ΟΛΑ ΣΤΟ ΦΩΣ!
ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΑΣ ΜΑΣ ΚΡΙΝΟΥΝ!
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ:
____ Στα εβδομήντα και επτά (77) έτη της
ηλικίας μου θαρρώ, ότι έχω το δικαίωμα να στιγματίσω μερικά απαράδεκτα συμπτώματα
ασεβούς συμπεριφοράς εκ μέρους μερικών νεωτέρων κατά την ηλικία Αρχιερέων Αδελφών
μας, συμπτώματα, τα οποία συμβαίνουν επ’ εσχάτων στον εκκλησιαστικό χώρο. Τα
συμπτώματα αυτά, κατά την ταπεινήν μου γνώμην, συνθέτουν -δυστυχώς- το νέο Ήθος, το οποίον
αρχίζει να εμφανίζεται όλο και πιο συχνά στον εκκλησιαστικό χώρο, δηλ. την απουσία του σεβασμού του νέου προς τόν μεγαλύτερο, του παιδιού πρός τή γονηό, του ανθρώπου προς τον συνάνθρωπο! Αυτό είναι το Ήθος των ανθρώπων του 21ου αιώνος!
______Το νέο Ήθος επικρατεί στην Κοινωνία
μας, αλλά δεν πρέπει να εισέλθει και στον ιερό χώρο της Εκκλησίας! Σήμερα π.χ.
χάθηκε πια ο σεβασμός του νεωτέρου προς τον μεγαλύτερο ! Ο γυιός δεν σέβεται
πια τον Πατέρα, ο μαθητής τον Καθηγητή του, ο ευεργετηθείς τον Ευεργέτη του, ο άνθρωπος
τον συνάν- θρωπό του! Τα τελευταία γεγονότα,
όπως αυτά παρουσιάσθηκαν από τα ΜΜΕ στο
Πανεπιστήμιο Αθηνών, όπου φοιτητές -και φοιτήτριες δυστυχώς- προπηλάκιζαν τον
κ. Πρύτανι του Πανεπι-στημίου και τους κ.κ. Καθηγητές-Μέλη της Συγκλήτου είναι συγκλονιστικά!
Θα μπορούσα να επαναλάβω τα λόγια της λαϊκής Μούσας: «Δεν υπάρχει ούτε τσίπα! Χάθηκε πια και αυτή!».
_______Τα
εβδομήντα και επτά, λοιπόν, χρόνια μου και η παράδοση την οποία εμείς οι παλαιότεροι
φέρουμε μέσα μας, εν συνδυασμώ και με τά
τριάντα και οκτώ (38) έτη της Αρχιερω- σύνης μου μου παρέχουν το δικαίωμα να υψώσω
φωνήν διαμαρτυρίας και να καταγγείλω στο Πλήρωμα της Εκκλησίας το Νέο εκκλησιαστικό
Ήθος, το οποίο σιγά-σιγά αρχίζει να κυριαρχεί μέσα στους κόλπους της Ιεραρχίας. Επιθυμώ να το καταγγέλω, για να καταγραφή στην ιστορία.
_________Μερικοί ασφαλώς θα είναι έτοιμοι
να με πετροβο- λήσουν, λέγοντας, ότι ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ τέτοια φαινόμενα να «βγαίνουν προς
τά έξω»! Δεν έχουν άδικο! Αλλά εάν δεν
στιγμα- τισθούν πως θα καταλαγιάσω τη φωνή της συνειδήσεώς μου, ότι μπροστά στο
Νέο Ήθος της ασεβείας δεν εσιώπησα! Ακολουθώ, λοιπόν, την συμβουλήν του Κυρίου μας
«ειπέ τη Εκκλησία». Δηλ. στην περίπτωση που ένας αδελφός μας έχει διαπράξει ένα
αμάρτημα, ένα λάθος κλπ., ο Χριστός μας συμβουλεύει να πάμε να τον συναντήσουμε
και να τον ελέγξουμε «πρόσωπο προς πρόσωπο». Αν δεν μας ακούσει, τότε να κάνουμε
μια ακόμη προσπάθεια, παίρνοντας μαζί μας ένα-δυό πρόσωπα ακόμη, που θα είναι μάρτυρες
των όσων θα συζητήσουμε, και να τον επισκε- φθούμε για δεύτερη φορά. Εάν και πάλι μείνη
αμετανόητος, τότε να το πούμε στην Εκκλησία, δηλ. να δημοσιοποιήσουμε το σφάλμα
του.
________Να το σχετικό χωρίο από το κατά
Ματθαίον Ευαγγέλιον, (κεφ. 18, στ. 15-17):
«Εάν ο αδελφός σου αμαρτήση, πήγαινε και έλεγξέ τον, όταν θα είσθε οι δυο σας μόνοι. Εάν σε ακούση, τότε εκέρδισες τον αδελφόν σου. Εάν δεν σε ακούση, τότε πάρε μαζί σου ακόμη ένα ή δύο, δια να πιστοποιηθή κάθε πράγμα από το στόμα δυο ή τριών μαρτύρων. Εάν όμως δεν τους ακούση, τότε να το πης εις την εκκλησίαν· εάν δε και την εκκλησίαν δεν ακούση, τότε να τον θεωρής ως εθνικόν ή τελώνην…..».
________Πέρα της παραπάνω ευαγγελικής
οδηγίας, είχαμε και μια ακόμη αφορμή. Ένας Ιεράρχης της Βορείου Ελλάδος, με τον οποίον έχουμε μια ιδεολογική διαφωνία πάνω στο θέμα του Οικουμενικού Πατριαρχείου,
εμφανισθείς σε τοπικό του τηλεοπτικό κανάλι, προέβη σε δηλώσεις, όπου μεταξύ δε άλλων
αναφέρθηκε και στο πρόσωπό μας. Ιδού η απόδειξη:
"Ο Μητροπολίτης "Χ" απαντά στον Καλαβρύτων Αμβρόσιο"
Δημοσίευση: 04/11/2014 ΣΤΟ
"ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟ ΒΗΜΑ"
"Οι εκκλησιαστικές Επαρχίες μας, οι Ναοί μας, οι ψυχές μας, το
φρόνημά μας και η «κατά Χριστόν» ζωή μας ρυθμίζονταν και κατευθύνονταν από την
Πόλη. Αυτό ή θα το πιστεύουμε, θα το ζούμε και θα το στηρίζουμε, ή θα το
κλαίμε με «κροκοδείλια δάκρυα» και αφελείς ρομαντισμούς σε τραγούδια για
Σμύρνες και αγιες-Σοφιές!". Αυτό
απαντά μεταξύ άλλων σε συνέντευξη που παραχώρησε
στο ithraki ο μητροπολίτης Χ.................... απαντώντας
σε ερώτηση για τη διαφωνία που έχει μαζί του ο
μητροπολίτης Καλαβρύτων.
Με τον τρόπο αυτό ο Αδελφός μας Ιεράρχης μετέφερε στη δημοσιότητα μια ιδεολογική διαφορά μας! Επομένως άνοιξε το δρόμο της ευρύτερης δημοσιότητος!
Με τον τρόπο αυτό ο Αδελφός μας Ιεράρχης μετέφερε στη δημοσιότητα μια ιδεολογική διαφορά μας! Επομένως άνοιξε το δρόμο της ευρύτερης δημοσιότητος!
ΚΑΙ
ΤΩΡΑ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΜΑΣ
__________Εξ αφορμής προσφάτων Δηλώσεών μου, οι
οποίες αναφέρονταν στον Παναγιώτατο Οικουμενικό μας Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο, έπειτα
από τις γνωστές Δηλώσεις Του στη Θράκη,
δύο Ιεράρχες των Νέων Χωρών εστράφησαν
εναντίον μου! Ο ένας μου έκοψε την «καλημέρα»!!!!!
Ο άλλος με χαρακτήρισε, εμμέσως πλήν σαφώς, «αναίσχυντο»!!!!!. Θα δημοσιεύσω, λοιπόν, την μεταξύ μας ανταλλαγείσα
αλληλογραφία, χωρίς ονόματα, ώστε Σεις, οι πιστοί της Εκκλησίας άνθρωποι, να βγάλετε
τα συμπεράσματα σας! Οι αναρτήσεις μας θα έχουν τίτλο: «Ειπέ
τη Εκκλησία» Νο 1, Νο 2 και Νο 3.
___________Στο
τρίτο κατά σειράν δημοσίευμα-ανάρτησή μας, θα σας μεταφέρουμε την αλληλογραφία μας
με ένα τρίτο Αρχιερέα, κατά πολύ νεώτερο σε ηλικία, επί θεμάτων του διεξαγομένου
εκκλησιαστικού Διαλόγου μεταξύ των Ορθοδόξων και των Ρωμαιοκαθολικών! Μπορείτε
να παρατηρήσετε το υπεροπτικό ύφος με το οποίο μας γράφει.
________Στο χέρι σας είναι να κάμετε τις δικές
σας εκτιμήσεις! Σημειώστε, παρακαλώ, ότι
σχόλια στο Blog δεν καταχωρίζονται πιά. Ευχαρίστως όμως θα
δεχθούμε επικριτικές ή και επικροτικές (από το επικροτώ) επιστολές, υπό τον όρο
ότι δεν θα είναι ανώνυμες.
+ Ο Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος
*************************
1η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ
Σάββατον, 11 Οκτωβρίου 2014
Σεβασμιώτατον
Μητροπολίτην ......."Χ"
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ
Σεβασμιώτατε
εν Χριστώ Αδελφέ,
Επανακάμψας
εις την έδραν της ταπεινής μου Επισκοπής, σπεύδω να επικοινωνήσω μετά της υμετέρας
Σεβασμιότητος, προκειμένου να εξομολογηθώ εν αγάπη δύο τινά άτινα με εσκανδάλισαν
κατά την διάρκειαν των εργασιών της προλαβούσης
Συνόδου της Ιεραρχίας:
- Εσημείωσα το οργίλον, ως εκ τούτου δε και απαράδεκτον, ύφος δια του οποίου κατεφέρθητε εναντίον μου, σχολιάζων το κείμενον της προς τον Παναγιώτατον Οικουμενικόν Πατριάρχην ανοικτής επιστολής μου, παραβλέποντες το γεγονός, ότι εις την Αρχιερωσύνην έχω συμπληρώσει ήδη τριάκοντα και οκτώ (38) έτη μιας ταπεινής διακονία! Εάν δια του τρόπου, τον οποίον μετήλθον, απαντών εις την αγάπην Σας, ζητώ συγγνώμην! Αλλά δεν είχον άλλην οδόν επιλογής, δια να αντιμετωπίσω την ‘Υμετέραν ασεβή συμπεριφοράν! Κατ’ ανάγκην εφήρμοσα το γνωστόν: «πάσσαλος πασσάλω εκκρούεται»! Επιτρέψατέ μοι να Σας πληροφορήσω, ότι η τοιαύτη συμπεριφορά ΔΕΝ συνάδει προς το εκκλησιαστικόν ήθος!
- Επληροφορήθην ωσαύτως, ότι Υμείς –εν συνεργασία μετά του Σεβ. "Ψ" επεδόθητε εις την συλλογήν υπογραφών εκ μέρους των Σεβ. Μητροπολιτών-Μελών της Ιεραρχίας εναντίον της ελαχιστότητός μου! Εάν η πληροφορία μου είναι ακριβής, εσωκλείστως διαβιβάζω προς την αγάπην Σας το κείμενον της Διαμαρτυρίας μου προς τον Παναγιώτατον Οικουμενικόν Πατριάρχην και παρακαλώ θερμώς, όπως ευαρεστηθήτε και σημειώσετε επί του κειμένου τα σημεία εκείνα, άτινα Σας ηνώχλησαν.
Ταύτα
γράφων προς Υμάς, επικαλούμαι τον λόγον του
Κυρίου μας: «εάν ...αμαρτήση
εις σε ο αδελφός σου, ύπαγε και έλεγξον μεταξύ
σου και αυτού μόνου....» (Ματθ. ιη
, 15), εν αναμονή δε απαντήσεώς Σας, διατελώ
Ελάχιστος
εν Χριστώ Αδελφός
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ
ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
**************
ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ "Χ"
….. 15/10/2014
Σεβασμιώτατον Μητροπολιτην
Καλαβρυτων και Αιγιαλειας
κ.κ. Αμβρόσιον
Εις Αίγιον
Σεβασμιώτατε,
Έλαβα
με απορία την από 11 τρ. μηνός επιστολή σας και την διάβασα
επανειλημμένως. Στα δυο περιστατικά που
σας σκανδάλισαν (αν και σκανδαλίζονται οι «ασθενείς τη πίστει»), απαντώ ευθέως.
Κατά
την παρέμβασή μου στην Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας, σχολίασα την εν λόγω ανοικτή
επιστολή σας, δανειζόμενος επακριβώς τις ιδικές σας λέξεις από το συγκεκριμένο
σας κείμενο. Μίλησα για «κατάπτυστο»,
«αισχρό» και «απαράδεκτο» γραπτό. Το ύφος
μου, δεν ήτο διόλου «οργίλον», αλλά δεν μπορούσε να είναι περισσότερο
ανεκτικό. Στην ιδική σας, πάντως, σε
μένα υβριστική φράση: «εάν αισθάνομαι τούρκος να πάω στην Τουρκία», οφείλετε να
το παραδεχθείτε, ότι απάντησα εξαιρετικά ήπια!
Γεγονός που ( εξ αιτίας του μεγέθους της προσβολής σας), προξένησε
έκπληξη στους Σεβ. Αδελφούς μας, αλλά και σε μένα και ευχαριστώ τον Θεό που μου
χάρισε, εκείνη την στιγμή, τόση αυτοσυγκράτηση και σύνεση.
Απορώ,
Σεβασμιώτατε, που με πληροφορείτε ότι η ιδική μου «ασεβής» συμπεριφορά «δεν
συνάδει προς το εκκλησιαστικόν ήθος».
Λυπάμαι, αλλά αυτό μας διδάξατε στην Ιεραρχία, κάποιοι αδελφοί και
πατέρες της σειράς σας και ευτυχώς δεν σας αντιγράψαμε πλήρως, γι’ αυτό και δεν
ξεπέφτουμε στην ιδική σας τακτική.
Λυπάμαι ακόμη, που ένας Επίσκοπος της Εκκλησίας μας, που κατασκανδάλισε
τους πάντες με το ύφος και τον τρόπο του, έχει να επικαλεσθεί μόνο τα πολλά έτη
της αρχιερωσύνης του και, ίσως-ίσως τα λευκά του μαλλιά και γένεια. Εμείς οι κληρικοί μετράμε τα ιερατικά χρόνια
της ζωής μας, Σεβασμιώτατε, αλλά ο Θεός τα ζυγίζει!
Στην
παροιμία που επιστρατεύετε για να δικαιολογηθείτε, αντιπαραθέτω το του
Γρηγορίου Θεολόγου: «όπου γαρ οι γέροντες εισίν αναίσχυντοι, ενταύθα ανάγκη και
τους νέους αναιδεστάτους είναι».
Όντως,
την Τρίτη ημέρα των εργασιών της ΙΣΙ η υφέρπουσα εναντίον σας αγανάκτηση των
Σεβ. Αδελφών οδήγησε στην περισυλλογή υπογραφών, προκειμένου να λυτρώσουμε από
την αμαύρωση το κύρος της Ιεραρχίας μας και να αποτινάξουμε από την Εκκλησία μας
την ιστορική μομφή του κειμένου σας.
Τελικώς ο Μακ. Πρόεδρος, μας κάλεσε στο Γραφείο του και μας ζήτησε να
μην επιμείνουμε, υποσχόμενος σε όλους μας να φέρει το θέμα στη ΔΙΣ. Τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίστηκε το θέμα
η ΔΙΣ, παρέλκει «το γε νυν έχον» να τον συζητήσουμε.
Σεβασμιώτατε,
Εάν
θέλετε να προκαλέσετε συζήτηση σε ημερησία διάταξη στην Ιεραρχία περί των
σχέσεων της Εκκλησίας μας με το Οικουμενικό Πατριαρχείο και περί «της ισχύος
(όπως είπατε στην ΙΣΙ εκείνη την ημέρα) της Πράξεως του ’28», έχετε τους
τρόπους, γνωρίζετε και τις διαδικασίες να το κάνετε. Εξάλλου, κάπως έτσι είχατε καθοδηγήσει και
τον μακαριστό αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο, κατά πως λέγεται. Θα είναι συζήτηση «επί της ουσίας», όπου θα
αποκαλυφθούν «πολλών καρδιών διαλογισμοί».
Διαφορετικά, δεν προτίθεμαι να δεχτώ ένα παρόμοιο «κλεφτο-πόλεμο», δειλό
και άνανδρο.
Εσείς
μπορεί να είστε, όπως συνηθίζετε να λέτε στην Σύνοδο «ο τρελός της Ιεραρχίας»
και στο τέλος της διακονίας σας και ως εκ τούτου, να μην ενδιαφέρεσθε διόλου,
ούτε για την Εκκλησία πιά, ούτε για την Πατρίδα μας, αλλά εγώ και πολλοί άλλοι,
δεν θα θυσιάσουμε και τα δυο αυτά αγαθά του λαού μας στις κακότητες και στις
αρρωστημένες μισαλλοδοξίες σας.
Θα
το διαπιστώσετε σε νεώτερη απόπειρά σας.
Σεβασμιώτατε,
Εάν
το αντέξατε, ο λαός μας στη Θράκη υποδέχτηκε προ μηνός, τον Πατριάρχη
Βαρθολομαίο, με αισθήματα τιμής, αγάπης και ενθουσιασμού. Δεν μπορώ, λοιπόν, να απολογούμαι σ’ αυτόν τον
πονεμένο λαό, για τις αλλοπρόσαλλες φωνές Ιεραρχών που προσβάλλουν το φίλτρο
των αισθημάτων του και αλυχτούν ενάντια
στην ψυχή του με παρόμοια κείμενα.
Μάλιστα την παραμονή της ενάρξεως των εργασιών της Ιεραρχίας μας. Ούτε μπορώ να απολογούμαι σ’ αυτόν τον λαό
για την …σιωπή μου!
Σας
πληροφορώ ότι τα θέματα της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας και της γεωπολιτικής της
Πατρίδος μας, είναι πολύ σοβαρά πλέον, για να τα διαχειριστείτε, έστω και
λεκτικά.
Μετά του προσήκοντος σεβασμού και τιμής
+ ο ……"Χ"
ΥΓ.:
Το σχετικό «κατάπτυστο», «αισχρό» και «απαράδεκτο» κείμενό σας, επιστρέφεται
επειδή δεν το θεωρώ άξιο να διαφυλαχθεί στο Αρχείο της Ιεράς μας Μητροπόλεως.
**************
2α ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ
Σεβασμιώτατον
Μητροπολίτην
……………."Χ".
Σεβασμιώτατε εν Χριστώ Αδελφέ,
Έλαβον την από 15ης Όκτωβρίου
ε.ε. απαντητικήν επιστολήν Σας, την οποίαν μετά προσοχής ανέγνωσα! Και Σας απαντώ.
·
Θαυμάζω
το θάρρος της γνώμης Σας!
·
Θαυμάζω
την παρρησίαν Σας!
·
Θαυμάζω
το υψηλόν φρόνημά Σας!
·
Θαυμάζω
τον πλούτον των θεολογικών Σας γνώσεων!
·
Θαυμάζω
το πάθος, υπό του οποίου ενίοτε διακατέχεσθε!
·
Θαυμάζω
το ανάστημά Σας, το σωματικόν και το πνευματικόν!
·
Θαυμάζω, επίσης, το
αστραποβόλον και διαπεραστικόν βλέμμα Σας!
· Θαυμάζω
την έκφρασιν του προσώπου Σας! Τώρα μόλις κατώρθωσα να εννοήσω την «αγγελικήν» έκφρασιν
του προσώπου Σας, όπως αύτη εκφράζεται εις την επίσημον φωτογραφίαν Σας!
·
Θαυμάζω…..θαυμάζω….θαυμάζω!
Όλα αυτά όμως -δυστυχώς-
τα αμαυρώνει η εκ μέρους Υμών επίκλησις των λόγων του αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου:
«…..ανάγκη και τους νέους αναιδεστάτους είναι»!!!!!,
όπως αύτη καταχωρίζεται εις την 2αν σελίδα
της επιστολής Σας
Καλώς χαρακτηρίζετε την
ελαχιστότητα μου ως «αναίσχυντον Γέροντα»!!!!
Σας ευχαριστώ εκ μέσης καρδίας δια το «εύσημον»
τούτο, όπερ η αγαπώσα και εν σεβασμώ
εκφραζομένη και φερομένη καρδία Σας μοι προσέφερε! Την επιστολήν Σας θα τοποθετήσω
εντός πλαισίου και θα την αναρτήσω εις περίοπτον θέσιν μεταξύ των επάθλων και των
λοιπών τιμητικών διακρίσεων, άτινα η ευδοκία του Νυμφίου Χριστού μοί εχάρισεν έως
της σήμερον ημέρας, κατά την διάρκειαν των
τριάκοντα και οκτώ (38) ετών της αρχιερατικής μου ταπεινής διακονίας!
Πλην όμως διερωτώμαι:
Ήτο ανάγκη, Αδελφέ μου, να
επικαλεσθήτε αυτό το χωρίον του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου Ήτο ανάγκη άραγε να αυτοχαρα-τηρισθήτε ως «αναιδέστατος Νέος»;;; Νέος μεν είσθε, αλλά και «αναιδέστατος»;;;; Ομολογείτε,
λοιπόν, ότι διακατέχεσθε υπό του φοβερού αυτού πάθους; Δυστυχώς, δεν έχω τι να προσθέσω!
Τον
λόγον τούτον τον όντως φοβερόν «Συ είπας»(!!!!!!!!!!) περί
του εαυτού Σου, Αδελφέ μου αγαπητέ και περιπόθητε!!!!!!! Ωμολογήσατε, ότι ο τρόπος
δια του οποίου εφέρθητε εις εμέ ήτο αναιδέστατος; Τι περισσότερον να προσθέσω περί
Υμών ο ταλαίπωρος εγώ;
Επιστεγάζων την παρούσαν,
εύχομαι και προσεύχομαι εις τον Κύριόν μας, τον Μέγα Αρχιποίμενα και Πατριάρχην
της κτίσεως όλης, ίνα ελεήση πρώτον εμέ τον «αναίσχυντον», αλλά και Υμάς τον «αναιδέ-στατον»!!!!
Αλλέως πως καλήν αντάμωσιν εις την ….κόλασιν του πυρός, εκεί δηλ. όπου και οι αναίσχυντοι Γέροντες και οι αναιδέστατοι Νέοι θα ανταμωθούν και κατ’
ανάγκην θα …….αγαπηθούν ως συμπάσχοντες!!!!!
Τέλος, προς πρόληψιν πάσης παρεξηγήσεως, Σας δηλώ, ότι
και Σας συγχωρώ και Σας αγαπώ!
Επί δε τούτοις, διατελώ
Ελάχιστος εν Χριστώ Αδελφός
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
ο καθ’ Υμάς και «αναίσχυντος»!
Σημείωσις: Παρακαλώ να σημειώσετε, ότι διατηρώ το δικαίωμα, όπερ μοι παρέχει ο λόγος του Κυρίου:
«Εάν
δε αμαρτήση εις σε ο αδελφός σου, ύπαγε και έλεγξον αυτόν μεταξύ σου και αυτού μόνου.....εάν
δε .....ειπέ τη Εκκλησία» (Ματθ. 18, 15-17). Τοσούτω μάλλον,
καθ’ όσον Υμείς διά της συνεντεύξεώς Σας προς τον “ithraki” διαδικτυακόν τόπον (Βλ.
Ιερό Βήμα της 5ης.11.2014) μετεφέρατε μίαν εσωτερικήν μας υπόθεσιν εις την ευρυτέραν
δημοσιότητα.
+ Ο Κ. καί Αι. Α.