββατο, 29 Μάρτιος 2008
Η (υπερ)δεξιά του Κυρίου

Της ΜΑΡΙΑΣ ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ


Η επόμενη αντιπολιτευτική κίνηση ενδεχομένως θα εκδηλωθεί στις εκλογές των νέων ιεραρχών στις κενές μητροπόλεις Λευκάδας και Παροναξίας.
Ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος δεν έχει πια καμία αμφιβολία: Δημοσίως και παρασκηνιακώς ένας σκληρός πυρήνας δεσποτάδων κινείται με στόχο είτε την ευθεία αμφισβήτηση και αποδυνάμωσή του, είτε για να τον θέσει υπό ομηρία.Παρά την ευρεία επικράτησή του, οι δυνάμεις της «υπερδεξιάς» του Κυρίου ρίχνουν γέφυρες σε σκληροπυρηνικούς θεολογικά ιεράρχες, ώστε να συγκροτήσουν ένα αντιπολιτευτικό μπλοκ, εκμεταλλευόμενοι την επιλογή του αρχιεπισκόπου να διευθύνει με συνοδικό τρόπο την Εκκλησία.*Πόσοι είναι αυτοί; Το φαινόμενο δεν μπορεί να εξηγηθεί με τη συνήθη αναλυτική προσέγγιση των όσων εσωτερικά τεκταίνονται σε πολιτικά κόμματα. Για παράδειγμα, ιεράρχες που ψήφισαν Ιερώνυμο, μετακινούνται εύκολα προς όσους κατακεραυνώνουν ως «πορνεία» τον πολιτικό γάμο. Ενώ ιεράρχες που «πολέμησαν» τον Χριστόδουλο και την «αυλή» του συγκινούνται τώρα με τα εθνικιστικά κηρύγματα που εκπέμπονται από άμβωνες της Θεσσαλονίκης.Ο Ιερώνυμος κατάφερε να «εγκλωβίσει» τον Ανθιμο όταν επιχείρησε να συμπαρασύρει αρχιερείς σε λαοσυνάξεις και συλλαλητήρια για το Σκοπιανό. Δείχνοντας και προς την κυβέρνηση ότι έκαναν λάθος κάποια στελέχη της που δεν τον στήριξαν. Οταν, όμως, το θέμα «ακούμπησε» την καρδιά ενός θεολογικού προβλήματος «περί ελεύθερης συμβίωσης», βρέθηκε στην Ιερά Σύνοδο με τρεις υποστηρικτές, τους Ιωαννίνων Θόκλητο, Ζακύνθου Χρυσόστομο και Τρίκης Αλέξιο.Τι επιδιώκει ο Ανθιμος
Αντιθέτως, ο μητροπολίτης Ανθιμος βρήκε ενεργό συμπαραστάτη στο πρόσωπο του μητροπολίτη Καλαβρύτων Αμβρόσιου, ο οποίος άρχισε τον πόλεμο και μέσα από το «μπλογκ» του, επιτιθέμενος εναντίον όλων όσοι διαφωνούσαν με τις απόψεις του.

*Σύμφωνα με τα λεγόμενα συνοδικών ιεραρχών, ο Θεσσαλονίκης υποστηρίζοντας τις ακραίες απόψεις του, φιλοδοξεί να μείνει στο προσκήνιο, να κρατήσει στο πλευρό του όχι μόνον τους συντηρητικούς πιστούς, αλλά και τους συντηρητικούς ιεράρχες. Συγχρόνως -λένε- φιλοδοξεί να κατακτήσει τον τίτλο του «μακεδονάρχη», που ξιφουλκεί για τα «δίκαια» της Βορείου Ελλάδος, είτε στα εθνικά θέματα είτε σε θέματα «ηθικής».*Ο μητροπολίτης Σπάρτης Ευστάθιος, αντίπαλος του αρχιεπισκόπου στις πρόσφατες εκλογές, μπορεί να συντάσσεται με τις απόψεις των σκληροπυρηνικών, κρατεί όμως χαμηλότερους τόνους και δεν εκτίθεται.
*Το μεγάλο ερωτηματικό είναι ο μητροπολίτης Ηλείας Γερμανός. Σταθερός φίλος του Ιερωνύμου, εδώ και χρόνια, ήταν πάντα στο σκληρό πυρήνα των ψηφοφόρων και υποστηρικτών του, ακόμη και στις εκλογές μητροπολιτών. Αυτή τη φορά στην Ιερά Σύνοδο πήγε με τους σκληρούς ιεράρχες.
Οπως επισημαίνουν αρχιερείς, ο Ηλείας μπορεί να είναι πιστός στις φιλίες του και χωρίς σκοπιμότητες, είναι όμως απρόβλεπτος και συντηρητικός.
Υπενθυμίζουν ότι ήταν ο μόνος που κατά την περίοδο των σκανδάλων τόλμησε και αμφισβήτησε τον αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο. Ισως η μόνη αιτία που τον έφερε κοντά στον Ιερώνυμο είναι η απέχθειά του για τις παραθρησκευτικές οργανώσεις και τους εκπροσώπους τους μέσα στην Ιεραρχία.*Εκπληξη προκάλεσε η τοποθέτηση ενός άλλου ιεράρχη: του μητροπολίτη Νέας Σμύρνης Συμεών, που θεωρείται υπερσυντηρητικός και όλοι ανέμεναν να ταχθεί στο σκληρό πυρήνα του Ανθίμου. Παρ' όλ' αυτά τόνισε ότι η «συντήρηση» δεν αρμόζει στην ιεραρχία γιατί δεν της ταιριάζει η... ναφθαλίνη και τόλμησε να πει ότι έτσι όπως ελήφθη η ανακοίνωση της Συνόδου, πρέπει να την ξαναδούν οι ιεράρχες.
Και πολύ ακραίες θέσεις
*Ο Πειραιώς Σεραφείμ, από τους υποστηρικτές του Ιερώνυμου, επίσης εξέπληξε με τις θέσεις που εξέφρασε γραπτώς και προφορικώς, στέλνοντας στο πυρ το εξώτερον κάθε μορφή γάμου και σχέσης εκτός Εκκλησίας, ξεπερνώντας ορισμένες φορές σε σφοδρότητα εκφράσεων τον Ανθιμο και τον Αμβρόσιο μαζί.*Ιεράρχης της Β. Ελλάδος επισήμανε στην «Κ.Ε.» ότι «ο αντιπολιτευτικός λόγος του Ανθίμου έχει στόχο να κρατηθεί στην επικαιρότητα και συγχρόνως να διαμορφώσει εκείνος το νέο πρόσωπο της Εκκλησίας. Στην ουσία είναι μία σύγκρουση αυτών που θεωρούν τους εαυτούς τους εξουσία, απέναντι σ' αυτούς που θεωρούν τους εαυτούς τους διακόνους του Ευαγγελίου».Στο σώμα της Ιεραρχίας, πάντως, οι τάσεις μετά τις πρώτες ενέργειες του αρχιεπισκόπου δεν φαίνεται να αλλάζουν από τις 7 Φεβρουαρίου που εξελέγη ο νέος αρχιεπίσκοπος. Η διένεξη για την ελεύθερη συμβίωση έδειξε ότι ορισμένοι διαφοροποιούνται ανάλογα με το θέμα που τους απασχολεί.
*Στους συντηρητικούς τοποθετούν εκτός από τους Θεσσαλονίκης Ανθιμο και Καλαβρύτων Αμβρόσιο και τους Σπάρτης Ευστάθιο, Σταγών Σεραφείμ, Κονίτσης Ανδρέα, Πατρών Χρυσόστομο, Αργολίδος Ιάκωβο, Αιτωλοακαρνανίας Κοσμά, Κίτρους Αγαθόνικο, Καρυστίας Σεραφείμ, Καρπενησίου Νικόλαο, Μεσογαίας Νικόλαο, Κυθήρων Σεραφείμ, Σάμου Ευσέβιο, Καστορίας Σεραφείμ, Φλωρίνης Θεόκλητο, Κοζάνης Παύλο, Δράμας Παύλο και Σισσανίου Παύλο.
*Η επόμενη αντιπολιτευτική κίνηση ενδεχομένως θα εκδηλωθεί στις εκλογές των νέων ιεραρχών στις κενές μητροπόλεις Λευκάδας και Παροναξίας, με τους αντιδρώντες να μην ψηφίζουν τους κληρικούς που μπορεί να επιθυμεί η πλευρά του Ιερωνύμου.

ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ - 30/03/2008


ΚΑΙ ΤΩΡΑ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΣ

Η ΚΥΡΊΑ ΠΑΠΟΥΣΆΚΗ δεν έχει δίκηο. Σκέπτεται με κριτήρια, που αρμόζουν στα πολιτικά κόμματα και σχήματα, τα οποία όμως δεν έχουν καμμιά σχέση με τη σκέψη ή την συμπεριφορά των εκκλησιαστικών προσώπων.
Στον πολιτικό στίβο η Αντιπολίτευση εξ ορισμού οφείλει να κρίνει, να επικρίνει και να κατακρίνει την Κυβέρνηση. Αλλοιώς χάνει τη βάση της, χάνει τους ψηφοφόρους της.
Στην Εκκλησία όμως ένας Ιεράρχης κριτήριο θέτει τη συνείδησή του και τον Νόμο του Κυρίου μας. Κανένα άλλο κριτήριο δεν μπορεί να έχει θέση στη σκέψη του και τη συμπεριφορά του.
Συμφωνεί λοιπόν ή διαφωνεί με τον όποιο Αρχιεπίσκοπο, Χριστόδουλο ή Ιερώνυμο, επειδή η συνείδησή του το επιβάλλει. Δεν σκέπτεται αν αυτό αρέσει ή όχι, διότι τότε προδίδει τη συνείδησή του.
Πως λοιπόν ο υπογράφων μπορεί π.χ. να δεχθή την άποψη, ότι πορνεία είναι "η επί πληρωμή σαρκική ένωση"; Θα την αντικρούσει διότι "φίλος μεν Πλάτων, φιλτάτη δ' όμως η αλήθεια"! Αντικρούει την θέση, δηλ. την άποψη, και όχι το πρόσωπο!
Αφήστε μας επί τέλους ελεύθερους να κάνουμε τη δουλειά μας. Μη θέλετε σώνει και καλά να μας ποδηγετήσετε. Μη προσπαθείτε να μας βάλετε στη "στρούγκα"!
Κυρίως μη βυθίζεσθε σε φαντασιώσεις, μή ψάχνετε για φαντάσματα. Η κυρία Παπουτσάκη, έμπειρη κατ' αρχήν και δόκιμος δημοσιογράφος, αυτή τη φορά έπεσε έξω! Χάθηκε μέσα στους λαβυρίνθους της φαντασίας της!

Με αγάπη για την αλήθεια και για την κυρία Παπουτσάκη
+ Ο Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος
Κυριακή, 30 Mαρτίου 2008 - ΩΡΑ 11.30 μ.μ.

Αναδημοσίευση από το Ecclesia.net του κ. Σμαΐλη

________________________________________________________