Τετάρτη, 26 Μαρτίου 2008

ΣΟΔΟΜΑ και ΓΟΜΟΡΡΑ - Post No 2

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ
Το σχόλιο αυτό είχε γραφεί στις 26 Μαρτίου, αναρτήθηκε όμως την Παρασκευή
28 Μαρτίου τα μεσάνυκτα. Η Μηχανή έθεσε την ημερομηνία που το αποθήκευσε
ως πρόχειρο. Δεν διορθώνεται.
Ευχαριστώ θερμά όλους όσοι έχουν την καλωσύνη να επισκέπτωνται το ταπεινό ιστολόγιό μου. Και όλους όσοι κατέγραψαν σχόλια, τα οποία γενικώς εντάσσονται σε ένα γόνιμο διάλογο. Πραγματικά και διδάσκομαι από τις θέσεις πολλών και εμπνέομαι. Δι εμέ η επικοινωνία αυτή είναι μια καινούργια εμπειρία, μια πολύτιμη εμπειρία. Παρακαλώ πολύ όλους σας να μη αναμειγνύετε άσχετα ζητήματα. Τα περί του ρόλου της Εκκλησίας στον απελευθερωτικό αγώνα μας κατά το 1821 δεν έχουν σχέση με την ελεύθερη συμβίωση. Τά περί δευτέρου κλπ. γάμου, τον οποίον ευλογεί η Εκκλησία, είναι σωστά. Ο δεύτερος γάμος δεν θεμελιώνεται στο λόγο του Κυρίου. Διότ ο Κύριός μας δεν ανεγνώρισε άλλην αιτίαν λύσεως του γάμου παρεκτός της πορνείας. Συμφωνώ μαζί σας. Αλλά η Εκκλησία δεν είναι ένας Επίσκοπος. Ὀταν οι άγιοι Πατέρες ώρισαν έτσι τα πράγματα, προφανώς εκ λόγων οικονομίας προς τον άνθρωπο, εμείς οφείλουμε να τηρήσουμε όσα οι Πατέρες μας εθεσμοθέτησαν. Τελικά η υπακοή πρός τήν Εκκλησία, ως θεσμού, είναι χρέος μας. Και οι παραχωρήσεις έχουν κι αυτές όρια!
Ο προβληματισμός μας συνεχίζεται. Σήμερα σας παραθέτω την διήγηση της Παλαιάς Διαθήκης για την τιμωρία των ομοφυλοφίλων. Το αφιερώνω στούς "φωτισμένους¨ της εποχής μας και σ' όσους έχουν το "κουσούρι". Δεν καταδικάζουμε τον αμαρτωλό. Την αμαρτία καταδικάζουμε. Και το "κουσούρι" είναι μια ακόμη μορφή της αμαρτίας. Δείτε τόν "έγκυο" κύριο της φωτογραφίας. Και μόνο το θέαμα σοκάρει. Ο Θεός ας μας ἐλεήσει.
Ο προβληματισμός μας θα συνεχισθεί. Σε επόμενο Post θα έχετε την ευκαιρία να μελετήσετε την περί μοιχείας διδασκαλία του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά. Και έπειτα θα κλείσουμε τη σειρά των περί πορνείας σημειωμάτων μας με μια ανθολογία από ειδήσεις της εποχής μας. Σήμερα θα διαβάσετε την διήγηση της Παλαιάς Διαθήκης για τα Σόδομα και τά Γόμορρα. Αύριο θα διαπιστώσετε, ότι η σημερινή κοινωνία δεν διαφέρει και πολύ από τήν Κοινωνία της εποχής εκείνης. Πραγματικά, αγαπητή Ντίνα, ζούμε σε χρόνους της "Αποκαλύψεως" .

Η ΔΙΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ
"1 Οι δύο άγγελοι έφτασαν στα Σόδομα το βράδυ, και ο Λωτ καθόταν στη πύλη της πόλης. Μόλις τους είδε, σηκώθηκε να τους προϋπαντήσει και τους προσκύνησε, πέφτοντας με το πρόσωπο στη γη, 2 «Παρακαλώ, κύριοί μου, τους είπε, «ελάτε στο σπίτι του δούλου σας να περάσετε τη νύχτα. Να πλύνετε τα πόδια σας, και το πρωί σηκώνεστε και συνεχίζετε το δρόμο σας». Εκείνοι απάντησαν: « Όχι, θα περάσουμε τη νύχτα έξω». 3 Ο Λωτ όμως επέμενε κι έτσι αποφάσισαν να μείνουν μαζί του και πήγαν σπίτι του. Τους ετοίμασε δείπνο, έψησε άζυμα ψωμιά και έφαγαν.
4 Πριν όμως κοιμηθούν, οι άντρες των Σοδόμων περικύκλωσαν από παντού το σπίτι. Ήταν εκεί όλος ο αντρικός πληθυσμός της πόλης, νέοι και γέροι. 5 Φώναζαν στο Λωτ και του έλεγαν: «Πού είναι εκείνοι οι άνθρωποι που ήρθαν σπίτι σου απόψε; Φέρ’ τους μας έξω, να συνευρεθούμε μαζί τους!»
6 Τότε ο Λωτ βγήκε έξω να τους μιλήσει κι έκλεισε πίσω του την πόρτα. 7 «Σας παρακαλώ αδέρφια μου», τους έλεγε, «μην κάνετε κανένα κακό. 8 Να, έχω δύο κόρες, που δεν έχουν γνωρίσει άντρα. Θα σας τις φέρω, κι εσείς κάντε τους ό,τι σας αρέσει. Μόνο στους ανθρώπους αυτούς μην κάνετε τίποτε. Είναι φιλοξενούμενοί μου κι ήρθαν να προστατευτούν στο σπίτι μου». 9 Εκείνοι όμως φώναζαν: «φύγε από ‘κει!» Και μεταξύ τους έλεγαν: «Ήρθε ένας ξένος και θέλει να μας κρίνει!» «Τώρα θα σου κάνουμε χειρότερα απ’ ό,τι σ’ εκείνους». Και σπρώχνοντας με βία το Λωτ προσπαθούσαν να του σπάσουν την πόρτα. 10 Τότε οι φιλοξενούμενοι άπλωσαν το χέρι τους και τράβηξαν το Λωτ μέσα στο σπίτι και έκλεισαν την πόρτα. 11 και τύφλωσαν όλους όσοι ήταν απ’ έξω, μικρούς και μεγάλους, έτσι που άδικα προσπαθούσαν να βρουν την πόρτα του σπιτιού.
12 Είπαν τότε οι δύο άντρες στο Λωτ: «Ποιόν άλλον έχεις εδώ; Το γαμπρό σου, τους γιους σου και τις κόρες σου και όποιον δικό σου έχεις στην πόλη παρ’ τους από δω πέρα, 13 γιατί θα καταστρέψουμε αυτό τον τόπο. Είναι μεγάλη η κατακραυγή που υψώνεται στον Κύριο ενάντια στους κατοίκους της περιοχής κι ο Κύριος μας έστειλε να καταστρέψουμε τα Γόμορρα». 14 Ο Λωτ πήγε και μίλησε στους γαμπρούς του, που επρόκειτο να παντρευτούν τις θυγατέρες τους και τους είπε: «Σηκωθείτε και φύγετε απ’ δω , γιατί ο Κύριος θα καταστρέψει την πόλη». Αυτό όμως φάνηκε αστείο στους γαμπρούς του.
15 Όταν ξημέρωσε, οι άγγελοι πίεζαν το Λωτ και του έλεγαν: «σήκω, πάρε τη γυναίκα σου και τις δύο σου κόρες, που βρίσκονται εδώ, για να μην καταστραφείς για τις αμαρτίες της πόλης». 16 Κι επειδή καθυστερούσε, οι άντρες τον πήραν από το χέρι, αυτόν, τη γυναίκα του και τις θυγατέρες του και τους έβγαλαν έξω από την πόλη, γιατί τους λυπήθηκε ο Κύριος.
17 Καθώς τους έβγαζαν έξω, είπε ο ένας «φύγε, για να σώσεις την ζωή σου! Μην κοιτάξεις πίσω σου και μη σταθείς πουθενά σε όλη την περιοχή. Τρέξε να σωθείς στα βουνά, για να μην καταστραφείς». 18 Τότε ο Λωτ του είπε: «Σε παρακαλώ, κύριέ μου, μην το κάνεις αυτό! 19 Ξέρω πως ευεργετήθηκα από εσένα και μου έδειξες μεγάλη αγάπη που μου έσωσες τη ζωή. Αλλά εγώ δεν μπορώ να τρέχω στα βουνά. Θα με προλάβει το κακό και θα πεθάνω. 20 Εκεί κοντά είναι εκείνη η πόλη. Άσε με να καταφύγω σ’ αυτήν. Είναι αρκετά ασήμαντη και θα είμαι ασφαλής εκεί».
21 Ο Κύριος του είπε: «θ’ ακούσω κι αυτόν το λόγο σου, και δε θα καταστρέψω την πόλη που λες. 22 Τρέξε να καταφύγεις σ’ αυτήν, γιατί δεν μπορώ να κάνω τίποτε, μέχρις ότου φτάσεις εκεί». Γι’ αυτό ονόμασαν την πόλη εκείνη Σηγώρ.
23 Είχε ανατείλει ο ήλιος όταν ο Λωτ έφτασε στη Σηγώρ. 24 Τότε ο Κύριος άφησε να βρέξει θειάφι και φωτιά στα Σόδομα και τα Γόμορρα από τον ουρανό 25 Οι πόλεις εκείνες και οι κάτοικοί τους καθώς και όλη γύρω η περιοχή και η βλάστησή της καταστράφηκαν. 26 Η γυναίκα όμως του Λωτ κοίταξε πίσω και έγινε στήλη άλατος. 27 Το άλλο πρωί, σηκώθηκε ο Αβραάμ και πήγε στον τόπο όπου είχε συναντηθεί με το Θεό. 28 Κοίταξε προς τα Σόδομα και τα Γόμορρα και σ’ όλη τη γύρω περιοχή και είδε ν΄ ανεβαίνει από τη γη καπνός, σαν να ήτανε καπνός από καμίνι. 29 Όταν ο Θεός κατέστρεψε τις πόλεις της περιοχής, όπου κατοικούσε ο Λωτ, θυμήθηκε τον Αβραάμ και έσωσε τον Λωτ από την καταστροφή» (Γένεσις, κεφ. 19, στ. 1-29).
Τα σχόλια περιττεύουν.



+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
28 Μαρτίου 2008, Ώρα 11.45΄μ.μ.