Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2016

ΗΧΗΡΟ ΧΑΣΤΟΥΚΙ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ κ. ΦΙΛΗ




ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΥΓΧΑΙΡΟΥΜΕ


ΟΛΟΥΣ 
ΟΣΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ


______Ηχηρό χαστούκι στον Υπουργό της α-Παιδείας κ. Φίλη έδωσαν και οι Καλαβρυτινοί διά των εκπροσώπων των Πολιτιστικών κλπ. Συλλόγων τους, καθώς επίσης και ο τοπικός Τύπος. Με απλά λόγια τον εκόλλησαν στον τοίχο για τις ανιστόρητες θέσεις του όσον αφορά το ρόλο της Εκκλησίας κατά την περίοδο της Κατοχής. Έπειτα από το διάβημα αυτό των Καλαβρυτινών, αν είχε φιλότιμο ο ταλαίπωρος αυτός άνθρωπος, θα πήγαινε να κρυφθή κάπου και να εξαφανισθή πλέον από προσώπου της γης! Από τη θέση αυτή και ευχαριστούμε και συγχαίρουμε από βάθους ψυχής, όλους αυτούς τους διακεκριμένους Καλαβρυτινούς, οι οποίοι προέβησαν εις το διάβημα αυτό.  
______Κύριε Φίλη, δεχθήτε, παρακαλώ, τα συλλυπητηριά μου! Οι Καλαβρυτινοί «σας έκαμαν με τα κρεμμυδάκια»! Περαστικά σας!

 Αίγιον, 27 Σεπτεμβρίου 2016 
+ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ 



                  ******************

Κείμενο διαμαρτυρίας Καλαβρυτινών φορέων για τις δηλώσεις Φίλη

Πηγή: http://www.kalavrytanews.com/


Θαυμάστε βλέμμα  ..........πνευματικού ανθρώπου!!!!!!
Κείμενο διαμαρτυρίας για τις δηλώσεις Φίλη για την θέση της Εκκλησίας κατά την περίοδο της Γερμανικής Κατοχής. Υπογράφουν Καλαβρυτινοί  φορείς τις οποίες χαρακτηρίζουν, πρωτοφανείς, επικίνδυνες και ανιστόρητες δηλώσεις του κ. Φίλη και τον καλούμε να τις ανασκευάσει άμεσα.
Το κείμενο έχει ως εξής:
Με μεγάλη έκπληξη και αγανάκτηση διαβάσαμε στον ημερήσιο τύπο και το διαδίκτυο τις ανιστόρητες και απαράδεκτες δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας κ. Ν. Φίλη για την θέση της Εκκλησίας κατά την περίοδο της Γερμανικής Κατοχής.
Επειδή τα Καλάβρυτα, όπως πιθανώς να γνωρίζει ο κ. Φίλης, δοκίμασαν την ναζιστική θηριωδία κατά την περίοδο της γερμανικής κατοχής τον ενημερώνουμε ότι στις 13 Δεκεμβρίου 1943 ο πρώτος που οδηγήθηκε στον τόπο εκτελέσεως ήταν ο Ιερέας της Εκκλησίας των Καλαβρύτων, ενώ εκτελέστηκαν όλοι οι μοναχοί της Ιεράς μονής Μεγάλου Σπηλαίου , της Ιεράς μονής Αγίας Λαύρας καθώς και μοναχοί πολλών μονών της επαρχίας Καλαβρύτων επειδή υποστήριζαν και φιλοξενούσαν αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης. Επιπλέον, όλες οι μονές περί τα Καλάβρυτα πυρπολήθηκαν από τους ναζί, όπως και δεκάδες μονές και εκκλησίες ανά την Ελλάδα.
Ως απόγονοι Καλαβρυτινών της ηρωϊκής περιόδου της κατοχής και της εθνικής αντίστασης διαμαρτυρόμαστε έντονα για τις πρωτοφανείς, επικίνδυνες και ανιστόρητες δηλώσεις του κ. Φίλη και τον καλούμε να τις ανασκευάσει άμεσα.
Υπογράφουν:
Ο Πρόεδρος της Παγκαλαβρυτινής Ενώσεως Δημήτριος Βαρβιτσιώτης
Ο Πρόεδρος της Ενώσεως Καλαβρυτινών Αθήνας Σωτήριος Τσενές 
H Πρόεδρος του Παγκαλαβρυτινού Συλλόφου Πάτρας κ. Κατερίνα Ασημακοπούλου
Ο Πρόεδρος της Ένωσης Καλαβρυτινών Πειραιά Αθανάσιος Χρονόπουλος
Ο Πρόεδρος της Επιστημονικής Εταιρείας Καλαβρυτινών Ιατρών ‘Ο Μελάμπους’ Γεώργιος Ν Ζωγράφος
Ο Πρόεδρος της Αδελφότητος Καλαβρυτινών Φιλιωτών "Ο Άγιος Βλάσσιος" Γεώργιος Μητρόπουλος
Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Καμενιανιτών Δροβολοβιτών Δεσινιωτών, Κωσταντίνος Νικολόπουλος
Ο Πρόεδρος του Σκακιστικού Επιμορφωτικού Ομίλου Καλαβρύτων Επαρχίας Νικόλαος Ραζής
Ο Πρόεδρος του συλλόγου Λυκούριας Σωκράτης Μούσιος
Ο Εκδότης της "ΦΩΝΗΣ ΤΩΝ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ" Πάνος Τσαπάρας
Ο Εκδότης του "ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ-NEWS" Νίκος Κυριαζής

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ
ΝΙΚ. ΦΙΛΗΣ: Ο ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΟΣ ΚΑΙ ΑΣΤΟΙΧΕΙΩΤΟΣ!
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
Αίγιον, 27 Σεπτεμβρίου 2016 

 ***********************

ΑΣ ΠΑΜΕ ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΜΕΧΡΙ

 ΚΑΙ ΤΟΝ ΙΩΑΝΝΗ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ

Ο ........ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ
ΕΠΕΒΑΛΕ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ! 
 
Πρός Τόν Κ.Α. Παπαδόπουλον
Πόρῳ, 14 Μαΐου 1828
          Τό ψήφισμα, ἡ πρός τόν ἡγούμενον τοῦ μοναστηρίου διαταγή, καί τό παρασυναπτόμενον διάταγμα, κανονίζουσι προσωρινῶς ὅλα τά ἀποβλέποντα τήν περιποίησιν τῶν παίδων καί τήν ὑπηρεσίαν τοῦ καταστήματος, ἐν ὀλίγαις ἡμέραις λαμβάνετε καί τόν ἰματισμόν αὐτῶν. Παραγγέλεσθε δέ νά ἐπαγρυπνῆτε καί ὑμεῖς καί οἱ ὑποεπιστάται,    α), την καθαριότητα τῶν παίδων,     β, τήν ὑγείαν αὐτῶν,    καί γ), τήν διαγωγήν.     Καί πρός μέν τό πρῶτον, νά φροντίζετε ἀνελλιπῶς, νά πλύνωσι καθ᾿ ἑκάστην λίαν πρωί τό πρόσωπον καί τάς χεῖρας των,    πρός δέ τό δεύτερον, νά τά ἀσκῆτε εἴτε εἰς περίπατον εἴτε εἰς ἄλλο τι τακτικόν γυμνάσιον ἐι μίαν καί ἡμίσειαν ὥραν τουλάχιστον.     Πρός δέ τό τρίτον, νά κάμνωσι τήν προσευχήν των πρωί, καί ἄν ἀγνοῶσι, νά τήν μάθωσι καί ἐπειδή εἰς τό μοναστήριον εἶναι Ἐκκλησία, ἐκεῖ νά τούς ἄγετε καθ᾿ ἡμέραν, ὄρθρου βαθέως, καί ἡ προσευχή νά γίνεται γεγωνυίᾳ τῇ φωνῇ ἤ παρ᾿ ὑμῶν ἤ παρά τοῦ ἱερέως.
      Ἔπειτα νά τούς δίδετε τό πρόγευμα, κατόπι τήν γύμνασιν, μετά τήν ὁποίαν μέχρι τοῦ ἀρίστου θέλουσι καταγίνεσθαι εἰς ἔργον. Ἐπιστρέφοντες ἔπειτα δειπνοῦσι, καί εἰς ὕπνον ἀπέρχονται.

ΚυβερνήτηςἸ. Ἀ.  Καποδίστριας
 


ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ: Ευχαριστούμε θερμά τον Αιδεσιμολογιώτατον Πρωτοπρεσβύτερον π. Νεκτάριον Μαμαλούγκον  διά την προσφοράν του εγγράφου. 
****************
ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΕΝΑ ΗΧΗΡΟ ΡΑΠΙΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟ  ΤΟΥ 1821
ΚΑΙ ΥΠΑΣΠΙΣΤΗ ΤΟΥ Ν. ΠΕΤΜΕΖΑ 
ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΗ ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΣΠΗΛΑΙΟΥ (27 ΙΟΥΝΙΟΥ 1827)
Κύριε Φίλη, αυτή είναι η προσφορά της Εκκλησίας!



      Ο Ιμπραήμ, αφού όλο το 1826 λεηλάτησε την Αρκαδία και την Λακωνία, επέστρεψε στην Πάτρα, και την Άνοιξη του 1827 βρίσκεται στην ορεινή Αχαΐα, όπου καταστρέφει, λεηλατεί και απειλεί, αναγκάζοντας πολλούς στο «Τουρκο-προσκύνημα» (δήλωση υποταγής), ενώ τους χορηγούσε και… πιστοποιητικό, το «ράγι μπουγιουρντί» (συγχω-ροχάρτι)! Έτσι λιμαινόταν όλα τα χωριά, ενώ είχαν τουρκοπροσκυνήσει Πάτρα, Καλάβρυτα και Βοστίτσα.        Ο δε Ντελή Αχμέτ, πασάς της Πάτρας προστάτευε τους προσκυνημένους, κατά διαταγή του Ιμπραήμ, με πρωτο-παλλήκαρό του τον προδότη Νενέκο.  Ακόμα και στο Μ. Σπήλαιο μπαινόβγαιναν άνθρωποι του Νενέκου, ενώ ο Ιμπραήμ σχεδίαζε το πάρσιμό του.  Έτσι με 13.000 στρατό και το Νενέκο με 2.000 στρατοπέδευσε στα Σάλμενα, κοντά στο μοναστήρι, που το προστάτευαν – κατ’ εντολή του Κολοκοτρώνη – ο Ν. Πετμεζάς με 600 αγωνιστές, και ο υπασπιστής του Φωτάκος, καθώς και ο Κ. Μέλιος με 100 μαχητές, στη θέση «Ψηλός Σταυρός».  Και πάντα με την φροντίδα του Κολοκοτρώνη οχυρώθηκε καλά το μοναστήρι και εσωτερικά.                                                                             Ο Ιμπραήμ, αφού ήρθε πιο κοντά, στην Επάνω Ζαχλωρού, κάλεσε τρεις φορές τους υπερασπιστές να … συμφιλιώσουν (να προσκυνήσουν δηλαδή).  Οι καλόγεροι, βλέποντας το δισταγμό των καπεταναίων, βλέποντας τον Νενέκο να έρχεται με 3.000 τούρκους και προσκυνημένους, τραβολογώντας περί τους 300 αιχμαλώτους, βλέποντας το στρατό του Ιμπραήμ να τους έxει «κλείσει» από παντού, έβγαλαν τα ράσα, φόρεσαν φουστανέλες (100 περίπου), και με μπροστάρη τον ηγούμενό τους Γεράσιμο Τορόλο, έπιασαν τη θέση «Παληάμπελο» και άρχισαν το τουφεκίδι! «…Τούτο δε ιδόντες ημείς εξεροκοκκινήσαμεν, από την εντροπή μας και παρευθύς εβγήκαμεν από το μέρος της Κισσωτής, να υπάγομεν εις τον πόλεμον, που με την έφοδο του Τουρκικού ταχτικού, είχε πια γενικευτεί και βάσταξε 13 ώρες…» (Φωτάκου, Απομνημονεύματα, τ.Β΄, σελ. 434).  Μέχρι και στα έλατα ανέβηκαν οι υπερασπιστές του μοναστηριού και πυροβολούσαν τους Τούρκους και τους προσκυνημένους, με πείσμα, ώσπου τους έτρεψαν σε φυγή, και γενική υποχώρηση, προς τα Καλάβρυτα ενώ άφησαν 650 νεκρούς.  Από τους Έλληνες μαχητές, τραυματίστηκαν μόνο 10, αλλά έπεσε νεκρός ο καπετάνιος Κ. Μελιός.  Ο Ιμπραήμ, μετά από αυτή την πανωλεθρία που έπαθε, δεν τόλμησε να σκεφτεί πάλι το Μ. Σπήλαιο.  Η ιστορία εξύψωσε κυρίως το εθνικό φρόνημα και τη γενναιότητα των μοναχών, που έγραψαν στις σελίδες της την 24η Ιουνίου 1827, με ανεξίτηλα γράμματα.
 Από το Ημερολόγιο τοίχου της ΙΛΕΑ του έτους 2010, 
με την φροντίδα της Προέδρου Κας Βάνας Μπεντεβή.