Δευτέρα 14 Ιουλίου 2008

ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ, ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΚΩΦΕΥΟΥΝ.....

ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΑΤΡΩΝ-ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ΜΙΑ ΑΛΗΘΙΝΗ ΛΑΙΜΗΤΟΜΟΣ


Πολλές φορές ασχοληθήκαμε με την επικινδυνότητα της Ε.Ο Πατρών-Κορίνθου. Πολλές φορές παρακαλέσαμε να τοποθετηθή μια μπάρα ασφαλείας ανάμεσα στα δύο ρεύματα. Από τήν ἐποχή ακόμη που Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ήταν ο κ. Κωνστ. Γείτονας. Κανείς όμως δεν ακούει την έκκλησή μας! Όλοι μας παραπέμπουν στην νέα Εθνική Οδό. Εν τω μεταξύ χάνονατι ζωές. Τελευταίο και τραγικόθύμα τό δεκάχρονο παιδάκι από την περιοχή μας, από τήν περιοχή του Μεϊντανά.
Με ιδιαίτερη ικανοποίηση ανακαλύψαμε, ότι και άλλοι παράγοντες υψώνουν φωνή διαμαρτυρίας. Από τό Blog "makelio" αλιεύσαμε την παρακάτω αναφορά, τηνοποία και αναδημοσιεύουμε.
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ & ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
ΔΕΥΤΕΡΑ, 14 ΙΟΥΛΙΟΥ 2008
ΣΗΜ. Από σήμερα, για τους λόγους που έχουμε προαναγγείλει, διακὀπτουμε την δυνατότητα αναρτήσεως σχολίων. Θα επανέλθουμε, εάν ο Κύριος επιτρέψει, μετά την 10ην Οκτωβρίου. Εν τω μεταξύ αναρτήσεις θεμάτων θα υπάρχουν, όσο ο χρόνος μας και οι τεχνικέςπροϋποθέσεις θα μας το επιτρέπουν. ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!

"Mια αναδρομή απο τον Ιανουάριο μέχρι σήμερα μας δείχνει μέρα με τη μέρα το τι συμβαίνει στην φονική Πατρών Κορίνθου. (Στα στοιχεία που ακολουθούν δεν συμπεριλαμβάνονται οι τραυματίες που υπέκυψαν έπειτα από τροχαίο στα τραύματά τους):
11/7/2008: Ένα 11χρονο παιδί ανασύρεται νεκρό από τα συντρίμμια του αυτοκινήτου που οδηγούσε ο πατέρας του, όταν συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με άλλο όχημα. Πρόκειται για τον 11χρονο Θανάση Δεληγιάννη...
04/07/2008: Θρήνος στο Ακταίο Ρίου για τον 22χρονο Σπύρο Πρεκετέ, που έχασε την ζωή του εξαιτίας μετωπικής σύγκρουσης στην αρχή της Εθνικής Οδού στο ύψος του Ρίου με όχημα που οδηγούσε 82χρονος.
24/06/2008: Τραγικό θάνατο μέσα στο αυτοκίνητό του βρήκε ένας άνδρας από την Ηλεία, στην Εθνική Καρμανιόλα της Πατρών Αθηνών, όταν το ΙΧ τυλίχτηκε στις φλόγες, έπειτα από τροχαίο. Όλα συνέβησαν στο 148ο χιλιόμετρο της Πατρών Αθηνών, κοντά στην Ακράτα.
12/06/2008: Στις 5.30 το πρωί σημειώθηκε θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα στον αυτοκινητόδρομο Αθηνών - Πατρών και συγκεκριμένα στο 126 χιλιόμετρο της εθνικής οδού κοντά στο Ξυλόκαστρο.
21/03/2008: Ένας νεκρός και δυο σοβαρά τραυματίες είναι ο τραγικός απολογισμός του νέου τροχαίου που σημειώθηκε στην Νέα Εθνική Οδό. Μια γυναίκα 65 ετών νεκρή, ένα κοριτσάκι 3,5 ετών και μια 37χρονη γυναίκα σε σοβαρή κατάσταση, είναι ο απολογισμός ενός ακόμα τροχαίου δυστυχήματος που σημειώθηκε στις 15.15 στη χιλιομετρική θέση 182,200 της Ν.Ε.Ο. Αθηνών &8211; Πατρών, στο ύψος των Σελιανιτίκων. Από τα συντρίμμια του ΙΧ ανασύρθηκε νεκρή η 65χρονη Μαρία Σκούρτη.
21/03/2008: Θανατηφόρο τροχαίο, σημειώθηκε στις 5.05 τα ξημερώματα, στο 169ο χιλιόμετρο της Νέας Εθνικής Οδού Αθηνών Πατρών, όταν ένα ΙΧ αυτοκίνητο στο οποίο επέβαιναν δύο νέοι άνθρωποι, συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με διερχόμενο βυτιοφόρο υγρών καυσίμων, το οποίο ευτυχώς ήταν κενού φορτίου. Νεκρός είναι ο 33χρονος οδηγός του ΙΧ Χρονόπουλος Γιώργος του Φωτίου, μόνιμος κάτοικος Πύργου.
10/03/2008: Ο 27χρονος Ξενοφών Σταυρόπουλος, από τα Κρέστενα Ηλείας και μόνιμος κάτοικος εν ζωή Αθηνών, έχασε την ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε χθες στις 09.50 το πρωί στη χιλιομετρική θέση 183,200 της ΝΕΟ Αθηνών &8211; Πατρών.
22/01/2008: Θανατηφόρο τροχαίο στο ύψος των Νικολέικων στο 170ο χλμ της νέας εθνικής οδού Πατρών - Κορίνθου με τραγικό απολογισμό έναν νεκρό και δύο τραυματίες εκ των οποίων ο ένας βαριά έπειτα από σφοδρή σύγκρουση δύο νταλικών.
15/01/2008 : Έξι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, μεταξύ των οποίων και δύο παιδιά, σε τροχαίο που σημειώθηκε στην Εθνική Οδό Κορίνθου &8211; Πατρών, στο ύψος του Κιάτου. Το δυστύχημα προκλήθηκε όταν το ΙΧ, στο οποίο επέβαιναν δύο ζευγάρια με τα παιδιά τους και κατευθυνόταν προς Αθήνα, πέρασε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και συγκρούστηκε με δύο φορτηγά.
14/01/2008 : Τραγικό θάνατο βρήκε στην Νέα Εθνική Οδό ένας 20χρονος από το Αίγιο, καθώς το όχημα στο οποίο επέβαινε συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με ένα άλλο ΙΧ που κατευθυνόταν προς Αθήνα. Πρόκειται για τον 20χρονο Χρήστο Μερκούρη, κάτοικο εν ζωή Αιγίου.
13/01/08: Ένας 36χρονος νεκρός από τροχαίο στο 180ο χιλιόμετρο.
Από το "makelio.blogspot.com
Καί από τόν Τοπικό μας Τύπο:

Λίγη προσοχή στην... «καρμανιόλα»
ΕΝ ΑΝΑΜΟΝΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ Η ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ Ε.Ο.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΟ «ΦΟΝΙΚΟ» ΤΗΣ ΕΡΓΟ...

Ο τραγικός θάνατος πoυ βρήκε πρόσφατα ένας 46χρονος από τον Πύργο Ηλείας στην εθνική οδό στο ύψος της Αίγειρος, όπου απανθρακώθηκε μέσα στο αυτοκίνητο του, καθώς και άλλα τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν λίγες μέρες πριν στο εθνικό οδικό δί­κτυο της Αχαίας καταδεικνύουν τον υπερβολικό βαθμό επικινδυνότητας της εθνικής. Η λίστα των θυ­μάτων της ασφάλτου στο εθνικό θυσιαστήριο (!) δυ­στυχώς μεγαλώνει... Τα εικονοστάσια αυξάνονται κα η αγωνία των οικογενειών κορυφώνεται από την διέ­λευση του επικίνδυνου οδικού δικτύου του νομού μας.
Στην εθνική καρμανιόλα της Πατρών - Κορίνθου πλη­ρώνουμε βαρύτατο φόρο αίματος και όπως κατά και­ρούς έχουν επισημάνει οι εκπρόσωποι αρχών και φο­ρέων της περιοχής, τα σημεία παγίδες είναι πάρα πολλά.
Οι φορείς του Νομού έχουν ζητήσει:
1) Την άμεση αποκατάσταση των φθορών του ασφαλτοτάπητα στην Εθνική Οδό Πατρών -Κορίνθου και τοποθέτηση αντιολισθηρής στρώσης παράλληλα με την άμεση έναρξη των εργασιών για το νέο αυτοκινητόδρομο.
2} Την άμεση τοποθέτηση διαχωριστικών στηθαίων ασφαλείας στα διαπιστωμένα επικίν­δυνα τμήματα της Εθνικής Οδού.
Τον ηλεκτροφωτισμό των επικίνδυνων τμημάτων.
Την αναστολή της καταβολής διοδίων μέχρι της αποκατάστασης ασφαλών συνθηκών χρήσης των Οδών. Το ΥΠΕΧΩΔΕ έχει δρομολογήσει την ανακατασκευή της εθνικής οδού που διέρχεται από το Νομό στο πλαίσιο των εργασιών χάραξης της Ιόνιας Οδού, που αφορά στην ανακατασκευή του άξονα Κορίνθου - Πάτρας, Πύργου Τσακωνας, που κατασκευά­στηκε προ 25ετιας. Το έργο έχει προϋπολογισμό 2,8 δισ. Ευρώ, με συμβολή του Δημοσίου 550 εκατ. Ευρώ.
Η προεπιλογή των ομίλων ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2001, ενώ οι προσφορές υποβλήθηκαν στις 18 Δεκεμβρίου 2006. Παραχωρησιούχος τελικά αναδείχθηκε η κοινοπραξία «Απιον Κλέος, η οποία θα αναλάβει την ανακατασκευή του άξονα, με αντάλλαγμα την εκμετάλ­λευση του για διάστημα 30 ετών. Ο άξονας έχει μήκος 365,1 χλμ. από τα οποία τα 283,7 χλμ. είναι νέος δρόμος, ενώ τα 81,7 βελτίωση του υφιστάμενου δικτύου. Ειδικότερα, ο άξονας θα ακολουθήσει νέα χάραξη στις περιοχές Κιάτο, Γεληνιάτικα, Ξυλόκαστρο, Λυκοποριά, Μαύρα Λιθάρια, Αιγείρα, Πλάτανος, Ελίκη, Αίγιο, Σελιανίτικα, Αβυθος, Παναγοπούλα και Αραχωβίτικα. Στα υπόλοιπα τμήματα σημερινό πλάτος των 12,5 μέτρων θα γίνει 26,5 μέτρα και θα βελτιωθεί η χάραξη, ούτως ώστε να επιτρέπεται ασφαλής διέλευση με ταχύτητα 1 20χλμ/ώρα.
Όσον αφορα το χρονοδιάγραμμα, σε ένα έτος θα πρέπει να έχει βελτιωθεί η ασφάλεια στην υπάρχουσα εθνική οδό Κορίνθου - Πατρών, εντός 20 μηνών να αναβαθμι­στεί το τμήμα Ελευσίνα Κόρινθος, εντός 42 μηνών το τμήμα Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος και εντός 70 μηνών το τμήμα Πύργος Τσάκωνα. Με την ολοκλήρωση ίου άξονα θα έχουν δημιουργηθεί τρεις σταθμοί σε Ζευγολατιό, Αίγιο και Ρίο (στο τμήμα έως Πάτρα) και τέσσερις σταθμοί σε Κάτω Αχαΐα, Αμαλιάδα, Ανεμοχώρι και Αητό (στο τμήμα έως Τσάκωνα).
Συνολικά η διαδρομή θα κοστίζει 7,5 ευρώ αντί 4,5 σήμερα. Υπενθυμίζεται ότι η υπάρχουσα εθνική οδός Πα­τρών Πύργου αποπερατώθηκε περίπου προ 25ετιας, με βάση τεχνικές μελέτες της περιόδου 1974 79, αλλά και με βάση μελέτη αναβάθμισης της τότε υφισταμένης πα­λαιάς εθνικής οδού. Ο δρόμος δέχθηκε μεγάλες βελτιωτικές επεμβάσεις στις αρχές της δεκαετίας του '80 και έκτοτε μόνο μεμονωμένες παρεμβάσεις.
Έκκληση της Τροχαίας
Η ανθρώπινη συμπεριφορά είναι ο κυριότερος παράγοντας για την πρόκληση των ατυχημάτων, σύμφωνα με τους διοικητές των υπηρεσιών Τροχαίας στην περιοχή μας. Από τους ελέγχους της Αστυνομίας μπορεί κανείς να προβεί στη διαπίστωση ότι δεν τηρούμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να ευθυνόμαστε για τα τροχαία ατυ­χήματα.
Παράλληλα, τα νούμερα δείχνουν οτι οι οδηγοί των IX δεν συμμορφώνονται με την υπόδειξη για χρήση ζώνης ασφαλείας και παιδικών καθισμάτων! Από τις στατιστικές έρευνες, προκύπτει πως τα θανατηφόρα δυστυχήματα σημειώνονται κυρίως Σάββατα και Κυριακές πρωί και όχι όταν υπάρχει αυξημένη κίνηση και πέραν από τις συνθήκες του οδοστρώματος βασικός παράγων για τα τροχαία είναι η συμπεριφορά του οδηγού.
Ο διοικητής της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Αχαΐας Ανδρέας Αποστολόπουλος απευθύνει συχνά - πυκνά έκκληση στους οδηγούς για συμμόρφωση με τις υποδείξεις της Τροχαίας και για συνετή οδήγηση, καθώς είναι ο μοναδικός παράγων που μπορεί να αποτρέψει το τροχαίο.
"Ο κύριος και καθοριστικός παράγων για την πρόληψη και την αποτροπή των τροχαίων ατυχημάτων, είναι ο οδηγός. Ο δρόμος είναι γνωστός, οπότε έχουμε ευθύνη όταν οδηγούμε. Χρειάζεται να επιδείξει σωστή συμπεριφορά, κυρίως να μην τρέχει και να τηρεί τον Κ.Ο.Κ. και τις υποδείξεις της Τροχαίας για τα μέτρα
ασφάλειας, σημειώνει.
βλ. "ΤΑ ΝΕΑ της Αιγιάλειας" 02.07.2008