ΣΟΔΟΜΑ & ΓΟΜΟΡΡΑ.
Μέχρι χθες οι άνθρωποι συνήθεια είχαν να βάζουν οδηγό της ζωής τους το Ευαγγέλιο, το Νόμο του Κυρίου μας. Παρά την αδυναμία της ανθρώπινης φύσεως, προσπαθούσαν να προσαρμόσουν τη ζωή τους στον τρόπο, που ορίζει ο Δημιουργός Θεός με το Νόμο Του. Αυτό το Νόμο, που μας παρέδωσε δια του Μωυσέως και των Προφητών, καταγράφεται δε στην Παλαιά Διαθήκη, κυρίως όμως δια του Μονογενούς Υιού και Λόγου Του και η διδασκαλία Του καταγράφεται στην Καινή Διαθήκη.
Να ένα δείγμα αυτού του Νόμου: «Ακούσατε επίσης πως δόθηκε στους προγόνους η εντολή: μη μοιχεύσεις. Εγώ όμως σας λέω πως όποιος βλέπει μια γυναίκα με πονηρή επιθυμία, έχει κιόλας διαπράξει μέσα του μοιχεία με αυτήν» (Ματθ. 5, 27).
Στις ημέρες μας οι «φωτισμένοι» πια άνθρωποι της ηλεκτρονικής εποχής φαίνεται να απομακρύνονται από την συνήθεια της προσαρμογής στις εντολές του Θεού. Δείχνουν σαν να μη έχουν ανάγκη από το θείο Νόμο! «Φύγε από τη ζωή μας. Δεν θέλουμε να σε γνωρίζουμε», λέγει ο ασεβής προς το Θεό!!!!! «Απόστα απ’ εμού. Οδούς σου ειδέναι ου βούλομαι» (Ιώβ, 21,14)!!!
Μα κι’ όσοι δεν παίρνουν σαφώς αυτή την αρνητική στάση, παρουσιάζουν μια χαλαρή διάθεση προσαρμογής της ζωής των στο Νόμο του Θεού. Κυρίως αποφαίνονται για την εγκυρότητα ή μη των θείων διατάξεων. Κρατούν επιλεκτικά ορισμένες από τις εντολές και απορρίπτουν τις περισσότερες με τη εύκολη δικαιολογία: «ωχ, αδελφέ, αυτά δεν εφαρμόζονται σήμερα».
Η σύγχυση γίνεται ακόμη μεγαλύτερη, όταν ακόμη και ανώτατοι κληρικοί εμφανίζονται να υποστηρίζουν απόψεις αντίθετες από τις εντολές του Κυρίου! «Πορνεία είναι μόνο η επί πληρωμή σχέση» είπε κάποιος εξ ημών! (βλ. ΤΑ ΝΕΑ, 26.03.08), δήλωση η οποία κατά τη γνώμη μας κρίνεται α-πα-ρά-δε-κτη!
Έτσι λοιπόν μόλις τέθηκε το ζήτημα των εκτός γάμου σεξουαλικών σχέσεων στο άκουσμα της λέξεως «πορνεία» οι πλείστοι όσοι επαναστάτησαν, κυριολεκτικά χάλασαν τον κόσμο! Και τι δεν είπαν! Κατηγόρησαν τους Συνοδικούς Αρχιερείς, ότι, χρησιμοποιώντας τη λέξη αυτή στο Ανακοινωθέν της 17ης Μαρτίου ε.ε., τόλμησαν να ......υβρίσουν τον ελληνικό Λαό!
Διερωτώμαι. Αλήθεια, γιατί ενοχλήθηκαν τόσο πολύ οι άνθρωποι; Τόση μεγάλη έκταση έχει λάβει η ανηθικότητα στη σύγχρονη Κοινωνία; Τόσο πολύ διαδεδομένη λοιπόν είναι η πορνεία στην Χώρα μας; Πως αλλιώς να εξηγήσω αυτή την διέγερση; Η παροιμία λέγει: «ο έχων μύγα, μυγιάζεται»!
Παρηγοριά μας σ’ αυτό το γενικό ξεσηκωμό ήταν ένα κείμενο από το ιστολόγιο «το μανιτάρι του βουνού», απόσπασμα του οποίου μεταφέρω εδώ.
Μέχρι χθες οι άνθρωποι συνήθεια είχαν να βάζουν οδηγό της ζωής τους το Ευαγγέλιο, το Νόμο του Κυρίου μας. Παρά την αδυναμία της ανθρώπινης φύσεως, προσπαθούσαν να προσαρμόσουν τη ζωή τους στον τρόπο, που ορίζει ο Δημιουργός Θεός με το Νόμο Του. Αυτό το Νόμο, που μας παρέδωσε δια του Μωυσέως και των Προφητών, καταγράφεται δε στην Παλαιά Διαθήκη, κυρίως όμως δια του Μονογενούς Υιού και Λόγου Του και η διδασκαλία Του καταγράφεται στην Καινή Διαθήκη.
Να ένα δείγμα αυτού του Νόμου: «Ακούσατε επίσης πως δόθηκε στους προγόνους η εντολή: μη μοιχεύσεις. Εγώ όμως σας λέω πως όποιος βλέπει μια γυναίκα με πονηρή επιθυμία, έχει κιόλας διαπράξει μέσα του μοιχεία με αυτήν» (Ματθ. 5, 27).
Στις ημέρες μας οι «φωτισμένοι» πια άνθρωποι της ηλεκτρονικής εποχής φαίνεται να απομακρύνονται από την συνήθεια της προσαρμογής στις εντολές του Θεού. Δείχνουν σαν να μη έχουν ανάγκη από το θείο Νόμο! «Φύγε από τη ζωή μας. Δεν θέλουμε να σε γνωρίζουμε», λέγει ο ασεβής προς το Θεό!!!!! «Απόστα απ’ εμού. Οδούς σου ειδέναι ου βούλομαι» (Ιώβ, 21,14)!!!
Μα κι’ όσοι δεν παίρνουν σαφώς αυτή την αρνητική στάση, παρουσιάζουν μια χαλαρή διάθεση προσαρμογής της ζωής των στο Νόμο του Θεού. Κυρίως αποφαίνονται για την εγκυρότητα ή μη των θείων διατάξεων. Κρατούν επιλεκτικά ορισμένες από τις εντολές και απορρίπτουν τις περισσότερες με τη εύκολη δικαιολογία: «ωχ, αδελφέ, αυτά δεν εφαρμόζονται σήμερα».
Η σύγχυση γίνεται ακόμη μεγαλύτερη, όταν ακόμη και ανώτατοι κληρικοί εμφανίζονται να υποστηρίζουν απόψεις αντίθετες από τις εντολές του Κυρίου! «Πορνεία είναι μόνο η επί πληρωμή σχέση» είπε κάποιος εξ ημών! (βλ. ΤΑ ΝΕΑ, 26.03.08), δήλωση η οποία κατά τη γνώμη μας κρίνεται α-πα-ρά-δε-κτη!
Έτσι λοιπόν μόλις τέθηκε το ζήτημα των εκτός γάμου σεξουαλικών σχέσεων στο άκουσμα της λέξεως «πορνεία» οι πλείστοι όσοι επαναστάτησαν, κυριολεκτικά χάλασαν τον κόσμο! Και τι δεν είπαν! Κατηγόρησαν τους Συνοδικούς Αρχιερείς, ότι, χρησιμοποιώντας τη λέξη αυτή στο Ανακοινωθέν της 17ης Μαρτίου ε.ε., τόλμησαν να ......υβρίσουν τον ελληνικό Λαό!
Διερωτώμαι. Αλήθεια, γιατί ενοχλήθηκαν τόσο πολύ οι άνθρωποι; Τόση μεγάλη έκταση έχει λάβει η ανηθικότητα στη σύγχρονη Κοινωνία; Τόσο πολύ διαδεδομένη λοιπόν είναι η πορνεία στην Χώρα μας; Πως αλλιώς να εξηγήσω αυτή την διέγερση; Η παροιμία λέγει: «ο έχων μύγα, μυγιάζεται»!
Παρηγοριά μας σ’ αυτό το γενικό ξεσηκωμό ήταν ένα κείμενο από το ιστολόγιο «το μανιτάρι του βουνού», απόσπασμα του οποίου μεταφέρω εδώ.
Πορνεία (κατά το Λεξικό του Δημ. Β. Δημητράκου εκδ. Χρ. Γιοβάνη, Αθήνα 1970) είναι: «η προς συνουσίαν παράδοσις γυναικός εις άνδρας, ιδ. επ’ αμοιβή, ...........», σελ. 1137. Οι επί πλέον λέξεις με την ίδια ρίζα που αναφέρονται είναι δεκαέξι (πορνείον, πορνεύω, πόρνη, πορνικός, πορνοβοσκός, πορνοβοσκώ, πορνογέννητος, πορνογράφημα, πορνογραφία, πορνογράφος, πορνογραφώ, πορνοκόπος, πόρνος, πορνόσπιτο, πορνοστάσιον, πορνοτρόφος). Από τον ορισμό της πορνείας, κρατώ μόνο το «επ’ αμοιβή». Η αμοιβή είναι μια αγοραία αντίληψη. Ο ένας κάτι πουλά από τον εαυτό του και ο άλλος το αγοράζει. Για κάθε ανθρώπινη σχέση που τσαλακώνεται από τέτοιες αλλοτριωτικές παραφθορές, έχουμε πορνεία. Ακόμη και αν το αντίτιμο δεν είναι χρήμα. Μπορεί όμως να είναι εργασία, εξουσία, φιλοδοξία, κενοδοξία, αναρρίχηση, βόλεμα και τα τοιαύτα.Η πορνεία λοιπόν μπορεί να εισχωρήσει παντού. Και εκεί που δεν το περιμένεις. Να μην επιτρέψει μια συνάντηση ανθρώπων να γίνει σχέση προσώπων με στοιχεία αγάπης. Μπορεί να καταστρέψει μια σχέση και να την υποβαθμίσει σε αγοραία ανταλλαγή. Γίνεται λατρεύοντας όχι τον άλλον, αλλά κάποιο είδωλο που παρεμβάλλεται ενδιάμεσα. Αυτό που εμποδίζει τη σχέση. Γι’ αυτό καλώς λέγεται και ειδωλολατρία. Πολύ συχνά εμφανίζεται και στο εσωτερικό των γάμων. Και δεν αναφέρουμε στη «συν-ουσία». Αναφέρομαι σε κάθε μορφή συν-ύπαρξης».
Αύριο η συνέχεια στο ΣΟΔΟΜΑ και ΓΟΜΟΡΡΑ - Post No 2
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ & ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
26 Μαρτίου 2008, Ώρα 10,30 μ.μ.