Σάββατο 7 Μαΐου 2011

ΤΑ "ΤΣΑΚΑΛΙΑ" ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΑΓΑΘΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ

Η ΣΤΑΣΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ κ. ΚΑΜΙΝΗ

ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΗ ΑΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗ!
_________Έλαβε ήδη μεγάλη δημοσιότητα η απρέπεια του κ. Καμίνη, Δημάρχου των Αθηναίων, ο οποίος απαγόρευσε στους συνεργάτες του, στους δημοσιογράφους του Ραδιοσταθμού 9.84 FM καί σε άλλους υπηρεσιακούς παράγοντες του Δήμου νά ανταλλάσσουν μεταξύ τους και να εκφωνούν από το ραδιόφωνο τις γνωστές πασχάλιες προσφωνήσεις και ευχές "Καλή Ανάσταση!" ή "Χριστός Ανέστη!" Απαγόρευσε επίσης τη μετάδοση των ιερών ακολουθιών της Μεγάλης Εβδομάδος από τό ραδιόφωνο του Δήμου Αθηναίων! Εκφράζουμε τη λύπη μας για την αυθαίρετη καί απαράδεκτη αυτή συμπεριφορά του κ. Δημάρχου, για την οποία ασφαλώς ουδεμίαν έλαβεν έγκριση από το Δημοτικό Συμβούλιο!
___________Στον ταλαίπωρο αυτό τοπικό άρχοντα εκφράζουμε τη λύπη μας! Με τη συμπεριφορά του αρνήθηκε και την ελληνική παράδοση και την χριστιανική πρακτική.
_________Οφείλουμε να διευκρινήσουμε απ' αρχής ότι το πρόβλημα που θέλουμε να αναδείξουμε σήμερα δεν είναι η συμπεριφορά του κ. Δημάρχου, αλλά η αντίδραση του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου μας. Ποιά στάση λοιπόν ετήρησε ο κ. Ιερώνυμος; Την απάντηση μας δίδουν δημοσιεύματα του Αθηναϊκού Τύπου. Τρείς λοιπόν είναι οι πηγές μας:
  1. "ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ" της 22/04/2011
ΜΕΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 22/4/2011
Συντάκτης: Άννα Παναγιωταρέα

Ο δήμαρχος… Αθηναίων, απαγόρευσε στους δημοσιογράφους του Αθήνα 9,84
να εύχονται Καλό Πάσχα και Χριστός Ανέστη

Είπεν άφρων εν τη καρδία αυτού. Ουκ έστι Θεός.Έτσι αποφάσισε ο κ. Καμίνης. Και απαγόρευσε διά του κ. Καμπύλη στους παραγωγούς των προγραμμάτων του Δημοτικού Σταθμού της Αθήνας να εύχονται Καλό Πάσχα. Δεν υπάρχει Μεγάλη Παρασκευή για τον κ. Καμπύλη ούτε Ανάσταση για τον κ. Καμίνη. Γι’ αυτό και δεν θα μεταδοθούν οι ακολουθίες των Ωρών της Μ. Παρασκευής και η αναστάσιμη του Μ. Σαββάτου, από το Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Διονυσίου.
ΓΙΑΤΙ; «Για να μη θιγούν οι μουσουλμάνοι» της Αθήνας, διέταξεν ο -πολιτικά ορθός- κ. Καμίνης και συνεμορφώθη ο κ. Καμπύλης, του οποίου τον παχυλό μισθό πληρώνω από τα δημοτικά τέλη της οικίας μου, στο κέντρο του πολυεθνικού σκουπιδοτενεκέ, που μεταβάλλουν, συστηματικά την Αθήνα. Ότι θα φτάναμε στο σημείο να βρεθούμε στην πόλη όπου ζούμε ως ξένοι, με εντολή του δημάρχου Αθηναίων, δεν το είχαμε φανταστεί ούτε σαν εφιάλτη. Ότι θα είμαστε εμείς η μειονότητα στο σπίτι μας δεν μας είχε περάσει ποτέ ούτε ως ιδέα, από το νου.

"ΤΟ ΒΗΜΑ" της 30/04/2011
Στήλη: ΒΗΜΑτοδότης


Καταλλαγή επικρατεί στην Εκκλησία μετά τις αντιδράσεις που προκάλεσε η απόφαση του κ. Γ. Καμίνη να μειώσει δραστικά τη «θρησκευτική αδρεναλίνη» του 9,84 ζητώντας από τον δημοτικό ραδιοσταθμό να μη μεταδώσει τη Λειτουργία της Μεγάλης Εβδομάδος (από τη στιγμή που δεν τη μεταδίδει ούτε η κρατική τηλεόραση). Πολλοί θρησκόληπτοι έσπευσαν να κατακεραυνώσουν τον δήμαρχο Αθηναίων. Ωστόσο, ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος δίδαξε για μια φορά με το παράδειγμά του στου φωνασκούντες τον σωστό τρόπο εκδήλωσης διαφωνίας για θρησκευτικά θέματα. «Κατά την γνώμη μου, ο κ. Καμίνης έκανε ένα λάθος» φέρεται να είπε με ήπιο τόνο σε συνεργάτες του. «Κάθε άνθρωπος μπορεί να κάνει λάθος». Και έκλεισε τη συζήτηση εκεί. Είμαι σίγουρος ότι ο κ. Καμίνης, όταν διαβάσει αυτές τις γραμμές, θα συμφωνήσει ότι ο κ. Ιερώνυμος διαφωνεί με πολιτισμένο τρόπο, αν και ασφαλώς δεν θα σπεύσει να διορθώσει το υποτιθέμενο «λάθος» του το Πάσχα του 2012.
 "ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ  της 01/05/2011
ΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΜΠΕΛΕΓΡΗ
Εξοργισμένος ο Αρχιεπίσκοπος με τον Καμίνη

'Εντονες αντιδράσεις για την απόφαση να μην ακουστεί το «Χριστός Ανέστη»
 από το δημοτικό ραδιόφωνο της Αθήνας.
- Ο κ. Ιερώνυμος μάλιστα αρνήθηκε να συνοδεύσει τον δήμαρχο στο Ιδρυμα Αστέγων
του Δήμου Αθηναίων
- Καταδικάζει και ο περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιάννης Σγουρός
ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΤΟΥ φονταμενταλιστή, από την ανάποδη, διεκδικεί ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης μετά την απαγόρευση που επέβαλε στη μετάδοση των λειτουργιών από τον δημοτικό ραδιοφωνικό σταθμό Αθήνα 9,84. Για πρώτη φορά σε ελληνικό ραδιόφωνο της Αθήνας απαγορεύτηκε ρητά να ακούγεται το «Χριστός Ανέστη» και επετράπη μόνο η ευχή «Χρόνια Πολλά». Η δικαιολογία ήταν πως δεν ήθελε η δημοτική αρχή να… προσβάλει τους μουσουλμάνους που κατοικούν στην Αθήνα!
Οι αντιδράσεις που προκλήθηκαν ήταν πολλές. Κατ’ αρχήν ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος εμφανίζεται ιδιαίτερα δυσαρεστημένος από την εξέλιξη αυτή. Ήταν κάτι που τον αιφνιδίασε σε μεγάλο βαθμό, αφού ο κ. Καμίνης τους τέσσερις μήνες που βρίσκεται επικεφαλής στον δήμο διατηρούσε άριστες σχέσεις μαζί του. Παρ’ όλα αυτά, δεν μπήκε στον κόπο να τον ενημερώσει γι’ αυτή του την απόφαση με αποτέλεσμα ο Αρχιεπίσκοπος να βρεθεί προ εκπλήξεως και να ενημερωθεί από τις εφημερίδες. Η αντίδρασή του ήταν άμεση. Αρνήθηκε να συνοδεύσει τον δήμαρχο στο Ιδρυμα Αστέγων του Δήμου Αθηναίων.

Η άρνηση του Αρχιεπισκόπου ήταν ενδεικτική της δυσφορίας του καθώς η ταυτόχρονη παρουσία τους εκεί την Κυριακή του Πάσχα ήταν προγραμματισμένη προ καιρού. Για όποιον γνωρίζει τον κ. Ιερώνυμο ξέρει καλά πως αυτή η ελάχιστη και αθόρυβη αντίδρασή του σημαίνει πολλά. Ιδιαίτερα όταν υπάρχει ένα ίδρυμα στο οποίο η Αρχιεπισκοπή έχει αφοσιωθεί και έχει δώσει πολλά.

ΣΧΟΛΙΑ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ
_________ Η ενέργεια του κ. Δημάρχου Αθηναίων είναι φανερό πως πλήττει ευθέως όχι μόνο τις παραδόσεις μας, αλλά και την ίδια την Εκκλησία! Γι αυτό ακριβώς ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών ενομιμοποιείτο να στηλιτεύσει την συμπεριφορά του Δημάρχου και με τον τρόπο αυτό να ικανοποιήσει το κοινό αίσθημα του εκκλησιαστικού Πληρώματος. Δυστυχώς και αυτη τη φορά ο Μακαριώτατος δεν το έπραξε! Ο εκ φύσεως ήρεμος χαρακτήρας του, μια πληθωρική ηρεμία και ευγένεια, που τον διακρίνουν, δεν του επέτρεψαν κι αυτή τη φορά να παρει στα χέρια Του το μαστίγιο.  Η μόνη πρός τά έξω εκδήλωσις της απαρεσκείας του Αρχιεπισκόπου μας ήταν η άρνησίς Του, όπως συνοδεύσει τον Δήμαρχο σε κάποιο φιλανθρωπικό Ίδρυμα κατά την ημέρα του Πάσχα. Τίποτε περισσότερο!
________Το ερώτημα, λοιπόν, που τίθεται ενώπιόν μας είναι: ήταν αρκετή αυτή η αντίδρασις; Ικανοποίησε άραγε το κοινό αίσθημα; 
________Κατά την γνώμη μας η αντίδρασις του Αρχιεπισκόπου και αυτή τή φορά ήταν υποτονική, αναιμική! Σιγά μήπως "ίδρωσε το αυτί" του Δημάρχου! Η στάσις του Μακαριωτάτου κ. Ιερωνύμου ικανοποίησε τους εκτός της Εκκλησίας, συνήθως με κοσμικό πνεύμα, πολίτες. Το είδαμε στο σχόλιο του ΒΗΜΑτοδότη. Μόνον από το Κυβερνητικό ΒΗΜΑ επαινέθηκε η Αρχιεπισκοπική ήπια στάσις! Όταν όμως το ΒΗΜΑ επαινεί κάποιον εκ του ιερατείου, τότε αυτό και μόνο είναι μια αρκετά πειστική απόδειξις ότι η συγκεκριμένη συμπεριφορά Του εζημίωσε την Εκκλησία. Άρα ο Μακαριώτατος για μια ακόμη φορά  δεν στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων! Τον παρέσυρε η ευγένεια!
  • Ο τίτλος της εφημερίδος ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, "'Εξοργισμένος ο Αρχιεπίσκοπος με τον Καμίνη" δεν τεκμηριώνεται! Η άρνησις του Αρχιεπισκόπου να συνοδεύσει τόν κ. Καμίνη στο Ίδρυμα Αστέγων δεν είναι αρκετή για να αποδείξει την "αγανάκτηση"! 
  • Το σχόλιο της εφημερίδος ΤΟ ΒΗΜΑ, ότι ο Αρχιεπίκσοπος είπε σε κάποιο δικό του πρόσωπο  «Κατά την γνώμη μου, ο κ. Καμίνης έκανε ένα λάθος» φέρεται να είπε με ήπιο τόνο σε συνεργάτες του. «Κάθε άνθρωπος μπορεί να κάνει λάθος».  θα μπορούσε να το κάμει και ένας Διάκονος! Δεν ταιριάζει στον Προκαθήμενος μιας δοξασμένης Εκκλησίας! 
  • Μοναδική ευχάριστη εξαίρεσις στο όλο πρόβλημα υοήρξε η γραφίδα της κυρίας Παναγιωταρέα, η οποία έγραψε: "Ότι θα φτάναμε στο σημείο να βρεθούμε στην πόλη όπου ζούμε ως ξένοι, με εντολή του δημάρχου Αθηναίων, δεν το είχαμε φανταστεί ούτε σαν εφιάλτη. Ότι θα είμαστε εμείς η μειονότητα στο σπίτι μας δεν μας είχε περάσει ποτέ ούτε ως ιδέα, από το νου.." Αν ο Μακαριώτατος έλεγε τά ίδια αυτά λόγια, θα ήταν ικανά να ικανοποιήσουν το κοινό αίσθημα των πιστών ανθρώπων.


ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
________Κατά την δική μας ταπεινή γνώμη ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος εμφανίζεται σαν ένας αγαθός στην ψυχή άνθρωπος, του Οποίου όμως την έμφυτη ή επίκτητη, την πραγματική ή  επίπλαστη, αυτή αγαθότητα (ο Θεός γνωρίζει τά μύχια της ανθρώπινης ψυχής) εκμεταλλεύονται αγρίως τά  "σαϊνια¨ ή άν θέλετε, "τα τσακάλια της πολιτικής" επί ζημία της Εκκλησίας! Αυτό πρέπει να το προσέξει! Και επίσης πρέπει να στοχασθή ποιοί άραγε είναι αυτοί που τον αγαπούν πραγματικά και ποιοί απλώς τον εκμεταλλεύονται. Εμείς θα συνεχίσουμε και να Τον αγαπάμε και νά Του λέμε την αλήθεια, όπως εμείς την βιώνουμε.
_________Πρότυπά μας είναι οι άγιοι Πατέρες της Ορθοδοξίας μας. Μια ματιά στη ζωή τους και μιά σπουδή στη διδασκαλία τους οριοθετεί διαχρονικά την πορεία κάθε Επισκόπου. Ελάτε νά σκύψουμε λίγο στην διδαχή του.

«Όταν Εκκλησίας προστήναι δέη, και ψυχών επιμέλειαν πιστευθήναι τοσούτων,… αγαγέσθωσαν εις το μέσον οι πολλώ τω μέτρω πλεονεκτούντες απάντων, και τοσούτον υψηλότεροι των άλλων κατά την της ψυχής όντες αρετήν, όσον του παντός έθνους Εβραίων κατά το του σώματος μέγεθος ο Σαούλ, μάλλον δε και πολλώ πλέον» (Περί Ιερωσύνης Β΄). Τήν μετάφραση μας δίδει ο Σεβ. Μητροπολίτης πρ. Αττικής κ. Νικόδημος: Όταν πρόκειται να εκλεγούν ηγετικά στελέχη της Εκκλησίας, λειτουργοί, που θα φροντίσουν για τη σωτηρία των ψυχών, θα πρέπει να κληθούν εκείνοι, που ξεπερνούν, κατά την αρετή της ψυχής, όλους τους άλλους, τόσο πολύ όσο ο Σαούλ ξεπερνούσε, κατά τη διάπλαση του σώματός του, όλους τους Εβραίους.(Περιοδικόν ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ,  αρ. φ. 300 της 1ης Μαΐου 2011)
Ας δούμε ακόμη μια ακόμη ρήση του ιερού Χρυσοστόμου: Όπως σημειώνει ο Σεβ. Μητροπολίτης πρ. Αττικής κ. Νικόδημος, ".....διευρύνει τον πίνακα των προσόντων εκείνων, που προσέρχονται να διακονήσουν στον Ιερό Θυσιαστήριο και να επωμιστούν το υπέρβαρο λειτούργημα της διδαχής και της χαρισματικής διαποίμανσης των μελών της Εκκλησίας. «Ου γαρ μόνον καθαρόν ούτως, ως τηλικαύτης ηξιωμένον διακονίας, αλλά και λίαν συνετόν, και πολλών έμπειρον είναι δει, και πάντα μεν ειδέναι τα βιωτικά, των εν μέσω στρεφομένων ουχ ήττον, πάντων δε απηλλάχθαι, μάλλον των τα όρη κατειληφότων μοναχών» (Περί Ιερωσύνης, VI,δ΄,). Δηλ. εκείνος, που προσέρχεται να διακονήσει στο ιερό Θυσιαστήριο, όχι μόνον πρέπει να διαθέτει την καθαρότητα, που αρμόζει στο λειτούργημά του, αλλά πρέπει να είναι και ιδιαίτερα συνετός και έμπειρος σε πολλά πράγματα. Να γνωρίζει όλα τα σχετικά με τη βιοπάλη, περισσότερο από εκείνους, που αγωνίζονται μέσα στον κόσμο και, ταυτόχρονα, να είναι απαλλαγμένος από τις αδυναμίες και τις εκτροπές, περισσότερο από τους μοναχούς, που βρίσκονται στα βουνά.
ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΙΣ ΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΩΝ ΜΑΣ
________Με οδηγό την συνείδησή μας καί τήν επιταγή νά ορθοτομούμε το λόγο της Αληθείας ασκούμε το προφητικό μας έργο μέ φόβο Κυρίου. Δεν βλέπουμε τά πρόσωπα! Προσεγγίζουμε "όλα τα σχετικά με τη βιοπάλη". Δεν κρίνουμε παρά μόνον πράξεις! Τα δημοσίως πραττόμενα, δημοσίως πρέπει και νά ελέγχωνται.
_________Κατά τήν έκτακτη Συνέλευση της Ιεραρχίας τόν περασμένο Φεβρουάριο, είχαμε την ευκαρία να παρατηρήσουμε στον Αρχιεπίσκοπο, ότι ήταν λάθος η παρουσία του στο Δημαρχείο των Αθηνών κατά τήν ορκομωσία του νέου Δημάρχου κ. Καμίνη, ο οποίος, αντί του παραδοσιακού θρησκευτικού όρκου, προτίμησε τον πολιτικό όρκο! 
________Ύπεραμυνόμενος λοιπόν ο κ. Ιερώνυμος της ορθότητος της ενεργείας του, προέβη στην απρέπεια νά συγκρίνει τον σεβασμό του κ. Καμίνη καί ημών πρός τό σεπτό πρόσωπό Του, τονίζοντας ότι ο κ. Καμίνης Τον σέβεται πολύ περισσότερον ημών!!!!!!!! "Πρίν αλέκτορα φωνήσαι"  ήλθε η δική μας δικαίωσις! Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών καί πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΑΘΗΤΟΣ, όπως επίσης και ο Καλαβρύτων Αμβρόσιος ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΑΘΗΤΟΣ! Στήν περίπτωση του κ. Καμίνη ο Μακαριώτατοσ "έπεσε έξω!" Ο κ. Δήμαρχος των Αθηναίων δεν σεβάσθηκε ούτε την Μητέρα Ορθόδοξο Εκκλησία, ούτε και τον Αρχιεπίσκοπο!
________Όλοι μαζί λοιπόν οφείλουμε να αναζητάμε την αλήθεια και ο ένας να συμπληρώνει τόν άλλο! Ένας σοφός διδάσκεται και από ένα μερμήγκι!  Η ΑΛΗΘΕΙΑ διασφαλίζεται διά της Συνοδικότητος! Έτσι ώρισαν οι Άγιοι Πατέρες μας.
________Δήτε λοιπόν μερικά αποσπάσματα από τήν Συνεδρία της Ιεραρχίας του παρελθόντος Φεβρουαρίου, όπου εξ αφορμής του κ. Καμίνη είχαμε μια λεκτική αντιπαράθεση με τον Αρχιεπίσκοπο. Διευκρινίζεται, ότι τα παρατιθέμενα Πρακτικά προέρχονται από τις προσωπικές μας σημειώσεις, αλλά δεν πρέπει να απέχουν πολύ από τα επίσημα Πρακτικά της Ιεραρχίας. Θα διαπιστώσετε την διαφορετικότητα της σκέψεως μεταξύ του Μακαριωτάτου και του γράφοντος και θα βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα:
     
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΧΕΤΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ

Ο Καλαβρύτων: Μακαριώτατε, επιτρέψτε μου να ακουσθεί και μια άλλη φωνή στην αίθουσα αυτή, να εμφανισθεί μια άλλη διάσταση του θέματος. Έτσι κι αλλοιώς, εγώ θεωρούμαι περιθωριακός! Κατ' αρχήν προσυπογράφω όσα ο Άγιος Αντιπρόεδρος (δηλ. ο Σεβ. Καρυστίας) είπε στην αντιφωνησή του. Θέλω να διευκρινίσω, και παρακαλώ να με πιστέψετε, Μακαριώτατε, ότι όσοι Σας παρακαλούν να ορθώσετε το ανάστημά Σας ως αρχηγός της Εκκλησίας, το κάνουν από αγάπη προς την Εκκλησία, αλλά και από αγάπη προς το Σεπτό Πρόσωπό Σας! Π.χ. Παρέστητε στην ορκομωσία του Δημάρχου Αθηναίων. Εκεί όμως Σας περιεφρόνησαν! Δυστυχώς ούτε το κύρος Σας, αλλ’ ούτε και το κύρος της Εκκλησίας περιφρουρήσατε εκεί! Όχι μόνον με τον πολιτικό Όρκο, στον οποίο κατέφυγε ο νέος Δήμαρχος Αθηναίων, και μάλιστα επί παρουσία του Αρχηγού της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος, αλλά και με τον τρόπο που Σας υπεδέχθη, Σας περιφρόνησε! Αυτή λοιπόν η περίστασις ήταν μια ευκαιρία να κάνετε μια διαμαρτυρία, να εκδηλώσετε την δυσαρέσκειά Σας! Όσοι λοιπόν Σας παρακαλούμε, να ορθώσετε το ανάστημά Σας, το κάνουμε και εξ αγάπης προς την Εκκλησία και εξ αγάπης προς το πρόσωπό Σας!
Μακαριώτατος: Άγιε Καλαβρύτων, θα μου επιτρέψετε να σας πω το εξής. Πάνω στο πρώτο θέμα, συνεχίζετε κι εσείς ν' ακολουθείτε μια μερίδα του Τύπου και μερίδα των ανθρώπων. Θα ήθελα να σας πω...
Καλαβρύτων: Προσωπική άποψη έχω, Μακαριώτατε...
Μακαριώτατος: Με συγχωρείτε Άγιε Γέροντα. Διαβάσατε κάπου, ξέρω τι διαβάσατε και τα είπατε...
Καλαβρύτων: Δεν διάβασα, έχω προσωπική άποψη!
Μακαριώτατος: Να σας πω όμως, εγώ πως έγιναν τα πράγματα!
Καλαβρύτων: Δεν είναι θέμα...

Μακαριώτατος: Δεν είναι έτσι, όμως! Γιατί τα διαστρέφετε τα πράγματα; Σεις ποτέ δεν με σεβαστήκατε τόσο, όσο ο Δήμαρχος της Αθήνας! Αυτό πρέπει να το ξέρετε, ότι ο Δήμαρχος της Αθήνας παίρνει άριστα μπροστά στη συμπεριφορά σας! Λοιπόν, ο Δήμαρχος της Αθήνας ήλθε προεκλογικά, μου είπε τις θέσεις του, ότι εγώ δεν έχω σχέσεις με την Εκκλησία, όχι με την Εκκλησία, με τους Παπάδες... Τέλος πάντων, δεν μας ενδιαφέρει τι λέει ο άνθρωπος. Ήλθε να μ' ενημερώσει και μάλιστα μου είπε “την ευχή Σας”! Και λέω “την ευχή δεν την χρειάζεσθε... Πάρτε την αλλά ψήφο δεν σας δίνω!”. Τέλος πάντων. Εξελέγη. Το βράδυ μόλις βγήκε το αποτέλεσμα με πήρε τηλέφωνο και μου λέει “σας παρακαλώ πάρα πολύ, θέλω να συνεργασθούμε”. Όταν ήλθε η ώρα της ορκομωσίας ήλθε και μου είπε “δεν θέλω να σας φέρω σε δύσκολη θέση. Οι άνθρωποι, οι περισσότεροι από τη δική μου την παράταξη θέλουνε να είστε”. Ήλθε και με εκάλεσε, του είπα “θα σκεφθώ”. Η σκέψη μου ήταν ότι έπρεπε να είναι παρούσα η Εκκλησία αυτήν την ώρα, γι' αυτό έβαλα τον Πρωτοσύγκελλο να κάνει την Ακολουθία κι εγώ κάθισα. Τα λεγόμενα ότι με περιφρόνησε είναι ψέμμα και ξέρω κι από που εξαπολύθηκαν. Ήλθε, με υπεδέχθη, με πήρε μέσα, μ' έβαλε στη θέση μου μαζί με τους άλλους, ουδέποτε μου έστρεψε την πλάτη ο άνθρωπος! Ήλθε μετά μ' ευχαρίστησε και ήλθε στην κοπή της πίττας στην Αρχιεπισκοπή και με παίρνει κάθε μέρα και μου λέει “είμαι στο πλευρό Σας, να συνεργασθούμε”! Που τα βρηκατε αυτά τα πράγματα; Πρέπει εγώ να βγαίνω δηλαδή, και να διαψεύδω αυτές τις αναιδείς τοποθετήσεις; Κλείνω λοιπόν, και θέλω να σας πω με πόνο, ότι ο Δήμαρχος της Αθήνας με τίμησε και με σεβάσθηκε περισσότερο απ' ό,τι μ' έχετε τιμήσει και μ' έχετε σεβασθεί εσείς, ίσως κι ένας-δυό ακόμη! Υπονομεύετε τον Αρχιεπίσκοπο! Εμένα δεν μ' ενδιαφέρει, εγώ δεν ήλθα εδώ για καριέρα, πρέπει να το ξέρετε, δεν μ' ενδιαφέρει! Όταν υπονομεύετε τον Αρχιεπίσκοπο, υπονομεύετε την Εκκλησία! Αυτά ήθελα να σας πω!
Καλαβρύτων: Κάθε λόγος έχει αντίλογο! Δεν είναι αυτό το θέμα μας σήμερα...
Μακαριώτατος: Κι εάν θέλετε να γίνω αυτό που θέλετε, πάρτε ένα ψήφισμα σήμερα, πείτε τι θέλετε ακριβώς, κι εσείς κι ο Άγιος Καρυστίας κι ο Άγιος Θεσσαλονίκης, τρία λόγια, τέσσερα λόγια, και να μου πείτε η Ιεραρχία θέλει έναν πόλεμο, να τον ανοίξετε, και θα τον ανοίξω εγώ! Σας παρακαλώ να ψηφιστεί αυτό το πράγμα!
Καλαβρύτων: Είναι θέμα προσωπικής τοποθετήσεως, εγώ σας...
Μακαριώτατος: Να πάψετε πια αυτό το τραγούδι συνέχεια...
Καλαβρύτων: Μα δεν μπορώ να μην τα πω, Μακαριώτατε! Εισπράττουμε από τον κόσμο...
Μακαριώτατος: Θέλετε να απαντώ συνέχεια; Μα με προκαλείτε...
Καλαβρύτων: Εισπράττουμε από τον κόσμο...
Μακαριώτατος: Περί νάρκης μίλησε ο Άγιος Θεσσαλονίκης. Εγώ δεν ναρκώθηκα ποτέ!
Καλαβρύτων: Το εισπράττουμε, Μακαριώτατε, από τον κόσμο! Εσείς δεν εισπράττετε τίποτε;
Μακαριώτατος: Δεν μπορώ να σας ακολουθήσω, ούτε εσάς, ούτε τον Άγιο Θεσσαλονίκης! Σας αγαπώ, σας σέβομαι, αλλά δεν σας ακολουθώ.
Καλαβρύτων: Ωραία, σύμφωνοι...

Μακαριώτατος: Αν η Ιεραρχία μου πει, Αρχιεπίσκοπε σε θέλουμε να κάνεις επανάσταση αυτή τη στιγμή και να πας μπροστά, θα πάω! Εάν δεν μπορώ θα πάω σπίτι μου! Λοιπόν, δεν θέλω να συνεχίζωνται αυτά τα πράγματα. Γράφετε, ξαναγράφετε, ξαναγράφετε, ξαναγράφετε...
Καλαβρύτων: Αυτά σημαίνουν ότι πρέπει να Σας λέμε σε όλα “μπράβο” και να συμφωνούμε; Εμείς γνώμη δεν μπορούμε να έχουμε;
Μακαριώτατος: Ορίστε;
Καλαβρύτων: Προσωπική γνώμη δεν μπορούμε να έχουμε;
Μακαριώτατος: Να έχετε γνώμη...
Καλαβρύτων: Μου λέτε να μη μιλάω, να μη Σας λέω την άποψή μου, μη, μη! Τότε τι...
Μακαριώτατος: Έχετε γνώμη και την έχω σεβασθεί, αλλά δεν μπορείτε να την επιβάλλετε με τον τρόπο που εσείς θέλετε!
Καλαβρύτων: Δεν επιβάλλω! Την γνώμην μου λέγω! Επέβαλα τίποτε; Αλλά, βλέπετε, δεν αντέχετε την κριτικήν! Θέλετε να Σας λέμε σε όλα “ναι”! Ε, αφήστε να λέμε και κανένα “όχι”.
Σεβ. Θεσσαλονίκης: Εγώ τι είπα; Γιατί δεν άκουσα, Μακαριώτατε. Τι είπα;

Μακαριώτατος: Είπατε “είχαμε την περίοδο του Χριστοδούλου, αυτής της τραγικής περιπτώσεως του θορύβου, και τώρα πέσαμε στη νάρκη”!
Σεβ. Θεσσαλονίκης: Αυτό όχι σήμερα. Άλλη μέρα, Μακαριώτατε. Αυτό είναι επί άλλου επιπέδου.
Μακαριώτατος: Τέλος πάντων, δεν είναι τώρα της ώρας να λύσουμε τη διαφορά μας... Αλλά θα 'θελα να κάνετε και την αυτοκριτική σας... Και σεις Άγιε Θεσσαλονίκης κι εσείς Άγιε Καλαβρύτων, να δούμε με τον τρόπο και τη συμπεριφορά σας γενικότερα απ' όταν μπήκατε στην Εκκλησία ωφελήσατε η ζημιώσατε;
Σεβ. Θεσσαλονίκης: Ε, δεν θα μας το πείτε Σεις αυτό!
Μακαριώτατος: Εν τάξει!
Σεβ. Θεσσαλονίκης: Έτσι. Δεν έχετε αρμοδιότητα!
Σεβ. Καλαβρύτων: Ώστε λοιπόν είστε και Κριτής των άδελφών Σας...
Μακαριώτατος: Σας παρακαλώ Άγιε Αδελφέ...
Σεβ. Θεσσαλονίκης: Ο καθένας έχει την ιστορία του για την οποία μαρτυρεί ο λαός!
Μακαριώτατος: ...μπείτε στο θέμα. Έδειξε ο λαός...
Σεβ. Θεσσαλονίκης: Και ο Θεός και ο λαός!

Μακαριώτατος: Ο λαός το έδειξε και σας έβαλε στη θέση σας! Τον άγιο Θεσσαλονίκης και εσάς, άγιε Καλαβρύτων, ο Λαός της Επαρχίας σας σας αποδοκίμασε!
Σεβ. Θεσσαλονίκης: Λοιπόν...
Μακαριώτατος: Σας παρακαλώ Άγιε Καλαβρύτων, στο θέμα!
Καλαβρύτων:
Εμένα δεν μ' έβαλε στη θέση μου κανείς ακόμα...Μέχρι σήμερα, με την Χάρι του Κυρίου μας, στην Επαρχία μου ουδείς με αποδοκίμασε!

Σεβ. Θεσσαλονίκης: Δεν Σας πληροφορούνε καλά!
Καλαβρύτων: ...ούτε Κριτής της Οικουμένης μπορείτε να είστε, Μακαριώτατε!
Μακαριώτατος: Λοιπόν, μπέστε στο θέμα μας, παρακαλώ. Στο θέμα!
Καλαβρύτων: Στο θέμα μας λοιπόν. Μακαριώτατε, σε κάθε θέμα υπάρχουν διαφορετικές οπτικές γωνίες. Η μία άποψη είναι η συνδιαλλαγή, ο διάλογος, η άλλη είναι το καριοφίλι, η αντίσταση! Ο καθένας μπορεί να έχει μια δική του άποψη και βέβαια, η σύγκλιση των απόψεων είναι αυτό που εκφράζει την Εκκλησία και γι' αυτό έχουμε Σύνοδο και γι αυτό άλλωστε μας καλέσατε, δηλ. για να ακούσετε την γνώμην μας! Μία λοιπόν παρατήρηση είναι ότι χρειάζονται οι πιο πολλές απόψεις, τις οποίες και σέβομαι! Όταν η Ιεραρχία αποφασίζει, εγώ ακολουθώ, δεν εμμένω στην αποψή μου!  Σκοπός που ήλθαμε εδώ είναι να κάνουμε συζήτηση. Από την άλλη πλευρά όμως οφείλω να τονίσω, ότι με την τακτική των ηπίων τόνων η αντίπερα όχθη, δηλ. η Κυβέρνησις, εκμεταλλεύεται τα πράγματα και συνεχώς μας αδικεί! Έχουμε τα Θρησκευτικά που έγιναν ήδη προαιρετικό μάθημα. Τι επράξαμεν εμείς; Ακόμα μελετάμε το ζήτημα!
Μακαριώτατος: Μη βγαίνετε από το θέμα Άγιε Καλαβρύτων...
Καλαβρύτων: Όχι, δεν αλλάζω θέμα! Υπογραμμίζω όμως ότι όλα αυτά είναι υποχωρήσεις, Μακαριώτατε! Δεν θέλετε να ακούσετε; Το μάθημα της ιστορίας επίσης γίνεται κι αυτό προαιρετικό μάθημα! Η ελληνική Γλώσσα, παραθεωρείται επίσης! Αυτά είναι θέματα, τα οποία θίγουν την Εκκλησία! Διότι και για την γλώσσα η Εκκλησία μπορεί και οφείλει να έχη άποψιν, διότι έχουμε τα λειτουργικά κείμενα στην αρχαία γλώσσα! Επομένως, ναι, να κάνουμε διάλογο, αλλά με καλόπιστους ανθρώπους. Όχι μ' αυτούς, οι οποίοι εκμεταλλεύονται την ηπιότητα, για να μας βάζουν πεπονόφλουδες κι εμείς να σιωπάμε. Αυτό είναι! Θα ήθελα λοιπόν, σήμερα να είχαμε συγκληθή γι' άλλα θέματα, τα οποία είναι πολύ σοβαρά και πολύ επείγοντα, κι όχι γι΄αυτό, που αναγράφεται στην Ημερησία Διάταξη,  και τό οποίον τελικά είναι  θέμα  οικονομικής φύσεως! Σήμερα το προέχον ζήτημα δεν είναι το πως θα επιβιώσουμε! Οι Ιερείς μας κι έμείς θα επιβιώσουμε, είτε μας δώσουν μισθό, είτε όχι! Θα μας ζήσει ο Θεός! Επαναλαμβάνω λοιπόν, ότι το συζητούμενο θέμα είναι οικονομικό! Δεν είναι πνευματικό θέμα. Θα ήθελα να φέρω στην Αίθουσα ένα παράδειγμα, ώστε να γίνω περισσότερον κατανοητός. Για την “Κάρτα του Πολίτη”, χαλάει ο κόσμος! Οι πιστοί μας ερωτούν με αγωνία: “Με την περίφημη κάρτα τι θα κάνουμε;” Η Εκκλησία ακόμη μελετά το ζήτημα, παραπέμποντάς το σε Επιτροπές! Αυτά είναι σήμερα τα καυτά προβλήματα! Επομένως θα ήθελα να ξέρετε ότι με ενοχλεί αφάνταστα το γεγονός, ότι η μέθοδος του σαλαμιού, την οποία εφαρμόζει η Πολιτεία, κομμάτι-κομμάτι μας αφαιρεί κεκτημένα δικαιώματα και τοιουτοτρόπως σταδιακά και μεθοδικά μας ωθεί στο περιθώριο! Αυτό λοιπόν με ενοχλεί και οφείλω το καταθέσω στην αγάπη Σας. Ας μη παραπονείσθε, λοιπόν, Αφήστε κι εμάς να έχουμε  άποψη! Τριάντα πέντε τόσα  χρόνια έχουμε συμπληρώσει στην αρχιερωσύνη...
Μακαριώτατος: Σεβασμιώτατε, δεν είναι η ώρα γι' αυτά. Δεν ήρθε η ώρα για την “Κάρτα του Πολίτη”!
.............

Καλαβρύτων:..........Μια άλλη πρότασις είναι η άμυνα, η αντίστασις! Ας κλείσουν, λοιπόν, οι Εκκλησίες! Να πολεμήσουμε, να αντισταθούμε στην καταλυτική επέμβαση της Πολιτείας εις τα της Εκκλησίας. Ας μη φοβηθούμε! Θα επιβιώσουμε! Στο παραπέτασμα τόσα χρόνια τι έγινε; Υπέφεραν, τους φυλάκιζαν, τους εφόνευαν, αλλά η πίστις και οι πιστοί ενίκησαν! Ελάτε λοιπόν να αντιμετωπίσουμε το θέμα του διορισμού των εφημερίων σε αναλογία 1:5 ως θέμα επεμβάσεως της Κυβερνήσεως εις τα της Εκκλησίας. Έχουμε χρέος να κρατήσουμε την Εκκλησία απαραβίαστη. Να τους υποχρεώσουμε να σεβασθούν την Εκκλησία! Να την πολεμούν, αν θέλουν, αλλά και να την φοβούνται! Ενώ τώρα δεν μας υπολογίζουν και έτσι προωθούν ό,τι θέλουν! Με άλλα λόγια νομίζω ότι με αυτό το νομοσχέδιο τοτ 1:5 η Πολιτεία εφαρμόζει ένα σχέδιο διωγμού της Εκκλησίας! Αποδέχομαι τον προϋπολογισμό των θέσεων, όπως προτάθηκε, αλλά να μας ρωτήσουν πόσες θέσεις θέλουμε, τι ανάγκες έχουμε και να ορίσουμε εμείς τον αριθμό τους. Εμείς να το αποφασίσουμε. Δεν θα το αποφασίζει κάποιος υπάλληλος του Υπουργείου, ο οποίος ενδεχομένως ποτέ δεν πάει στην Εκκλησία! Με την ευκαιρία πρέπει να ξεκαθαρίσουμε και κάποια άλλα θέματα που ακούγονται. Μήπως το Νομοσχέδιο αυτό είναι ένα ακόμη βήμα για το χωρισμό Εκκλησίας-Πολιτείας; Ο Πρωθυπουργός είπε ότι το θέμα συζητείται, ότι με την Εκκλησία συζητάει. Εσείς, Μακαριώτατε, αντιθέτως, απαντάτε “δεν ξέρω τίποτε”. Τι γίνεται μ’ αυτό το θέμα; Μήπως η μισθοδοσία των Κληρικών, στην οποία αναφέρθηκε ο Σεβασμιώτατος Εισηγητής είναι ένα θέμα το οποίον ακολουθεί; Εάν όλα αυτά τα θέματα τα εξετάσουμε το καθένα μεμονωμένως τότε και χάνουμε και χανόμαστε! Εάν όμως τα αντιμετωπίσουμε συνολικά, δηλ. ως πακέτο, τότε οφείλετε εκεί που πάτε στον Πρωθυπουργό να ξεκαθαρίσετε τα θέματα. Να τον έρωτήσετε, τι επί τέλους θέλει; Να ξέρουμε τι θα κάνουμε. Και η θα πάμε όλοι να μας δέσουν χειροπόδαρα η θα διατηρήσουμε την ελευθερία μας. Πρόβλημά μας δεν είναι μόνο το 1:5! Αυτό αποτελεί την συνιστάμένην όλων των προβλημάτων. Επομένως, η πρόταση του Σεβ. Καρυστίας καριοφίλι η πετραχείλι παίζεται! Πρέπει να έξετάσουμε τι κερδίζουμε και τι χάνουμε με την πολιτική των ηπίων τόνων. Να το εξετάσουμε επισταμένως και αν πρέπει όλοι μας να θυσιασθούμε, να θυσιασθούμε! .........
Μακαριώτατος: Μην παίζετε, Άγιε Καλαβρύτων!
Καλαβρύτων: Δεν παίζω! Να κάνουμε προτάσεις εμείς και να μην υποταχθούμε σ' αυτό το χορό που μας χορεύουν εκείνοι! Αυτό είναι το ζήτημα, Μακαριώτατε. Θέλουμε μια ελεύθερη Εκκλησία! Κι Εσείς πρέπει να μας την εξασφαλίσετε! Και με την ευκαιρία Σας ερωτώ, Μακαριώτατε: Αυτά που συζητάμε σήμερα είναι άραγε πολιτικολογία; Κατά την άποψή Σας είναι πολιτικολογία! Στην Αίθουσα της Ιεραρχίας σήμερα, εκόντες άκοντες, ωδηγηθήκαμε όλοι μαζί και κάνουμε πολιτικολογία! Μη μας καταδικάζετε, λοιπόν, όταν κι’ έμείς μεμονωμένως θίγουμε τα κακώς κείμενα! Μη μας πετάτε λάσπη, κάθε φορά που εκφράζουμε την άγωνία μας η που διατυπώνουμε τον πόνο μας! Αυτός ο πόνος και ο προβληματισμός μας κατ ανάγκην συνδέεται με πρόσωπα της Κυβερνήσεως η της Πολιτικής γενικώτερον και σχετίζεται με γεγονότα, με πράξεις και αποφάσεις των. Αφήστε λοιπόν τις κορώνες Σας... Σήμερα όλοι μαζί, και Σεις μαζί μας, κάνουμε πολιτικολογία! ........
......Ένα ακόμη θέμα, με το οποίο πρέπει να ασχοληθούμε είναι και η συμβατική υποχρέωση της Πολιτείας για τη μισθοδοσία του Κλήρου. Παλέψτε το, Μακαριώτατε! Πέστε τους, η μισθοδοσία είναι ανειλημμένη υποχρέωσις της Πολιτείας! Υπάρχουν τα έγγραφα, υπάρχουν οι Νόμοι! Η Πολιτεία πρέπει να είναι έντιμη με τις υπογραφές της! Η υποχρέωσις της Πολιτείας είναι διαχρονική!.........
...............Λοιπόν, ταπεινά φρονώ, ότι αυτή δεν είναι η πρώτη κρούση που γίνεται εναντίον της Εκκλησίας, αλλά κομμάτι μιας μετωπικής συγκρούσεως! Έτσι πρέπει να το δούμε. Θα συμφωνούσα, λοιπόν, μερικώς με την πρόταση του Αγίου Σπάρτης, ν' αποφασίσουμε ότι για ένα χρόνο δεν κάνουμε χειροτονίες, διορισμούς κλπ, αλλά να ζητήσουμε αντίστοιχα να μειώσουν κι οι βουλευτές το μισθό τους και τα προνόμιά τους. Οι βουλευτές έχουν δέκα άτομα-προσωπικό στην προσωπική τους υπηρεσία, τα οποία μισθοδοτούναι από το Κρατικό Ταμείο! Διαθέτουν γραμματείς, αστυνομικούς, οδηγούς. Έχουν επίσης αυτοκίνητα, κινητά τηέφωνα, computers κ.α. Να μειώσουν λοιπόν και τις αποδοχές τους και τα προνόμιά τους... Να υποφέρουν κι αυτοί! Όχι μόνον ο Παπάς του χωριού κι η Εκκλησία! Να μειώσουν επίσης το προσωπικό του το Υπουργικό Συμβούλιο και τα Υπουργικά Γραφεία! Εκατό συμβούλους διαθέτει μόνον το Γραφείο του Πρωθυπουργού, όπως λέγεται! Να μειωθεί ο αριθμός των βουλευτικών εδρών, κάτι που το συζητούν και οι ίδιοι! Να γίνει, λοιπόν, οικονομία. Να κάνουμε εμείς, αλλά να κάνουν κι αυτοί! Δηλαδή, να βγούμε μ' ένα πρόσωπο καθαρό στην Κοινωνία κι από κει και πέρα να εκδηλωθούμε μαχητικά! Όσον αφορά τα δικά μας πταίσματα, Μακαριώτατε, στα οποία επί τροχάδην αναφερθήκατε, έχετε καθήκον Σεις κι η Σύνοδος, να μας βάλετε στο σκαμνί. Ελέγξτε ποιοί είναι αυτοί που έχουν κάνει αυτά, τα οποία καταγγέλλετε. Να τα διορθώσετε και να τους επιτιμήσετε! Να το κάνετε! Όχι μόνον να το λέμε! Αύριο το πρωί αρχίστε τη διαδικασία! Και αν θέλετε να ανυψώσουμε το κύρος της Εκκλησίας, τότε οι Ιερομόναχοι από 'δώ και πέρα να είναι μόνο για τα Μοναστήρια τους! Όσοι βέβαια έχουν διοικητικά καθήκοντα και υπηρεσίες, αυτοί, κατ άκραν συγκατάβασιν και οικονομίαν, να παραμένουν στον κόσμο. Όλοι οι άλλοι να πάνε στα Μοναστήρια τους!

Μακαριώτατος: ¨Ολα όσα είπε ο Άγιος Καλαβρύτων, θα ήθελα να τ' αφήσω στην άκρη και να σταθώ μόνο σ' ένα σημείο που συμφωνήσαμε! Ο Άγιος Καλαβρύτων είπε όχι στο 1:5. Κι εγώ συμφωνώ απόλυτα, το είπα πιο μπροστά. Όχι 1:5 αλλά ποιές είναι οι ανάγκες μας, οι πραγματικές! Ούτε να πάμε στο απόλυτο που θα ήταν καλύτερο και ηρωικό, αυτό που είπε ο Άγιος Σπάρτης, δηλ. καμμία χειροτονία! Αλλά είναι η άκρη. Να πάμε λίγο πιο κοντά. Οι πραγματικές ανάγκες μας ποιές είναι και δεν μπαίνουμε στην αναλογία 1:5! Και να τις διαχειριστούμε εμείς κι όχι το Υπουργείο. Κι ως προς τα άλλα, όταν θα έρθει η ώρα τους, θα δει ο Άγιος Καλαβρύτων ότι ούτε η Δ.Ι.Σ. κάθεται με σταυρωμένα τα χέρια, αλλά δεν θέλει να πετάει συνέχεια μπαλόνια! Για το θέμα της Κάρτας συνεκάλεσε Επιτροπή και ξανά Επιτροπή και θα συγκαλέσει και πάλι, διότι δεν έχουμε τίποτε στα χέρια μας! Λοιπόν, να κάνουμε διάλειμμα. Αν θα θέλατε τρεις Άγιοι Αδελφοί, να πάρουν τις δηλώσεις των Μητροπόλεων με το πόσους διορισμούς εφημερίων νομιζουν ότι χρειάζονται και να το επεξεργασθούν μόνοι τους λιγάκι, διότι μερικά είναι υπερβολικά. Ο Άγιος Καστορίας, ο Άγιος Σύρου κι ο Άγιος Χαλκίδος!
*******
________Σας παρέθεσα, αγαπητοί μου φίλοι καί αναγνώστες, ένα μέρος από τά Πρακτικά της Ιεραρχίας του παρελθόντος Φεβρουαρίου, για να δήτε την μαχητικότητα ή την  ενδοτικότητα ημών των Ιεραρχών. Τα συμπεράσματα είναι δικά σας. Η δική μου ταπεινή άποψη πάντως είναι, και το επαναλαμβάνω, ότι ο Μακαριώτατος κ. Ιερώνυμος έχει μια αγαθότητα ψυχής, την οποία εκμεταλλεύονται οι πολιτικοί παράγοντες, "τα τσακάλια" της πολιτικής κονίστρας. Με την αγαθότητα, που Τον διακρίνει, ικανοπιείται από τά γαμόγελα των Πολιτικών και τις κοσμικές φιλοφρονήσεις και παγιδεύεται! Ακόμη και με την πολυδιαφημισμένη συνάντησή Του  με τον Πρωθυπουργό της Χώρας  της 6/5 το ίδιο έγινε! Ο κ. Παπανδρέου Τον υποδέχθηκε στα σκαλοπάτια του Μεγάρου Μαξίμου και ως οικοδεσπότης υπήρξε άψογος! ΑΛΛΑ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΔΕΝ ΕΛΥΣΕ!! Ολα παραπέμθησαν σε Ειδική Επιτροπή! δηλ. "χαιρέτα μου τον πλάτανο"!, όπως θά έλεγε ο θυμόσοφος Λαός μας.  Πότε λοιπόν θα σχοληθή η Επιτροπή; Πότε θα μας δώσει την απάντηση για τον αριθμό των πρός διορισμό Εφημερίων; Πότε θα μας πούν αν θα ισχύσει και για την Εκκληία το 1:5 ή το 1:7; Πότε; Ασφαλώς όταν θα έχουν ερημώσει πια κάποιες εκατοντάδες Ενορίες! Αν μάλιστα οδηγηθούμε σε πρόωρες εκλογές, όπως διαφαίνεται, τότε η Κυβέρνησις θα προωθήσει τα σχέδιά της και οι εκλογές θα έχουν ακυρώσει de facto την Ειδική Επιτροπή! Ο Μακαριώτατος λησμόνησε να απαιτήσει λύσεις "εδώ καί τώρα", όπως ἐλεγε το ΠΑΣΟΚ στα πρώτα του χρόνια.
_________Ο Μακαριώτατος λοιπόν επήγε στον Πρωθυπουργό μέ ένα Υπόμνημα και έφυγε με άδεια χέρια!Χωρίς να πάρει τίποτε! Μόνο χαμόγελα και υποσχέσεις εισέπραξε!
___________ Έτσι λοιπόν και στην υπόθεση Καμίνη δεν στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων. Δέχθηκε υποτονικά το ράπισμα κατά της Ορθοδοξίας μας. Μπορούμε να συγχωρούμε τους άλλους, οσάκις υβρίζεται το πρόσωπό μας. ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΝΑ ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΥΓΕΝΕΙΑ οσάκις ο Χριστός χλευάζεται, η δέ αγία μας Εκκλησία αδικείται!  Το δυστύχημα για την Εκκλησία της Ελλάδος είναι, ότι καί όταν μερικοί εξ ημών προσπαθούν να  ξεκολλήσουν τον Αρχιεπίσκοπο από αυτή την ευγενική -παθητική και ζημιογόνο για τη Εκκλησία- στάση Του, εντελώς αβασάνιστα τους κατατάσσει μεταξύ των εχθρών Του! Ξεχνάει όμως, ότι επί των ημερών του προκατόχου Του Χριστοδούλου ήταν ο εκφραστής της πιό σκληρής κριτικής! Ο τότε Θηβών Ιερώνυμος ήταν πολύ καλά ωργανωμένος, γι'αυτό άλλωστε καἰ τελικά ανήλθε στον αρχιεπισκοπικό Θρόνο σε διαδοχή του Χριστοδούλου. Τότε λοιπόν ως εκφραστής μιάς σκληρής αντιπολιτεύσεως πρός τον Χριστόδουλο είχε τους δικούς του, τυφλά δε αφωσιωμένους εις αυτόν, δημοσιογράφους! Είχε τις δικές του εφημερίδες (όπως π.χ. τον ΕΠΕΝΔΥΤΗ)! Διέθετε την δική του ομάδα κρούσεως, συγκροτουμένην από Ιεράρχες! Διέυετε στρατηγικήν και σχέδιο δράσεως!!
_______ Εμείς, αντιθέτως, παλεύουμε χωρίς στρατηγική, χωρίς διάθεση αντιπολιτευσεως, χωρίς να αποβλέπουμε σε κάποιο προσωπικό όφελος! Σε αντίθεση με άλλους, οι οποίοι υποκρίνονται και υποκλίνονται, αλλά και Τον επικρίνουν ή Τον κατακρίνουν πίσω από την πλάτη Του, εμείς λέμε φωναχτά ότι έχουμε στη σκέψη μας και στην καρδιά μας με γνώμονα το συμφέρον της Εκκλησίας. Μπορεί η σκέψις μας ή η στάσις μας να είναι λανθασμένες, αλλά τα ελατήριά μας είναι ΠΑΝΤΟΤΕ ΑΓΝΑ! Ομιλούμε ή γράφουμε χωρίς φόβο, χωρίς πάθος καί χωρίς ιδιοτέλεια. Ο Δήμαρχος κ. Καμίνης ώφειλε να λάβει την δέουσα επιτίμηση από τον Προκαθήμενο της Εκκλησίας της Ελλάδος. Εμείς θα εξακολουθήσουμε νά μαχώμεθα για την αλήθεια και μόνο για την αλήθεια.
Αίγιον, 7 Μαΐου 2011
+ Ο Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος

ΕΠΙΜΥΘΙΟΝ
__________Στο video, που ακολουθεί, βλέπετε ότι στη Βυρηττό κάποιοι Ορθόδοξοι ψάλλουν ελεύθερα και εντυπωσιακά το ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ σε δημόσιο χώρο και μάλιστα σε  κέντρο  αναψυχής, επί παρουσία Μουσουλμάνων! Κύριε Καμίνη, βγάλτε το δαίμονα απ την ψυχή σας και βάλτε το Σωτήρα Χριστό!