Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2008

ΝΕΑΝΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ! «Το αλκοόλ στα 13 της........,

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
ΚΑΙ ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ ΑΓΩΝΙΑ

Την ένοχη σιωπή των υπηρεσιακών παραγόντων και των πολιτικών του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων έρχεται να διακόψει η αγωνία πολλών άλλων, όπως των Αγιορειτών Πατέρων, Καθηγητών της δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δημοσιογράφων και πολλών άλλων.
Την ένοχη σιωπή του Υπουργείου έρχεται να επικυρώσει και να ενισχύσει η σιγή των εκκλησιαστικών φορέων, μάλιστα δε της εκκλησιαστικής Διοικήσεως. Φαίνεται πως τα οικονομικά σκάνδαλα της ΣΥΜΕΑΝ και της ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ έχουν μεγαλύτερη σημασία από την υποβάθμιση του μαθήματος των Θρησκευτικών και την κατάργησή του, προς την οποία οδηγούμεθα. Για τα οικονομικά σκάνδαλα η Ιερά Σύνοδος της προλαβούσης συνοδικής περιόδου ασχολήθηκε επί πολλές ώρες, εξέδωσε δε και αναλυτικά Ανακοινωθέντα. Για το ζήτημα των Θρησκευτικών όμως μόνον λακωνικές ανακοινώσεις εξεδόθησαν..... Άλλωστε «καιρός του σιγάν και καιρός του λαλείν», όπως είπαμε!
Παρά ταύτα το ζήτημα είναι σοβαρό και όσοι το παραβλέπουν εγκληματούν εις βάρος της ελληνικής νεολαίας. Αφήνουν τα παιδιά μας απροστάτευτα.
Στον συμπαθή κατά τα άλλα και ασυμπαθή για τα Θρησκευτικά κύριο Υπουργό της Παιδείας αφιερώνουμε μια είδηση, που δημοσιεύεται σήμερα σε ημερήσια εφημερίδα μιας Ευρωπαϊκής Χώρας.
«Το αλκοόλ στα 13 της,
»Το σεξ στα 14,
»Την κοκαΐνη στα 15 της»!

Πρόκειται για την Britney S...., για την οποία η πονεμένη μητέρα της Lynne έγραψε ένα βιβλίο με τίτλο «μέσα από την καταιγίδα», (“Through the Storm”)! Και η μητέρα προσθέτει: «η Britney έχασε την παρθενία της με ένα ποδοσφαιριστή 18 ετών», δύο νέα παιδιά στην τρελή ηλικία τα εγεύθηκαν όλα τόσο όμως πρόωρα και τόσο άσχημα! Η Britney σήμερα είναι ένα ερείπιο! Τα δοκίμασε όλα τόσο νωρίς και τώρα πια δεν έχει κάτι άλλο για να δοκιμάσει. Έτσι η θλίψη και η απελπισία είναι το ακριβό τίμημα της αχαλίνωτης ζωής της. Ένα νέο κορίτσι μαράθηκε, πριν καλά-καλά ανθίσει! Μια ακόμη νέα κοπέλα είναι πλέον ένα κοινωνικό ράκος! Αν όμως της μιλούσαν για το Χριστό, για την αρετή, για την αγνότητα, για την προσοχή στους ανθρώπους, για την αντίσταση στους πειρασμούς της νιότης, για τον αγώνα της αρετής, για την επιβράβευση εκείνου που αγωνίζεται, για την πνευματική ελευθερία και την κυριαρχία επί των παθών και τόσα τόσα άλλα, όσα διδάσκονται τα παιδιά μας στο Σχολείο μέσα από το μάθημα των Θρησκευτικών -και όχι της θρησκειολογίας-, θα μπορούσε να αποφύγει την καταρράκωση!
Αυτά τα παιδιά, που ακόμη είναι ανώριμα, έχετε χρέος, κύριε Υπουργέ, να τα διδάξετε, να τα εμπνεύσετε και να τα προφυλάξετε. Αλλιώς έπειτα από δύο τρία χρόνια το πάθημα της Britney δεν θα είναι σπάνιο γεγονός. Το πάθημά της δεν θα αποτελεί είδηση! Αν δεν προσέξετε και αν δεν αλλάξετε τα όσα εσφαλμένα ορίζονται από την μια Εγκύκλιο στην άλλη, σε λίγο θα συνηθίσουμε να διαβάζουμε και να ακούμε:
«Το αλκοόλ στα 13 της,
»Το σεξ στα 14,
»Την κοκαΐνη στα 15 της»!
Το αφιερώνω σε Σας προσωπικά, κ. Υπουργέ, για να με θυμάσθε!

Την θλίψη της ψυχής μας από την σιωπή των αρμοδίων μετρίασε η φωνή εξ Αγίου Όρους. Οι σεβάσμιοι Πατέρες, αν και δεν ήσαν υποχρεωμένοι, διέκοψαν την σιωπή τους και βρόντησαν φωνήν μεγάλην.
Η Ανακοίνωση της Ιεράς Κοινότητας του Αγίου Όρους που η Romfea.gr δημοσιεύει έχει ως εξής:

Το Σώμα της Εκτάκτου Διπλής Ιεράς Συνάξεως του Αγίου Όρους που συνήλθε στις Καρυές την 20.8/2.9.2008 εξέφρασε τον έντονο προβληματισμό, την θλίψι, την απορία και την πικρία για την πρόσφατη εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας με την οποία δίδεται το δικαίωμα αποχής από το μάθημα των θρησκευτικών, τους εκκλησιασμούς και την σχολική προσευχή στους μαθητάς της Πρωτοβαθμίου και Δευτεροβαθμίου Εκπαιδεύσεως.

Στην πράξη, η ενέργεια αυτή του Υπουργείου Παιδείας καθιστά ένα μάθημα ιδιαίτερης παιδευτικής, κοινωνικής και ανθρωπιστικής αξίας, περισσότερο από τα Λατινικά, τις ξένες γλώσσες και τα λοιπά γνωσιολογικά μαθήματα, προαιρετικό και ανατρέπει κατά τρόπο ανεύθυνο και πρόχειρο την μακραίωνη μέριμνα της Πολιτείας και της Εκκλησίας για την εξεύρεση μέσων και τρόπων, ώστε η παιδεία να αποβλέπει συνειδητά στην ανάπτυξη της Εθνικής και Θρησκευτικής συνειδήσεως των παιδιών και να εμπνέει σ΄ αυτά την αγάπη και το σεβασμό προς τον άνθρωπο και την δημιουργία, την πίστη προς την πατρίδα και προς την Ελληνορθόδοξο παράδοση.

Οι ανωτέρω σκοποί δεν αποτελούν απλές σκέψεις, αλλά είναι αυτά ρητά ενσωματωμένοι στο άρθρο 16, παρ.2 του Ελληνικού Συντάγματος και στο άρθρο 1 του Ν. 1566/1985 (Δομή και λειτουργία της Πρωτοβαθμίου και Δευτεροβαθμίου εκπαιδεύσεως) και βέβαια στο όλο ήθος και την διδασκαλία της Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Η άποψη ότι με αυτόν τον τρόπο η Ελληνική νομοθεσία εναρμονίζεται με τις κατά καιρούς αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου ανθρωπίνων δικαιωμάτων και τις συμβατικές υποχρεώσεις για τον σεβασμό των ατομικών δικαιωμάτων είναι εν μέρει πειστική, διότι εξ ίσου ισχύει η πρόβλεψη της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας για την διατήρηση των ιδιαιτεροτήτων των επί μέρους παραδόσεων και μάλιστα αυτών που αφορούν την ταυτότητα και αυτοσυνειδησία κάθε χώρας.

Η Ευρωπαϊκή νομοθεσία υποστηρίζει τη θρησκευτική ελευθερία κάθε πολίτη, αλλά δεν καταργεί τον κοινοτικό και κοινωνικό χαρακτήρα της ορθοδόξου πίστεως, η οποία ομιλεί για κοινό σώμα και αλλήλων μέλη, για ενότητα και θυσία. Δεν πρέπει να λησμονηθεί το γεγονός ότι το κοινόν και κοινοτικόν πνεύμα διετήρησε την συνοχή και την συνέχεια του Ελληνικού Έθνους.

Η προσπάθεια εφαρμογής των κοινοτικών οδηγιών της Ε.Ε. θεραπεύει μεν τον τύπο, παραγνωρίζει όμως και βλάπτει καίρια την ουσία. Και η ουσία είναι η αγωγή των παιδιών, των πλασμένων «κατ΄εικόνα και καθ΄ομοίωσιν» του Θεού Πατρός.

Και δεν είναι δυνατόν, η παιδεία, ως βασική αποστολή του Κράτους να παραθεωρή την πλευρά της βαθυτέρας ψυχικής ανάγκης του ανθρώπου για γνώση της αποκεκαλυμμένης αλήθειας της ορθοδόξου πίστεως, αυτής που όντως συντελεί, ώστε οι πολίτες «να γίνονται ελεύθεροι, υπεύθυνοι, δημοκρατικοί πολίτες… και να εμπνέονται την αγάπη προς τον άνθρωπο, την ζωή και την φύση… (άρθρο 1, παρ. α του ν. 1566/85).

Με την δυνατότητα που παρέχει η εγκύκλιος 91109/Γ2/10-07-2008 και η συμπληρωματική της 104671/Γ2/24-08-2008 του ΥΠ.Ε.Π.Θ. αδικούνται κατάφωρα οι μαθηταί και στο τέλος όλη η κοινωνία και η πολιτεία, διότι με την επικρατούσα σήμερα νοοτροπία στα σχολεία της ήσσονος προσπάθειας και ανέσεως, οι μαθηταί θα στερηθούν αυτοβούλως της μοναδικής δυνατότητος, με όχι πολύ κόπο, να γνωρίσουν την πίστη των πατέρων τους, των αγίων, των αποστόλων, την διδασκαλία του Χριστού, την αλήθεια που σώζει.

Έτσι μπορεί να αποφοιτήσουν από τα σχολεία με άριστα, αλλά χωρίς τα βασικά εφόδια της πνευματικής και ψυχικής καταρτίσεως, ώστε μετά να ζήσουν στην κοινωνία ολοκληρωμένοι και ισορροπημένοι, αλλά ελλιπείς και μονομερείς, ως εξαρτήματα μιας επαγγελματικής μηχανής, χωρίς όμως να είναι όντως ελεύθερες ολοκληρωμένες προσωπικότητες.

Πιστεύουμε ότι η ηγεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ δεν έχει σταθμίσει τις αρνητικές συνέπειες αυτής της «λύσεως» η οποία, αν και φαίνεται ασήμαντη, αφαιρεί την δυνατότητα στην νέα γενεά να αναγνωρίσει την ταυτότητα και την αυτοσυνειδησία της.

Σε μια εποχή δύσκολη και μάλιστα σε εποχή που οι λοιπές Ορθόδοξες χώρες ζητούν ενθάρρυνση από την Ελλάδα για επανεισαγωγή του μαθήματος των Θρησκευτικών στα σχολεία τους, κάνουμε έκκληση στην πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ. να επανεκτιμήσει τις αποφάσεις της και να επανατοποθετήσει το μάθημα των Θρησκευτικών ως βασικό στοιχείο αγωγής και πνευματικής αναπτύξεως των παιδιών.

Εξ΄ άλλου, η Ελληνική Ορθόδοξη παιδεία έχει ιστορική υποχρέωση να διαδραματίσει τον παραδοσιακό της ρόλο, αυτόν της προσλήψεως χρησίμων στοιχείων, αλλά και της μεταλαμπαδεύσεως του πνεύματος της στην Δύσι όπως έπραξε αυτό η κλασσική παιδεία και αργότερα η λόγια Βυζαντινή παράδοση.
Καλούμε επίσης τους πολίτες και τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων να διαδηλώσουν την γονική και εκπαιδευτική φροντίδα τους για την προστασία της ορθής αγωγής και πνευματικής αναπτύξεως των παιδιών.


Έπειτα παρηγοριά μας είναι και το γεγονός, ότι εν ενεργεία Καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, βιώνουν την αγωνία των γονέων, των εκκλησιαστικών ταγών, ακόμη και των Συναδέλφων των Θεολόγων. Να τι μας έγραψε μια Φιλόλογος, νέο στην ηλικία, πρόσωπο-εκ των Καθηγητών:

5-9-2008
Σεβασμιώτατε,
διαβάζοντας στην ιστοσελίδα σας το κείμενο "μια ακόμη μαχαιριά στο σώμα της Ορθοδοξίας μας",σκέφτηκα ότι δε θα υπήρχε πιο εύγλωττος τίτλος για να αποδώσει κανείς την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην Παιδεία αναφορικά με το μάθημα των Θρησκευτικών. Είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω από τη Δευτέρα ήδη που άνοιξαν τα σχολεία τη θλίψη και την αγωνία των συναδέλφων θεολόγων για το επαγγελματικό τους μέλλον αλλά και για την αδιαμφισβήτητη υποβάθμιση των Θρησκευτικών με βάση τις πρόσφατες ρυθμίσεις της Κυβέρνησης.
Οι περισσότεροι πολίτες στέκονται αδιάφορα απέναντι στο πρόβλημα και απλώς υποστηρίζουν ότι το μάθημα των Θρησκευτικών δεν πρέπει να αφορά μονο την Ορθόδοξη χριστιανική Πίστη αλλά να μιλά για τα κύρια χαρακτηριστικά όλων των θρησκειών έτσι ώστε η μόρφωση των παιδιών να είναι <<ευρύτερη>>; αναφορικά με τα ζητήματα της θρησκείας.
Όλα αυτά δείχνουν δυστυχώς ότι γίναμε αδιάφοροι ακόμη και απέναντι στον ίδιο το Θεό και νομίζουμε ότι εξοφλήσαμε το χρέος μας απέναντί του με ένα κερί το Δεκαπενταύγουστο...Όμως ο Θεός δε μας θέλει αδιάφορους...Συμμερίζομαι λοιπόν την ανησυχία σας και σας συγχαίρω για τον αγώνα που δίνετε προκείμένου να μην ισχύσει το μέτρο αυτό που μας βρίσκει όλους αντίθετους.Όλοι όσοι αγαπάμε την Ορθοδοξία, θα είμαστε δίπλα σας..
Με εκτίμηση Ε. Χ. Α.......



Και ενώ ο Υπουργός μας υποβαθμίζει έντεχνα το θρησκευτικό μάθημα για τους Ορθοδόξους μαθητές, όλως αντιθέτως αναβαθμίζει και πολύ-ενισχύει το μάθημα αυτό προκειμένου για τούς Μουσουλμάνους Μαθητές!!!! Τις ημέρες αυτές δημοσιεύθηκε προκήρυξη του Υπουργείου Θρησκευμάτων για το διορισμό 240 ιεροδιδασκάλων, που θα διδάσκουν το Κοράνιο στούς μαθητές-παιδιά των Μουσουλμάνων κυρίως στη Θράκη. Πολύ ωραίος ο τίτλος:
Θρησκευτικά;Όχι,ευχαριστώ! Έχω το Κοράνιο!
Παραθέτουμε αυτούσιο το δημοσίευμα του κ. Μανώλη Βολουδάκη από τό περιοδικό «ΚΟΙΝΩΝΙΑ». Τον συγχαίρουμε και τον ευχαριστούμε.

Εν Ελλάδι: Θρησκευτικά; Όχι ευχαριστώ! Έχω το Κοράνιο!

Γράφει η "ΚΟΙΝΩΝΙΑ"
27.08.08
Αναρωτιέται κανείς αν έχει τέλος η ανθελληνική προσπάθεια των πολιτικών της Πατρίδος μας. Αναιδώς και απροκάλυπτα κατήργησαν ουσιαστικά το μάθημα των Θρησκευτικών κάνοντάς το μάθημα επιλογής και όχι υποχρεωτικό.

Απάλλαξαν τους μαθητές από ένα... «βάρος»(!) το οποίο δεν είχαν λόγο να σηκώνουν! Οι ίδιοι έρχονται τις ημέρες που σύσσωμος ο Ελληνισμός – και όχι μόνο – γιόρταζε την Μητέρα όλων των ανθρώπων, την Παναγία μας, και το μόνο τους μέλημα ήταν να προκηρύξουν διαγωνισμό (αρ. πρωτ. 106535/Α3)1 για την πρόσληψη 240 ιεροδιδασκάλων στις Μουφτείες της Θράκης για τη διδασκαλία του Κορανίου! Και συγκεκριμένα:

Για την Μουφτεία της Ξάνθης, 100 θέσεις:

• 14 θέσεις στην κατηγορία της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης

• 86 θέσεις στην κατηγορία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Για την Μουφτεία της Κομοτηνής, 100 θέσεις:

• 15 θέσεις στην κατηγορία της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης

• 85 θέσεις στην κατηγορία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Για την Μουφτεία του Διδυμοτείχου, 40 θέσεις:

• 11 θέσεις στην κατηγορία της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης

• 29 θέσεις στην κατηγορία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Γεννώνται, λοιπόν, εύλογα, κύριε Υπουργέ, κάποια ερωτήματα, στα οποία πρέπει οπωσδήποτε να απαντήσετε! Δεν έχετε δικαίωμα να μην απαντήσετε και αυτή τη φορά, αν σέβεστε έστω και ελάχιστα τον θεσμό της Δημοκρατίας, τον οποίο υποχρεούσθε να υπηρετήσετε!

-Πόσες είναι συνολικά οι οργανικές θέσεις διδασκαλίας του Κορανίου και πόσες (αν υπάρχουν) οργανικές θέσεις διδασκαλίας της Ορθόδοξης Χριστιανικής Πίστης;

Ζητάτε 100 θέσεις για την Ξάνθη, 100 για την Κομοτηνή και 40 για το Διδυμότειχο! Αλήθεια, πόσες είναι οι αντίστοιχες θέσεις για τα Χριστιανικά Σχολεία και πόσες θέσεις καλύπτονται με τους διορισμούς;

Γιατί κ. Υπουργέ, δεν είναι και το Κοράνιο μάθημα επιλογής, όπως είναι τα θρησκευτικά; Ο ίδιος δεν συντάξατε και το προηγούμενο νομοσχέδιο; Γιατί δεν λάβατε την ίδια μέριμνα και στην περίπτωση των μουσουλμανικών σχολείων;

– Έχετε σκεφθεί πόσοι είναι ποσοστιαία οι Χριστιανοί και πόσοι οι Μουσουλμάνοι στην Πατρίδα μας; Κανείς δεν λέει να μη σεβόμαστε το δικαίωμα των Μουσουλμάνων να διδάσκουν στα παιδιά τους την θρησκεία τους.

Αυτό, που αναρωτιέται ο μέσος Έλληνας πολίτης, είναι το ποιός είναι αυτός και με ποιό δικαίωμα ουσιαστικά απαγορεύει από τους Χριστιανούς να διδάσκουν και στα δικά τους παιδιά τη θρησκεία μας;

Η δήλωσή σας, κ. Υπουργέ, προκαλεί αγανάκτηση και είναι υποτιμητική για τη νοημοσύνη όλων όσοι στα ιερά και αιματοβαμμένα χώματα των συνόρων μας, στη Ροδόπη, σας τίμησαν με την εμπιστοσύνη και την ψήφο τους. Την παραθέτω όπως την διατυπώσατε ακριβώς:

«Στο πλαίσιο μιας σύγχρονης ευρωπαϊκής μειονοτικής πολιτικής, η ελληνική Πολιτεία προβαίνει στην προκήρυξη των συγκεκριμένων θέσεων δείχνοντας την ευαισθησία της στη θρησκευτική ελευθερία και τον σεβασμό της στα μειονοτικά δικαιώματα.

Η Θράκη καθημερινά αναδεικνύεται σε μια ανοιχτή δημοκρατική κοινωνία που αποτελεί πρότυπο για όλα τα κράτη της ευρύτερης περιοχής μας». Ποια είναι η «ανοιχτή δημοκρατική κοινωνία» της Θράκης; Ποιοι έχουν δικαιώματα σε αυτήν την «ανοιχτή δημοκρατική κοινωνία»; Που είναι τα δικαιώματα και η μέριμνα για τους Χριστιανούς κατοίκους της; Η θρησκευτική ελευθερία των Μουσουλμάνων σας κάνει να έχετε τέτοια μέριμνα ή το ότι τελικά στραφήκατε αλλού για ψήφους;

Μήπως δεν ξέρετε καλά πως η πολιτική τόσο της παράταξής σας όσο και η πολιτική των υπολοίπων, που απαρτίζουν το Κοινοβούλιο σήμερα, έχει εξοντώσει κάθε στοιχείο Ελληνισμού στα σύνορά μας;

Βάλατε σκοπό να φτιάξτε καινούργιους ψηφοφόρους, οι οποίοι έχουν μαζί τους κεφάλαια και δύναμη που θα σας εξασφαλίσει την επανεκλογή; Την ώρα που κλείνουν μία-μία οι επιχειρήσεις στη Θράκη, εσείς κρίνατε πως το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν πως το Κοράνιο δεν διδασκόταν επαρκώς; Την ώρα που αποβιομηχανίζεται μία περιοχή, που κάποτε ήταν κέντρο ανάπτυξης για όλα τα Βαλκάνια, η Πολιτεία φροντίζει να μην μείνει πίσω η εκμάθηση του Κορανίου;

Τι είδους ευαισθησία σας διακατέχει η οποία σέβεται τους λίγους και ταυτόχρονα αγνοεί και καταπατάει τους πολλούς; Οι άνθρωποι στα σύνορα σήμερα, έχουν την αίσθηση πως είναι ξεχασμένοι.

Η Πολιτεία τους θυμάται κάθε τέσσερα χρόνια αλλά δεν τους ξεχνά λεπτό, όσο υποσκάπτει και υπονομεύει το μέλλον τους και το μέλλον των παιδιών τους! Η Πολιτεία χρόνια τώρα αγνοεί επιδεικτικά τα πραγματικά προβλήματα των συνόρων, για ένα απλό λόγο: Η ίδια τα δημιουργεί, τα επιτρέπει και τα ανέχεται. Βλέπετε δεν είναι μικρό πράγμα να στηρίζονται ολόκληρες προεκλογικές εκστρατείες βουλευτών ή ενισχύσεις κομματικών μηχανισμών από Αραβικά και μουσουλμανικά οικονομικά συμφέροντα!

Ποιός να νοιαστεί για τους Έλληνες που διαβιούν στα σύνορα με αυτές τις συνθήκες; Όποιος δίνει χρήματα, θέλει και ανταλλάγματα!
Αλλά, κύριοι, δεν είναι δική σας η Πατρίδα για να την ανταλλάξετε! Δεν σας ανήκουν τα σύνορα για να τα ξεπουλήσετε!

Τελικά, κ. Υπουργέ πρέπει να γίνουμε μειονότητα για να σεβαστείτε την Θρησκεία μας και τις παραδόσεις μας μέσα στο ίδιο μας το κράτος; Γιατί, αν τελικά, αυτό πιστεύετε, δεν θα σας αφήσουμε να το πετύχετε! Δεν θα γίνουμε μειονότητα μέσα στην ίδια μας την Πατρίδα επειδή έτσι προστάζουν οι χορηγοί του κάθε πολιτικού της χώρας μας! Δεν γεννήθηκε ακόμα αυτός που για τα χρήματα θα θάψει μία ιστορία και ένα έθνος σαν το δικό μας!

Γιατί έχει βαθειά και ακλόνητα θεμέλια! Αυτά για τα οποία πέθαναν οι Πατέρες μας: «Για του Χριστού την πίστη την Αγία και της Πατρίδος την ελευθερία»! Τα χρήματα των χορηγών σας, κύριοι, δεν φτάνουν!

Δεν μπορείτε να εξαγοράσετε την Πατρίδα μας! Δεν θα κουραστώ ποτέ να το λέω και να το γράφω: Είναι η πατρίδα μας και την θέλουμε πίσω!

Μανώλης Β. Βολουδάκης
Πρόεδρος

Τέλος, επειδή δεν πρέπει να ξεχνάμε, μεταφέρουμε εδώ το δημοσίευμα του διακεκριμένου δημοσιογράφου κ. Γεωργίου Παπαθανασοπούλου, από τον «ΤΥΠΟ της Κυριακής» όπου αποδεικνύει ότι Χώρες της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, σήμερα, δίδουν μεγάλη σημασία στο μάθημα των Θρησκευτικών στην Εκπαίδευση, ενώ στην Ελλάδα των «φωτισμένων και προοδευτικών» το υποβαθμίζουμε σήμερα για να το εξωστρακίσουμε αύριο!!!!!!!
Το μάθημα των θρησκευτικών στις χώρες της Ευρώπης
Το μάθημα των θρησκευτικών στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης διδάσκεται υποχρεωτικά κι έχει χαρακτήρα ομολογιακό. Αυτό αποδεικνύει ο δρ του Συνταγματικού Δικαίου κ.. Γεώργιος Κρίππας στο πόνημα του «Η συνταγματική κατοχύρωσις του μαθήματος των θρησκευτικών παρ' ημίν και εν τη αλλοδαπή», που είναι καρπός υπερτριετούς ερευνάς του κι έχει δημοσιευθεί στο επίσημο περιοδικό της Εκκλησίας της Ελλάδος «Εκκλησία», (τόμ. 71,τ.1ον, Ιανουάριος-Ιούνιος 2000).
Στη Γερμανία η θεωρία και η νομολογία δέχονται ότι το μάθημα των θρησκευτικών είναι υποχρεωτικό. Σχετικά ο καθηγητής Λιστ αναφέρει ότι το μάθημα των θρησκευτικών εκ της φύσεως του δεν είναι προαιρετικό, αλλά δογματικό - κατηχητικό και υποχρεωτικό για τη στοιχειώδη και τη μέση εκπαίδευση. Επίσης το μάθημα των θρησκευτικών δεν μπορεί να καθορίζεται σε ακραίες ώρες, εφόσον αυτό γίνεται για να πληγεί το εν λόγω μάθημα και οι βαθμοί του πρέπει να αναγράφονται στο απολυτήριο ή το ενδεικτικό μαζί με τους βαθμούς των άλλων μαθημάτων. Ο καθηγητής των θρησκευτικών είναι ισότιμος με όλους τους άλλους καθηγητές, μπορεί να είναι κληρικός ή λαϊκός και η ύλη του μαθήματος καθορίζεται σε συμφωνία με την κάθε Εκκλησία (Προτεσταντική, Ρωμαιοκαθολική, Ορθόδοξη). Βεβαίως όπως και στην Ελλάδα του μαθήματος των θρησκευτικών απαλλάσσονται οι μαθητές των οποίων οι γονείς επικαλούνται λόγους θρησκευτικούς ή συνειδήσεως. Ο καθηγητής Λιστ σημειώνει πάντως ότι η παρακολούθηση του μαθήματος των θρησκευτικών από τους μαθητές προσεγγίζει το 100%.
Στην Αυστρία ισχύει ό,τι και στη Γερμανία. Δηλαδή το μάθημα είναι υποχρεωτικό και έχει ομολογιακή μορφή. Διδάσκεται σε όλα τα σχολεία της στοιχειώδους και της μέσης εκπαίδευσης και η διδασκαλία του τελεί υπό την άμεση εποπτεία των Εκκλησιών. Συγκεκριμένα το μάθημα των θρησκευτικών κατοχυρώνεται συνταγματικά και για τους προτεστάντες και για τους καθολικούς μαθητές. Μάλιστα ο καθηγητής Πρέε ανάφερε ότι η διδασκαλία μαθήματος θρησκειολογίας δεν προβλέπεται και προσθέτει ότι το μάθημα των θρησκευτικών ανήκει στην εσωτερική έννομη τάξη της Εκκλησίας και είναι κατηχητικού περιεχομένου.
Στην Ελβετία το μάθημα των θρησκευτικών είναι επίσης υποχρεωτικό στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο - Λύκειο, με βάση το άρθρο 27 του σε ισχύ Ελβετικού Συντάγματος. Μάλιστα κατά το ελβετικό κράτος η συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα των θρησκευτικών εξισώνεται προς την έναντί του εκπλήρωση καθήκοντος από τον κάθε πολίτη. Τα ίδια ισχύουν και στο Βέλγιο, όπου κι εκεί το μάθημα των θρησκευτικών είναι υποχρεωτικό.
Ενδιαφέρουσα η περίπτωση της Ιταλίας, όπου δεσπόζει η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, η οποία όμως από το 1984 έπαυσε να είναι «κρατική θρησκεία». Το 1989 το Συνταγματικό Συμβούλιο της Ιταλίας βεβαίωσε την υποχρέωση του κράτους να προβλέψει το μάθημα των θρησκευτικών κατά το ρωμαιοκαθολικό δόγμα. Το 1999 η κεντροαριστερή κυβέρνηση επιχείρησε να αλλάξει την ύλη του μαθήματος των θρησκευτικών, με αποτέλεσμα να προκληθεί σάλος. Ο σημερινός πρωθυπουργός Μπερλουσκόνι στην προεκλογική του εκστρατεία υποσχέθηκε το μάθημα των θρησκευτικών να γίνει υποχρεωτικό στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και οι διδάσκοντες να παύσουν να θεωρούνται «εθελοντές καθηγητές», δηλαδή δεύτερης κατηγορίας και με συμβολικό μισθό, να γίνουν ισότιμοι διδάσκοντες προς όλους τους άλλους και να πληρώνονται κανονικά όπως οι υπόλοιποι. Αυτά τα υλοποίησε αμέσως μετά την εκλογή του, παρά την αντίδραση της Κεντροαριστεράς. Σημειώνεται ότι επί Μπερλουσκόνι οι σχέσεις της ιταλικής κυβερνήσεως έχουν τόσο βελτιωθεί με το Βατικανό, ώστε για πρώτη φορά στα χρονικά της Ιταλίας προ ολίγων ημερών ο Πάπας Ιωάννης Παύλος Β' επισκέφθηκε και μίλησε στο Ιταλικό Κοινοβούλιο.
Στην Αγγλία τα πράγματα είναι σαφή και ρυθμίζονται από το Νόμο περί εκπαιδεύσεως του 1988, ο οποίος ρητά και κατηγορηματικά αναφέρει ότι το μάθημα των Θρησκευτικών είναι υποχρεωτικό, η δε ύλη του περιέχει τις αρχές και τη διδασκαλία της χριστιανικής θρησκείας. Άλλωστε στη χώρα αυτή δεν υπάρχει χωρισμός Εκκλησίας και κράτους. Το ίδιο με την Αγγλία ισχύει και στις σκανδιναβικές χώρες Σουηδία, Νορβηγία και Δανία, όπως και στη Φινλανδία.
Στην Ολλανδία, παρότι είναι χώρα με έντονο αντικληρικαλιστικό και αντικαθολικό χαρακτήρα, το μάθημα των θρησκευτικών είναι υποχρεωτικό. Στη χώρα αυτή, όπως και στο Βέλγιο, το 80% περίπου των σχολείων είναι ιδιωτικά και χρηματοδοτούνται από το κράτος προκειμένου να εισαγάγουν στο πρόγραμμα τους το μάθημα των θρησκευτικών, του οποίου η παρακολούθηση είναι υποχρεωτική. Στην Ισπανία ισχύει σύμφωνο με το Βατικανό, με το οποίο το κράτος αναλαμβάνει την υποχρέωση να εξασφαλίζει τη θρησκευτική εκπαίδευση στα δημόσια σχολεία. Ενδιάμεσα η κυβέρνηση του σοσιαλιστή πρωθυπουργού Γκονζάλες είχε μετατρέψει το μάθημα των θρησκευτικών σε προαιρετικό, αλλά ο σημερινός κεντροδεξιός πρωθυπουργός Αθνάρ το επανέφερε ως υποχρεωτικό.
Σε όλες τις χώρες που υπέστησαν το άθεο και ολοκληρωτικό καθεστώς του κομμουνισμού είχε καταργηθεί το μάθημα των θρησκευτικών. Σήμερα οι περισσότερες χώρες το έχουν επαναφέρει ως υποχρεωτικό, παρά τις αντιδράσεις που υπάρχουν σε ορισμένες από τους αμετανόητους κομμουνιστές. Στη Ρωσία έχουν επανέλθει τα θρησκευτικά στις περισσότερες περιοχές, αλλά δεν έχουν ακόμη κατοχυρωθεί νομοθετικά κι επιπλέον δεν υπάρχουν τόσοι καθηγητές για να διδάξουν στον πολύ μεγάλο αριθμό μαθητών, αφού μόλις από το 1990 και μετά άρχισαν να αναπτύσσονται οι θεολογικές σχολές και τα θεολογικά σεμινάρια. Στη Βουλγαρία επανήλθαν, το ίδιο στη Σερβία, στη Ρουμανία, στην Πολωνία και την Ουγγαρία.
Ιδιάζουσα περίπτωση είναι αυτή της «άθεης» Γαλλίας, όπου από το 1880 απαγορευόταν στα δημόσια σχολεία κάθε αναφορά σε οποιαδήποτε θρησκεία. Πριν η σοσιαλιστική κυβέρνηση Ζοσπέν αποχωρήσει της εξουσίας, μετά την παταγώδη ήττα του σοσιαλιστικού κόμματος στις πρόσφατες εκλογές, αποφάσισε να επαναφέρει έπειτα από τόσα χρόνια τα θρησκευτικά στα δημόσια σχολεία, έστω υπό τη μορφή του θρησκειολογικού μαθήματος. Και σε ενίσχυση της απόφασης εκείνης ο σημερινός υπουργός Παιδείας της Κεντροδεξιάς κ. Λικ Φερί είπε σε πρόσφατη συνέντευξη του στην εφημερίδα «Λα Κρουά» ότι λόγω του άθρησκου γαλλικού κράτους το μάθημα των θρησκευτικών δεν μπορεί να είναι ομολογιακό, αλλά ότι ήταν και λάθος η αποκοπή των παιδιών από τη θρησκευτική τους ιστορία. Και πρόσθεσε «είτε είναι κανείς θρήσκος είτε άθρησκος δεν αλλάζει τίποτε, δεν μπορεί να αντιληφθεί την πνευματική, καλλιτεχνική και πολιτική ζωή και παράδοση αν δεν μάθει ότι αυτή είναι αποτέλεσμα μιας χριστιανικής κυριαρχίας 15 αιώνων».

ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ Ν. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ
Από την εφημερίδα «ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ», 24/11/2002,
στο ένθετο «ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ».
Κύριε Στυλιανίδη, Υπουργέ της Παιδείας και Θρησκευμάτων,
Σας υπενθυμίζω με πάσα εντιμότητα: επί των ημερών σας το Υπουργείο Σας παραβιάζει το άρθρο 16 του Συντάγματος, ως προς το μάθημα των Θρησκευτικών. Αθετεί επίσης τούς Νόμους και παραβιάζει την Νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας! Είσθε προσωπικώς υπεύθυνος ενώπιον του Ελληνικού Λαού και ενώπιον της Ιστορίας!
Με εντιμότητα και παρρησία
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ & ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
5 Σεπτεμβρίου 2008
O Μετρητής μας τώρα δείχνει 57.724 επισκέψεις
------------------------------------------
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΩΣ ΕΠΕΙΓΟΝ
Σεβασμιώτατε,

Διάβασα σε link του zouglapress.blogspot.com το παρακάτω:

«Η Ζαχαρένια Χατζηνικολάου (3,5 ετών) που εξαφανίστηκε πριν από ένα μήνα (2 Αυγούστου) στην Κω έχει απαχθεί από τον πατέρα της. Όσοι γνωρίζετε κάτι επικοινωνείστε άμεσα με οποιοδήποτε αστυνομικό τμήμα ή στην Εθνική τηλεφωνική γραμμή για παιδιά (1056).»

Στο link έχει και φωτογραφία
http://zouglapress.blogspot.com/2008/09/blog-post_6643.html